Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Naar de Toscaanse kust via Gotthard / Brennerpas / Anders?  (gelezen 11860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

uknowwho

  • Gast
Naar de Toscaanse kust via Gotthard / Brennerpas / Anders?
« Gepost op: mei 23, 2012, 09:54:57 pm »

Dit jaar voor de afwisseling een keer Toscane maar had ik maar gewoon weer zuid Frankrijk geboekt! ik zie door de bomen het bos niet meer.....ik weet dat files nooit helemaal te vermijden zijn maar je hoeft ze ook niet op te zoeken....

In principe vertrekken wij op donderdagavond/nacht en pakken we voor vrijdag een overnachting ergens (ik denk italie) om de volgende dag door te rijden naar de eind bestemming. Nu kom ik zoveel verschillende tips tegen op het internet, die elkaar vervolgens allemaal tegen spreken :? De trein leek me een leuke optie maar als je die moet boeken moet je ook op tijd rijden...vorig jaar bij breda in file gestaan terwijl ik om uiterlijk 23:00 uur bij Orleans moest zijn, dat is niet echt heel relaxed rijden.

Dus Gotthardtunnel? of Brennerpas? wie heeft ervaring met beide en welke route is het fijnst met een klapkar? of wie heeft de goude tip?
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Naar de Toscaanse kust via Gotthard / Brennerpas / Anders?
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2012, 02:34:51 pm »

Gouden tip....? Met de autotrein. Geen file, geen stress en lekker relaxed door de bergen heen in de koelte van de tunnel. Dit forum verteld je er meer over....http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9240.msg112506/topicseen.html#new

Check ook vantevoren even je reisverzekering om de reden die HIER gegeven wordt: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9199.msg108564.html#msg108564

Succes met de voorpret!!
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Naar de Toscaanse kust via Gotthard / Brennerpas / Anders?
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2012, 02:43:22 pm »

Brennerpas hebben wij paar jaar geleden genomen.

Is een prachtige en spectaculaire ervaring! Daarnaast is ie met een vouwwagen prima te doen, de hellingen zijn echt niet zo absurd stijl en een vouwwagen weegt maar weinig. Met een combinatie caravan-te lichte auto zou ik het niet doen.

Wij hebben in Oostenrijk overnacht, kwestie van een dorpje inrijden en daar zijn pensions genoeg.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Naar de Toscaanse kust via Gotthard / Brennerpas / Anders?
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2012, 04:50:17 pm »

Brennerpas, geen centje pijn.
Overnachting ergens in Oostenrijk of N. Italië. Toscane is in één woord geweldig, iets verder rijden maar zonder meer de moeite waard. Ik denk dat je gewoon last van koudwatervrees hebt en dat je voor de volgende jaren een bestemming hebt.

En net wat je stelt een file kom je tegen of niet. Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik prefereer de A3 (tot Neurenberg en naar München over de 9) boven de A61+A8 die filegevoelig zijn.

Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Naar de Toscaanse kust via Gotthard / Brennerpas / Anders?
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2012, 12:29:44 am »

Ik ga met de vorige 2 reacties mee: Brennerpas.
Effe voorbij Innsbruck, op 900km vanaf Utrecht, zit een degelijk hotel, http://www.baerhotel.at/. Rij je daarna zo Italië in.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Naar de Toscaanse kust via Gotthard / Brennerpas / Anders?
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2012, 10:29:37 am »

Zijn beide prima met vouwwagen te doen; heb ze allebei bereden en heb toch niet zo'n overbemeten motor (115 pk benzine voor een auto van alleen al 1650 kg). Brenner is een stuk langer; Gotthard is meer kans op file voor de tunnel. Zou best wel eens qua tijd niet zo veel kunnen schelen. Filekans in Duitsland lijkt mij even groot, Karlsruhe (Gotthard) is druk, Munchen (Brenner) ook.
Al die tegenstrijdige berichten op internet zijn er natuurlijk niet voor niets, er is helaas niet een optimale route.

Wat mij nog het beste is bevallen is via de Gotthard en dan vlak voor de tunnel overnachten. Je moet dan de tweede dag nog wel een fiks stuk rijden maar 's ochtends is er nooit file voor de Gotthard en ben je er zo door.
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re: Naar de Toscaanse kust via Gotthard / Brennerpas / Anders?
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2012, 02:19:49 pm »

via de brenner..heerlijk overnachten in oostenrijk en dan volgende dag fris door rijden..weinig files..en een veel betere optie dan tunnel
Gelogd

caithy

  • Gast
Re: Naar de Toscaanse kust via Gotthard / Brennerpas / Anders?
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2012, 02:42:59 pm »

Gewoon over de pas, zorg voor wat kaarten, want ruim voor de gothardtunnel zou het al druk kunnen worden, zodat je er eerder af kan!
Verder is het geweldig door de Alpen! Vorig jaar met mijn dochter, eeuwige sneeuw in de zomervakantie, dat was gek en erg leuk! Helaas hadden we weinig uitzicht, omdat we door de wolken reden (volgens dochter in de hemel...).
Je doet er uiteindelijk een half uurtje langer over maar je heeft zoveel meer vakantie dan jakkeren door die tunnenl...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal