Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer  (gelezen 7860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0

Wij hebben dik 2 weken doorgebracht op Ferienhof Kramer. Normaal gesproken gaan we halverwege onze vakantie naar een andere camping omdat we het wel gezien hebben. Deze keer hebben we verlengd op deze camping. Vanwege de camping en de prachtige omgeving.

Over de camping
De camping ligt tussen de appelgaarden en een maisveld. De camping heeft 45 afgebakende plekken. De plekken zijn met minstens 100m2 groot. Ook zijn er 2 vakantiewoningen en een aantal camperplaatsen. Op het terrein staan vooral in het voorste deel voldoende bomen die schaduw geven. Bij aankomst wijst de eigenaresse je plek aan. De plekken zijn niet genummerd maar wel gemarkeerd.

De camping is vooral geschikt voor gezinnen met kleine kinderen (pm 12 jaar). Wij waren er in het voorseizoen en er waren veel gezinnen met jonge kinderen en senioren. Door de week was de camping voor meer dan de helft gevuld. In de weekenden was de camping vol met vooral Duitse gasten uit de directe omgeving. De camping werd in de periode dat wij er waren vooral bezocht door Duitsers, Nederlanders, Zwitsers en een enkele Brit.

De camping ligt vlakbij de B33, een drukke weg met veel vrachtverkeer. Deze weg hoor je s'nachts ook. Niet zo erg dat je er niet van kan slapen maar wel goed om te weten.

Er is WIFI aanwezig maar het signaal is matig. Tip als je een databundel hebt. Zoek het netwerk op van Vodafone. Alleen dit netwerk heeft een goede 4g verbinding.

Te doen op de camping:
De enige animatie op de camping is woensdagavond grillavond (eigen vlees en drank mee) samen met broodjes bakken op het kampvuur. Dat is meer dan genoeg wat mij betreft  want de camping bezig een aantal attracties.... Namelijk: dieren. Er zijn namelijk: 3 kippen, 1 konijn, 2 koeien, 2 varkens, 3 geiten en de grootste attractie 3 ezels. Ook lopen er een aantal katten rond.

De dieren zitten in ruime verblijven en, op de ezels na, staan ze een stukje van de campingplaatsen vandaan. Wij stonden vlakbij de ezels die een verblijf hebben over de lengte van de camping. De ezels hoor je alleen als de eigenaar het gras maait, dan krijgen ze vers gras en gaan ze balken van enthousiasme. Extra leuk is dat veel dieren ook mag voeren en aaien. In het Duits staat duidelijk aangegeven wat je dieren mag geven. Tip: reserveer budget voor de wortels, de geiten en de ezels zijn er dol op.

Verder is er een grote speelweide met een aantal speeltoestellen waaronder: een klimmuur, voetbalveld, beachvolleybal en 3 hangmatten. Er zijn 2 grillplaatsen waar je kan barbecueën, Je mag ook barbecueën met houtskool op de plek maar gewaardeerd wordt als je een van deze plekken daarvoor gebruikt. Er is nog een aparte speeltuin met zandbak en schommels.

Bij slecht weer zijn er 2 binnenplaatsen waar je terecht kan. Er is een simpele speelruimte bij de varkens. Ook is er de 'aufenthaltsraum'. Hier kan je terecht om te koken, te eten, spelletjes te doen (aanwezig) of om TV te kijken bijvoorbeeld nu tijdens het WK. Ook staat hier een koffieapparaat, een koelkast voor gemeenschappelijk gebruik en een ...........bierautomaat. Je bent tenslotte wel in Duitsland. Ook is hier veel informatie te vinden over uitstapjes in de omgeving.

Bij mooi weer kan je heerlijk zwemmen in de zwemvijver die je deelt met kikkervisjes. Er is een deel voor kleine kinderen welke maximaal 50 centimeter diep is. Daarachter is nog een deel waar je kan zwemmen. De zwemvijver is niet heel groot maar wij hebben er ons prima in vermaakt. Opblaasboten, Luchtbedden etc. zijn verboden daar wordt ook op gehandhaafd.

En voor de collega hardlopers..... Bij de receptie kan je voor 2 euro een wandelkaart kopen van de omgeving. De camping ligt aan de voet van de Gehrenberg wat met 754 meter het hoogste punt is van de omgeving. Een run naar de top (uitkijktoren) kan over deels semi verharde paden en is heen en terug dik 15 kilometer met 400 hoogtemeters. Heerlijk stukje met een flinke klim voor in de vakantie maar er zijn ook kleinere en grotere rondes te doen. Je komt bijna niemand tegen, dus wel telefoon mee.

Boodschappen:
Er is geen campingwinkel aanwezig. Je kan heerlijke broodjes bestellen en je kan schnaps en most (soort appelwijn) kopen. De most is best lekker en kost 2 euro voor een liter. Voor boodschappen kan je terecht bij de Lidl op loopafstand of bij de Edeka in Oberteuringen op ongeveer 2 kilometer afstand. Wij hadden voorkeur voor de Edeka vanwege de bakker en de slager die er aanwezig zijn.

Sanitair:
Het sanitairgebouw is schoon. Er zijn voldoende douches en toiletten aanwezig. Ook is er zowel bij de mannen als bij de vrouwen een ouder-kind douche. Helaas wel met een losse douchekop en een harde straal. Ook de overige douches hebben een harde straal. Ik vond ze persoonlijk niet heel comfortabel maar goed genoeg. Er is een aankleedkussen om de baby te verschonen maar helaas geen baby bad. Dat vonden wij wel een gemis. Ik heb geen enkele keer een vieze toilet opengetrokken, WC bril schoon te maken ontbreekt.

Conclusie:
Wij vonden dit echt een waanzinnig leuke camping en we hebben ons er prima vermaakt. Dat we hebben verlengd en onze hele vakantieperiode zijn gebleven zegt wel wat. Ik ben normaal gesproken echt na één week uitgekeken. Deze camping is echt het overwegen waard vanwege de dieren maar ook vanwege de uitstekende sfeer die er op de camping is. In de omgeving is ook meer dan genoeg te doen. Ik heb deze camping gevonden mede dankzij een discussie op dit forum over het weer aan de Bodensee. Wij hebben in dik 2 weken één klein buitje gehad en verder heerlijk weer. Geen garantie natuurlijk maar in dit deel van Duitsland is het weer gemiddeld net iets beter.

Vriendelijkheid personeel: 9
Sanitair: 8
Schoonheid van de camping zelf: 10
Animatie team: nvt
Voorzieningen: 10
Eet gelegenheid op de camping: NVT (m.u.v. de heerlijke broodjesservice)

Ok, een hele lap tekst om jullie enthousiast te maken. Maar dat lukt waarschijnlijk nog beter met een aantal foto's.

Foto 1: Ik wil jullie graag voorstellen aan: Ferdinand, Thilo en Arthur. Wij worden graag geaaid en wij eten graag wortels.
Foto 2: Erna is nieuwsgierig of je wortels hebt meegenomen:
Foto 3: Zwemvijver vanaf de achterkant bij schemering:
Foto 4: Overzicht van de (volle) camping:




Edit: foto's zichtbaar gemaakt
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2018, 10:32:40 pm door Klapmoose »
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2018, 01:31:22 pm »

Volgende week gaan wij naar deze camping. Ik had er al een goed gevoel bij maar nu nog veel meer :)
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2018, 07:21:52 pm »

Jaloers, ik wil zo weer terug. Ik hoop dat jullie het net zo leuk gaan vinden als ons.


Nog een tip. Als je aankomt rijden vanuit de richting Markdorf, linksaf direct na de kerk de doodlopende weg in. Het straatje ziet er wat rommelig uit maar na de receptie openbaart zich een soort oase  :) .
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2018, 07:57:26 pm »

Nog een tip, overigens in heel Baden-Wurtemberg: Laugen gebäck! Bij de betere bakker te krijgen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2018, 08:44:39 pm »

Je onderschriftjes maken me nieuwsgierig naar de foto's.... helaas zie ik alleen maar een stopbord.
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer
« Reactie #5 Gepost op: juli 06, 2018, 10:32:14 pm »

Je onderschriftjes maken me nieuwsgierig naar de foto's.... helaas zie ik alleen maar een stopbord.


Hmmm, dan maar ff via Tapatalk de foto's toegevoegd. Nu wel zichtbaar?
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer
« Reactie #6 Gepost op: juli 06, 2018, 10:38:44 pm »

Ja nu wel zichtbaar, daarnet op ipad niet! Bedankt  voor aanpassing, hoop nu voor iedereen zichtbaar?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2018, 06:55:30 am »


Hmmm, dan maar ff via Tapatalk de foto's toegevoegd. Nu wel zichtbaar?
Yes! Leuke ezeltjes! (ben gek op ezels :-))

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer
« Reactie #8 Gepost op: juli 07, 2018, 09:51:18 am »

Yes! Leuke ezeltjes! (ben gek op ezels :-))

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Gelukkig! En vooruit nog een foto van de leuke ezels.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer
« Reactie #9 Gepost op: juli 07, 2018, 10:05:19 am »

Dit is een apart ras.
Zogenaamde hangoor ezels. :)23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer
« Reactie #10 Gepost op: juli 07, 2018, 10:16:05 am »

leuk
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: D: Baden-Württemberg/ Bodenseekreis/ Camping am Bauernhof-Ferienhof Kramer
« Reactie #11 Gepost op: november 19, 2018, 04:16:09 pm »

Ik zie dat mijn review nog niet op de kaart van Duitsland is geplaatst. Dat zou ik wel leuk vinden. Ik vind de overzichtkaart reuze handig en de reviews toegevoegde waarde hebben omdat ze geschreven zijn door vouwwagenbezitters. Zou deze alsnog geplaatst kunnen worden of kan ik dat zelf? Geldt ook voor deze review
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal