Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg  (gelezen 47522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #30 Gepost op: maart 02, 2012, 09:49:52 am »

 WW Zal ik doen (vanmiddag ;) )
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #31 Gepost op: maart 02, 2012, 11:43:13 am »

 :#Take your time, het klapper seizoen moet nog beginnen :O Voor de meeste althans ::)
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #32 Gepost op: maart 03, 2012, 11:06:37 am »

kan niet wachten! :P
Gelogd

muis

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #33 Gepost op: maart 04, 2012, 04:23:16 pm »

Voeg er nog maar een paar toe:

Nijmegen,Malden,Weurt,Beuningen,Wijchen: 3 dagen
Ze staan erbij ;)

In Zeist is de APV aangepast, van 7 dagen naar 3 dagen. Sukkels
Gelogd

primera

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #34 Gepost op: mei 31, 2012, 09:34:51 am »

Als je de vouwwagen verzet.
Als is het omdraaien in het vak waar hij staat.
Mag hij weer de maximum dagen blijven staan.

Dit is mij ooit gezegd door de politie toen ik nog in Nederland woonde.

Want hij is verplaatsts en dan mag het weer.
Alleen mag je hem niet vast zetten aan de spullen van de overheid.

De politie kan niet hardmaken dat hij niet is weggeweest.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #35 Gepost op: mei 31, 2012, 12:37:34 pm »

De politie kan niet hardmaken dat hij niet is weggeweest.
Dat hoeft de politie in veel gevallen ook niet. In die gevallen waarin dat vastgesteld wordt, wordt dat gedaan op grond van melding door(een) buurtbewoner(s). Dan komt de politie of de BOA van de gemeente even kijken, kijkt de volgende dag en nog een dag later en dan is het raak of komt er bijvoorbeeld een aanschrijving als er sprake is van een kenteken.
Op grond van de toevoegingen in de tekst zoals die bijvoorbeeld in de APV van Utrecht te vinden is, heeft het geen enkele zin het ding om te keren of drie plekken verderop te zetten:

a. langer dan op drie achtereenvolgende dagen, hetzij steeds op dezelfde plaats, hetzij met enige verandering van plaats op door burgemeester en wethouders aangewezen wegen te doen of laten staan, waar dit parkeren naar hun oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte of schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente;

Dus je kunt 'm wel wegrijden, maar als je 'm een uur of twee wegrijdt en dan weer drie plekken verder neerzet, ben je evengoed de klos. En ter voorkoming van discussies zullen heel veel gemeenten die toevoeging hebben.  I:
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #36 Gepost op: mei 31, 2012, 01:11:02 pm »

Inderdaad, in Nijmegen is het al niet anders, en zijn het de BOA's van gemeente toezicht die optreden.
Als er sprake is van een kenteken krijg je een persoonlijk bezoekje of een schrijven na 3 dagen. Staat je kampeer middel er dan nog wordt er een A4 grote gele sticker opgeplakt met de wet tekst en de sommatie om het gebeuren binnen 24 uur te verwijderen met de vermelding dat verplaatsen en/of daarna terug plaatsen geen zin heeft. Daarna wordt de boel afgesleept, krijg je een boete en mag je opdraaien voor wegsleep en stalling kosten.
Het is zelfs zo dat als je je kampeermiddel, bijvoorbeeld half op de stoep of voor een uitgang van een achterom/brandgang neer zet, kan je kampeermiddel zonder pardon en aankondigen worden verwijderd
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #37 Gepost op: mei 31, 2012, 03:01:25 pm »

Waarom hebben wij NLers en dus ook de mensen hier, veelal moeite met algemene regels die ons op sommige momenten niet zo goed uitkomen ? En waarom proberen we hier met allerlei schimmige handelingen onder uit te komen ?
Dit terwijl die zelfde mensen hoogst verontwaardigd zijn al een verdachte van e.o.a. misdaad/overtreding door een vormfout niet vervolgd kan worden of vroegtijdig vrij komt.

OT De verordening dat een campeermiddel niet langer als drie dagen op de openbare weg mag staan is toch niet onredelijk ? 
     Mij lijkt dit meer als genoeg om in-/uit te pakken. Want ik kan me geen andere reden verzinnen waarvoor het nodig is om hem 
     langer langs de weg te moeten laten staan.

Just my two cents.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #38 Gepost op: mei 31, 2012, 03:37:46 pm »

Waarom hebben wij NLers en dus ook de mensen hier, veelal moeite met algemene regels die ons op sommige momenten niet zo goed uitkomen ? En waarom proberen we hier met allerlei schimmige handelingen onder uit te komen ?
Omdat we wars zijn van regeltjes en er onder een aantal omstandigheden niet geheel onterecht de redelijkheid niet van inzien. Als er ergens een hele grote parkeerdruk is, zal iedereen het wel begrijpen, maar waarom een cara :ca wegslepen terwijl hij geen overlast veroorzaakt omdat één zure buurman met wie je een keer een aanvaring had, niet te beroerd is om te melden dat je cara :ca of een klapper een dag te lang staat terwijl niemand anders daar moeite mee heeft.

Dit terwijl die zelfde mensen hoogst verontwaardigd zijn al een verdachte van e.o.a. misdaad/overtreding door een vormfout niet vervolgd kan worden of vroegtijdig vrij komt.
Als het gaat om overtredingen zal het wel loslopen. Maar om nou het neerzetten van een cara :ca te vergelijken met een misdrijf? ::) (Hoewel... bij een cara :ca zou ik het inderdaad een misdrijf vinden. Bij een klapper hooguit een overtreding. Verschil moet er zijn, nietwaar? :# :#)

De verordening dat een campeermiddel niet langer als drie dagen op de openbare weg mag staan is toch niet onredelijk ? 
     Mij lijkt dit meer als genoeg om in-/uit te pakken. Want ik kan me geen andere reden verzinnen waarvoor het nodig is om hem 
     langer langs de weg te moeten laten staan.
Zelf plegen van langduriger onderhoud/reparatie omdat de stallingen dat niet toestaan?

 :off Omgekeerd werkt het trouwens ook. Daar waar mensen misbruik maken van de afwezigheid van strakke regels zorgen ze er vanzelf voor dat ze er komen. Een paar mensen in mijn straat vonden dat zij wel konden beslissen hoeveel ruimte ik voor mijn oprit nodig had en parkeerden met regelmaat hun auto zo, dat ze -vanwege de breedte van de straat wel asociaal stonden omdat ik er zonder vier keer steken niet meer uit of in kon, maar ze stonden niet bekeurbaar. Een paar keer een vriendelijk briefje hielp niet.   Onvriendelijke briefjes hielpen nog minder. Dus nu heb ik dankzij de welwillende medewerking van de gemeente een wit kruis voor m'n oprit dat nog veel groter is dan de anderen redelijk zouden vinden.  >:(
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2012, 03:42:13 pm door Frankie »
Gelogd

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #39 Gepost op: mei 31, 2012, 05:44:40 pm »

Hier in Deventer is het ook "officieel" 3 dagen. Nu staat er hier al zeker 3 maanden een oude alpenkreuzer waar het topzeil al gedeeltelijk van open staat (lekker in weer en wind). Het is dan ook niet duidelijk wat de mensen ermee willen; het wordt zo vochtig als de pest allemaal.
Maar goed; met gebrek aan parkeerplaatsen hier in de buurt begint t toch wel knap vervelend te worden.

Ligt ook wel aan de mentaliteit en hoe men ook aan anderen denkt. Ik voelde me al beschaamd dat ik een aanhanger hier 2 dagen extra voor de deur had staan.
Dat in tegenstelling van mensen die het heel normaal vinden om al hun vervoersmiddelen voor de deur te stallen.
Als je buitenaf woont kan dat, in een krappe woonwijk wordt t wat anders vind ik.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.786
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #40 Gepost op: mei 31, 2012, 06:17:18 pm »

Melding van maken van zo'n parkeerplekbezetter, dan zal er toch wel wat aan gedaan worden?!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #41 Gepost op: mei 31, 2012, 07:12:54 pm »

Ja, dat wel, maar ervaring is wel dat dat ook nog een tijdje kan duren...
En uiteraard ben je dan weer de zeurpiet, terwijl iedereen zich er groen en geel aan ergert..
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #42 Gepost op: mei 31, 2012, 07:36:29 pm »

@Frankie

Met alle respect maar ik denk niet dat ik nog behoef te reageren op je antwoord  KK
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed

Ja, dat wel, maar ervaring is wel dat dat ook nog een tijdje kan duren...
Dat zou kunnen, maar vziw is de gemeente volgens het bestuursrecht wel degelijk verplicht om de regels te handhaven als er sprake is van meldingen van overtredingen.
Gelogd

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #44 Gepost op: mei 31, 2012, 07:43:20 pm »

Uiteraard, en dat gebeurd dan ook wel... maar verwacht niet dat t op heel korte termijn is.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal