Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: 100 km keuring  (gelezen 10231 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: 100 km keuring
« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2012, 11:31:17 am »

Zoals Walter ook al heeft verteld, wat heeft het voor zin om met een 100 km sticker gezellig achter de vrachtwagens te rijden bij het inhaalverbod? Zelf rij ik zonder sticker en haal gewoon in, met zo min mogelijk hinder voor de " snelle jongens". Nog geen problemen mee gehad en de ruim 100 euro is dan voor een eventuele bekeuring :)
Mocht je met een 100 km sticker wel het inhaalverbod legaal negeren, ben ik de eerste die hem er op plakt!
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Re: 100 km keuring
« Reactie #16 Gepost op: juni 09, 2012, 02:08:25 pm »

Een uur en een kwartier. Op de totale reis naar je bestemming. De heen- en terugreis samen dus 2,5 uur.
Op drie weken vakantie waarin je 16 uur per dag wakker bent is dat ruim 7-duizendste van je vakantie.  I:  :#

Haha, nou geloof me, met een jongetje van 5 die een hekel heeft aan autorijden is 2,5 uur verschil in totale reistijd echt héél veel waard!  ;)
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 100 km keuring
« Reactie #17 Gepost op: juni 09, 2012, 04:10:50 pm »

Krijg nou helemaal het habbieboebie....

Zit ik daar te verkondigen dat ik die Tempo100 keuring niet echt nodig vind, zit er in de post van vandaag een brief van de TÜV met een keuringscertificaat en een Tempo100 sticker (mooie rustige sticker met zwarte i.p.v rode rand).
Kennelijk wordt de Livingstone standaard met Tempo100 keuring geleverd, maar kost de administratieve verwerking en het opsturen van het certificaat wat tijd...

Onnodig te zeggen dat ik de Tempo100 keuring nu natuurlijk opeens heel erg belangrijk vind.  :O
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Re: 100 km keuring
« Reactie #18 Gepost op: juni 09, 2012, 04:45:06 pm »

Haha, nou geloof me, met een jongetje van 5 die een hekel heeft aan autorijden is 2,5 uur verschil in totale reistijd echt héél veel waard!  ;)
Nou als dat jongetje van 5 echt een hekel heeft aan autorijden dan snap ik niet waarom hij dan toch voor vele uren in de auto wordt gezet om  op een vakantie bestemming te komen. Dichtbij huis is het ook mooi. En daarbij het scheelt echt geen 2,5 uur. Als je gewoon de snelheid van de vrachtauto's rijdt (is ong. 90 km. p/u) is er niets aan de hand. Daarbij geldt zoals al eerder aangegeven op veel plekken een inhaalverbod of zijn ze aan de weg bezig met een snelheidsbeperking. Maar als iemand met een sticker op de vw. prettiger rijdt dan zonder dan moet je dat gewoon doen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: 100 km keuring
« Reactie #19 Gepost op: juni 09, 2012, 05:05:34 pm »

Nou als dat jongetje van 5 echt een hekel heeft aan autorijden dan snap ik niet waarom hij dan toch voor vele uren in de auto wordt gezet om  op een vakantie bestemming te komen.
:off Ik heb dat ook even zitten overdenken. Maar je kunt ook de stelling aan dat een kind van 5 best mag leren dat de vakantiebestemming niet aangepast wordt aan zijn hekel aan autorijden en dat niet alles altijd maar leuk is.
(Ik verbaas me sowieso wel eens over de mate waarin gezinnen zich soms volledig laten leiden door c.q. lijden onder de nukken, pijntjes en wensen van de kijnders, maar dat is weer een heeeeel ander verhaal).
Mijn broer en ik werden vroeger van alleen een ritje naar de kust al kotsmisselijk. Maar dat wil niet zeggen dat we daarom niet meer naar de kust gingen.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Re: 100 km keuring
« Reactie #20 Gepost op: juni 09, 2012, 07:58:00 pm »

:off Ik heb dat ook even zitten overdenken. Maar je kunt ook de stelling aan dat een kind van 5 best mag leren dat de vakantiebestemming niet aangepast wordt aan zijn hekel aan autorijden en dat niet alles altijd maar leuk is.
(Ik verbaas me sowieso wel eens over de mate waarin gezinnen zich soms volledig laten leiden door c.q. lijden onder de nukken, pijntjes en wensen van de kijnders, maar dat is weer een heeeeel ander verhaal).
Mijn broer en ik werden vroeger van alleen een ritje naar de kust al kotsmisselijk. Maar dat wil niet zeggen dat we daarom niet meer naar de kust gingen.

Dat vinden wij ook hoor. Toen hij nog echt klein was hielden we er zoveel mogelijk rekening mee, maar nu valt hem goed uit te leggen wat hem te wachten staat. En zijn lievelingsland is Italië, dus dan moet hij toch langere tijd in de auto zitten als we gaan kamperen. Hij maakt er zelf ook geen probleem van hoor, de reis duurt alleen wel erg lang met zo'n hangerig mannetje. Bij aankomst is dat meteen weer over.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Casper71

  • Gast
Re: 100 km keuring
« Reactie #21 Gepost op: juli 04, 2012, 12:50:31 pm »

Is het dan geen optie om 's nachts te gaan rijden? Dan slaapt de kleine toch.
Hebben wij op de terugweg van zuid frankrijk gedaan. Vertrek om 19.00 uur, om de 2 uur afwisselen en slapen.
Kwamen toen nog redelijk uitgerust 's morgens vroeg thuis.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: 100 km keuring
« Reactie #22 Gepost op: juli 04, 2012, 12:55:21 pm »

Zelfs 's nachts slaapt hij niet lekker in de auto, dus dan wordt hij na zo'n 2 uur wakker en wil dan naar zijn bed.... En dan verloopt de rest van de reis helemaal niet prettig.

Maar goed, inmiddels overleven we de reis wel hoor, als we langer onderweg zijn. Hij vermaakt zich inmiddels aardig (lang leve de DS en de dvd-speler), al proberen we zoveel mogelijk oponthoud te vermijden als dat in onze macht ligt. En naar verre bestemmingen reizen we zoveel mogelijk in tweeën, dus met een overnachting.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal