Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: letters en cijfers op de banden?  (gelezen 2913 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
letters en cijfers op de banden?
« Gepost op: juni 26, 2015, 12:41:40 am »

Tjonge, ik zit nu al effe hier te zoeken, maar ik vind het niet...

Ooit las ik hier ergens iets over al die codes die op je banden staan, wat ze betekenen, met een heel staatje erbij van welke max. snelheid bij welke letter hoort, maar ik kan het niet meer vinden. Wel gelezen dat de DOT code aangeeft van welk jaar je banden zijn, maar toch kom ik er nog niet helemaal uit..

Met Pinksteren het volgende genoteerd op een briefje dat ik nu weer tegenkwam:
DOT        V49W
3K1 R0413
135 / 80R13 70 T

Wie is vertaler?
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: letters en cijfers op de banden?
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2015, 12:44:48 am »

Deze foto stond op de marktplaats advertentie. Vouwwagen 15 maart overgenomen. Zouden vrij nieuwe banden moeten zijn...
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: letters en cijfers op de banden?
« Reactie #3 Gepost op: juni 26, 2015, 12:55:37 am »

Bedankt! Goede links, handige info!

De onderste regel, bandenmaat, was wel duidelijk geworden voor me (lang leve 'bandenmaat wiki' via google), maar de rest was ik nog niet helemaal uit. Ik ga je links even goed bekijken!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: letters en cijfers op de banden?
« Reactie #4 Gepost op: juni 26, 2015, 12:56:36 am »

Graag gedaan!  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: letters en cijfers op de banden?
« Reactie #5 Gepost op: juni 27, 2015, 12:11:28 am »

Bedankt! Goede links, handige info!

De onderste regel, bandenmaat, was wel duidelijk geworden voor me (lang leve 'bandenmaat wiki' via google), maar de rest was ik nog niet helemaal uit. Ik ga je links even goed bekijken!

De DOT code die je op geeft is niet de leeftijd maar een fabriekscode. De leeftijd is 4 cijfers  4314 Week 43 van 2014.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: letters en cijfers op de banden?
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2015, 09:48:15 pm »

Ik denk dat ik de getallen een beetje door elkaar heb staan op mijn briefje inderdaad...

Voor wie hier later nog eens terecht komt op zijn speurtocht naar banden-info, ik vond ondertussen ook nog dit waar veel op staaat over banden: http://www.dekra-claims-and-expertise.nl/nl/c/document_library/get_file?uuid=209cee3d-a8ad-440e-8843-2063884f6245&groupId=7750902
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: letters en cijfers op de banden?
« Reactie #7 Gepost op: juni 29, 2015, 10:35:19 pm »

Het getal 70 staat voor een draagvermogen van 335 kg per band. Is dat niet laag? Hoe zit dat bij jullie wagens?
Volgens het instructieboekje is het maximaal toelaatbaar gewicht 650 kg. Je zou denken dat er niet veel marge is?

Het ledig gewicht is 365. Nu komt er denk ik niet zoveel bij, die 650 denk ik niet te halen. Iemand hier weleens een goede inschatting gemaakt van zijn bagage of de wagen gewogen op één of andere manier?

In de wagen: Kleding twee volwassenen, peuter, kleuter. Wat dekens, slaapzak, wellicht een dekbed. Keukenspul. Klein selfinflatable matje. Rummicub :-). Lamp. Twee lichte dukdalfstoelen bovenop. En nog wat dingen die ik nu vergeet.

In de disselbak: tenttapijt, grondzeiltje, haringen, slinger, houten plankjes, gasflesje 907 en nog wat dingen die ik vergeet.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: letters en cijfers op de banden?
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2015, 10:11:36 am »

Een draagvermogen van 335kg per band (totaal dus 670kg) is  inderdaad wat krap voor een tmm van 650kg. Ik zou kiezen voor wat meer marge maar nodig is t niet hoor.

Wat de bagage in totaal weegt is niet in te schatten, dat zou je echt thuis zelf moeten gaan wegen.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

jackodb

  • Gast
Re: letters en cijfers op de banden?
« Reactie #9 Gepost op: juni 30, 2015, 10:36:20 am »

Iemand hier weleens een goede inschatting gemaakt van zijn bagage of de wagen gewogen op één of andere manier?

Voor vertrek weeg ik ik meestal nog even. Bij onze stalling is een weegbrug, en daar schrik ik dan toch steeds weer van haha.

Met standaard uitrusting is het toch al snel ruim 500KG. Naast tentdoek, grondzeil en stokken, heb ik het dan alleen maar over haringen, plankjes, gasfles, pannenset, stroomkabels en wat klein spul.
Onze bandjes gaan dan tot 350KG, maar de asdruk is max 650KG. Als er dan nog stoelen en fietsen bij komen gaat het best hard met de kilo's.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: letters en cijfers op de banden?
« Reactie #10 Gepost op: juli 01, 2015, 12:46:28 am »

Jackodb, weet je ook je ledig gewicht? Want t verschil tussen die 500 en je ledig gewicht is dan een grove indicatie voor je bagage.

En hoe leeg is ledig gewicht eigenlijk bij een vouwwagen? Gewone vouwwagen zonder losse spullen erin of vouwwagen waarbij de hele handel eruit gehaald is?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: letters en cijfers op de banden?
« Reactie #11 Gepost op: juli 01, 2015, 05:21:04 am »

Het ledig gewicht is het gewicht van de wagen zoals hij afgeleverd wordt door de dealer/ fabrikant. Dus incl tent, keuken etc etc
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal