Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Holtkamper => Topic gestart door: WimS op oktober 25, 2012, 12:50:31 PM

Titel: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: WimS op oktober 25, 2012, 12:50:31 PM
Ik heb op de Beurs de Cocoon Aero gekocht.
Dat wil zeggen de standaard versie.
Nu ben ik gaan twijfelen tussen de Standaard en MTT versie.
Op dit moment heb ik de standaard uitvoering uit 2004, dus die ken ik.
Mijn vraag: Heeft iemand ervaringen met de MTT?
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Linor op oktober 25, 2012, 01:02:18 PM
Bij de gewone cocoon staat de MTT aanduiding puur voor de dissel niet in de voortent, daarnaast is een MTT met verlengd chassis mogelijk waardoor je de keuken achterop kan houden, wat dus het geval is bij de normale versie met Kyte keuken. Tenzij de Aero ook verkocht wordt zonder Kyte keuken vermoed ik dat dat hier niet anders gaat zijn (dus MTT met dissel aan achterzijde tent). Volgens de prijslijst van Holtkamper:

? MTT chassis (langer chassis, dissel achter de tent) - extra plek op het chassis voor bijv. fietsen
? MTT Compact uitvoering - chassis gelijk aan standaard, maar dissel achter de tent

Ik heb even een fotootje van onze Cocoon met Kyte keuken opgezocht:

(https://lh6.googleusercontent.com/-j3tCnBlAIBk/UGirs9EaxOI/AAAAAAAACm4/XqUWobfQmYo/s800/DSCN1762.JPG)
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Alex op oktober 25, 2012, 01:27:34 PM
Zou zeker voor de mtt gaan.
Wij vonden die dissel maar lastig onder de luifel
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Linor op oktober 25, 2012, 01:49:59 PM
Als ik naar de door HaZee geplaatste foto's (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,10786.msg131915.html#msg131915) kijk is dat gewoon hetzelfde chassis als op onze MTT Limited Edition. Lijkt mij dus dat er geen keuze mogelijkheid is voor de niet MTT versie.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: WimS op oktober 25, 2012, 01:58:24 PM
Op de beurs stond een MTT en een standaard uitvoering....
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Linor op oktober 25, 2012, 02:09:45 PM
Dan heb ik dat niet goed gezien. Ik denk dat het dan afhangt van wat voor keuken je er bij neemt. Als het gasstel in het midden zit dan heb je altijd de dissel in de weg om recht er voor te staan, waardoor je hem waarschijnlijk dan een stuk naar links wilt verplaatsen. Dit heeft dan wel weer als voordeel dat je dan meer stahoogte hebt bij het koken. Zo'n opstelling (verschoven) in combinatie met de disseltafel geeft wel een hoop ruimte, maar heeft dus wel een extra handeling nodig bij het opzetten. Maargoed, je geeft aan al ervaring te hebben met de standaard versie ..

Ik zelf vind het afwezig zijn van de dissel in de tent toch wel prettig, maakt je keuken toch wat bereikbaarder. Alleen, als je geen vaste keuken achterop hebt (weet niet of dat mogelijk is met niet kyte keukens), dan ben je dus constant dat ding aan het slepen bij het opzetten of je moet achter de tent willen koken ..
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: WimS op oktober 25, 2012, 02:12:46 PM
Het lijkt er op dat de MTT wordt uitgevoerd met de Kyte keuken, dit was in elk geval de opstelling op de beurs.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Linor op oktober 25, 2012, 02:23:39 PM
Wij hebben zelf voor de MTT met Kyte keuken gekozen omdat wij die het mooiste vonden van de keukens die HK aanbood. Bijkomend voordeel dat ie vast zit op je chassis is dat zaken als elektra er bij inzaten, dus gewoon netjes een CEE stekker op je chassis verbonden met de elektra in de keuken. Ook 12 volt zit keurig verbonden met de koelkast, maar door gebrek aan ventilatie kan je die eigenlijk niet gebruiken (tenzij je met de ventilatie gaten openrijd, maar doordat je keuken achterop zit komt daar als het spatwater en vuil van de wielen in). Het is kwa keukens wel de duurste optie geloof ik met +- 3000 euro.

Vind je met je huidige cocoon de dissel storend?
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: WimS op oktober 25, 2012, 02:41:34 PM
Nee, we haalden hem los van de dissel en reden hem iets naar links zodat we goed bij alle delen van de keuken konden, met name de kookplaat die rechts zit. Door het plaatsen van de disseltafel heb je ook nog eens extra ruimte voor bij het koken, maar ook voor het koffiezetapparaat. Ik denk dat ik met name die werkruimte ga missen.
(Mijn vrouw zegt zich wel soms te storen aan de aanwezigheidvan de dissel bij de keuken.)

Voordeel van de MTT zit hem voor mij ook meer in de mogelijkheid om de fietsen eenvoudig mee te nemen. Nu doe ik die op het imperiaal dat op de vouwwagen wordt geplaatst, hetgeen toch meer werk is bij het opzetten en afbreken, bovendien moet je dat imperiaal ook nog ergens laten. Dat is geen probleem bij een grote plek, maar wel lastig op een kleine plek.

Meerprijs MTT lijkt inderdaad ? 3.000 te zijn. maar dat is natuurlijk niet alleen de keuken (greenbox inclusief koelbox is ? 2.190; base kitchen is ? 2.390) maar ook het verlengde chassis en de fietsendrager die bij HK ? 295 kost (wat gezien de eenvoud natuurlijk wel overpriced is). als je dus vergelijkt dan betaal je voor het verlengde chassis rond de ? 300-500.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: HaZee op oktober 25, 2012, 02:43:03 PM
Citaat van: WimS op oktober 25, 2012, 02:12:46 PM
Het lijkt er op dat de MTT wordt uitgevoerd met de Kyte keuken, dit was in elk geval de opstelling op de beurs.

Klopt, maar ik weet niet zeker of je niet ook voor die andere keuken zou kunnen kiezen ... (die scheelt overigens maar paar honderd euro volgens mij?)
Volgens de verkoper was het chassis van de getoonde MTT in ieder geval verlengd met 70 centimeter en werd de keuken achterop in een eigen bak geplaatst (wat dus standaard de kyte-keuken was in die beursaanbieding).

Redenen voor ons om voor de MTT uitvoering te gaan met kytekeuken, waren:
- geen lastige dissel in de tent (wil ik absoluut niet!) en
- de "gewone" keuken zit in een Alu-bak waardoor je altijd een rand van ca. 5cm hebt boven het blad. Lijkt mij vreselijk met schoonmaken (ik knoei nogal met koken ;-)

"Nadeeltjes" van de Cocoon Aero MTT met kytekeuken:
- ze zeiden dat je geen compressor koelkast erin kon krijgen, want dan kon het gat met het kraantje er niet meer bij (nou en, lekker belangrijk, not !!!). Op de kyte is dat geen probleem omdat daar wat meer ruimte is (daar zit de keuken niet in een aparte bak) en was de compressor koelkast sinds de beurs een nieuwe keuzeoptie.
- ter compensatie wordt een fietsenrek voorop gemonteerd (ivm de gewichtsverdeling). Vroeger was dat optioneel en kon je ook in plaats daarvan een afsluitbare Alu-bak krijgen (die ik liever zou hebben ;-).

Nadeeltje van de Cocoon in z'n algemeen: rare schuine stang waardoor de "deur" aan de voorkant wat laag is, maar dat wist je vast al aangezien je ervaring hebt ;-)
(Wel vreemd overigens, want aan de achterkant kan de stang na het opzetten omhoog tbv de uitbouw. Als ze dat nu ook aan de voorkant zouden doen, kon de deur ook groter en is er meer ruimte voor het raam... )
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Linor op oktober 25, 2012, 02:50:51 PM
Citaat van: HaZee op oktober 25, 2012, 02:43:03 PM
Nadeeltje van de Cocoon in z'n algemeen: rare schuine stang waardoor de "deur" aan de voorkant wat laag is, maar dat wist je vast al aangezien je ervaring hebt ;-)
(Wel vreemd overigens, want aan de achterkant kan de stang na het opzetten omhoog tbv de uitbouw. Als ze dat nu ook aan de voorkant zouden doen, kon de deur ook groter en is er meer ruimte voor het raam... )

Is dat dan anders aan de Aero? Want bij de XL e.d. heb je die stang aan de achterkant ook nog steeds en "zit ie in de weg" bij de kidsroom. Die schuine stang lijkt me ook een redelijk vitaal onderdeel van de constructie, lijkt mij een stuk minder stevig als die weggeklapt wordt.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: WimS op oktober 25, 2012, 02:54:11 PM
Citaat van: HaZee op oktober 25, 2012, 02:43:03 PM
Redenen voor ons om voor de MTT uitvoering te gaan met kytekeuken, waren:
- geen lastige dissel in de tent (wil ik absoluut niet!) en
- de "gewone" keuken zit in een Alu-bak waardoor je altijd een rand van ca. 5cm hebt boven het blad. Lijkt mij vreselijk met schoonmaken (ik knoei nogal met koken ;-)

Die rand bij de base kitchen vond ik ook erg onhandig.

Citaat van: HaZee op oktober 25, 2012, 02:43:03 PM
Nadeeltje van de Cocoon in z'n algemeen: rare schuine stang waardoor de "deur" aan de voorkant wat laag is, maar dat wist je vast al aangezien je ervaring hebt ;-)
(Wel vreemd overigens, want aan de achterkant kan de stang na het opzetten omhoog tbv de uitbouw. Als ze dat nu ook aan de voorkant zouden doen, kon de deur ook groter en is er meer ruimte voor het raam... )

In het begin heb ik inderdaad meermalen mijn hoofd gestoten , zowel bij de ingang als bij de M-uitbouw...
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: HaZee op oktober 25, 2012, 03:02:16 PM
Citaat van: Linor op oktober 25, 2012, 02:50:51 PM
Is dat dan anders aan de Aero? Want bij de XL e.d. heb je die stang aan de achterkant ook nog steeds en "zit ie in de weg" bij de kidsroom. Die schuine stang lijkt me ook een redelijk vitaal onderdeel van de constructie, lijkt mij een stuk minder stevig als die weggeklapt wordt.

Yep, in de getoonde opstelling was de achterste stang omhoog geschoven, zodat je in het "WC-hokje" kon ...
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Runningr op oktober 25, 2012, 04:40:36 PM
Hebben zelf ook een MTT XL met Kyte Kitchen. Redenen voor ons waren:
- Fietsen kunnen mee
- Mooie keuken, met veel aflegruimte (bakjes/vakjes/plankjes). Eenmaal op de camping gekomen even de bakjes ophangen, service op de plankjes en je hebt altijd alles voor het grijpen.
- Leefruimte onder de (het?)  luifel.

Nadeel(tjes) zijn er ook:
- Fietsen moeten welhaast mee, omdat anders de kogeldruk bijna niet op een acceptabel niveau is krijgen (met moeite 20-30 kg). Wil dit volgend jaar oplossen door een metalen ballastgewicht te maken die op de fietsdrager te bevestigen is.
- Voor een enkele overnachting zou je de fietsen vaak niet van de drager af willen halen. Met de XL uitvoering kan je ze echter niet laten staan, omdat de banden anders tegen de achteruitbouw van de XL tent aankomen. Dat maakt de snelklapper alleen een net-wat-minder-snel-klapper :)


Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Linor op oktober 25, 2012, 04:50:11 PM
Citaat van: Runningr op oktober 25, 2012, 04:40:36 PM
- Fietsen moeten welhaast mee, omdat anders de kogeldruk bijna niet op een acceptabel niveau is krijgen (met moeite 20-30 kg). Wil dit volgend jaar oplossen door een metalen ballastgewicht te maken die op de fietsdrager te bevestigen is.

Volgens mij was dit inmiddels "opgelost" doordat HK de bak verschoven had, zonder bagage behalve de onderdelen die ik meekreeg bij de aflevering van mn wagen zat ik rond de 30kg kogeldruk.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Runningr op oktober 25, 2012, 04:54:32 PM
Dat is waar ook... Heb ik ergens op het forum iets van gelezen idd... Wellicht is onze Cocoon van voor deze aanpassing (geleverd eind januari 2012).

Ik heb het Cocoonnetje  aangemeld voor een servicebeurt, als het zover is zal ik ze vragen of deze schuifactie ook bij de onze doorgevoerd kan worden.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: cewi op oktober 25, 2012, 07:35:31 PM
Ook wij zijn dit jaar voor het eerst met onze Cocoon MTT op vakantie geweest. Is ons prima bevallen. Reden waarom wij voor de MTT uitvoering hebben gekozen;

* mijn vriendin was het sjouwen met de keuken helemaal beu
* geen dissel onder de luifel
* keuken is op de camping meteen gebruiksklaar

Wij hebben nog een disselbak gemonteerd gekregen, waar ik een compressor koelbox, gasfles en stroomkabel in heb zitten. Dit heb je wel nodig om aan voldoende kogeldruk te komen. Om de schuine stok aan de achterkant doe ik een isolatie van een verwarmingsbuis, doet het minder pijn als je er met je hoofd tegen aan loopt.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Runningr op oktober 25, 2012, 07:41:00 PM
Grappig... Mijn hoofdhaar zit op meer dan 2 meter hoogte, maar ik heb me nog nooit gestoten, of zorgen gemaakt dat ik me zou stoten aan deze buis. Zeker een 6e zintuig ontwikkeld voor alles wat in de gevarenzone zit :#
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: mars op oktober 25, 2012, 08:29:35 PM
Voor ons ook dezelfde redenen als hierboven beschreven.
Wij hebben onze MTT in december 2011 opgehaald met Alutec disselbak. Kogeldruk hebben we redelijk goed kunnen krijgen, maar dit jaar komt er een gecoate stalen plaat onderin te liggen, probleem opgelost.

En ons gemak/voordeel van de Kyte keuken tov White/Greenbox keuken is dat je veuuuuuuul meer kwijt kan in de Kyte keuken.
Zeer gemakkelijk schoon te houden. Nadeel wordt gezegd dat je eerst je kookspullen uit de keuken moet vissen alvorens te gaan koken. Onze ervaring afgelopen jaar is dat niet zo. Tijdens het koken kan ik nog overal bij, zelfs bij de pannen. Kwestie van goed indelen. 8)
En Kyte keuken heeft een mooie werkhoogte.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Swede op oktober 25, 2012, 10:59:11 PM
Citaat van: cewi op oktober 25, 2012, 07:35:31 PM
* keuken is op de camping meteen gebruiksklaar

Tevens hebben wij hem onderweg ook erg vaak gebruikt, ideaal! Niet dat we hebben staan koken en bakken maar het is wel een handig vlak blad en een gekoelde ruimte tot je beschikking.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Linor op oktober 26, 2012, 07:27:01 AM
Citaat van: Swede op oktober 25, 2012, 10:59:11 PM
Tevens hebben wij hem onderweg ook erg vaak gebruikt, ideaal! Niet dat we hebben staan koken en bakken maar het is wel een handig vlak blad en een gekoelde ruimte tot je beschikking.

Dat van de gekoelde ruimte is dus maar beperkt, officieel zou je hiervoor met de ventilatieroosters open moeten rijden zodat er voldoende luchtcirculatie is om de warmte kwijt te raken. Aangezien die acher de keuken zitten kan opspattend vuil en vocht van de wielen hier zo naar binnen, kan misschien met droge dagen, maar bij regen niet zonder dat je keuken van binnen nat wordt. Eigenlijk is het dus net als bij de Kyte zelf, koelkast kan beter onderweg niet aan staan. Dat is dan weer een voordel van de greenbox en basekitchen voor op de dissel, die staan andersom dus dan heb je dit probleem niet en kan je wel gewoon onderweg koelen.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Swede op oktober 26, 2012, 07:32:02 AM
dat is juist, maar een ingevroren pak sap erin doet wonderen ;)
Voor de terugweg is dat meestal ook wel te regelen bij de camping eigenaar.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Runningr op oktober 26, 2012, 08:03:37 AM
Wij hebben de "regenflap" achter de koelkast tijdens het rijden altijd dicht en de koelkast altijd aan. Via de roosters die aan de achterkant van keukenbak zitten (achter de kookplaat zeg maar), komt naar onze ervaring genoeg koellucht binnen. De koelkast heeft zelf bij hoge temperaturen prima gekoeld onderweg (wanneer we van huis uit vertrekken echter niet. De koelkast doet het niet echt goed als ie niet voorgekoeld is en het dan achter de auto moet doen). De temperatuur in de keukenbak loopt dan ook niet excessief hoog op.

naar mijn ervaring dus gewoon flap dicht en koeling aan :) Zoals hierboven al werd beschreven doet  een vooraf goed gekoelde inhoud van de koelkast uiteraard wonderen.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: cewi op oktober 26, 2012, 04:24:24 PM
Ik heb alleen de compressorkoelkast in de disselbak op 12 volt aangesloten. Werkt prima. Wilde de orginele koelbox op de geschakelde 12 volt aansluiting van mijn auto zetten, helaas is deze niet aangesloten :( Heb er geen zin in om dat bij deze auto nog te gaan doen, maar bij de volgende moet het wel werken. Voorkoelen is nodig bij een absorptiebox, op 12 volt houd hij hoogstens de temperatuur een beetje vast. Moet dus geen probleem opleveren met de aanwezige roosters. Ook wij hebben de "regenflap" altijd dicht.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: WimS op oktober 27, 2012, 06:25:35 PM
Zijn er nog andere forummers die voor deze keuze hebben gestaan?
welk argument heeft hen voor het een of het ander laten besluiten?
Graag jullie reacties!
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: mars op oktober 27, 2012, 06:29:29 PM
Wij nemen altijd eten mee voor de eerste dag op de camping. Dit eten is ingevroren en dient als koelelement.
Koelkast thuis al aan de 220 leggen.
Na 24 uur is het eten nog steeds deels bevroren. Werkt perfect!
Zolang je de koelkast onderweg maar niet te vaak open maakt.
En koelkast goed vol stoppen met voorgekoelde dingen, scheelt ook.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: WimS op oktober 27, 2012, 06:51:21 PM
Ik bedoel eigenlijk de keuze tussen een standaard cocoon, dus met de keuken op de dissel en een cocoon MTT, met de keuken dus achterop en een disselbak of fietsendrager op de dissel.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: rvesan op oktober 27, 2012, 07:32:44 PM
Wij hebben na 8 jaar met een Roadmaster te hebben gekampeerd de overstap gemaakt naar een "snelklapper". Uiteindelijk na uitgebreid bezichtigen van de Aart Kok en Holtkamper modellen, de keuze gemaakt voor een Cocoon XL MTT. We weten dat we sowieso veel ruimte inleveren maar de Astro of Spacer waren ons model niet en de Flyer evenmin. De Kyte vonden we gewoonweg te duur.

We hebben drie kinderen en daarom overwogen we een gewone Cocoon met adventuretent te nemen. Dat betekent echter dat ze allemaal bij elkaar liggen. Bovendien liggen ze dan allemaal "in" de vouwwagen (aangeritst) of allemaal "los" als deze apart staat. De Cocoon XL heeft door de Kidsroom een slaapplaats voor twee, met een los tentje erbij is dat een prima optie. Voor die momenten (onderweg) dat de oudste ook in de vouwwagen moet overnachten voldoet de Kidsroom S. Als er geen kinderen meer meegaan houden we extra ruimte over.

Een dissel onder de luifel vinden we helemaal niets, ook niet als je er een tafeltje op hebt. Als je dan de prijs vergelijkt van een Cocoon XL met omgedraaide dissel en een losse keuken, dan is het prijsverschil met de MTT klein. Het verlengde frame met de Kyte keuken kun je niet meer achteraf toevoegen, dus daarom gekozen voor de MTT versie. De fietsendragers zijn voor ons een soort van "bonus", het belangrijkste is dat er op de dissel nog ruimte is.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: HaZee op oktober 27, 2012, 11:42:11 PM
Citaat van: cewi op oktober 26, 2012, 04:24:24 PM
Ik heb alleen de compressorkoelkast in de disselbak op 12 volt aangesloten. Werkt prima.

??? Compressor kan toch alleen op 230V ???
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: cewi op oktober 28, 2012, 02:55:58 PM
Citaat van: HaZee op oktober 27, 2012, 11:42:11 PM
??? Compressor kan toch alleen op 230V ???

Heb jaren geleden een compressorkoelbox gekocht ( hella), die uitsluitend op 12-24 Volt werkt. Op de camping heb ik een omvormer in de disselbak gezet, die ik via een relais laat schakelen. Normaal is de box aangesloten op de permanente 12 volt aansluiting van de auto. Omdat er een beveiliging opzit, schakelt hij bij 11,6 volt automatisch uit. Hij trekt dus nooit je accu leeg. Wanneer ik op de camping de vouwwagen aan de stroompaal zet, krijgt de omvormer zijn 220volt. Tevens schakelt het relais om, zodat de koelbox 12 volt van de omvormer krijgt. Ik doe dit al jaren tot volle tevredenheid.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: michiel van der Dussen op oktober 28, 2012, 04:14:57 PM
Hallo allemaal,
Ik ben door tijdgebrek niet zo vaak op dit forum te vinden,maar nu wel...Wij hebben juist  onlangs een nieuwe cocoon xl in de standaard uitvoering besteld,met base kitchen.Voor ons is deze wat makkelijker op te zetten dan onze huidige spacer.De kinderen kunnen hier op doorreis in slapen.Als we op de plaats van bestemming zijn,slapen er normaliter 3 vaak in een eigen tent.De jongste gaat dan in de kidsroom,die we er bij besteld hebben.In de spacer,lag die vaak in de ''deksel''ruimte.Wij vinden het toch makkelijker om onder de luifel te koken.De basekitchen schuiven we dan gewoon iets op naar links.
Ben benieuwd wanneer de cocoon geleverd gaat worden....

groeten,Michiel. :)
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Stori op oktober 28, 2012, 04:33:28 PM
Citaat van: HaZee op oktober 27, 2012, 11:42:11 PM
??? Compressor kan toch alleen op 230V ???

Neen, onze Mobicool B40 kan wel degelijk op beide, 230 en 12V. Je moet je er wel van bewust zijn dat op 12V je de koelkast en inhoud alleen kan koud houden als die al koud is. Koelkast moet dus voorgekoeld zijn.
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: HaZee op oktober 28, 2012, 05:11:12 PM
@Michiel & Cewi: thanks weer wat geleerd!
Titel: Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
Bericht door: Mustang op november 02, 2013, 12:00:00 AM
Beetje late reactie, maar wilde toch nog wel even melden, misschien voor aanstaande kopers.
Wij hebben hebben de Aero, gewone uitvoering met een green box. Bewust voor gekozen, met de trailer hitch. Zo kunnen de fietsen mee, maar hoeft niet. Dan hou je toch een compact karretje over. Wij vinden dat erg prettig. En we hebben meteen een goede fietsendrager voor op de auto, die je dus ook tijdens vakantie kunt gebruiken. Als je de fietsen meeneemt, kunnen ze op de fietsendrager blijven staan als je de wagen opzet. Ook met de kindertent. Door de hoeveelheid doek klappen we de fietsendrager naar beneden en als de kindertent staat, klappen we de drager weer omhoog. Wij vinden de dissel onder de luifel geen enkel probleem, we hebben er echt geen last van gehad. En we schuiven de keuken ook niet opzij. Nu is de luifel van de Aero behoorlijk diep, misschien dat je daardoor automatisch minder of geen last hebt van de dissel. Zou wel graag een disseltafeltje willen hebben voor extra ruimte. Van de winter eens kijken of we zelf wat kunnen fabriceren.