Vandaag iets bijzonders meegemaakt. 2 maanden geleden heb ik preventief nieuwe banden onder de vouwwagen laten zetten. Toen ik afgelopen week de vouwwagen uit de stalling haalde merkte ik dat hij rond de 60 iets trilt. Even met de garage gebeld en ik kreeg te horen dat ze dan even na moesten balanceren.
Vanochtend stonden er 4 monteurs rond het balanceerapparaat, want ze kwamen er niet uit. De velg zou krom zijn. Vervolgens het reservewiel erbij gepakt, en ja hoor, ook krom..... Ze hadden ook nog nooit een wie van een vouwwagen hoeven balanceren. De vraag is nu of ze de wielen daar mogen hebben om met de leverancier van de banden te overleggen...
Gelijk hebben ze de druk gemeten en die stond op 2,5 ipv de 4,2 bar! Net weer naar huis gereden met de vouwwagen met het idee om hem op blokken te zetten en de wielen naar de garage te brengen. Onderweg naar huis bleek het trillen compleet te zijn verdwenen. Ik twijfel nu of het niet lag aan de druk en dat het balanceerapparaat van de garage misschien niet geschikt is voor deze wielen.....
Inmiddels al weer contact gehad met de garage. Die had ook met de leverancier gesproken. Er kwam uit dat het aan de druk in de banden heeft gezeten. Hij heeft direct excuses aangeboden. Zijn balanceerapparaat kon waarschijnlijk ook niet overweg met het type velgen. Al met al weer goed afgelopen dus.....
Nou goed dat ze zo eerlijk zijn hun fout toe te geven want tja dit is menselijk.
Als ik de wagen uit da stalling haal kom ik langs een pomp station met luchtslang dus dit is altijd mijn eerste stop.
Ik koppel de wagen voor vertrek altijd aan de wagen zodat we heel vroeg kunnen vertrekken en alles kant en klaar staat en je raad het al.
voordat ik de wagen wegzet voor de nacht eerst even langs de pomp.
Citaat van: Alex op juli 20, 2013, 11:13:49 AM
Nou goed dat ze zo eerlijk zijn hun fout toe te geven want tja dit is menselijk.
Als ik de wagen uit da stalling haal kom ik langs een pomp station met luchtslang dus dit is altijd mijn eerste stop.
Ik koppel de wagen voor vertrek altijd aan de wagen zodat we heel vroeg kunnen vertrekken en alles kant en klaar staat en je raad het al.
voordat ik de wagen wegzet voor de nacht eerst even langs de pomp.
Dat doen wij ook, is zo raar als we in Frankrijk aankomen en zien dat we dat vergeten zijn ;)
sorry Alex, kon het niet laten :P
Ik heb voor zo'n 60 euro een Nu-air compressor bij de Makro gekocht. Veel gebruikt, ook de buren bellen wel eens aan.
wel vreemd dat de klapper trilt van te lage druk.
Citaat van: Alex op juli 20, 2013, 11:13:49 AMIk koppel de wagen voor vertrek altijd aan de wagen zodat we heel vroeg kunnen vertrekken en alles kant en klaar staat
Ik ook. En dat leverde me de laatste keer dus een tot de allerallerlaatste Coulomb leeggetrokken akku op. :#