Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Afdingen  (gelezen 5970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolbert

  • Gast
Re: Afdingen
« Reactie #15 Gepost op: juli 13, 2018, 10:14:48 pm »

Absoluut,
Heeft een campingbaas er geen zin in, dan doen ze het ook gewoon niet.
Maar ze snappen het dan wel goed hoor.

Kijk en is een prijs goed, dan is hij goed.
Maar ik word nog steeds netjes behandeld, het lijkt ook heel vaak of ze zelf al er op voorbereid zijn.
Soms heb ik de zin nog niet uit mijn mond, en hebben ze al een mooie totaal prijs per overnachting klaar.
En dan zonder de onzin van administratie kosten, voorkeur plek kosten, en ga het riedeltje maar af.

Er zijn zelfs camping eigenaren geweest in het verleden, die het juist fijn vonden dat iemand gewoon duidelijk was, en heb ook al meer dan eens gehad dat ze savonds nog met een fles drank langs kwamen om die samen soldaat te maken.

Dus ik heb niet echt het idee dat ze het echt erg vinden.

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Afdingen
« Reactie #16 Gepost op: juli 14, 2018, 12:08:06 am »

Nog maar één keer gedaan en dat was eigenlijk omdat we erg ontevreden waren en ook schade hadden opgelopen. De reductie heeft dan ook de kost niet gedekt, maar op die wijze was het duidelijk dat ze actie moesten ondernemen tegen het euvel
Gelogd

danielwillemsen84

  • Gast
Re: Afdingen
« Reactie #17 Gepost op: juli 14, 2018, 08:13:01 am »

Kijk, ik vind afdingen opzich geen slecht idee, maar op een camping? Terecht kom je met de opmerking dat er ook kortingskaarten zijn, maar daarvoor koopt een campingeigenaar ook exposure in een gids en op een website. Dat is derhalve een hele bewuste keuze om die korting te geven + "contributie" aan de kortingskaart instantie, in ruil voor die vermelding op sites en gidsen waar veel mensen zoeken.

Ik zou me er, buiten om de aangeschafte korting via een kaart, niet prettig bij voelen om korting te vragen. Prijs is voor ons geen bepalende factor om wel of niet te kamperen op een camping, ook al moet ik bekennen dat we dit jaar wel met de ACSI korting kamperen.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Afdingen
« Reactie #18 Gepost op: juli 14, 2018, 09:43:14 am »

Wij hebben een paar keer mee gemaakt dat we met afrekenen bij de receptie te horen kregen dat we wat korting kregen. Zonder te vragen en dus als pure service.  Een paar weken terug nog bij de Lemeler Esch. We moesten officieel van vrijdag t/m zondag 2 1/2 dag betalen maar hebben maar 2 nachten in rekening gebracht omdat we op de vrijdag 2 uurtjes later kwamen. Zo laat je gasten voelen dat ze welkom zijn. We gaan daarom ook zeker terug. Ik voel me niet prettig bij afdingen,  ik vind het veel leuker om blij verrast te worden. Deze campings zijn trouwens ook al jaren blijvers op onze lijst en we maken gratis mond op mond reclame. Maar ieder zijn ding natuurlijk..  O0
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Afdingen
« Reactie #19 Gepost op: juli 14, 2018, 10:14:53 am »

Probeer maar eens af te dingen bij Holskamper. En dan bedoel ik de losse spullen die je niet tegelijk met je aanschaf van je nieuwe wagen doet.

Net een voorwand proberen af te dingen. Nada...zelfs de verzendkosten kun je niet afdingen. En dat voor een onderdeel van veel eurootjes..
Gelogd
Carpe Diem

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Afdingen
« Reactie #20 Gepost op: juli 14, 2018, 10:54:28 am »

Bij dat soort bedrijven is het een vorm van arrogantie omdat ze weten dat je het nergens anders nieuw kunt verkrijgen. Ik denk dan ook dat er te weinig word geluisterd naar die signalen dat ze wellicht te duur kunnen zijn.
Als er nog teveel op voorraad ligt van een model wat niet meer word gemaakt willen ze dat trouwens nog weleens in de aanbieding doen. Maar dat is dan waarschijnlijk eigen belang.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: Afdingen
« Reactie #21 Gepost op: juli 14, 2018, 11:06:08 am »

Het is ook echt de nadeel van die arogantie,
En eerlijk, ze hebben je een beetje bij je b#llen vast.

Je hebt de wagen, en zit redelijk vast aan die onderdelen.
Of je kunt het los laten maken.

Maar dat weten ze ook, dus hier geven ze niets op toe.

