Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen laten drogen, waar?  (gelezen 5861 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

der_roedie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Comfort 2016
Vouwwagen laten drogen, waar?
« Gepost op: mei 21, 2017, 01:58:23 pm »

Stel; je komt met je vouwwagen terug van een vakantie en je hebt het niet droog gehouden dan moet je keer vouwwagen en voortent goed laten drogen.

Waar doen jullie dat als je dat niet voor de deur kan doen omdat het bijvoorbeeld nog langer regent en je geen beschikking hebt over een garage?

Na een dag of 2 begint het vrees ik wel ter schimmelen onder het zeil.

Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen hierover..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.581
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2017, 02:21:54 pm »

Dat probleem hebben wij vorig jaar twee keer gehad. Eerste keer in de stalling uitgezet omdat het bleef regenen, mocht zo een paar dagen blijven staan en we kregen van de beheerder een grote plastic flap om te voorkomen dat er (beton)stof op de slikranden kwam. Tweede keer op de oprit.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.250
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2017, 02:52:49 pm »

Onder een groot viaduct gaan staan. Er zijn autowas plaatsen due overdekte stofzuig plaatsen heeft. Mini camping in de buurt. Zolang de tent openstaat, geen probleem, en dan maar wachten totdat de zon gaat schijnen en zijn drogende werking doet


Mobiele reactie via Tapatalk
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2017, 05:32:59 pm »

Bij onze stalling is er een ruimte speciaal voor deze situatie. Na de meivakantie (1e week) daar neergezet, drie dagen later kurkdroog en op het gemak weer ingeklapt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.386
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2017, 10:22:47 pm »

Wij slaan deze dan toch op in de tuin en blijft deze er staan tot het beter weer is. Beter op die wijze laten luchten en nog natter laten worden dan ze opgevouwen te laten staan. Vroeg of laat moet het wel uitklaren en ze drogen.
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2017, 10:29:29 am »

Wij kunnen hem in de voortuin opzetten en wachten dan tot hij droog is. In het nederlandse klimaat kan dat soms even duren...
In de stalling vind ik een goed idee, als de stalling daaraan wil meewerken.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2017, 01:22:47 pm »

gelukkig nog niet aan de hand gehad maar bij ons kan hij op de oprit drogen. ik zou hem dan net zolang laten staan tot hij droog is... in de garage uitklappen wordt lastgier en of de stalling meewerkt... geen idee
Gelogd

der_roedie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Comfort 2016
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #7 Gepost op: mei 23, 2017, 05:59:34 pm »

Ik heb dit vorig jaar aan de hand gehad en gelukkig was het toen droog weer bij thuiskomst. Echter weerhoudt mij dit probleem met het weggaan in eigen land in het voorjaar, de kans op een natte tent is erg groot.

Ons voortuin is redelijk groot maar niet groot genoeg voor de compleet uitgeklapte kar.
Ik zal inderdaad ook eens bij de stalling informeren of het daar mogelijk is om te drogen.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #8 Gepost op: mei 23, 2017, 08:40:21 pm »

Ik heb dit vorig jaar aan de hand gehad en gelukkig was het toen droog weer bij thuiskomst. Echter weerhoudt mij dit probleem met het weggaan in eigen land in het voorjaar, de kans op een natte tent is erg groot.


Hier heb je exact de reden waarom er naast een vouwwagen inmiddels ook zo'n wit sleurkastje bij ons woont... Wij kamperen ook in de winter. Eerst met de vouwwagen en ik had toen keuze uit een tweetal loodsen waar ik nadien de boel kon laten drogen. Beide loodsen hebben helaas ondertussen een andere bestemming gekregen. Omdat het zeker in de winter niet of vrijwel niet lukt de boel buiten te drogen (al heb je de ruimte op je oprit) ben ik toch maar overstag gegaan en heb er een oude caravan bij gekocht. Wat bij -7 ook wel weer voordelen heeft...  :#
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2017, 01:17:49 pm »

Uitzetten in een leegstaande boeren schuur op een groot stuk zeil tegen het vuil ... weekje laten staan en dan inklappen
Gelogd

Stefan206

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Merk Vouwwagen: Aart kok Zambezi Riverlodge (Boog)
  • Service monteur stadswarmte
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #10 Gepost op: juni 11, 2017, 10:54:31 am »

Ik heb hem verleden jaar in onze brandweerkarzerne laten drogen, grote overdrukventilator er voor, hij was zo droog!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gelogd

driessen

  • Gast
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2017, 05:36:17 pm »

Wij hebben voor onze vouwwagen een dekzeil gekocht, 6x8 meter, dit spannen wij, na het opzetten over de tent van de vouwwagen, het voordeel hiervan is dat het tijdens vel zonlicht stukken koeler in de tent blijft en tijdens regen de tent droog blijft.

Vaak komen campeerders langs om te vragen of de tent lek is, dan leggen wij uit waarvoor het dient.
Gelogd

Pollotti

  • Gast
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2017, 05:38:20 pm »

Wij hebben voor onze vouwwagen een dekzeil gekocht, 6x8 meter, dit spannen wij, na het opzetten over de tent van de vouwwagen, het voordeel hiervan is dat het tijdens vel zonlicht stukken koeler in de tent blijft en tijdens regen de tent droog blijft.

Vaak komen campeerders langs om te vragen of de tent lek is, dan leggen wij uit waarvoor het dient.
Een vriend van ons deed dat ook altijd en noemde dat een harslap, ook tegen ongewenste harsflappen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Pollotti

  • Gast
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2017, 05:38:34 pm »

Een vriend van ons deed dat ook altijd en noemde dat een harslap, ook tegen ongewenste harsvlekken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Eilandje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Vouwwagen laten drogen, waar?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 07, 2017, 06:32:35 pm »

Wij hebben zaterdag in Oostenrijk ook nat gepakt, maar onderweg was het 30 graden met een windje. Dus wij hebben ergens bij München de wagen open getrokken bij een benzine station. Voordat iedereen gegeten, geplast en gespeeld had, was de tent al weer droog.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal