Vouwwagenclub.info
(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Holtkamper => Topic gestart door: C5CCV op januari 05, 2013, 07:27:32 pm
-
Zometeen op RTL4, de zichzelf opzettende Kyte. Ik ben benieuwd.
-
Zometeen op RTL4, de zichzelf opzettende Kyte. Ik ben benieuwd.
Dat leek even zo. Maar het was alleen de aankondiging van de aanwezigheid ervan op de Caravana.
-
Ze lieten hem zien in Campinglife!!
-
Dat leek even zo. Maar het was alleen de aankondiging van de aanwezigheid ervan op de Caravana.
Ik denk dat die Caravana al is geweest het afgelopen jaar.
-
even uit mn hoofd, de caravana is van 17 - 22 januari dacht ik :J
-
Ik denk dat die Caravana al is geweest het afgelopen jaar.
Eh... Ja, maar dit jaar nog niet. (17-22 jan)
-
:#
-
wij hebben het stukje even gekeken via rtl gemist.
wat een klein stukje was er te zien over HK.
ze hebben dit jaar weer zo foto wedstrijd en ik heb 2 foto's ingestuurd maar ze zijn helaas nog niet geplaatst.
-
Eh... Ja, maar dit jaar nog niet. (17-22 jan)
Maar de opnames zullen ze op de vorige caravana hebben gemaakt neem ik aan. Tenzij het geen opnames van de Caravana waren. Ach, wat belangrijk ook.
-
Wat ik me dan weer afvraag is of het vervolgens niet een dievenwerk is om dat ding weer "in te klappen"...... Hij kan zichzelf vast niet inklappen. ;)
-
Hij kan zichzelf vast niet inklappen. ;)
Volgens mij gebeurt dat inklappen simpelweg door de pomp te laren zuigen i.p.v. blazen. I:
-
@Frankie: en dan vouwt hij zichzelf zeker vervolgens ook helemaal in? ;)
-
@Frankie: en dan vouwt hij zichzelf zeker vervolgens ook helemaal in? ;)
Nee, niet helemaal. Voor het laatste stukje en het vastmaken van het dekzeil komt Bert Holtkamp zelf even langs :#
-
Kijk, dat is nog eens service! Zal wel een dure vw worden, vrees ik. :H
-
Wat ik me dan weer afvraag is of het vervolgens niet een dievenwerk is om dat ding weer "in te klappen"...... Hij kan zichzelf vast niet inklappen. ;)
Ja je schijnt hem dus ook 'leeg' te kunnen zuigen en dan klapt hij ook weer in je moest alleen een paar palmjes los zetten
-
Ja je schijnt hem dus ook 'leeg' te kunnen zuigen en dan klapt hij ook weer in je moest alleen een paar palmjes los zetten
Een paar Palmpjes los zetten bier tijdens het in- of uitklappen kan sowieso geen kwaad natuurlijk :#
-
Heb hem in het echt mogen zien en kan jullie vertellen dat ik onder de indruk ben.
Ook het inklappen gaat zo goed als vanzelf en netjes.
-
@Alex: dan zou het inderdaad een ideaal ding zijn. Vrees alleen wel dat het prijskaartje niet bepaald in ons straatje ligt.....
-
Ik heb 2 maanden terug de Kyte en de earo allebei zien in en uitklappen bij hk in bunnik.
Ze waren toen bezig met de voor bereidingen van de opnames van campinglife.
En ik moet zeggen het werkt super.
De earo heeft overigens ander soort doek, lijkt wel soort plastiek laag wat erop zit.
-
De earo heeft overigens ander soort doek, lijkt wel soort plastiek laag wat erop zit.
De lucht mag natuurlijk niet te makkelijk kunnen ontsnappen, anders werkt het systeem niet. Zal w.s. ook inhouden dat het doek niet/minder ademt en je weinig ventilatie zult hebben en daar terdege rekening mee dienen te houden bij het kamperen.
-
De lucht mag natuurlijk niet te makkelijk kunnen ontsnappen, anders werkt het systeem niet. Zal w.s. ook inhouden dat het doek niet/minder ademt en je weinig ventilatie zult hebben en daar terdege rekening mee dienen te houden bij het kamperen.
Bij de kyte air werkt het ook gewoon met doek hoor.
Je moet wel de ventilatie openingen dicht ritsen en dat zal bij de earo precies eender zijn.
-
Ik heb 2 maanden terug de Kyte en de earo allebei zien in en uitklappen bij hk in bunnik.
Ze waren toen bezig met de voor bereidingen van de opnames van campinglife.
En ik moet zeggen het werkt super.
De earo heeft overigens ander soort doek, lijkt wel soort plastiek laag wat erop zit.
Ik heb de fimpjes bekeken maar ik vermoed dat er nog wel wat handelingen zijn nadat het ding is opgeblazen.. Het viel me op dat de Kyte slapper staat, ook na afspannen. Er zal wel een ander frame inzitten?
Het schijnt idd dat er een nieuw doek is (zelfreinigend, nanocoating o.i.d?, voor zover dat werkt). Ik weet niet of dit overal gebruikt gaat worden. Mijn eerdere ervaringen met dit soort coatings is dat het de ventilatie niet ten goede komt. Wat er ook wordt belooft. Ik kan me wel voorstellen dat het voor het dak (i.v.m. vlekken) handig kan zijn. Mocht het dan te warm worden, zet je het dak open.
Ik vind het tot nu toe gebruikte doek van HK mooi van kwaliteit, maar door de kleur helaas erg kwetsbaar voor vlekken. Een vuilafstotend dak zou handig kunnen zijn. Hoewel de coating van het doek van de Cabanon na een paar jaar ook minder ging werken. Je zag daar dan ook (niet verwijderbare) zwarte strepen van de regen in komen. In het begin kreeg je dat doek gewoon niet nat.
@jellejawa
Onze Kyte zou ook om te bouwen zijn tot, of te bestellen als Kyte Air. Het zelfde katoenen doek kan dus gewoon gebruikt worden.
-
Ik heb de fimpjes bekeken maar ik vermoed dat er nog wel wat handelingen zijn nadat het ding is opgeblazen.. Het viel me op dat de Kyte slapper staat, ook na afspannen. Er zal wel een ander frame inzitten?
Het schijnt idd dat er een nieuw doek is (zelfreinigend, nanocoating o.i.d?, voor zover dat werkt). Ik weet niet of dit overal gebruikt gaat worden. Mijn eerdere ervaringen met dit soort coatings is dat het de ventilatie niet ten goede komt. Wat er ook wordt belooft. Ik kan me wel voorstellen dat het voor het dak (i.v.m. vlekken) handig kan zijn. Mocht het dan te warm worden, zet je het dak open.
Ik vind het tot nu toe gebruikte doek van HK mooi van kwaliteit, maar door de kleur helaas erg kwetsbaar voor vlekken. Een vuilafstotend dak zou handig kunnen zijn. Hoewel de coating van het doek van de Cabanon na een paar jaar ook minder ging werken. Je zag daar dan ook (niet verwijderbare) zwarte strepen van de regen in komen. In het begin kreeg je dat doek gewoon niet nat.
@jellejawa
Onze Kyte zou ook om te bouwen zijn tot, of te bestellen als Kyte Air. Het zelfde katoenen doek kan dus gewoon gebruikt worden.
De kyte air heeft hetzelfde doek als de kyte.
Er zit idd een ander frame in en alles is carbon.
De ventilator komt aan de zijkant te hangen en neemt dus geen laadruimte in beslag, tenzij je een sidebag hebt dan kan je die niet meer gebruiken.
Wat handig is en zal misschien ook voor de gewone kyte komen zijn de afspan punten waar je mee begint aan de wagen zijde. dan hoef je daar geen haringen te gebruiken.
-
Toen ik onze "probleem-kyte" zo'n 2 maand geleden ter reparatie afleverde heb ik ook om een demo gevraagd.
Het systeem is echt geweldig; d.w.z. de werking. Openklappen ging al prima( er zijn idd aanpassingen aan het frame). Het weer inklappen, en dat is gewoon een kwestie van de luchtpomp omgekeerd laten werken, was indrukwekkend. Zo mooi krijg ik dat ding niet weer ingepakt.
Af fabriek krijg je gewoon een ietwat aangepast frame met wat meer carbon. Men studeert nog op de mogelijkheid om het ook aan te bieden als een aanpassing op een al verkochte Kyte.
-
Net gezien op de Caravana, leuk, heel leuk, niet zo charmant als de Manga :# maar wel leuk....
-
Toen ik onze "probleem-kyte" zo'n 2 maand geleden ter reparatie afleverde heb ik ook om een demo gevraagd.
Het systeem is echt geweldig; d.w.z. de werking. Openklappen ging al prima( er zijn idd aanpassingen aan het frame). Het weer inklappen, en dat is gewoon een kwestie van de luchtpomp omgekeerd laten werken, was indrukwekkend. Zo mooi krijg ik dat ding niet weer ingepakt.
Af fabriek krijg je gewoon een ietwat aangepast frame met wat meer carbon. Men studeert nog op de mogelijkheid om het ook aan te bieden als een aanpassing op een al verkochte Kyte.
Als de ombouw niet teveel kost heb ik er misschien wel interesse in.
Vooral vanwege het grondzeil is het wel ideaal.
-
Nou ik heb ge?nformeerd en schrik niet.....2995 euro! Maar dan krijg je een carbon frame..
-
Nou ik heb ge?nformeerd en schrik niet.....2995 euro! Maar dan krijg je een carbon frame..
tja bij holtkamper schrik ik niet zo gauw meer maar de prijs is toch wel stevig
-
Toch wel inclusief afstandsbediening om het ding vanaf het terras bier en W: te kunnen bedienen hoop ik?
-
Ja dat dan weer wel....... :P
Dus ik zeg W:
-
Het is mooi dat het technisch allemaal kan...... Maar ik blijf het een accesoire vinden in de categorie verchroomde oliepijlstok..... Ik heb mijn kyte eerder staan als de air. En houd een bult bagageruimte vrij
Dat zullen er ongetwijfeld mensen zeggen dat het systeem is bedoeld voor mensen die bijv ouder en daardoor lichamelijk beperkt(er) zijn..... Maar bij de roofextensions moet je nog steeds zelf doen. Als er iets kracht kost, je staat nogal ongemakkelijk, dan is het dit wel. En dan heb ik het nog niet over de mast.
HK zou eens een model kunnen bedenken die echt helemaal in en uitklapt, dat het enig wat je moet doen is de haringen erin steken. Bijv. Een flyer bak, dan heb je geen gedoe met de softtop. Uitklappen en dan direct klaar. Pneumatische haringplaatser wordt erbij geleverd :>
-
dat het enig wat je moet doen is de haringen erin steken
Ook best zwaar werk hoor. :P
-
Goed punt van Edwinv. Er stond destijds een Kyte met Mover. In combinatie met het airforce systeem konden ook mensen die lichaamelijk beperkter waren met een VW op vakantie. Vergeten wordt echter dat het uitklappen van de kyte eigenlijk wel meevalt. De andere stappen moet je daarna nog zelf doen.
Ik heb ze bij HK destijds ook al eens gevraagd hoe die mensen dan het dekzeil weer over de wagen getrokken kregen. Hier moet je flink aan hangen.. Ik weet nu hoe het moet maar dan nog gaat het niet bijzonder licht.
Los hiervan is het natuurlijk wel een leuke vinding.
-
De kyte air heeft dezelfde bagage ruimte alleen kan er geen sitebag meer op want daar komt het lucht systeem.
Verdere aanpassingen is voornamelijk het frame wat allemaal carbon is.
Maar als je hulp behoevend bent zal de air denk ik niet op alle punten helpen, waterpas zetten, dekzijl en haringen zal de lastigste dingen worden.
Maar wat ik gezien heb ziet het er wel erg gemakkelijk en goed ui.
Het kuipzeil krijg ik nooit in 1 keer zo mooi en invouwen zo netjes ook niet. We zat er een leuk systeem op om je eerste 2 haring af span punten te plaatsen ( dat ging dan zonder haringen).
Nadeel ook dat je de luifel top steeds los moet maken.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk