hallo,
daar mijn garage niet zo groot is en toch mijn vouwwagen en auto er wil inzetten ben ik op zoek naar een gemakkelijke oplossing om de vouwwagen in alle richtingen te kunnen manouvreren. ik heb gemerkt dat met alleen het neuswiel ik de vw niet dicht bij de muur krijg. weet iemand een oplossing? alvast bedankt!
Voor motoren zijn er rangeerplateau's waarop je de motor inderdaad zijdelings kunt verplaatsen. Zijn bedoeld voor de middenbok dus makkelijk erop rijden is niet aan de orde.
Kijk maar eens op www.motozoom.nl (http://www.motozoom.nl) en zoek op "rangeerhulp". Met enige creativiteit zou je hier de vouwwagen wel op moeten kunnen krijgen.
Kwam ook dit tegen, geen idee wat ze kosten, maar wel handig.
http://m.youtube.com/#/watch?v=E1SacNu4XUs&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DE1SacNu4XUs (http://m.youtube.com/#/watch?v=E1SacNu4XUs&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DE1SacNu4XUs)
Nou, ze zijn aardig aan de prijs: http://www.nonpaints.com/nl/autoverplaatsers (http://www.nonpaints.com/nl/autoverplaatsers)
Met lengte krijg je de wagen redelijk goed tegen de muur. Strak vlak langs manoeuvreren. Maar helemaal lukt niet .
die zijn inderdaad duur geprijsd. Dat kan ik er niet aan geven. Zou dit niet zelf te maken zijn, desnoods op de 4 hoeken van de vw zwenkwielen monteren.
maandag eens kijken bij obelink of ze daar een oplossing hebben.
Die dingen van de Motozoom kosten 59 euro. Iets verzinnen om de wielen erop te krijgen, maar dat is volgens mij niet zo lastig.
inderdaad , ff omhoog krikken ,laten zakken en verplaatsen. ga ik eens bekijken. of het systeem met de kantelbeugel,maar dat lijkt me zo zware klus.
Krikken? Een beetje man tilt de wagen gewoon even op, en de partner zet dan zo'n ding er onder.
Kantelbeugels zijn over het algemeen geen handig alternatief. Je kunt redelijk wat posts op dit forum vinden over deze dingen.
heb wel rugproblemen Qwaqa ,dus tillen zit er niet meer in.
Denk eens aan van die verhuisplankjes met op alle 4 hoeken een zwenkwieltje.., voor weinig te koop en morgen 20% korting bij kwantum..
2 stuks voor 60 euro.
Ik gebruik ze al een paar jaar naar volle tevredenheid.
http://www.datona.nl/automovers.html (http://www.datona.nl/automovers.html)
Citaat van: mars op mei 18, 2013, 08:18:33 PM
2 stuks voor 60 euro.
Ik gebruik ze al een paar jaar naar volle tevredenheid.
http://www.datona.nl/automovers.html (http://www.datona.nl/automovers.html)
Inderdaad en mooi optie voor zo'n ruimte probleem.
En erop krijgen van de VW lijkt me niet zo'n probleem:
Neuswiel zo laag mogelijk zetten, blokken onder de pootjes van de andere kant, met neuswiel omhoog draaien tot de wielen vrij zijn, movers er onder neuswiel zakken, pootjes indraaien en verplaatsen maar :> (denk ik :? )
Ik ga ook eens meten of mijn VW overdwars achter in de garagebox past, scheelt erg veel ruimte.
Citaat van: bensi op mei 18, 2013, 08:31:41 PMmet neuswiel omhoog draaien tot de wielen vrij zijn
Dan komt op enig moment dus (meer dan) de helft van het totale gewicht van de vw op het neuswiel c.q. de dissel te drukken. Alsof je een kogeldruk van 200 kilo hebt. Vraag me af of dat gezond is voor de dissel. Tweemaal de zijkant met een krik omhoog draaien is iets meer werk, maar legt m.i. wel de krachten meer daar waar ze horen te liggen. :I
Zelfde idee als mars:
http://www.rubenco.nl/werkplaatsgereedschap-toebehoren/1351-auto-verplaatser-automover-carmovers-dolly.html (http://www.rubenco.nl/werkplaatsgereedschap-toebehoren/1351-auto-verplaatser-automover-carmovers-dolly.html)
maar dan 50 Euro.
Voordeel van die dingen lijkt me ook dat de banden beter rond blijven.
lijkt me inderdaad een goede oplossing van MJB en mars. Ben momenteel ook aan het verder zoeken en gezocht onder wieldolly en heb er gevonden voor 35? bij http://www.werktuigen.nl/ads/details/109345/barntools-wieldolly-set-auto-500-lbs.html (http://www.werktuigen.nl/ads/details/109345/barntools-wieldolly-set-auto-500-lbs.html).wat ik me ook afvraag is ,zou de vw er kunnen blijven opstaan voor langere tijd, .
en dan een plaat maken met de afmeting van je complete klapkar, deze plaatsen op een imperial en :K ...
Een verhoogde opberg plaats... Werkt prima, nu al een poosje de klapkar in de garage en geen ruimte verloren, alles wat op de grond stond staat nu op de klapkar... :** :**
Ik rij de vw in de garage stijf tegen de muur aan. Als je nog een paar meter manouvreer ruimte hebt, dan heb je helemaal geen dolly's of andere hulp nodig. Wel eerst een kleed over de vw leggen waar deze tegen de muur komt. Ik duw de vw zo ver mogelijk vlak langs de muur naar achteren. Je merkt dat de dissel steeds dichter naar de muur komt (wel een kleed er tussen). Dan weer naar voren met de voorkant van de vw langs de muur. Na weer achteruit duwen staat de vw bijna stijf tegen de muur. Om ruimte te besparen leggen wij de keuken bovenop de vw, scheelt snel 60 cm. Op de vw liggen oude dekens met daarop nog wat spullen. Ik heb wel tegen de katteharen en het stof een autohoes over de vw, blijft alles schoon. Boven de vw weer een zoldertje gemaakt voor troep wat ik ook nog kwijt moet. Als de vw op zijn plek staat, gaan de motor en de 3 fietsen weer langs de dissel. Op deze manier kon ik de motor en de fietsen nog kwijt. Dat ging niet lukken met de vw op zijn kant. Achter de vw heb ik nog een werkbank. Onze garage is 6 meter lang. Voor de vw en de motor en de fietsen heb ik bergruimte gemaakt voor van alles en nog wat, zoals frisdrank en noem maar op.
Hier nog een variatie http://www.hbm-machines.com/producten/werkplaatsinrichting/automovers/hbm-450-kg-automoverset (http://www.hbm-machines.com/producten/werkplaatsinrichting/automovers/hbm-450-kg-automoverset)
nu voor 49 euro , maar als je in de buurt woont , weel een optie
Ik zou wel een beetje op de gewichten letten deze kunnen maar max 450 kilo hebben en die vorige 500 kilo een vouwwagen kan al gauw zwaarder zijn als je er een hoop spullen in opbergt.
Citaat van: Angel op augustus 29, 2013, 10:32:01 AM
Ik zou wel een beetje op de gewichten letten deze kunnen maar max 450 kilo hebben en die vorige 500 kilo een vouwwagen kan al gauw zwaarder zijn als je er een hoop spullen in opbergt.
Dat is 450 kg per stuk, het gewicht wordt over beide verspreid.
Als je kijkt in één van de eerder aangehaalde artikelen
http://www.datona.nl/automovers.html (http://www.datona.nl/automovers.html)
dan zie je dan ook staan dat er een asdruk van 900kg toegestaan is. Dat halen de meeste klapkarren niet.
Bij deze staat 2 X 250 kilo viel mij op dus vandaar:
http://www.werktuigen.nl/ads/details/109345/barntools-wieldolly-set-auto-500-lbs.html (http://www.werktuigen.nl/ads/details/109345/barntools-wieldolly-set-auto-500-lbs.html)
Citaat van: Angel op augustus 29, 2013, 11:13:19 AM
Bij deze staat 2 X 250 kilo viel mij op dus vandaar:
http://www.werktuigen.nl/ads/details/109345/barntools-wieldolly-set-auto-500-lbs.html (http://www.werktuigen.nl/ads/details/109345/barntools-wieldolly-set-auto-500-lbs.html)
Excuus, die had ik niet gezien en in dat geval heb je helemaal gelijk! :)
Is dit een mogelijkheid??
Lijkt mij perfect!!! :J
Vouwwagen uit de kelder. Didam. (http://www.youtube.com/watch?v=VGQWuQKXd6I#)
Herman
Hmm, wel een heel goed idee als je ruimtegebrek hebt. Oude garagebrug in een kelder inbouwen. Zie het helemaal zitten.
Voor de kosten van zo'n project kan ik 10 jaar stallen. Mwah laat maar.
Citaat van: Taan op augustus 30, 2013, 10:28:59 AM
Voor de kosten van zo'n project kan ik 10 jaar stallen. Mwah laat maar.
Inderdaad.
Citaat van: Taan op augustus 30, 2013, 10:28:59 AM
Voor de kosten van zo'n project kan ik 10 jaar stallen. Mwah laat maar.
Bij 10 jaar is het een hele goede investering. De meeste energiebesparende maatregelen hebben een langere terugverdientijd.
Ben alleen wel bang dat deze constructie aanmerkelijk meer kost dan 10 jaar stallen. Als je tenminste de uren die je er zelf in moetsteekt netjes berekent tegen je eigen netto uurloon.
En dat zou je wel moeten doen als het maken van dit soort toch vrij complexe constructies niet echt je lust en je leven (lees: je hobby) is.
Zo'n brug in de garage is geen mogelijkheid meer, daar staat momenteel mijn Ferrari al in :H