Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welk merk en type vouwwagen voor ons?  (gelezen 2576 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martine Voskuil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Geen
Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Gepost op: augustus 10, 2020, 07:18:19 pm »

Hallo, ik ben nieuw hier. Wij zijn nu nog kampeerders met een caravan, maar denken er over om over te stappen naar een vouwwagen. Dit heeft te maken met het feit dat we aan een andere auto toe zijn en we willen niet weer een zware dure auto alleen om 3 weken in de zomer de caravan te kunnen trekken. Dus denken er aan een vouwwagen. Voor de caravan hadden we de Jamet Louisiana, maar dat kostte ons onder andere veel te veel tijd om op te zetten. Nu hebben we in eerste instantie de volgende wensen voor een andere vouwwagen:

1. Het moet ongeveer een 4-persoons vouwwagen zijn, niet groter
2. Hij moet snel op te zetten en af te breken zijn
3. Of dit al mogelijk is weet ik niet, maar het liefst moet het tentdoek van materiaal zijn dat snel droogt. Als er in de ochtend vroeg willen wegrijden en we pakken de tent nat in, hebben we thuis niet de mogelijkheid om hem uit te klappen om te laten drogen. Dus droog inpakken is een heel belangrijk punt.

Welke merken en types zouden hiervoor in aanmerking komen?

Mijn hartelijke dank!

Martine van Nes-Voskuil, Dordrecht
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2020, 07:21:14 pm »

Punt 1 en 2 hebben alle 123-systeem vouwwagens. Elk merk heeft zo een type waar de voortent meteen uitklapt.

Naar punt 3 ben ik zelf benieuwd. Ik volg mee :)

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2020, 07:23:56 pm »

Hi!
Zo te horen zou een vw met 123 systeem wat voor jullie zijn. Meerdere merken hebben dit bv Trigano, Jamet en Combi camp.
Heb je een bepaald budget in je hoofd? Dat zorgt dat bepaalde merken mogelijk zijn of juist afvallen.
Je laatste punt blijft een lastig ding, droog inpakken is voor iedere vouwwagen een punt. Je zou dan wel kunnen kijken naar een vouwwagen waarvan alleen de basis blijft staan voor de laatste nacht, dan valt er minder te drogen maar dan heb je weer geen snelle klapper.
Gelogd

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2020, 07:50:25 pm »

Zoals al benoemd een 123 klapper voor punt 1&2.

Voor punt 3 kan je kijken naar IQ doek van Combicamp (weet niet of Aart Kok dit ook aanbiedt). Is een andere samenstelling polyester/katoen die sneller droogt als het goed is. Nadeel van dergelijke stoffen is dat ze ook minder ademen.

De ervaringen hierin zijn dan weer wisselend want door de extra condensvorming ervaren sommigen de droogtijd als langer. Bij veel en langdurige regen houdt het doek zich beter. Goed informeren en ervaringen ophalen dus.

Sent from my GM1913 using Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2020, 07:54:44 pm door Caspers »
Gelogd

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2020, 07:57:28 pm »

Zoals al benoemd een 123 klapper voor punt 1&2.

Voor punt 3 kan je kijken naar IQ doek van Combicamp (weet niet of Aart Kok dit ook aanbiedt). Is een andere samenstelling polyester/katoen die sneller droogt als het goed is. Nadeel van dergelijke stoffen is dat ze ook minder ademen.

De ervaringen hierin zijn dan weer wisselend want door de extra condensvorming ervaren sommigen de droogtijd als langer. Bij veel en langdurige regen houdt het doek zich beter. Goed informeren en ervaringen ophalen dus.

Sent from my GM1913 using Tapatalk
https://combicamp.jib.st/wp-content/uploads/2017/04/DEFleaflet-Combi-Camp-onderhoud-v1.5.pdf



Sent from my GM1913 using Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2020, 10:18:27 pm »

Ongeveer? Is dat plus of min 2 personen? Het kan helpen om zo specifiek mogelijk te zijn.

Snel drogen, omdat je thuis geen of geen goede mogelijkheid hebt? Als wij nat inklappen (vrijwel altijd) drogen we soms onderweg op een rustige parkeerplaats. Ook gaan we de laatste 2 jaar terug 2 overnachtingen in een chambre d'hôte. Daar mogen we dan alles drogen luchten etc. Behalve het toilet en de vuile was is de wagen bij vertrek klaar voor de vakantie.
Thuis de theedoeken en beddengoed wassen, toilet (met reiniger, dus alleen even spoelen) schoonmaken en klaar zijn we.

Bij extreme regenval (wie kent het niet) zetten we de kar iedere dag 1-2 uur op de stoep. Mooi moment om kleine klusjes aan de kar te doen, of wat op te ruimen in tuin of schuur. We hebben zelfs een keer twee uur bij een busverhuurbedrijf binnen gestaan omdat hij echt open moest om het weer tegen te gaan.

Kortom: ook wij willen droog inpakken, maar met een beetje creativiteit kom je een heel eind.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2020, 11:27:09 am »

Wil je ook 2 2-persoonsbedden of is dat niet nodig? Keuken ja of nee en zo ja vast of los tillen en verplaatsen? Wil je een treinzit of niet?
Kijk ook naar modellen die pack&go hebben dan hoef je niet open te klappen om bij de bergruimte te kunnen.
Drogen is altijd een ding bij tenten/vouwwagens. Maar meestal kan je langs de weg voor je huis wel een uurtje of 2 de wagen openklappen. Anders een veldje/plein in de buurt of als het echt lang regent onder een viaduct ofzo gaan staan. Sommige stallingen bieden aan om daar in een loods te klappen om te drogen.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2020, 06:44:25 pm »

Zou interessant zijn om dat eens te testen, misschien op een klapweekeind en dan de verschillende types nat sproeien en kijke  hoe lang t duurt voor t droog is?

Ik moet zeggen dat ik t doek van de campooz snel vindt drogen tov onze vorige vouwwagens (trigano Chantilly en Alpen Kreuzer prestige GT, klassieke katoenen tenten) maar hoe dit doek presteert tov andere opties zou ik niet weten.
Zelf zeggen ze daar dit over op hun site:

Technisch katoen

Onze tenten zijn gemaakt van Technisch katoen. Dit betekent dat in het katoendoek polyester is verwerkt. Dit doek kent veel voordelen. Het is ademend vanwege het katoengehalte, is onderhoudsarm, UV bestendig, droogt snel en is super sterk. Een logische keuze voor een kwaliteitstent.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2020, 07:28:59 pm »

Wij hebben een Trigano Odyssee.
Als we in Nederland in de ochtend op tijd weg willen laat ik de hele nacht een electrisch draaien.
Hierdoor krijgt douw nauwelijks kans omdat het door het kleine warmteverschil naar buiten wordt gedrukt.
De luifel ritsen we er dan vanaf omdat daar wel vocht op neerslaat tijdens de nacht.

Zo stonden we vorig jaar naarst een andere vouwwagen die nog aardig nat was tien wij al rond 10:00 konden inklappen. Op hun vraag of we niet bang voor vocht waren liet ik ze het droge doek voelen. Ik denk dat zij ook voortaan een kachel meenemen.
Niet zozeer voor de kou maar vooral ook voor het vocht.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 11, 2020, 08:23:30 pm »

Wij hebben een Trigano Odyssee.
Als we in Nederland in de ochtend op tijd weg willen laat ik de hele nacht een electrisch draaien.
Hierdoor krijgt douw nauwelijks kans omdat het door het kleine warmteverschil naar buiten wordt gedrukt.
De luifel ritsen we er dan vanaf omdat daar wel vocht op neerslaat tijdens de nacht.

Zo stonden we vorig jaar naarst een andere vouwwagen die nog aardig nat was tien wij al rond 10:00 konden inklappen. Op hun vraag of we niet bang voor vocht waren liet ik ze het droge doek voelen. Ik denk dat zij ook voortaan een kachel meenemen.
Niet zozeer voor de kou maar vooral ook voor het vocht.
Da's straf. Gewoon een klein kacheltje voldoet?
Nat inplooien is ook altijd mijn vrees. Als het thuis droog is, laat ik hem daar wel drogen, maar meestal is het thuis slechter weer dan op de bestemming. Fijne tip!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2020, 08:53:55 pm »

Wij klappen het slaap gedeelte wel vaker nog vochtig in. Als we er twee dagen over doen om terug te geraken, slagen we 's avonds toch terug op. Anders slagen we thuis wel nog op en ook bij slechter weer kan die daar dan nog wel een paar dagen staan tot hij droog is om goed op te bergen.

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.251
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2020, 09:18:34 pm »

Beter een keer teveel laten drogen dan er een jaar later achter komen dat hij toch iets te vochtig ingeklapt is.
Dit jaar voor het eerst niet thuis hoeven uitklappen.
Een voordeel van laat naar huis kunnen gaan doordat we weinig reistijd hadden.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Welk merk en type vouwwagen voor ons?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2020, 03:09:37 pm »

Buite Lewe is een relatief nieuw merk, maar biedt ook Trailer-tents aan met een snelklap systeem. Tentdoek is vergelijkbaar met Campooz qua materiaal en dikte, dus zoals eerder genoemd in dit topic droogt dat ook relatief snel. Ze hebben zeer scherpe prijzen en zijn momenteel bezig met de seizoensuitverkoop.
Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal