Hoi klappers,
Wij twijfelen echt tussen een Jamet Arizona (deze hebben we gaan bekijken bij De Wit in Schijndel en ik was direct verkocht) en een Jametic (bv de Rondo).
Ik vond dat maar niets dat je langs voor in je bed zou moeten kruipen bij de Jametics maar zoals mijn man zegt is dat waarschijnlijk omdat je dan niet over je bagage die tussen de 2 bedden ligt moet kruipen om in je bed te geraken op een tussencamping. Wij doen de rit namelijk steeds in 2 etappes en hebben dus een tussencamping nodig.
Kan er ons iemand de voor- en nadelen van beide opsommen of ons overtuigen om 1 van de 2 te kiezen? We hebben jammergenoeg de Jametics niet echt bekeken dus gaan we waarschijnlijk de rit vanuit België nog eens moeten overdoen...
Enkele vragen die bij me opkomen:
-Is het met een Arizona lastig om op een tussencamping in je bed te gaan?
-Is het ambetant om langs voor in je bed te gaan bij een Jametic?
-Is een Jametic echt heel veel gemakkelijker om op te zetten dan de Arizona?
Alvast bedankt voor jullie advies!
Tonia en Stijn
Ik heb zelf geen jamet (gehad) en er zullen wel heel wat meer tips, voor en nadelen gaan komen in de posts na die van mij.
Maar wat ik al wel kan vertellen is.
De arizona is een ruime wagen maar vergt ook meer tijd met opbouwen.
De jametic is een 'snelklapper' door de snelle constructie is de ruimte beperkter maar zoals gezegd wel enorm snel.
Het in bed stappen is denk ik wennen, het aan de onderkant instappen heeft weer als voordeel dat je niet over iemand heen moet kruipen als je achterin ligt.
Ik weet niet wat je kampeer ervaringen zijn.
Hierna zal nig veel info komen, en ondertussen kun je met de zoekfunctie heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel info vinden op het forum.
Hoi,
De eerste vraag die bij mij op komt is: met hoeveel personen zijn jullie?
Dit kan natuurlijk ook van invloed zijn op de keuze van je vouwwagen.
Zelf hebben wij de Louisiana gehad, het kleinere zusje/ broertje van de Arizona.
Hier hebben wij ook overnachtingen mee gemaakt, maar wij maakten dan het tussenpad leeg.
Wij hebben 3 jonge kinderen, en een beetje binnenruimte was wel prettig.
Hierna wilden wij in eerste instantie ook een jametic aanschaffen, juist omdat bagage onder het bed blijft,
en hij sneller op te zetten is dan de Louisiana. We leven op vakantie meer buiten dan binnen, en vonden de grotere
binnenruimte ook minder belangrijk.
Voor een enkele overnachting kun je hem echter heel snel hebben staan, zeker als je je bagage laat liggen en er overheen
kan kruipen.
succes!
Ik sluit me aan bij het verhaal van Muilwijk.
Wij hebben 1 seizoen een arizona gehad en ook op een tussendoor camping gestaan. Dan zet je uiteraard alleen de wagenbak op en dat is zo gepiept (kwartiertje ofzo). Maar je moet wel het gangpad vrijmaken dus gaan die spullen onder de wagen of in de auto en dan kun je makkelijk in en uit bed stappen. Alleen heeft dan niets een vaste plaats en moet je overal gaan zoeken naar kleren, eten enzovoort en naar onze idee werd het dan een beetje een bende. Wij hadden heel veel in de kofferbak van de auto zitten alleen als je dan weer even naar een supermarkt wilde (wij stonden 2 nachten op de tussenstop) moest je alles er weer uithalen omdat er geen plek meer was voor de boodschappen.
Op de definitieve camping ben je wel even bezig met het opzetten van de arizona een uurtje of 2 / 3 denk ik, maar dan staat ook alles als een huis en heb je een zee van ruimte... binnen en buiten niet zo heel veel meer, omdat vaak de auto ook nog op de kampeerplaats staat. Aangezien wij graag de zon op zoeken hebben wij de arizona ingeruild voor een Jamet 4x4 (jametic). Het in en uit bed stappen vonden wij geen probleem wij hadden wel 2 lattenbodems, zodat we al onze spullen onder het bed konden stoppen en laten liggen. De jamtic staat in een half uurtje/ 3 kwartier als je niet alle haringen en scheerlijnen neer wil zetten anders moet je wel op een half uurtje langer rekenen.
Wij hebben onze Arizona verkocht en een Jametic gekocht.
Voordeel van de Arizona; grote wagen met veel ruimte, veel slaapplaatsen (max 8) en als je met niet te veel personen bentk naje je bagage tijdens een tussenstop in een ondertent, of op een bed leggen. (moet je niet alle slaapcabine's hoeven te beslapen)
Nadeel van de Arizona; is toch de opzettijd, houdt echt rekening met ca 3 uur, voordat hij echt goed geheel staat (met voortent en luifel)
ook zal de Arizona niet op alle campings passen, zeker bij plaatsen van 80M2 kom je snel ruimte tekort.
Voordeel van de Jametics, max 6 slaapplaatsen en toch behoorlijk ruimte, (zeker de Rondo XL, die breder is, en ook nog 2 zijpaden heeft voor allerlei bagage) snel te klappen, door 123-systeem.
Nadeel van de Jametic; ...... heb ik nog niet kunnen ontdekken, omdat wij hier bewust voor gekozen hebben, maar je zou kunnen zeggen de ruimite in de voortent als het 2 weken regent. ::)
Ook wij hebben onze arizona verkocht eneen rondo gekocht. Mede omdat ik dankzij rugklachten veel akkelijker de rondo kan opzetten en qua ruimte ontlopen ze mekaar niet veel. Wat betreft de gang naar bed, nu hoeven we niet meer over elkaar heen te kruipen! Tenzij dat de bedoeling natuurlijk is
Moet hier een M voor of een k weg "akkelijker" :#
Citaat van: danny060473 op augustus 15, 2012, 08:17:09 PM
Ook wij hebben onze arizona verkocht eneen rondo gekocht. Mede omdat ik dankzij rugklachten veel akkelijker de rondo kan opzetten en qua ruimte ontlopen ze mekaar niet veel. Wat betreft de gang naar bed, nu hoeven we niet meer over elkaar heen te kruipen! Tenzij dat de bedoeling natuurlijk is
Citaat van: Tonia op augustus 15, 2012, 11:25:12 AM
Enkele vragen die bij me opkomen:
-Is het met een Arizona lastig om op een tussencamping in je bed te gaan?
Als je alleen de wagenbak opzet zul je dus ergens heen moeten met de spullen die in het gangpad liggen of onder het afdekzeil (denk bijv. aan voortent, voortentstokken, luifel, vloerkleed) en je keuken staat dan buiten.
-Is het ambetant om langs voor in je bed te gaan bij een Jametic?
Wij hebben zelf de jametic gehad en vond dit geen probleem. Je hoeft dan niet over elkaar heen te kruipen. We gebruikten wel altijd een opstapje.
-Is een Jametic echt heel veel gemakkelijker om op te zetten dan de Arizona?
Vindt ik wel. Wij hebben een Louisanna (het iets smallere zusje van de Arizona) en de Jametic gehad. dit komt met name door de vaste voortent en veel bijna geen losse stokken
Wat verder meespeelt is wat voor vakantie wil je. 3 weken op 1 plek of wil je rondtrekken? Wil tussendoor nog een weekendje of korte vakantie weg? Wat is de gezinssamenstelling?
Als ik op dit moment de keus tussen die 2 moest maken dan ga ik voor de Jametic.
Heb je bij de Wit ook naar de Dakota Outdoor AS gekeken? Die zit eigenlijk tussen de twee types in. Is ook behoorlijk snel op te zetten, je hebt flink wat leefruimte en toch ook die ruimte tussen de bedden (wat ik bijv. handig vind om me bijv. even om te kunnen kleden, anders moet je toch andere maatregelen nemen, maar ook bij slecht weer dat je daar ook kunt zitten en niet met z'n allen in de voortent hoeft te zitten).
onze kampeerervaringen zijn de laatste jaren met een grote tent, daarom dat we voor de Arizona kozen.
Wij zijn met 2 volwassenen en 1 kindje (momenteel 16 maand) die gelukkig ook heel graag gaat kamperen :J
Tot nu toe gaan we 2 ? 3 weken kamperen op 1 vaste plek in de zomer en hebben we dus wel een tussencamping nodig. Nu zouden we wel graag eens voor een verlengd weekend of zo weggaan.
Met de Arizona zouden we dan geen voortent zetten maar wel de luifel met zijpanelen en de voorwand in de luifel plaatsen, omdat we denken dat dit minder werk inneemt.
Nu doen jullie me wel nog meer twijfelen om toch de Jamatic (Rondo) te nemen :?
alvast bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Hoi Tonia,
In het voorjaar staan wij vaak een lang weekend op een camping in Nederland, wij zetten dan meestal de luifel met de zijwanden en de voorwand op. De keuken past hier goed in en heb je toch een afgesloten ruimte. Echter als het weer tegen zit gaat mijn voorkeur uit naar de standaard voortent vanwege het inritsbare kuipgrondzeil. Met deze setting heb je bij regenachtig en koud weer voldoende binnen ruimte voor 4 stoelen en een tafel en doorhet ingeritste kuipgrondzeil minder last van de vochtige ondergrond, ook wat betreft wind is dit minder voelbaar.
Ook wij hebben de eerste 2 jaren onderweg naar italie op een camping overnacht en hierbij de wagenbak met alleen de luifel opgezet. Dit is zeer goed te doen. De spullen welke in de wagenbak liggen verplaatsen wij dan naar een ruimte onder de bedden.
In het tweede jaar hebben wij onderweg een fikse regenbui gehad zodat wij de vw nat hebben moeten opklappen in italie aangekomen deze weer uitgeklapt en binnen zeer kortetijd is alles gedroogt. Naar een droge zon verzekerde bestemming is dit geen enkel probleem onderweg naar huis zou ik het niet prettig vinden om onderweg nat in te klappen, het nederlandse weer is onvoorspelbaar het regent vaak. In tegenstelling tot deze week want het is sinds wij terug zijn uit italie droog geweest.
Affijn omdat er altijd een kans is op nat inklappen en het weer thuis tegen zit hebben wij be sloten om onderweg in werptentjes te slapen.
Onderweg naar italie gebruiken we bij voorkeur de vouwwagen en op de terugreis de tentjes. Onze kinderen vinden het een leuke ervaring om in de tentjes te slapen.
Over een jametic kan ik niets vertellen, wij hebben voor de arizona gekozen vanwege de ruimte. Overigens ondanks de grote heb ik iedere camping in italie de complete vouwwagen kunnen opzetten, zelfs de auto past er nog bij op de plekken.
Veel succes met jullie keuze.
Ronald
Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
We zijn alsmaar meer en meer aan het twijfelen :N
Nu vinden we de Trigano Alpha ook interessant omdat die (volgens de boekjes) heel vlug opzet en ook wat kleiner is dan de Arizona (en vooral omdat nu de voortent gratis is bij de vouwwagenspecialist).
Ik lees hier dat sommigen van jullie de Arizona nogal groot vinden volgens de campingplaatsen...
Vraagje: kun je de Alpha wel nat inklappen onderweg en dan 's anderendaags wel droog slapen??? Het is wel de bedoeling dat we tussencampings doen en wij hebben altijd de pech dat we nat moeten afbreken...
Goede/slechte ervaringen met de Alpha?
Om een beter beeld te krijgen, wat is in jouw beleving snel, of in ieder geval snel genoeg?
Citaat van: Qwaqa op augustus 16, 2012, 09:15:05 AM
Om een beter beeld te krijgen, wat is in jouw beleving snel, of in ieder geval snel genoeg?
Ja goeie vraag eigenlijk, ik dacht een uur of zo maar ik lees hier dat de Arizona algauw een drietal uur in beslag neemt.
Nu hebben wij een grote tent waar we algauwe enkele uren tijd voor nodig hebben om die op te zetten en ik zou nu graag voor de duidelijke meerprijs toch wel wat gemakkelijker willen zijn :+
Vooral nu we ook een kindje hebben dat absoluut niet graag wacht ;)
We kunnen het moeilijker maken kijk eens naar de trigano Odyssee of als je meer ruimte wilt de trigano Olympe?
En als je dan toch naar de Alpha kijkt kan je ook naar de Combi Camp gaan kijken.
En als het budget het toelaat is de Holtkamper ook super.
Wij hebben een Rondo, dus kunnen niet vergelijken met een andere vw. Maar ik kan wel zeggen wat mij bevalt aan de Rondo.
- Je slaapt op de wagenbak, ligt lekker stevig.
- Je kan je spullen die je niet gebruikt lekker in de wagenbak laten zitten.
- Staat idd snel, ook voor 1 overnachting.
- Genoeg binnenruimte maar omdat hij wat breder is en minder lang heb je buiten ook genoeg ruimte.
- Aan de voorkant in bed kruipen is niet lastig.
- Wij vielen ook voor de "look" van de Rondo, maar dat is persoonlijk.
We hebben hem nu voor de derde zomer en zijn er inmiddels al heel wat weekenden en weken mee weggeweest. Voor mijn gevoel
pak je de vw sneller dan een tent, zeker als je hem in je eigen garage hebt staan. Alles zit er in dus het pakken van je spullen is veel relaxter.
Succes met je keuze
Citaat van: Ccindy op augustus 15, 2012, 09:19:43 PM
Heb je bij de Wit ook naar de Dakota Outdoor AS gekeken? Die zit eigenlijk tussen de twee types in. Is ook behoorlijk snel op te zetten, je hebt flink wat leefruimte en toch ook die ruimte tussen de bedden (wat ik bijv. handig vind om me bijv. even om te kunnen kleden, anders moet je toch andere maatregelen nemen, maar ook bij slecht weer dat je daar ook kunt zitten en niet met z'n allen in de voortent hoeft te zitten).
Hebben jullie hiernaar gekeken?
Ik heb vorig jaar naar een Trigano gekeken (was volgens mij een Galleon), maar er was iets dat je hem voor een enkele overnachting niet zonder voortent kon opzetten. Maar het hoe en wat daarvan weet ik niet meer precies. ::)
Ook heb je bij de Alpha volgens mij maar 1 vaste slaapplaats en ik denk dat je zolang je kindje nog klein is vast wilt dat hij/zij ook droog en warm ligt.
ik kan me de Dakota Outdoor AS niet meer goed herinneren... Ik vrees dat we sowieso de rit van 3 uur nog eens gaan moeten maken (naar De Wit en de Vouwwagenspecialist) want nu beginnen we meer en meer over modellen te denken die we zaterdag niet goed bekeken hebben ::)
1 vaste slaapplaats is niet echt een probleem, ons kindje slaapt/sliep in zijn reisbedje en dat zouden we op dat vast platform zetten en eens hij een jaar of 6-7 is zou hij dan zijn eigen tentje krijgen.
Allé 't is te zeggen dit jaar was het zo verschrikkelijk koud 's nachts dat hij tussen ons mocht slapen :)
Citaat van: Tonia op augustus 16, 2012, 09:10:50 AM
Vraagje: kun je de Alpha wel nat inklappen onderweg en dan 's anderendaags wel droog slapen??? Het is wel de bedoeling dat we tussencampings doen en wij hebben altijd de pech dat we nat moeten afbreken...
Goede/slechte ervaringen met de Alpha?
Ja, dat kan. Tijdje terug zijn wij een weekend weggeweest en heb ik de Alpha in een hoosbui moeten inklappen. Natter kon niet. Bij het uitklappen was het bed keurig droog. De Alpha is een kloon van de Comb camp, en lijkt qua uitrusting veel op de Country. Alleen de bagageruimte is iets kleiner, maar weer groter dan die van de Valley. Wij hebben 'm vooral gekozen voor het snelle opzetten en het feit dat alles gebruiksklaar is bij uitklappen (bed, keuken, gas, water, elektra). En een sterk punt is dat je niet de keuken hoeft te tillen. Die dingen zijn zwaar.
Inmiddels hebben wij wat ervaringscijfers voor wat betreft het opzetten:
Als je het waterpas zetten niet meerekent (dat verschilt nogal per plek en moet bij vrijwel alle vouwwagens):
Wagenbak + zonneluifel = 10 minuten
Gebruik je in plaats van de zonneluifel het dak van de voortent: + 5 minuten
Achtertent opbouwen: 10 minuten.
Complete opbouw (wagentent, voortent + ingeritst kuipzeil, achtertent en zonneluifel): ongeveer 35 minuten.
En dan heb ik het zweet niet blank op mij rug staan... :). Afbreken duurt ongeveer net zolang.
Het prijsverschil met de ccc was, toen wij 'm kochten, bijna 4500 euro (bij gelijk uitrustingsniveau) en dat verschil zie ik er tot op vandaag niet aan af. Wij kamperen er nu voor het tweede seizoen mee (zaterdag weer naar huis :(), en we zijn er zonder voorbehoud enthousiast over. Gisteren hebben we andere campinggasten weer een rondleiding gegeven... :). Succes bij je keuze, mocht je specifieke vragen hebben over de Alpha, dan ben je van harte welkom.
Ik sluit me aan bij het kijken naar een holtkamper.
Wij wilde een jametic kopen ( nieuw ) ben voors en tegens goed gaan afwegen, die zijn uiteraard heel persoonlijk.
Lees ook elders in dit forum problemen met jametics.
Dit jaar voor het eerst met een HK op vakantie na een camplet.
En de HK (flyer) staat echt super snel, veel sneller als de camplet, die qua systeem volgens mij erg op de jametic lijkt.
Mijn (onze) voorkeur ging dus naar eem 2e hands HK ipv een nwe jametic.
Lees andere topics over jamtic goed door!! Succes
En het was tot zover nog zo goed gelukt om het draadje schoon te houden :**
Of in de herfstvakantie naar de jaarbeurs in Utrecht. staan ze allemaal bij elkaar! en hebben ze ook wel leuke aanbiedingen :J
Volgens mij is het draadje nog steeds schoon. Als je advies vraagt, krijg je vanuit verschillende invalshoeken, lees voorkeuren, een reactie. Er worden naast de wagens van de ts nog een divers aantal mogelijkheden genoemd. Maakt de keuze wel weer moeilijker.
Citaat van: leeuw op augustus 16, 2012, 08:23:03 PM
Volgens mij is het draadje nog steeds schoon. Als je advies vraagt, krijg je vanuit verschillende invalshoeken, lees voorkeuren, een reactie. Er worden naast de wagens van de ts nog een divers aantal mogelijkheden genoemd. Maakt de keuze wel weer moeilijker.
inderdaad :?
nu mijn man is voorlopig helemaal overtuigd van de Trigano Alpha. Ik heb in dit forum ook al wat problemen gelezen ivm Jamet :(
We hebben woensdag speciaal een dag verlof genomen om nogmaals naar Schijndel en Boxtel te gaan :>
Alle (positieve en negatieve!) reacties zijn verder welkom (zeker en vast ook over de Trigano Alpha)...
Citaat van: famahbaas op augustus 16, 2012, 08:17:33 PM
Of in de herfstvakantie naar de jaarbeurs in Utrecht. staan ze allemaal bij elkaar! en hebben ze ook wel leuke aanbiedingen :J
jammer dat dat nog verder Nederland in is :(
jammergenoeg (bijna) geen vouwwagens te vinden in België...
Het enige negatieve wat ik kan zeggen over de jamet rondo is dat hij zich niet zelf opzet, heb absoluut alleen nog maar positieve ervaringen. Niets kapot oid alles ok. En onze kleine man van 5 helpt ook goed mee, dat zal bij jullie ook vanzelf komen hoor.
Citaat van: Ccindy op augustus 16, 2012, 10:22:06 AM
Hebben jullie hiernaar gekeken?
Ik heb vorig jaar naar een Trigano gekeken (was volgens mij een Galleon), maar er was iets dat je hem voor een enkele overnachting niet zonder voortent kon opzetten. Maar het hoe en wat daarvan weet ik niet meer precies. ::)
Ook heb je bij de Alpha volgens mij maar 1 vaste slaapplaats en ik denk dat je zolang je kindje nog klein is vast wilt dat hij/zij ook droog en warm ligt.
De Galleon is natuurlijk een heel ander soort wagen als de Alpha. Ik vind de Alpha een erg mooie vouwwagen. Voor ons viel die echter al heel snel af omdat het gewoon geen gezinsvouwwagen is. Ik ben het wel eens met met Ccindy dat een goede slaapplek voor je kind(eren) ook heel belangrijk is. Onze meiden zijn bijna 7 en 8. Die willen niet in een lost tentje en ik ben daar eigenlijk nog best blij om. Zeker gezien de (misschien wel uitzonderlijk maar toch)]berichtgeving vanaf sommige Franse campings.
Overigens kan je van de Galleon gewoon het slaapgedeelte opzetten voor een overnachting. evt. met de luifel er aan. 5 minuten werk, evt. 4 haringen op de hoeken en slapen! Het hele circus incl luifel kan binnen het uur staan.
Maar jullie hebben de Galleon niet als keuze opgenomen. ik zou dan kiezen tussen de Arizona en de Jametic. maar misschien beter gewoon een lijstje maken met wat je allemaal belangrijk vindt. En dan de keuze eerst wat ruimer maken om vervolgens wagens af te kunnen strepen.
Nu heb ik maar 1 ervaring met de vouwwagenspecialist, maar ik geloof niet dat zij je een wagen verkopen die eigenlijk niet bij je situatie past, dus wellicht loont het de moeite om eerst je wensen en eisen met hen te bespreken en daarna pas je voorkeur. Zij zullen dan aangeven of het past of niet.
Ik ben het met poldertoerist eens dat de Galleon beter bij jullie situatie past dan de Alpha, die maar 1 vaste slaapplek heeft. Ons zoontje die over 2 weken 6 wordt zie ik de komende jaren ook nog niet in een eigen tentje slapen hoor en op de grond kan vaak best koud zijn nog. Maar zo zijn er meer merken/modellen die een beetje tussen de Jametic en de Arizona in zitten, zodat je iets hebt wat goed bij jullie situatie past.
(@poldertoerist: bedankt voor je uitleg over het opzetten voor 1 overnachting, het was de eerste vouwwagen die ik "live" heb gezien in de showroom, dus toen had ik er nog niet zoveel verstand van hoe dat precies werkt).
Citaat van: Ccindy op augustus 17, 2012, 08:09:41 AM
op de grond kan vaak best koud zijn nog.
Eén van onze kinderen slaapt in het ondertentje, en eerlijk gezegd is dat regelmatig toch eigenlijk de beste plek. Het valt mij op dat als het koud is het daar minder koud lijkt te zijn, en als we in de zomervakantie ons bed uit moeten omdat het te warm is dan is het daar nog heerlijk koel.
We hebben wel een self-inflatable van 7cm om te zorgen dat er voldoende isolatie is tegen eventueel optrekkende kou, maar tot nu toe, en ook bij temperaturen onder de 0?C, heb ik nog nooit het idee gehad dat het er te koud zou zijn.
Ik ken de in deze draad genoemde wagens niet, dus ik weet niet of het hier ook gaat om ondertentjes, of over een andere constructie.
Citaat van: danny060473 op augustus 16, 2012, 09:11:17 PM
Het enige negatieve wat ik kan zeggen over de jamet rondo is dat hij zich niet zelf opzet, heb absoluut alleen nog maar positieve ervaringen. Niets kapot oid alles ok. En onze kleine man van 5 helpt ook goed mee, dat zal bij jullie ook vanzelf komen hoor.
Mee eens. Het is toch altijd zo dat de negatieve verhalen verteld worden en de positieve hoor je minder.
Snap niet dat er nu ineens de Galleon geadviseerd word.
Er werd een snelle op zetter gevraagd.
Vandaar de alpha je kan op de deksel zo een bedje zetten. En als de kids ouder zijn leg je een inflatable neer of veldbedje.
De odyssee heeft overigens ook 4 slaapplekken standaard en staat ook snel.
Verder de holtkamper spa er ook goede snelle optie.
Je moet eerst maar eens goed kijken naar de wagens.
Als je naar Boxtel rijd kan je daarna ook door naar Bunnik waar holtkamper zit en ook Erica recreatie.
Suc6
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Omdat de Galleon in een eerdere post genoemd werd reageerde ik daar op. En daarbij heb ik ook aangeven dat het een heel ander soort wagen is.
Volgens mij gaf ik als advies juist om wat breder te oriënteren, niet zozeer om een Galleon te kiezen en ik gaf aan waarom wij (als gezin) juist niet voor de Alpha kozen.
Citaat van: spikehome op augustus 17, 2012, 10:42:25 AM
Snap niet dat er nu ineens de Galleon geadviseerd word.
Er werd een snelle op zetter gevraagd.
Vandaar de alpha je kan op de deksel zo een bedje zetten. En als de kids ouder zijn leg je een inflatable neer of veldbedje.
De odyssee heeft overigens ook 4 slaapplekken standaard en staat ook snel.
Verder de holtkamper spa er ook goede snelle optie.
Je moet eerst maar eens goed kijken naar de wagens.
Als je naar Boxtel rijd kan je daarna ook door naar Bunnik waar holtkamper zit en ook Erica recreatie.
Suc6
Ik ben het met je eens.
Toen ik klein was sliep ik ook vanaf mijn 6 jaar in een aparte tent op ons plekje.
Het vaste deksel lijkt mij de ideale plaats om volgend campeerseizoen het kinderbedje te plaatsen (is lekker binnen en van de grond).
indien nodig kan volgend jaar nog altijd de gastenkabine aangeschaft worden (in optie) om dan daar een slaapplaats in te richten.
een bed van 1m50 op 2m is toch te groot voor een kind, dan lijkt een luchtbed me knusser. (zo gaan wij trouwens ook al 12 jaar kamperen en we leven nog)
@Spikehome: bedankt voor tip waar we Holtkamper kunnen zien maar da's toch wel te duur hoor voor ons...
Volgens mij is de Alpha zelfs wat nagekeken van de Holtkamper. Zou dat kunnen?
Graag had ik vernomen of er eventueel slechte ervaringen zijn met de Alpha. Want we gingen eerst voor een Jametic gaan maar ik lees hier toch wel wat te veel negatieve ervaringen...
Onze vorige vw was een Jametic uit 2003. Nieuw gekocht. Wij hebben hier, samen met onze 2 kids in 2003 6 en 8 jaar oud, veel plezier van gehad. Nooit problemen, nooit iets kapot gegaan. Altijd genoeg ruimte. Veel verkassen. Bleven nooit langer dan 5 dagen max. op een camping staan (3 weken weg). Staat in 45 minuten, met luifel, en alle haringen erin. Met een overnachting sta je binnen 30 minuten, zonder luifel en aantal haringen. 8 jaar hebben we deze wagen gehad en weg moeten doen omdat ik de keuken niet meer kon tillen. Anders was hij niet weggegaan. Je leest nu inderdaad over meer problemen hoe dit kan snap ik niet. Maar deze problemen doen zich niet alleen voor bij Jamet. Ook andere merken hebben die. Wij hebben nu een HK Kyte maar hier hebben wij wel wat probleempjes mee terwijl dit toch een zeer dure wagen is (alhoewel ik vind dat dit ook bij andere nieuwe VW niet voor mag komen). Maar ondanks die probleempje, die overigens netjes worden opgelost, zou ik nu niet zeggen dat je niet voor een HK moet gaan. Dus als je de Jametic goed vind en je een goede zaak weet die alles prima oplost als er probleempjes zijn dan zou ik deze optie niet aan de kant leggen. In ieder geval veel succes met jullie zoektocht en hopelijk kunnen jullie volgend jaar zomer tevreden onder een luifel zitten en zeggen we hebben de goede keuze gemaakt :).
Citaat van: Tonia op augustus 17, 2012, 11:17:59 AM
@Spikehome: bedankt voor tip waar we Holtkamper kunnen zien maar da's toch wel te duur hoor voor ons...
Volgens mij is de Alpha zelfs wat nagekeken van de Holtkamper. Zou dat kunnen?
Graag had ik vernomen of er eventueel slechte ervaringen zijn met de Alpha. Want we gingen eerst voor een Jametic gaan maar ik lees hier toch wel wat te veel negatieve ervaringen...
De Alpha is afgekeken van de combi camp.
Deze lijkt mij ook wat degelijker.
Echter de prijs maakt veel goed.
Wij hebben 10 jaar de odyssee gehad en nooit wat kapot gehad mijn lijkt dat de alpha ook gewoon zo lang (en langer) mee kan.
Jametic heb ik geen ervaringen mee, maar las idd wel vervelende dingen.
Ik heb het topic eens door zitten lezen en kan je geen advies geven over welke je moet kopen...
Het is namelijk ook een gevoelskwestie...
Voor dat jullie de rit maken naar Nederland, maak eens lijstje met dingen die voor jullie een must zijn in de vouwwagen, bijvoorbeeld de ruimte, snel opzetten, wel of geen vast kuipzeil en dat soort dingen.
En snel opzetten, tsja wij deden er de eerste keer ook velen malen langer over, dan dat we dat nu doen. Het is ook gewoon een handigheid die je erin moet krijgen. Meneer de dealer kan wel zeggen, nou mevrouw deze staat binnen 20 minuten, maar de dealer heeft het waarschijnlijk al veel vaker gedaan.
Kruip ook eens op het bed van de vouwwagen, dan weet je meteen of je het makkelijk vind of niet..
Wij zijn bij de wit geweest en hebben toen de nieuwe lousiana helemaal uitgeplozen, we zijn in, op, onder, achter, binnen en buiten de wagen geweest. Daar staat ie voor om hem helemaal te bekijken. Ik heb zelfs de tentstokken laten zakken en opnieuw vastgemaakt (wel met beleid natuurlijk ;) )
Maar de nieuwe stokken zijn vele malen makkelijker, dan die wij hebben...
Ga ook eens zitten op de zitjes die er bij staan, in de voortent, heb je misschien een beter overzicht, van hoe groot ie is.
Kortom, neem een lijstje mee met de dingen die je graag wil, probeer alles uit in de winkel en bij twijfel niet in halen (zei mijn rij instructeur altijd :+ ) Dus als je twijfelt, niet kopen, krijg je misschien spijt van...
Ik wens jullie heel veel succes met beslissen
* uit eigen ervaring:
wij hebben een louisiana uit 94, het slaapgedeelte staat echt binnen no -time, paar haringen er in en klaar. Zal misschien 15 - 20 minuten zijn... Maar ik denk, dat als je van te voren al weet, dat je een tussen camping neemt, dat je daar ook wel rekening mee houdt met het inladen van de auto en de kar.
Citaat van: spikehome op augustus 17, 2012, 11:47:58 AM
De Alpha is afgekeken van de combi camp.
Deze lijkt mij ook wat degelijker.
Leg eens uit? De dealer heeft het mij namelijk niet kunnen uitleggen. Het prijsverschil wordt voornamelijk door de naam bepaald. Maar ook combi camp heeft zo zijn problemen (gehad). Kijk maar eens op het cc forum of vraag wat door bij de dealer.
@Tonia: Als je de Alpha van een achtertent voorziet kunnen daar twee kinderen slapen in een afgesloten tent. Die achtertent staat in tien minuten, dus doet niet echt af aan het snelle opzetten.
Negatieve ervaringen? Van modeljaar 2010 en 2011 zijn er wagententen geweest die lekkageproblemen hadden. Maar die wagententen zijn of vervangen voor een tent van 2012 of aangepast naar 2012. Sinds dat modeljaar zijn de lekkageproblemen verleden tijd. Wij hebben nooit een druppel water binnen gehad, en ook deze vakantie hebben we enorme hoosbuien meegemaakt. Verder is onze enige negatieve ervaring dat de vakantie veel te snel om is.... :).
Ook nu zien we weer mensen die een dag lang aan het inpakken zijn met Roadmasters, Jamets, Alpen Kreuzers, Conways, etc. Wij hebben net even de achtertent er afgehaald, Vanavond even een halfuurtje alles op zijn plek leggen en morgenochtend klappen we de kar in en binnen een kwartier rijden we. Met andere woorden: je vakantie wordt langer :).
Citaat van: wijnand op augustus 17, 2012, 03:10:56 PM
Leg eens uit? De dealer heeft het mij namelijk niet kunnen uitleggen. Het prijsverschil wordt voornamelijk door de naam bepaald. Maar ook combi camp heeft zo zijn problemen (gehad). Kijk maar eens op het cc forum of vraag wat door bij de dealer.
@Tonia: Als je de Alpha van een achtertent voorziet kunnen daar twee kinderen slapen in een afgesloten tent. Die achtertent staat in tien minuten, dus doet niet echt af aan het snelle opzetten.
Negatieve ervaringen? Van modeljaar 2010 en 2011 zijn er wagententen geweest die lekkageproblemen hadden. Maar die wagententen zijn of vervangen voor een tent van 2012 of aangepast naar 2012. Sinds dat modeljaar zijn de lekkageproblemen verleden tijd. Wij hebben nooit een druppel water binnen gehad, en ook deze vakantie hebben we enorme hoosbuien meegemaakt. Verder is onze enige negatieve ervaring dat de vakantie veel te snel om is.... :).
Ook nu zien we weer mensen die een dag lang aan het inpakken zijn met Roadmasters, Jamets, Alpen Kreuzers, Conways, etc. Wij hebben net even de achtertent er afgehaald, Vanavond even een halfuurtje alles op zijn plek leggen en morgenochtend klappen we de kar in en binnen een kwartier rijden we. Met andere woorden: je vakantie wordt langer :).
vooral dat laatste is wat ik wil....
Citaat van: wijnand op augustus 17, 2012, 03:10:56 PM
Ook nu zien we weer mensen die een dag lang aan het inpakken zijn met Roadmasters, Jamets, Alpen Kreuzers, Conways, etc. Wij hebben net even de achtertent er afgehaald, Vanavond even een halfuurtje alles op zijn plek leggen en morgenochtend klappen we de kar in en binnen een kwartier rijden we. Met andere woorden: je vakantie wordt langer :).
Heb je het dan over het inpakken van hun "eigen spullen" of puur over de vouwwagen... Want wij doen echt geen dag over het inpakken/ inklappen van de vouwwagen...
hoe lang ben je dan bezig met de achtertent er af halen en opruimen? gewoon nieuwsgierig :+
Citaat van: ILOnA_013 op augustus 17, 2012, 03:43:39 PM
Heb je het dan over het inpakken van hun "eigen spullen" of puur over de vouwwagen... Want wij doen echt geen dag over het inpakken/ inklappen van de vouwwagen...
hoe lang ben je dan bezig met de achtertent er af halen en opruimen? gewoon nieuwsgierig :+
Mee eens, het enige wat wij de dag van te voren eruit halen is het kuipszeil. Mocht deze vies zijn dan kan je hem even rustig schoonmaken. Verder is hij de volgende ochtend in 3 kwartier op geruimd en ingeklapt.
Wij hebben gekozen voor de tussen oplossing namelijk de Dakota!
Je kunt hier namelijk het wagengedeelte in ongeveer 5 min. Opzetten ( exclusief de 4 steunen, maar dat moet bij iedere vw.) volledig opgezet incl. aanritsbaar tentje heb je ruimte voor 10 personen! Dus ruimte genoeg. Succes met je keuze!
Citaat van: ILOnA_013 op augustus 17, 2012, 03:43:39 PM
Heb je het dan over het inpakken van hun "eigen spullen" of puur over de vouwwagen... Want wij doen echt geen dag over het inpakken/ inklappen van de vouwwagen...
hoe lang ben je dan bezig met de achtertent er af halen en opruimen? gewoon nieuwsgierig :+
Dan gaat het uiteraard niet alleen over het inklappen van de vouwwagen. Dat neemt niet zoveel tijd, bij geen enkel model. Maar noem het "het wegkomen van de plek" met alles wat daar bij komt kijken. Dus ook alle spullen die ingepakt moeten worden etc. Bij bijvoorbeeld de roadmaster is veel bagageruimte tussen de bankjes beschikbaar. Maar als je die ruimte wilt gebruiken moet je die voor vertrek dus wel weer volpakken. Bij ons ligt alles onder het bed en daar hoeven we dus niets aan te doen. Gewoon als een voorbeeld.
Onze achtertent lag binnen een kwartier droog en netjes opgevouwen achter in de auto, met stokken en binnentent. Die achtertent hebben wij niet standaard in de vouwwagen liggen, omdat die tent eigenlijk alleen met grotere vakanties mee gaat. Gisteravond heb ik alleen de laatste spullen ingepakt en dat heeft vanwege het warme weer in Tsjechie voor ons doen lang geduurd:klein uurtje. Vanochtend waren we binnen een kwartier na het douchen weg.
Het wordt een beetje :off, maar bij ons is die ruimte in de bak gevuld met tafel, 5 stoelen, krukje, dat soort dingen. Past dat ook nog dan? Ik zou er bijna geen bagage meer bij weten te krijgen.
Wij hebben een groot deel van de kampeeruitrusting in de bagagebak liggen. Ergens op het forum moet daar nog wel een foto van zwerven. Er gaat in elk geval meer in dan wat jij omschrijft.
dat van die :off valt wel mee hoor mensen.
Voor ons is alles dat hier geschreven wordt interessant.
dingen als 'gemak van inpakken' en 'waar zit de bagage' bepaalt mee de keuze.
Dus go for it guys.
Trouwens, de locatie van de bagage is een van de redenen waarom de Alpha in het vizier kwam.
lijkt me nogal onhandig om met een gangpad vol bagage geconfonteerd te worden bij het uitklappen voor een nachtje.
Citaat van: StijnMattheus op augustus 19, 2012, 09:15:20 AM
Trouwens, de locatie van de bagage is een van de redenen waarom de Alpha in het vizier kwam.
lijkt me nogal onhandig om met een gangpad vol bagage geconfonteerd te worden bij het uitklappen voor een nachtje.
Mee eens, ik vind de alpha zeer interessant, maar heb hem nog niet "live" gezien en ik vind hem erg duur, zelfs nu met heel veel gratis accessoires. Ik heb wat gerekend en kom tussen de 10 en 11 duizend voor een nieuwe.
Citaat van: StijnMattheus op augustus 19, 2012, 09:15:20 AM
Trouwens, de locatie van de bagage is een van de redenen waarom de Alpha in het vizier kwam.
lijkt me nogal onhandig om met een gangpad vol bagage geconfonteerd te worden bij het uitklappen voor een nachtje.
Mee oneens, nou ja, als ik voor een nachtje ergens zou gaan staan dan stap ik wel over, langs de bagage heen.
Bij ons zit die wagenbak dus 'vol' met spullen die wij elke kampeer trip nodig denken te hebben. Gewone bagage, zoals de tassen met kleding, doen we in de auto.
Citaat van: Qwaqa op augustus 19, 2012, 10:59:13 AM
Mee oneens, nou ja, als ik voor een nachtje ergens zou gaan staan dan stap ik wel over, langs de bagage heen.
Bij ons zit die wagenbak dus 'vol' met spullen die wij elke kampeer trip nodig denken te hebben. Gewone bagage, zoals de tassen met kleding, doen we in de auto.
hier idem, tussen de banken (bij ons dan) ligt de voortent, mooi opgerold in z'n zak, het grondzeil en de luifel alsmede de skottel, deze spullen kunnen we er tijdens een overnachting uithalen en in de auto kwijt, als we niet over de spullen heen willen stappen. Maar zoals ik al eerder schreef, weet je dat je een tussen camping neemt, dan hou je daar rekening mee met inladen (wij wel iig).
"eigen bagage" ligt inderdaad altijd in de auto.
Citaat van: villeke op augustus 19, 2012, 10:56:08 AM
Mee eens, ik vind de alpha zeer interessant, maar heb hem nog niet "live" gezien en ik vind hem erg duur, zelfs nu met heel veel gratis accessoires. Ik heb wat gerekend en kom tussen de 10 en 11 duizend voor een nieuwe.
Ik vond 'm live (vandeweek ff gekeken bij Pauw) inderdaad indrukwekkend, maar kwam na optelsom met kuipzeil en achtertent inderdaad ook boven de 10 uit...
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Citaat van: villeke op augustus 19, 2012, 10:56:08 AM
Mee eens, ik vind de alpha zeer interessant, maar heb hem nog niet "live" gezien en ik vind hem erg duur, zelfs nu met heel veel gratis accessoires. Ik heb wat gerekend en kom tussen de 10 en 11 duizend voor een nieuwe.
Dan is 'ie duurder geworden? Wij hebben zo ongeveer de complete optielijst erbij (voortent, kuipzeil, achtertent inclusief gastencabine, luifel, tempo 100, omzetten stekker van Multicon naar Jaeger, etc) en waren minder dan 10.000 euro kwijt, inclusief de afleveringskosten. Dat was weliswaar op de beurs van 2010, maar wel model 2011. En vergelijk 'm maar eens met een combi camp met dezelfde uitrusting...
Wat mij overigens tijdens onze zoektocht en ook daarna wel is opgevallen, en dat is volgens mij niet lang geleden ook al eens op dit forum gemeld, dat verschillende dealers zaken die er volgens de folder standaard bijzitten, presenteren als extra, wellicht om het later "om er een mooie prijs van te kunnen maken" toch gratis aanbieden.
Ik heb mijn berekening gebaseerd op de prijslijst van de vouwwagenspecialist. En dan krijg je nog veel voor niks waaronder de voortent. De kale wagen is al meer dan 8000 euri. Vind ik niet in verhouding tot wat je er voor krijgt.
Citaat van: villeke op augustus 20, 2012, 08:41:14 AM
Ik heb mijn berekening gebaseerd op de prijslijst van de vouwwagenspecialist. En dan krijg je nog veel voor niks waaronder de voortent. De kale wagen is al meer dan 8000 euri. Vind ik niet in verhouding tot wat je er voor krijgt.
je krijgt er een compleet 2e huis voor!!!
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@Villeke: ben benieuwd waarom de genoemde 8000 te duur zou zijn, zeker afgemeten aan vergelijkbare vouwwagens (verschillende types Combi Camp).
Daarom toch zelf maar eens op de site van VWS gekeken of de Alpha duurder is geworden sinds wij 'm hebben gekocht.
Aan de basisprijs is niets veranderd. Die was en is 8495. Dat "nu gratis" op de prijslijst moet je met een hele grote korrel zout nemen, want die zaken waren van het begin af onderdeel van de totaalprijs. Met andere woorden, voor 8495 heb je al een complete wagen staan inclusief voortent, 220V, etc. Dat kan je bij Combi Camp rustig vergeten, de Valley met keuken begint bij 9950. Maar dan heb je een wezenlijk kleinere bagageruimte onder het bed. En dan begint de teller pas te lopen als je 'm gelijk maakt aan de uitrusting van de Alpha.
De extra's zaten voor ons in de achtertent met cabine, SCM slot, kuipgrondzeil (zat bij ons toen ook bij de prijs in), luifel, tempo100, de omzetting naar Jaeger stekker. En die prijzen zijn voor zover ik het op de prijslijst zie niet veranderd. Wel hadden wij een beursvoordeel, maar dat laat ik nu even buiten beschouwing.
Citaat van: wijnand op augustus 20, 2012, 02:01:43 PM
@Villeke: ben benieuwd waarom de genoemde 8000 te duur zou zijn, zeker afgemeten aan vergelijkbare vouwwagens (verschillende types Combi Camp).
Daarom toch zelf maar eens op de site van VWS gekeken of de Alpha duurder is geworden sinds wij 'm hebben gekocht.
Aan de basisprijs is niets veranderd. Die was en is 8495. Dat "nu gratis" op de prijslijst moet je met een hele grote korrel zout nemen, want die zaken waren van het begin af onderdeel van de totaalprijs. Met andere woorden, voor 8495 heb je al een complete wagen staan inclusief voortent, 220V, etc. Dat kan je bij Combi Camp rustig vergeten, de Valley met keuken begint bij 9950. Maar dan heb je een wezenlijk kleinere bagageruimte onder het bed. En dan begint de teller pas te lopen als je 'm gelijk maakt aan de uitrusting van de Alpha.
De extra's zaten voor ons in de achtertent met cabine, SCM slot, kuipgrondzeil (zat bij ons toen ook bij de prijs in), luifel, tempo100, de omzetting naar Jaeger stekker. En die prijzen zijn voor zover ik het op de prijslijst zie niet veranderd. Wel hadden wij een beursvoordeel, maar dat laat ik nu even buiten beschouwing.
Dus al dat gratis is niets meer dan een lokkertje maar dat is op zich niet echt vreemd. Zo werkt het nu eenmaal. Maar toch, een aantal essentiële dingen worden tegen meerprijs verkocht en ja dan ga je al snel de hoogt in met de prijs.
Maar laat ik eerlijk zijn ik heb hem nog niet live gezien en wil dat nog steeds graag. Dus binnenkort maar eens naar Erica denk ik en dan naar de kampeerbeurs met wie weet een leuke aanbieding. Wat kan ik ongeveer verwachten bij zo'n beursaanbieding? Is dat echt interessant om op te wachten?
Citaat van: villeke op augustus 20, 2012, 02:18:11 PMnaar de kampeerbeurs met wie weet een leuke aanbieding. Wat kan ik ongeveer verwachten bij zo'n beursaanbieding? Is dat echt interessant om op te wachten?
Van de beursaanbiedingen waar ik van gehoord heb, en dat zijn er niet veel, was dat je de tent die op de beurs staat tegen een aardige korting kan overnemen. Ik ben zelf nog nooit op zo'n beurs geweest, dus ik ben geen ervaringsdeskundige.
Of wachten kwaad kan ligt aan het moment dat de prijzen verhoogd worden. Ik dacht dat dat bij de Wit zo begin oktober was. Als de beurs later is krijg je dus een aanbieding over de nieuwe prijs.
Citaat van: wijnand op augustus 20, 2012, 02:01:43 PM
@Villeke: ben benieuwd waarom de genoemde 8000 te duur zou zijn, zeker afgemeten aan vergelijkbare vouwwagens (verschillende types Combi Camp).
Daarom toch zelf maar eens op de site van VWS gekeken of de Alpha duurder is geworden sinds wij 'm hebben gekocht.
Aan de basisprijs is niets veranderd. Die was en is 8495. Dat "nu gratis" op de prijslijst moet je met een hele grote korrel zout nemen, want die zaken waren van het begin af onderdeel van de totaalprijs. Met andere woorden, voor 8495 heb je al een complete wagen staan inclusief voortent, 220V, etc. Dat kan je bij Combi Camp rustig vergeten, de Valley met keuken begint bij 9950. Maar dan heb je een wezenlijk kleinere bagageruimte onder het bed. En dan begint de teller pas te lopen als je 'm gelijk maakt aan de uitrusting van de Alpha.
De extra's zaten voor ons in de achtertent met cabine, SCM slot, kuipgrondzeil (zat bij ons toen ook bij de prijs in), luifel, tempo100, de omzetting naar Jaeger stekker. En die prijzen zijn voor zover ik het op de prijslijst zie niet veranderd. Wel hadden wij een beursvoordeel, maar dat laat ik nu even buiten beschouwing.
Dus als ik het goed heb is zo'n aanbieding gewoon een praatje en heb je die prijs altijd al.
Is dat wel een eerlijke manier van handelen? dit lijkt me een zeer twijfelachtige manier van handel drijven...
Camping Zorro in België beweert dat ongeveer alles inbegrepen zit in de basisprijs bij hem... Hij staat daar wel niet uit dus gaan we morgen sowieso eerst naar de Vouwwagenspecialist.
Iemand ervaringen met Camping Zorro in België (behalve dat ze nogal agressieve verkoopstechnieken hanteren)? Is de service anders goed en zouden ze van hun woord zijn (volgens hen zou het grondzeil en de luifel enzo allemaal inbegrepen zijn...)
Enfin we zullen zien hé. Ik ben wel benieuwd om de Alpha eens in het echt te zien (vond hem de vorige keer te klein, dus niet echt bekeken, maar dat was alleen maar omdat hij tussen reuzen van vouwwagens stond O0)
Ik had dan eigenlijk echt mijn zinnen gezet op de arizona maar die is nu afgevallen gezien de toch wel lange opzettijd...
Op zich niets mis met 'agressieve verkooppraatjes', zolang je er niet in mee gaat.
Zelf goed onderzoeken naar alternatieven en prijslijsten van andere aanbieders.
Wat wel heel belangrijk is bij 'agressieve verkoop' is dat je alles zwart op wit moet hebben en dat er geen verkeerde interpretatie kan zijn van wat op papier staat.
Ook garantie maar vooral ook de garantie claims die je doet op papier of per mail en dan met ontvangst- en leesbevestiging.
Als je een goede prijs kunt regelen voor wat je krijgt zou je gek zijn om het daar niet te doen.
Het is maar net waar je naar op zoek bent, een goede relatie waarbij je op de koffie kunt of hou je het zakelijk en maak je (van twee kanten) duidelijke afspraken over levering, verwachting, garanties, etc.
Citaat van: Tonia op augustus 21, 2012, 10:16:48 AM
Iemand ervaringen met Camping Zorro in België (behalve dat ze nogal agressieve verkoopstechnieken hanteren)?
Als je bij de zoekfunctie 'Zorro' op geeft dan kom je bij een aantal berichten die over de ervaringen met dit bedrijf gaan.
Citaat van: Tonia op augustus 21, 2012, 10:16:48 AM
Camping Zorro in België beweert dat ongeveer alles inbegrepen zit in de basisprijs bij hem...
Wij hebben daar een heel ander verhaal gekregen toen we begin juli eens gingen kijken naar de Alpha : voortent was nog apart bij te betalen (rond de 900 euro erbij) en volgend jaar zouden de prijzen stijgen en dus zouden we beter nu al kopen enz enz....
Ja salut dus, wij hebben ook internet en kunnen daar ook wel op zien dat elders de voortent in die 8.495 euro is inbegrepen. Wijzelf hadden dus niet veel vertrouwen meer in Zorrro - zijn dus maar naar Nederland getrokken om een VW te kopen - véééééél meer keuze ook - zodanig veel zelfs dat je hoofd ervan gaat tollen
Over Camping Zorro nog even: Tot hiertoe was ik hierover ook zeer pessimistisch, maar moet het nu enigszins bijsturen.
Zoals beloofd aan Bri, is mijn man mee haar Raclet gaan ophalen bij Zorro. En tot zijn grote verbazing had de verkoper echt wel zijn uiterste best gedaan. Hij wist dat Bri er alleen als groentje mee ging vertrekken en had een nederlandstalige uitgebreide handleiding voor haar klaar. Verder waren er op de wagen overal merktekens voor de volgorde aangebracht. Hij heeft haar uitgebreid alleen laten oefenen en degelijke uitleg en tips gegeven met veel geduld en tijd.
Over de naservice zijn de meeste het hier eens: onvoldoende.
Maar eerlijk is eerlijk: hier hebben ze dus wel goed gescoord.
:off Ik vind het een beetje spijtig dat Bri nergens heeft vermeld dat ze wel degelijk de beloofde hulp en rijles heeft gekregen via dit forum. En ook niks over de service van Zorro. Ik zal het maar wijten aan de drukte rond het vertrek zeker?
Beste klappers,
Wij hebben vandaag de bestelbon voor een Trigano Alpha ondertekend te Boxtel :>
Zaterdag 15/09 mogen we die gaan ophalen, kon niet eerder omdat ze uitgebreide uitleg willen geven.
Dan nog vlug een goeie camping zoeken om hem eens te kunnen opzetten :)
Ik wil iedereen die gereageerd heeft bedanken WW
Mijn man heeft dit trouwens ook reeds gemeld onder het vouwwagencafé.
Die had ik daar al gefeliciteerd, maar hier dan ook de felicitaties voor een mooie wagen aan jou! Veel plezier ermee!
Van harte en heel veel klapplezier gewenst.
@mod: de kogel is door de kerk (zie ander topic) hier mag een slotje op dan?