Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Gitaar mee op de camping  (gelezen 5992 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Gitaar mee op de camping
« Gepost op: juli 08, 2019, 11:41:59 am »

Onze zoon wil graag zijn gitaar meenemen op vakantie. Hij speelt best leuk, beetje kampvuurliedjes, beetje zingen erbij, helemaal gezellig, vinden wij. Maar we zijn natuurlijk niet alleen op de camping. Hoe kijken jullie naar mensen die zo nu en dan wat muziek maken op de camping? Ervaar je dat als storend of vind je het juist wel leuk?
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2019, 11:54:28 am »

We stonden dit jaar tegenover een Deens koppel met een soort van hippie uitstraling. Die man kon prima gitaar spelen en speelde zo eens in de 2 dagen een half uurtje op normale tijden (rond 20:00 uur). Ik kon dat wel waarderen. Beetje levendigheid is wel lekker.
Als hij dat na 23:00 had willen doen of elke dagen uren aan een stuk wordt het een ander verhaal. Maar met mate: leuk!
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2019, 12:40:43 pm »

Mijn stelregel is dat ik mijn geluid niet moet opdringen aan de rest van de camping. Ik ben zelf gitarist en zou mijn gitaar nooit meenemen naar een camping.
Dat wil niet zeggen dat ik me er erg aan stoor als iemand dat wel doet, maar inderdaad: met mate zou ik zeggen . . . .
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2019, 01:00:38 pm »

Hm, lastig. Het is best een geluid dat ver draagt. Als mijn buurman soms een half uurtje zou spelen zou ik dat wel oké vinden, maar stel dat hij elke dag steeds akkoorden ging oefenen zou ik het snel zat raken....
Mijn kind zou denk ik wel zijn gitaar mee mogen nemen, maar dan met mate en ook regelmatig even een afgelegen plekje zoeken om te tokkelen.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2019, 01:19:39 pm »

Toen ik met m'n gitaar begon meegenomen naar de camping. Ik zocht een rustig plekje op. Speelde voor de paardjes :)6]. Of zij het waardeerde weet ik niet. Weet wel dat veel mensen vroegen of ik niet gewoon bij hun wilde spelen. Vonden het erg gezellig.


Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2019, 02:59:15 pm »

Mijn gitaar gaat al bijna 30 jaar mee op vakantie. Veel leuke mensen ontmoet en kampvuur settings gehad. Gewoon op fatsoenlijke tijden wat pingelen en niet te luid.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #6 Gepost op: juli 08, 2019, 03:42:41 pm »

Onversterkt meer dan prima.
Gitaar met versterking niet, tenzij je een geluidsdichte klapkar hebt.
Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #7 Gepost op: juli 08, 2019, 05:52:43 pm »

Ik zou het geen bezwaar vinden, het volume kun je met een gitaar toch ook beinvloeden..
Het is ook gewoon persoonlijk...ik vind het totaal geen probleem als iemand een beetje leuk kan spelen..
Van mijn valsspelende buurmeisje ( viool) gingen dagelijks mijn haren overeind...dat was minder leuk
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #8 Gepost op: juli 08, 2019, 07:40:37 pm »

Nee, aub thuislaten dat ding. Er zijn op elke camping wel weer mensen die denken te kunnen gitaarspelen, zingen oid.
Doe dat thuis of op de heide tussen de everzwijnen, maar ga niet andere mensen belagen met je gitaar.
Je neemt je didgeridoo of doedelzak toch ook niet mee?
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #9 Gepost op: juli 08, 2019, 08:06:11 pm »

Hangt heel erg van de camping af, de gemiddelde familiecamping is over het algemeen niet bepaald rustig. Op zo'n camping zou het wat mij betreft geen probleem zijn mits je het niet 's avonds laat gaat doen.

Als je naar een of andere bejaarden camping gaat waar het gelyud van spelense kinderen al uit den boze is dan wordt het een ander verhaal.

Veel campings hebben ook een wat meer afgelegen kampvuurplaats of hangplek voor jeugd, leekt me nog minder een probleem om daar te gaan spelen.
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #10 Gepost op: juli 09, 2019, 08:15:17 am »

Gezellig hoor! Ik zou het heel leuk vinden (randvoorwaarde is wel dat hij het echt kan en niet het niveau heeft van een gemiddelde zanger onder de douche ;-)

Denk dat het bij kleine campings beter wordt geaccepteerd en veel beter wordt gewaardeerd dan bij de grote en massale.
 


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #11 Gepost op: juli 09, 2019, 09:12:47 am »

Wij hebben ooit op een boerencamping gestaan met op ons veldje twee ‘gitaristen’. Eentje speelde dagelijks een half uurtje wat liedjes die hij goed kon spelen. Dat vond ik wel bijdragen aan het kampeergevoel. De ander had nog wat meer oefening nodig, wat hij dan ook deed... En als je dan voor de 10e keer hetzelfde stukje van een liedje fout hoort gaan, is dat toch wat minder.  Maar een gitaar vind ik veel minder storend dan een radiootje (of TV brrr...) bijvoorbeeld.
Onze kinderen waren op die camping nog erg klein en vooral onze jongste had ‘s avonds moeite met inslapen wat duidelijk hoorbaar was op ons veldje. Op een gegeven moment kwam de gitarist (die goed kon spelen ;-) ) vragen of hij geen slaapliedje mocht spelen. En zo zat hij dus bij ons in de tent met zijn gitaar te zingen. Geweldig idee, maar helaas werkte het niet...
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #12 Gepost op: juli 09, 2019, 10:21:54 am »

Je neemt je doedelzak toch ook niet mee?

Ik laat inderdaad mijn doedelzak thuis, je kunt er namelijk niet zachtjes op spelen (110 db)
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #13 Gepost op: juli 09, 2019, 10:26:39 am »

Gewoon doen!
Als hij aan het eind van de middag/begin van de avond wat speelt heeft niemand er last van.
Is sowieso veel minder irritant dan ruziënde ouder/kinderen of streaming muziek.
Ik neem al jaren mijn gitaar mee en speel regelmatig (uiteraard zachtjes) een half uurtje.
Dat is dan wel voornamelijk fingerstyle (tokkelen)en nauwelijks ritmische begeleiding van liedjes.
Het wordt zonder uitzondering zeer gewaardeerd.
Het heeft er meermalen toe geleid dat ik samen met mijn dochters, die toevallig ook nog eens echt heel goed kunnen zingen (beter dan ik gitaar speel in elk geval :#) wordt gevraagd op te treden op de camping.

Natuurlijk altijd overlast voor andere kampeerders voorkomen, dus ook altijd vragen of ze er last van hebben. Eventueel alleen spelen als de buren er niet zijn.
Wat ik niet zou doen is elke avond een kampvuursfeertje proberen te creëren, dat zou ikzelf ook niet
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Gitaar mee op de camping
« Reactie #14 Gepost op: juli 09, 2019, 10:44:48 am »

Ik zou zeggen gewoon mee nemen en op de camping kan je het toch aan je naaste buren vragen of zij er bezwaar tegen hebben ?
Gelogd
Jevipro
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal