Goedemiddag,
2 jaar hebben wij een trigano odyssee gekocht van marktplaats. Ik heb toen gelijk zelf een setje oprijplanken, platen onder de bedpoten en 4 schijven voor onder de uitdraai poten gemaakt. De 4 schijven heb ik van aluminium rond 200mm gemaakt, 25mm dik. Ik dacht die krijg ik mn hele leven niet meer versleten. Ik had toen al het idee dat het wel mooi zou zijn als deze gelijk vast zaten aan de uitdraai poten. Vorig jaar wegens een te drukke zomer (verbouwing) niet weggeweest en zodoende afgelopen 3 weken voor het eerst kunnen genieten van de vw. Nu weer thuis borrelt toch weer het idee voor de Bigfoots op...
Ik weet het het heeft weinig toegevoegde waarde, maar ik vind het gewoon leuk ;-)
Zodoende vandaag de kogel door de kerk en zie hier de 1e opzet. Tips en opmerkingen zijn bijzonder welkom.
Verstuurd van mijn Desire S met Tapatalk
Mooie zware voeten
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
wat je zegt ... die krijg je niet kapot netjes gemaakt hoor
Heel mooi gemaakt!
Mooi en sterk.
Wel goed vastzetten met borgmoeren, die wil je niet op je voorruit hebben.
Moet je wel heel hard achteruit voor rijden ::), maar goed ook niet op je achterliggers ruit.
:
Citaat van: Qwaqa op augustus 12, 2012, 09:07:26 PM
Moet je wel heel hard achteruit voor rijden ::), maar goed ook niet op je achterliggers ruit.
:#
Zo die zien er zeg maar ROBUUST uit!
Wat mag dat wegen? en gelijk nog maar een vraagje, het voetje van de uitdraaisteun is open (cara :ca hebben gesloten steunen)
hoe ga je die bevestigen, zonder dat ze er vanaf glijden?
Citaat van: Bosje op augustus 13, 2012, 08:26:27 AM
Zo die zien er zeg maar ROBUUST uit!
Wat mag dat wegen? en gelijk nog maar een vraagje, het voetje van de uitdraaisteun is open (cara :ca hebben gesloten steunen)
hoe ga je die bevestigen, zonder dat ze er vanaf glijden?
Dat was het zelfde probleem wat ik ook had, onze trigano heeft ook open uitdraai steunen en ik ben op die mannier er bij de eerste vakantie rit gelijk eentje verloren (daarna een tweede toen de bigfoot bleef haken en niet helemaal vlak uitklapte), ben toen overgestapt op onderleg schotels.
ziet er super uit
Ik heb gewoon de plastieke variant van 5 euro per setje van 4, en die gaan nu al een paar jaar mee. Ze blijven er het hele jaar onder hangen.
Citaat van: gaan op augustus 13, 2012, 11:57:20 AM
Ik heb gewoon de plastieke variant van 5 euro per setje van 4, en die gaan nu al een paar jaar mee. Ze blijven er het hele jaar onder hangen.
Bij een cara :ca (sorry) kan dat inderdaad, ivm een gesloten ronding aan het eind van de steun, bij de meeste vw's zijn deze open, en zal je de voetjes verliezen.
Ik ben van plan om haaks op de voet en dan dwars door de steun een boutje te boren/tappen en deze mooi glad te slijpen met de onderkant van de voet. De bout zit dan zeg maar in het half ronde gedeelte en in het U-profiel waar de trapeziumdraad ook zit. Zo kan de schijf er nooit afvallen volgens mij.
Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Ben benieuwd naar de foto's :#
lijkt me een goede oplossing
Citaat van: Bosje op augustus 13, 2012, 02:18:21 PM
Bij een cara :ca (sorry) kan dat inderdaad, ivm een gesloten ronding aan het eind van de steun, bij de meeste vw's zijn deze open, en zal je de voetjes verliezen.
Maakt niet uit hoor, normaal post ik niet wanneer het specifiek om iets gaat wat een caravan vaker wel of niet heeft.
Ik was juist verbaasd door de open pootjes, ik dacht dat ze altijd dicht waren.
ik had de plastieke big-foots bij onze scout ook al, die had ook dichte pootjes.
Daar heb ik ze bij de verkoop wel onder laten zitten omdat ik de pinnetjes niet wilde beschadigen bij het afhalen waardoor er misschien één tijdens het rijden af zou vallen.
Misschien hebben oudere wagens vaker dichte pootjes, geen idee daar let ik in de regel niet erg op.
Kun je de ronding niet gewoon dicht slaan (natuurlijk met beleid) of knijpen?
Citaat van: gaan op augustus 13, 2012, 03:46:57 PM
Kun je de ronding niet gewoon dicht slaan (natuurlijk met beleid) of knijpen?
Heb ik ook aan gedacht, maar het is nog vrij dik materiaal. Ik kan het wel wat heet stoken, maar ik ben bang dat ik het gegalvaniseerde beschadig en ik heb geen zin in roestend steunen....
Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Citaat van: gaan op augustus 13, 2012, 03:46:57 PM
Maakt niet uit hoor, normaal post ik niet wanneer het specifiek om iets gaat wat een caravan vaker wel of niet heeft.
Ik was juist verbaasd door de open pootjes, ik dacht dat ze altijd dicht waren.
ik had de plastieke big-foots bij onze scout ook al, die had ook dichte pootjes.
Daar heb ik ze bij de verkoop wel onder laten zitten omdat ik de pinnetjes niet wilde beschadigen bij het afhalen waardoor er misschien één tijdens het rijden af zou vallen.
Misschien hebben oudere wagens vaker dichte pootjes, geen idee daar let ik in de regel niet erg op.
Kun je de ronding niet gewoon dicht slaan (natuurlijk met beleid) of knijpen?
die rondingen zijn daar te kort voor, denk dat de genoemde oplossing een goede is.
Citaat van: Juppehup op augustus 13, 2012, 04:37:07 PM
Heb ik ook aan gedacht, maar het is nog vrij dik materiaal. Ik kan het wel wat heet stoken, maar ik ben bang dat ik het gegalvaniseerde beschadig en ik heb geen zin in roestend steunen....
Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Waarschijnlijk zijn de steunen redelijk makkelijk onder de bak uit te halen.
Met een bankschroef kun je enorm veel en preciese kracht uitoefenen om metaal te buigen zonder heet te stoken, misschien is dat een mogelijkheid.
Ik heb zo ook eens met een bankschroef wat dik plaatwerk in de juiste vorm gekregen.