Vandaar dat wij ook aan het sparen zijn nu voor een nieuwe, maar evt een jaartje langer door sparen,
Zodat we alle optie’s ineens er bij lunnen kopen, en er een totaal pakket van kunnen maken.
Alles wat je er later bij koopt, betaal je de hoofdprijs voor helaas
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Afdingen
« Reactie #22 Gepost op: juli 14, 2018, 05:49:03 pm »

Het zou niet in me opkomen om op een campingprijs af te dingen. De eigenaren/uitbaters werken het hele jaar rond om de zaak op orde te houden, hebben daarnaast lang niet altijd een bijbaan en moeten sparen om hun pensioen te dekken. We willen allemaal een mooie en opgeruimde camping maar als ik soms zie wat voor teringzooi sommige bezoekers er van maken dan moet er ook maar voor betaald worden. Je zal het maar allemaal moeten opruimen en/of schoonmaken. Ben het overigens wel eens met FriedelP in zijn situatie.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Afdingen
« Reactie #23 Gepost op: juli 14, 2018, 07:29:25 pm »

bij onze reservering van de italiaanse camping werd gelijk gemeld dat we 10% korting krijgen wanneer we cash betalen
het blijven mafiosie...
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Afdingen
« Reactie #24 Gepost op: juli 14, 2018, 07:37:25 pm »

En dan is het helemaal niet zo raar om ook af te dingen op dat bedrag. Ik wil best cash betalen, maar dan moet er 20% af. Niet? Dan betaal ik toch gewoon per bank.
Ik begrijp de opwinding in dit draadje over afdingen niet zo goed. Wat is er in vredesnaam tegen?
Capmingeigenaren zijn niet zielig. Dat zijn gewoon zakenmensen die zelf ook afdingen als een bedrijf onderhoud gaat plegen aan de camping. Als er geen ruimte voor onderhandeling is moeten ze dat gewoon zeggen.
De campings waar ik kom staan over het algemeen wel vol. Ik heb niet zoveel onderhandelingsmacht zeg maar. Onderwijs hè. Altijd hoogseizoen.
Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: Afdingen
« Reactie #25 Gepost op: juli 14, 2018, 07:53:24 pm »

Precies marcel.

Het lastige vind ik wel een beetje.

Mensen vallen iver het afdingen bij een camping.
Want de camping eigenaren hebben het zwaar.

Maar de volgende pagina waar ze op klikken. Is aliexpres.
Want dat is zo lekker voordelig.

Maar er word dan niet gedacht aan de kleine winkelier, die dankzij de illegale import zijn hooft net wel of net niet onderwater kan houden.

Het moreel besef is dan een beetje selectief.

Maar iedereen heeft ook absoluut recht op zijn eigen mening.
En vind het alleen maar zeer goed dat er ook echt wel tegen geluid gegeven word
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Afdingen
« Reactie #26 Gepost op: juli 14, 2018, 09:16:07 pm »

Dat is een aanname van jou.. bestel uit principe niks bij Ali & co.
Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: Afdingen
« Reactie #27 Gepost op: juli 14, 2018, 09:17:53 pm »

Dat is een aanname van jou.. bestel uit principe niks bij Ali & co.

Je hebt gelijk,

Maar geef me ongelijk dat tegenwoordig 90% van de mensen ali en action fan is geworden.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Afdingen
« Reactie #28 Gepost op: juli 14, 2018, 09:25:12 pm »

Wie afdingt vindt eigenlijk dat degene aan wie hij iets moet betalen teveel verdient. Maar zolang camping eigenaren nog niet in een Maserati rondrijden kun je rustig stellen dat dat niet zo is.
En er geldt zaker voor de Nederlandse camping eigenaren met een niet te grote camping dat ze er echt geen vetpot aan hebben.
Het is niet voor niets dat de bank bij de financiering van een camping in de regel meer dan 60% eigen geld eist.

Vergelijk afdingen op basis van vrije plekken gewoon eens met een werknemer die 4 dagen in de week werkt en aan zijn werkgever vraag of hij geen 5 dagen kan werken en die werkgever dan zegt:  Is goed. Maar dan voor de helft van het geld want je hebt op vrijdag toch niks te doen...
Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: Afdingen
« Reactie #29 Gepost op: juli 14, 2018, 10:31:44 pm »

Ik zie het net vanaf de andere kant.

Het maakt me echt niet uit wat iemand anders verdient,
Nog niet misschien.

Het maakt me alleen uit wat ik uit geef. Dat is wat mij aan gaat.

En om in de vergelijking te blijven van een arbijd relatie,
Zie ik het meer, wanneer ik soliciteer. En vraag om een salaris van €100.- per uur.
Moet ik dat ook direct krijgen?
Ik rij namelijk ook geen mazarati

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal