Na 3 jaar met een CombiCamp Venezia te zijn weggeweest en nu de laatste 4 jaar met een HK Flyer willen we iets kleiner gaan kamperen.
Na lang wikken en wegen zijn er 2 keuzes overgebleven. De HK Astro en de HK Cocoon M. Natuurlijk zijn er ook een heleboel andere vouwwagens mogelijk maar dit is mijn shortlist.
Voor zover ik nu kan beredeneren heeft de Cocoon als voordelen:
-Niet meer moeten sjouwen met de keuken voordat je de tent op kan zetten.
-Ruimte binnenin. Je kan er voor één nacht met zijn allen (2 en 2 kinderen) in slapen en normaal gesproken alle kampeerspullen in kwijt.
-Losse keuken (kan je dus onafhankelijk van de wagen horizontaal stellen)
-Keuken staat automatisch al in de voortent/luifel
-Alleen een luifel aan de wagentent. Je bent dus niet verplicht om altijd ook de voortent op te zetten.
-Softtop. Kun je toch net iets meer meenemen.
Echter de nadelen:
-Zijklapper. Dan moet je toch net even beter opletten met horizontaal zetten (net als met de CCV).
-Kleine(re) luifel. Met zware regen en wind kan je er moeilijker onder blijven zitten. En het risico dat de wind er makkelijker onderslaat er dat je dan de voortent van je wagentent af kan trekken.
-Ingang slaapcabine. Doordat het een dwarsklapper is, moet er één altijd over de ander heen klimmen om uit bed te komen. Kan 's nachts lastig zijn met de 'nachtplas'.
Voor de Astro pleit:
-Keuken blijft op de dissel
-Keuken staat niet in de voortent. Water- en vetdampen kruipen dus niet in je voortentdoek (behoud van het tentdoek)
-Slaapcabine. Je kruip er aan het voeteneinde in. Zodoende hoef je niemand te storen.
-Achterklapper. Gevoelsmatig zet dat toch makkelijker op.
-Rits aan de zijkant (voortentzijde) van slaapcabine. Kun je dus makkelijker onder het bed om spullen te pakken.
-Door 'boogstok-constructie' loopt het water aan de zijkant van de tent weg. Scheelt een modderpoel voor je voortent
-Ook verkrijbaar als softtop. Zie Cocoon.
Nadeel echter:
-Voortent aan de wagentent. Dus meer uit- en in te vouwen.
-Rare boogstok. Vervelend om op te bergen
-Plaats van de keuken. Je staat dus buiten de voortent te koken. Gevoeliger voor weersinvloeden (uitwaaien vlammetje, regen slaat op de keuken, enz..). Het is wel eens echt slecht weer.. :#
-
Ben ik volledig? Zie ik het juist? Hoe denken jullie erover? Ik zie jullie 'meedenken' graag tegemoet......
Tsja, moeilijke afweging. Ik als Cocoon eigenaar pleit natuurlijk voor de Cocoon, die echter wel een aantal nadelen heeft:
- dissel onder de luifel. Het went wel, maar blijft toch lastig.
- inderdaad de kleine luifel. Wij hebben dat opgelost m.b.v. Atomatent (zie ander topic).
Verder: superwagen!! Ik zou de keuken op die plek niet willen missen, lijkt me lastig om de keuken te moeten verrijden, wat m.i. bij de Astro het geval is, want buiten om het hoekje koken lijkt me niks.
Na vier jaar met een Cocoon XL te hebben gekampeerd (nu Kyte) is mijn ervaring dat schuine plekken geen enkel probleem zijn.
Wind onder de luifel is ook geen probleem, als het echt stormt zet je er gewoon een paar extra scheerlijnen aan en dan blijft alles staan.
Het nadeel van de dissel in de luifel is natuurlijk te ondervangen door voor een Cocoon MTT met Kyte keuken te gaan.
- keuken wel/niet onder de luifel
- kleinere/grotere luifel
- in bed stappen zijkant/voorkant
Dit zijn volgens mij de grootste keuzepunten en ik zou het absoluut niet weten op dit moment. Ik vind het zeer moeilijk kiezen. Ik leef met je mee ::)
Ik zie net nog een wellicht belangrijk verschil ... De bedmaat van de Astro is 200x170 en bij de Cocoon 200x145. Vreemde is dat de matras maat bij de Astro weer als 200x150 vermeld staat. ::)
Wederom, heeeeeeeel veel succes met kiezen. Mij lukt het ook nog steeds niet. :I
Citaat van: LdeBruin op september 01, 2012, 11:45:22 AM
Na vier jaar met een Cocoon XL te hebben gekampeerd (nu Kyte) is mijn ervaring dat schuine plekken geen enkel probleem zijn.
Wind onder de luifel is ook geen probleem, als het echt stormt zet je er gewoon een paar extra scheerlijnen aan en dan blijft alles staan.
Wanneer echter het 2 dagen regent en de grond volledig drassig wordt/is hebben de haringen geen houvast meer. Op die manier ben ik 2 keer met een windvlaag de luifel van onze Flyer kwijtgeraakt. Wat dan goed helpt is het plaatsen van de voorwand in de voortent. En die heeft de Cocoon niet.
Citaat van: LdeBruin op september 01, 2012, 11:45:22 AM
Het nadeel van de dissel in de luifel is natuurlijk te ondervangen door voor een Cocoon MTT met Kyte keuken te gaan.
Het nadeel van een 'vaste' keuken is dat je, om te zorgen dat je keuken recht staat, je de gehele wagenbak nauwkeurig recht moet zetten. Dat had ik op de CCV en dat bracht extra werk met zich mee. Soms lukte het helemaal niet. Daarom vind ik een losse keuken praktischer. Een beetje scheef slapen is niet erg.
Maar een MTT onderstel geeft natuurlijk weer enorme opbergruimte mogelijkheden.......Dat is idd een goed idee.
Citaat van: PaneVino op september 01, 2012, 11:59:32 AM
... De bedmaat van de Astro is 200x170 en bij de Cocoon 200x145.
:off Op basis daarvan zou ik voor de Astro gaan........Vakantie is ook om uit te rusten.. :# :>
Er is een project op het forum waarbij de voorkant van de cocoon is dicht gemaakt. Volgens mij voor ongeveer 600 euro
Edit
Ff project gezocht
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8298.msg119502.html#msg119502 (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8298.msg119502.html#msg119502)
Matras maat Astro is 150x 200 dat is toch wel wat anders dan bedmaat 170 x 200. Op zich scheelt het matras tussen Cocoon en Astro dus maar 5 cm.
Is het huidge model nog met die ronde boogluifel vooraan? Of gaan jullie voor een ouder exemplaar?
Voor de rest kan ik niets zinnig toevoegen. Wij hadden ooit een oudere Astro en hij was gewoon ons ding niet. Wij kwamen van een Flyer en vonden de Astro eigenlijk een achteruitgang.
Citaat van: Mieke op september 01, 2012, 01:18:16 PMVoor de rest kan ik niets zinnig toevoegen. Wij hadden ooit een oudere Astro en hij was gewoon ons ding niet. Wij kwamen van een Flyer en vonden de Astro eigenlijk een achteruitgang.
Wat ons bij de Astro opviel is dat je om het bed in te komen, als je er niet in één keer in stapt, met je scheenbeen op de stalen dwarspaal moet steunen die voor het bed zit. Omdat het bed eigenlijk lager ligt dan die paal.
Ik vond dat erg pijnlijk en alleen oplosbaar door er heel veel schuimrubber op te binden, maar dat vond ik een houtje-toutje-oplossing. Hoe doen Astro eigenaren dat?
Bij de nieuwere cocoons heb je ook het pack en go systeem. Dit vind ik toch ook een pluspunt. Zelf zou ik nooit de dissel onder mijn luifel willen ivm de ruimte. En als ik buiten wil koken heb ik de scottel. Als wij kleiner zouden gaan koos ik voor de cocoon. En liet de luifel aanpassen zoals in bovenstaande link maar dan met ramen.
8 jaar een Flyer gehad. Nu voor het eerst met de Cocoon op pad geweest.
Aangaande het slapen is er voor ons géén verschil van de Flyer t.o.v. de Cocoon.
Wie van ons er 's nachts uit moet, maakt toch de ander wel wakker bij het uit bed klimmen.
Was voor ons niet van belang om de Cocoon niet te kopen.
wij hebben beide ervaring mee.
inderdaad de astro slaapt in de lengte, en cocoon breed, ik slaap aan de achterzijde van de cocoon, moet er snachts (bijna) nooit uit, dus hier geen mening over.
de astro, is onder de luifel wat krapper tegen over de cocoon, maar daar is in tegen heeft de astro een afsluitbaar voortent. de cocoon heeft dit niet.
daarom hebben wij een luifel aan onze cocoon laten zettten, indien nodig ritsen we één of meerdere luifeldelen eraan. evt gehhel dicht te maken.
de astro is de tent deel (wat opklapt ) wat klein als tent om te zitten. de cocoon is de tent wat royaler.
verschil met waterpas zetten is er niet (geen last of hinder aan)
wij hebben de dissel achter de tent dus ook hier geen hinder aan.
onze voorkeur is naar de cocoon gegaan (met wat aanpassingen)
en wij slapen soms met 5 personen in één cocoon....2 op bed en 3 op matjes op de grond...krap maar te doen voor één nacht.
dat zie ik in de astro niet gebeuren....
succes met de keuze..
Citaat van: Frankie op september 01, 2012, 01:25:24 PM
......als je er niet in één keer in stapt, met je scheenbeen op de stalen dwarspaal moet steunen die voor het bed zit. Omdat het bed eigenlijk lager ligt dan die paal.........
Dat is een goeie. Daar zou ik niet zo een-twee-drie bij stil hebben gestaan. Hebben andere Astro bezitters eigenlijk daar ook last van?
Citaat van: Mieke op september 01, 2012, 01:18:16 PM
....... Wij hadden ooit een oudere Astro en hij was gewoon ons ding niet. Wij kwamen van een Flyer en vonden de Astro eigenlijk een achteruitgang.
Waarom achteruitgang? Ruimte, opzetgemak.......???
Citaat van: Didi op september 02, 2012, 09:29:13 AM
Dat is een goeie. Zo ik niet zo een-twee-drie bij stil hebben gestaan. Hebben andere Astro bezitters eigenlijk daar ook last van?
die plaat klap je naar beneden weg. Is meteen een opstap.......
Citaat van: retteketed op september 02, 2012, 09:37:48 AMdie plaat klap je naar beneden weg. Is meteen een opstap.......
Plaat? Wat ik bedoelde gaat niet om een plaat maar om een liggende paal. De paal die dwars voor het bed c.q. het matras zit en waar het wagenschort aan vast zit. Die ligt qua hoogte hoger dan de bovenkant van het matras en is niet naar beneden te klappen of los te halen.
Citaat van: Frankie op september 02, 2012, 10:09:03 AM
Plaat? Wat ik bedoelde gaat niet om een plaat maar om een liggende paal. De paal die dwars voor het bed c.q. het matras zit en waar het wagenschort aan vast zit. Die ligt qua hoogte hoger dan de bovenkant van het matras en is niet naar beneden te klappen of los te halen.
Ik heb deze.topic nog eens goed gelezen maar ik snap niet wat je bedoeld met een paal die dwars voor het bed zit. Ik kan me hiervan niets herrineren
we hebben er slechts 1jaar mee gekampeerd maar er staat meniets van bij!
Sorry
Citaat van: retteketed op september 02, 2012, 12:35:59 PM
Ik heb deze.topic nog eens goed gelezen maar ik snap niet wat je bedoeld met een paal die dwars voor het bed zit. Ik kan me hiervan niets herrineren
Zie het attachment. De dwarspaal waar het wagenschort aan hangt, ligt beduidend hoger dan zelfs de bovenkant van de slaapzak/het dekbed. Ons viel in de showroom op dat we, hoe we het ook probeerden en zelfs als je een opstapje gebruikte, je min of meer genoodzaakt bent om met een behoorlijk onhandige opstap je hele onderbeen in z'n geheel 'in het bed' te plaatsen, omdat je anders hoe dan ook met je scheenbeen of je knie op die paal moet steunen, wat vanwege de pijn eigenlijk niet kan. De enige oplossing daarvoor is die paal omwikkelen of afdekken met schuimrubber.
@Frankie:
Ah,
ik zie wat je bedoeldt.
de astro die wij hadden was van een ouder type (1996?), bij het voeteinde was de bedoelde stang onderbroken met een klep, welke je op de kamping naar beneden klapt en dus een opstapje hebt.
zie foto,
de foto van jou is een later model Astro, weet zo niet waarom deze constructie zo is.
lijkt me inderdaad erg onhandig.
Vorig jaar stonden wij met onze Cocoon naast een Astro en zo de verschillen uitgebreid besproken.
Grappige is dat zij met onze Cocoon en de buren met hun Astro allebei vonden dat we d ejuiste keuze hebben gemaakt, er is dus geen winnaar :)
Voor ons persoonlijk zijn de pack and go, sneller opzetten en in dwarsrichting opklapbaar bed factoren die de Cocoon in onze ogen beter maakt.
De meegeklpate voortent is ruim genoeg om 2 tot 3 personen te laten overnachten. Aan een grote voortent die opgezet wordt hebben wij gene behoefte omdat we mooi weer kampeerders zijn, dus de luifel is genoeg.
Citaat van: Didi op september 02, 2012, 09:30:42 AM
Waarom achteruitgang? Ruimte, opzetgemak.......???
Moest je het nog niet weten wij kampeerden met de Astro die we van Retteketed overnamen. De Astro was van het jaar 1996, misschien zijn recentere Astro's anders. Op zich hebben we geen spijt van ons probeersel anders hadden we nooit echt te weten gekomen dat de Spacer voor ons "de" wagen was ;)
De ruimte in de voortent vonden we te beperkt voor 4 personen. Ook de ruimte van de klep misten we. De klep van de Astro en Spacer is veel ruimer dan het zeil van de Astro. Dat zeil was voor ons ook geen meerwaarde. Op de klep staat alles recht en stabiel, zet je er iets op dan blijft dat staan. Door het zeil voel je de hobbels en bobbels en zet je iets neer dan blijft dan niet gegarandeerd staan.
Het opzetgemak viel tov de Flyer viel ook tegen. De Flyer staat bijna uit zichzelf als je de bedla en de voortentstokken zet. Dat had je bij de Astro niet. We moesten bij de Astro toch wat meer haringen kloppen.
Maar het was vooral het gevoel dat het hem deed. Ik kan er niet echt een verklaring voor geven de Flyer voelde huiselijker aan.
Citaat van: Mieke op september 02, 2012, 03:04:14 PM
.......... Op de klep staat alles recht en stabiel, zet je er iets op dan blijft dat staan. Door het zeil voel je de hobbels en bobbels en zet je iets neer dan blijft dan niet gegarandeerd staan.
Tsja, daar zeg je zoiets.......Een grote kern van waarheid en herkenning. Zeker wanneer je kinderen daar nog moeten (kunnen) slapen. Een deksel leg je toch automatisch wat rechter neer t.o.v. een zeil.
Citaat van: Mieke op september 02, 2012, 03:04:14 PM
Het opzetgemak viel tov de Flyer viel ook tegen. De Flyer staat bijna uit zichzelf als je de bedla en de voortentstokken zet. Dat had je bij de Astro niet. We moesten bij de Astro toch wat meer haringen kloppen.
Maar het was vooral het gevoel dat het hem deed. Ik kan er niet echt een verklaring voor geven de Flyer voelde huiselijker aan.
Meen je dat nou?? Ik was vanmiddag in Bunnik en de alleraardigste verkoper verklaarde dat de voortent van de Astro ook wel met 2 haringen op de buitenhoeken van de voortent vast te zetten is. Nu meen ik mij te herinneren dat ik een andere 'klapnerd' met zijn toenmalige Astro XL ook hoorde klagen over de hoeveelheid benodigde haringen......
Zijn er nog andere Astro bezitters die dit kunnen bevestigen noch ontkennen.. :# :?
Zoals ik hierboven al kort vermelde was ik dus vanmiddag in Bunnik om een echte 'look en feel' te krijgen bij de beide vouwwagens.
Het dwars-slapen versus lengte-slapen is niet zozeer meer een issue. Het enige hierbij is wel dat je de matrassen weliswaar even groot zijn (beide hebben dezelfde slaapbak), maar dat je in de Astro meer bewegingsruimte hebt omdat de bak een stuk breder is dan de matras.
Bij de cocoon vouw je alles wat er is in één keer uit. (wagentent en luifel). Alleen leverbaar met softtop (dus zeil; 300liter bagage bovenop de wagen) zonder extententies zoals een voorwand.l) Het is hier geen kwestie van -dit wel- en -dit niet-. Erg binair (aan-uit). Als je uitgeklapt bent staat ook alles. Wel makkelijk. Ook de mogelijkheid voor 'Pack and Go' is wel een geweldig pluspunt. zowel voor het in- als uitpakken.
De Astro is bewerkelijker vanwege het feit dat deze modulair is opgebouwd. De wagentent gaat in één keer met de voortent, maar die is wel afritsbaar. Wel een voorwand, apart inritsen, net als een CombiCamp. Hij is momenteel alleen leverbaar met een hardtop; er past dus veel minder bovenop het bed (t.o.v. Cocoon). Daarentegen slaap je dus wel weer van de vloer op de deksel; toch handig bij enorme hoosbuien.. :O
Maar wat me wel erg opviel als verschil bij beide...de ventilatie mogelijkheden in de slaapcabine. Wij hebben nu een Flyer en daar kan je door het venster aan de kopse kant zo op te rollen de sterren kan zien en bijna onder de blote hemel kan slapen. Dat vond ik bij de Cocoon ietwat tegenvallen. Het oppervlakte aan gaas vond ik wat matig. Daar is de Astro door de openritsbare driehoek aan de voortent en achterzijde overtuigender. Ik kan me van onze CCV nog herinneren dat slapen tijdens erg warme nachten (Italie, Z-Frankrijk, enz..) geen onverdeeld genoegen was; deze had ook weinig luchtmogelijkheden in de slaapcabine. Dit is een 100% plus voor de Astro (daarbij neem ik de Flyer als benchmark).
Het zijn beide wagens die ieder voordelen en nadelen voor mij hebben.
Leefruimte binnen -Cocoon-. Leefruimte buiten -Astro-
Positie keuken -Astro- (maar dan moet je wel weer een extra luifel en zijwand neerzetten)
Ventilatie -Astro-
Bagage en inpakgemak -Cocoon-
Opzetgemak -gelijk-
Slaappositie lengte - dwars -Astro-
Design -Cocoon-
Gelukkig heb ik nog een hele winter...Alhoewel HK wel de Astro behoorlijk in prijs heeft verlaagd......tijdelijk.
Citaat van: Didi op september 04, 2012, 10:32:18 PMGelukkig heb ik nog een hele winter...Alhoewel HK wel de Astro behoorlijk in prijs heeft verlaagd......tijdelijk.
Het heeft altijd een reden dat ze dat doen, en ja, ze moeten wel zeggen dat het tijdelijk is.........ze raken er blijkbaar precies het juiste snaartje mee ;)
(En nu maar bedenken wat de reden zou kunnen zijn...........waarom is de Cocoon of de Flyer niet in prijs verlaagd.......??)
Wij hebben onze CC met forse korting aangeschaft, maar we wisten wel wat de reden was; dan kun je een zinnige afweging maken of de korting interessant is of dat je, in ons geval, voor het 2012 model zou gaan. Wij vonden het verschil dusdanig dat wij de korting voor lieten gaan op het modeljaar.
We hebben zowel een Flyer als een Astro gehad. De Flyer eerst en daarna de Astro. De Flyer vonden en vinden we geweldig. Ingeruild omdat we het zat waren die zware keuken er telkens af te zeulen.
Daarna de Astro: gekocht om het gemak, maar dat was een grote misrekening. Door inderdaad dat modulaire (helemaal juist door DIDI benoemd) aspect blijf je bezig als je inderdaad tal van opties hebt besteld. Keukenluifel, voorluifel, kindertent. Voor 1 persoon 2 uur werk. Maar dan staat er ook een plaatje! Bed is ook geweldig en er is genoeg ventilatie. Maar dat venster aan het hoofdeinde van de Flyer hebben we echt als geweldig ervaren. Ik zie diverse uitzichten nog zo voor me. Ondergaande zon over het water in Belt-Schutsloot. De bergen rond Camping Mere de Glace bij Chamonix, of rond Stechelberg. Wow! Dat mis ik nu toch wel.
We waren vast van plan om binnen enkele jaren na de Astro een Cocoon te kopen. Gewoon een ontzettend makkelijke en razendsnel op te zetten vouwwagen. De te bestellen mogelijkheden werden ook steeds uitgebreider. Mooi ding en toen we ooit in Twente op een camping stonden en er een Cocoon langskwam, het bos in reed en mijn vrouw er na 5 (!) minuten heel nieuwsgierig achteraan liep, zaten ze daar al voor de Cocoon achter een drankje heeeeel relaxed te kijken. Tsja, toen waren we wel om.
Maar ja, toen kwam die Kyte en dat was eigenlijk alles in één wagen wat wij graag wilden. Hoewel we over diverse aspecten van de Kyte de hele tijd twijfels hadden, hebben we nu iets meer dan een jaar een Kyte. En dat is slechts in beperkte mate een genoegen. Er zit te veel niet goed, er is te veel niet af aan de tent, denkfouten en eigenwijs gedrag daarover maken ons een beetje murw. Ik wil voor meer dan ? 16.000 een goed product. En dan ook een product dat voor eerste verkoop voldoende getest en "fijngeslepen"is.
De Kyte is dat niet! Op dit moment zou ik het een vriend beslist afraden die vw te kopen. Sterker nog, en misschien zullen enkelen hier me niet geloven, gelet op de positieve HK verhalen van mij, maar we overwegen momenteel of we wel met een product van HK op vakantie gaan, volgend jaar. Dat zou zo maar eems iets van Zambezi kunnen zijn. Daar hebben ze hun zaakjes volgens mij wat beter voor elkaar.
Hihi: even kijken of de mod deze bijdrage hier laat staan.....
Ik zou niet weten waarom de Moddies jouw bijdrage zouden verwijderen. Ervaringen zijn er om te delen, ook de slechte! :K
Als ik het zo lees hebben jullie dezelfde weg afgelegd dan wij, eerst Flyer dan Astro. Jouw ervaring leunt sterk aan bij de onze. Kort door de bocht tov Flyer ga je met de Astro toch een stap achteruit.
Wij zijn dus van de Astro naar een Spacer gegaan en dit geeft wel het goede gevoel. Voor ons is de Spacer een samenvoegsel van de goede kanten van de Flyer (ruimte, huiselijke gevoel, hard top) en de Astro (lattenbodem, ruimte onder het bed, compacter, keuken kan op de dissel blijven). De Spacer geeft als extra nog de luifel boven de keuken zodat er bij regen ook nog buiten kan gekookt worden en niet te vergeten een ongelooflijk grote bagageruimte.
@Didi: Je bent al heel goed bezig om alles voor jezelf klaar te bekijken. Laat je niet meeslepen door kortingen om een product aan te kopen waarvan je nog niet overtuigd bent.
Citaat van: Mieke op september 05, 2012, 08:42:07 AM
Ik zou niet weten waarom de Moddies jouw bijdrage zouden verwijderen. Ervaringen zijn er om te delen, ook de slechte! :K
Als ik het zo lees hebben jullie dezelfde weg afgelegd dan wij, eerst Flyer dan Astro. Jouw ervaring leunt sterk aan bij de onze. Kort door de bocht tov Flyer ga je met de Astro toch een stap achteruit.
Wij zijn dus van de Astro naar een Spacer gegaan en dit geeft wel het goede gevoel. Voor ons is de Spacer een samenvoegsel van de goede kanten van de Flyer (ruimte, huiselijke gevoel, hard top) en de Astro (lattenbodem, ruimte onder het bed, compacter, keuken kan op de dissel blijven). De Spacer geeft als extra nog de luifel boven de keuken zodat er bij regen ook nog buiten kan gekookt worden en niet te vergeten een ongelooflijk grote bagageruimte.
@Didi: Je bent al heel goed bezig om alles voor jezelf klaar te bekijken. Laat je niet meeslepen door kortingen om een product aan te kopen waarvan je nog niet overtuigd bent.
Kijk...en dat is precies de reden dat wij ook voor een Spacer hebben gekozen! :J
Citaat van: nunogconway op september 04, 2012, 11:24:15 PM
......(En nu maar bedenken wat de reden zou kunnen zijn...........waarom is de Cocoon of de Flyer niet in prijs verlaagd.......??).....
Uitleg/verklaring van HK is dat de Kyte in prijs er boven zit/moet zitten en Cocoon er (net) onder. Nu kannibaliseren de Astro en de Kyte elkaar....
Citaat van: Mieke op september 05, 2012, 08:42:07 AM
Ik zou niet weten waarom de Moddies jouw bijdrage zouden verwijderen. Ervaringen zijn er om te delen, ook de slechte! :K
Ik vind het anders wel een goed onderwerp. Ik zal even een Topicje starten
Citaat van: Mieke op september 05, 2012, 08:42:07 AM
Als ik het zo lees hebben jullie dezelfde weg afgelegd dan wij, eerst Flyer dan Astro. Jouw ervaring leunt sterk aan bij de onze. Kort door de bocht tov Flyer ga je met de Astro toch een stap achteruit.
Wij zijn dus van de Astro naar een Spacer gegaan en dit geeft wel het goede gevoel. Voor ons is de Spacer een samenvoegsel van de goede kanten van de Flyer (ruimte, huiselijke gevoel, hard top) en de Astro (lattenbodem, ruimte onder het bed, compacter, keuken kan op de dissel blijven). De Spacer geeft als extra nog de luifel boven de keuken zodat er bij regen ook nog buiten kan gekookt worden en niet te vergeten een ongelooflijk grote bagageruimte.
H?h?, en bedankt hoor :). Dacht ik mijn argumentatie en afwegingen goed voor elkaar te hebben, kom jij met een geheel nieuw gezichtspunt dat ook hout snijdt. Je hebt gewoon gelijk in je vergelijking.......Maar één ding blijft wel een groot nadeel van de Spacer. Ik vind hem gewoon niet mooi. Zowel ingeklapt als uitgeklapt. En ik ben nu al 4 jaar met een doosje onderweg die in ieder geval bij het uitklappen en opgezet bewonderende blikken oogst. Nu wil ik eigenlijk graag ook een mooi doosje om mijn mooie vouwwagen. Maar ik ga toch even kijken..... :I
Citaat van: Mieke op september 05, 2012, 08:42:07 AM
@Didi: Je bent al heel goed bezig om alles voor jezelf klaar te bekijken. Laat je niet meeslepen door kortingen om een product aan te kopen waarvan je nog niet overtuigd bent.
Dank je, maar ik kijk zowiezo al eerst naar een occasion. Nieuw kan altijd nog. Maar allereerst moet ik de Flyer van de hand doen; anders komt er helemaal niets anders....
Didi, als je de Spacer echt niet mooi vindt, voeg hem dan zeker niet toe aan je lijstje. Een vouwwagen moet voelen als een beetje verliefd. Dat gevoel heb je niet dus punt erachter. Vergeet de Spacer!!!
Mee eens. Ikzelf vind de bak van een astro en cocoon ook een stuk mooier om te zien, maar mij speelt ook mee wat ik praktisch vind. Ideaal zou dan ook een Spacer in een Cocoon-jasje zijn! :>