Beste mensen,
Na enkele jaren (!) overwegen waar we de komende jaren verder mee willen is uiteindelijk toch de keuze gevallen op een Holtkamper Cocoon S.
Bij Holtkamper kun je eindeloos configureren, maar dit zijn toch wel de opties die we willen:
-Adventure tent
-Windscherm links en rechts
-Pack n Go
-Greenbox kitchen en gedraaide dissel zodat je meer ruimte hebt onder de de luifel.
Het voorstel is ons gedaan voor een upgrade pakket, aangezien die ass. Los meer kosten, oa het pack en go systeem.
Wie heeft hier ervaring mee in deze config, en mogelijk ook het upgrade pakket?
En kan iemand uitleggen waarom het draaien van de dissel dat extra kost? Je produceert alles nog dus als je de bak er gedraaid opzet of niet maakt dan toch niet uit? Of zie ik iets over het hoofd...
Groeten van nu nog een Tago klapper...
Dat windscherm, links en rechts, is voor ons ideaal.
Dit jaar zelf nog een uitbreiding aan toegevoegd...... 2 tarps van 2, 5 x 2, 5 meter.Deze als afsluiting van de luifel bij wind, regen en/of kou.
Deze tarps sluiten mooi aan op de windschermen en is een snel en goedkope oplossing voor (snel) veranderende weerssituaties. Meer uit nood geboren, maar erg effectief gebleken.
Verder dat een omgedraaid chassis geld kost zal wel te maken hebben, dat daar ook patent op zit? :#
Pack 'n go vinden wij erg makkelijk.
Op de laatste foto is 1 tarp te zien in gesloten situ.
De tarps op foto 1 en 2 zijn in open situ, als driehoek teruggeslagen.
Is het niet zo dat de omgedraaide variant meteen een MTT is? Dan is het chassis uiteraard langer, wat nodig is om de keuken te kunnen dragen, en zit de as ook (volgens mij) wat meer naar achteren.
Nee, gedraaid is niet verlengd....
Mooi om de eerste reacties te zien!
Ons is verteld dat niet alleen de bak moet worden omgedraaid, maar ook de spatborden moeten worden verzet. Dat zou de meerprijs moeten rechtvaardigen.
Citaat van: forsurh op augustus 14, 2013, 12:53:53 PM
Nee, gedraaid is niet verlengd....
Als hij niet verlegd is, hoe bevestig je dan de keuken?
Citaat van: WimS op augustus 14, 2013, 01:39:28 PM
Als hij niet verlegd is, hoe bevestig je dan de keuken?
De keuken komt op de dissel. Die rijden we dan op de plaats als we op de camping zijn.
Wij hebben in eerste instantie 1 windscherm besteld. De wind komt normaal gesproken uit een hoek.
Pack and go hebben wij ook.
Wij twijfelden eerst ook over een S met adventure tent maar hebben uiteindelijk toch voor een XL gekozen met kidstent. De ingang voor de kids is wel leuk bij de adventuretent, maar praktisch voor mij niet...
wij hebben de dissel onder del luifel met als extra de disseltafel. Ideaal. Nog nooit last van de dissel gehad.
En ik denk met ad.tent meer ruimte nodig op kampeerplek, wat wel eens lastig kan zijn.
HOI
wij hebben de MTT uitvoering dus met langere dissel en adventure tent. De Adventure tent is dan niet veel langer dan de dissel. Je hebt geen last van de dissel in de toch best wel kleine luifel....
Dat zit dus in het pakket van mtt keuken je kan natuurlijk ook zonder kyte keuken
In het upgrade pakket wat wij erbij hebben gedaan zit dus het pack n go systeem . En ook het reserve wiel wat op zich ook handig is!!
Succes met de beslissing!!!
Die tarp lijkt mij een super goed idee. Net wat we nodig hebben.
Ik heb enkel nog een vraagje . Hoe maak je de tarp bovenaan vast (1 punt aan de hoek ok maar de andere kant op drie vierde van het einde van de trap??
Hoi zijn wij ook wel in ge?nteresseerd in een tarp ( dan 2) voor als het slechtere wordt!!
Wij hebben de dissel "gewoon" aan de voorkant, eerlijk gezegd daar nooit last van.
"Pack and Go" is handig, vooral als je thuis geen gelegenheid hebt de klapkar normaal uit te klappen. Eerlijk gezegd wordt dit gemak voor een deel verminderd omdat het best een gepruts is de P&G te openen en sluiten, eerst een hoop gerits en dan op gvoel friemelen met die klemmetjes....
Een grote verbetering is een opdekmatras, die kun je gewoon bij de IKEA kopen, levert voor weinig geld een hoop comfort op.
Bij een pack n go is het idd een rits maar daarna een trekkoord om hem te openen volgens mij geen klemmetjes hoor
Het openen geschiedt door eerst 3 ritsen los te maken en daarna zijn er 2 klemmetjes die het de frame's verbinden. Die klemmetjes zitten "ergens" tussen het frame en de zijkant van de kar. Je moet dan je hand daartussen wurmen en op gevoel ze los of vast maken. Losmaken is zo gepiept, voor het weer vastzetten is enige handigheid nodig. Vooral omdat je niets ziet en eea op gevoel/geluk/ervaring gaat. Desondanks hebben we geen spijt van de P&G, maar "even" openen/sluiten doen we nooit.
Onze 'Pack and Go" is van 2010, wellicht is de huidige uitvoering anders?
Ja de uitvoering 2013 is anders er zit in het midden een trekkoord welke de klemmetjes aan de kant schuiven het is een fikkies met plastic handvat.
Citaat van: wimmiw op augustus 15, 2013, 08:15:10 AM
Die tarp lijkt mij een super goed idee. Net wat we nodig hebben.
Ik heb enkel nog een vraagje . Hoe maak je de tarp bovenaan vast (1 punt aan de hoek ok maar de andere kant op drie vierde van het einde van de trap??
Tarp zit met een punt op de middenstok. Daarna andere punt evenwijdig aan bovenste luifelrand , om het windscherm heen trekken en afspannen naar de zijkant. De rest van de afspanpunten v/d tarp gebruiken om strak te maken.
Andere zijde in spiegelbeeld.
Tarpen overlappen elkaar bij de middenstok, maar ik kon 2 afspanhaken van de rechtertarp ook gebruiken voor de linker. Zodoende geheel dicht tegen regen en wind. Uiteraard niet tochtdicht, het blijven losse doeken.
Met tarpklemmen heb ik de luifel boven (links en rechts) vastgezet aan de tarp.
Tarpen zijn v/d Vrijbuiter, 2, 5x2, 5 in katoen-polyester.
Tarpklemmen idem. Tarpklemmen worden ook wel als grondzeilklemmen verkocht, werkt erg goed. Met gebruik van gasoventje-kachel, toch dik 20 graden onder de luifel terwijl het buiten zo'n 10 gr was. :J
Citaat van: Spiegelbeeld op augustus 15, 2013, 08:34:28 AM
Het openen geschiedt door eerst 3 ritsen los te maken en daarna zijn er 2 klemmetjes die het de frame's verbinden. Die klemmetjes zitten "ergens" tussen het frame en de zijkant van de kar. Je moet dan je hand daartussen wurmen en op gevoel ze los of vast maken. Losmaken is zo gepiept, voor het weer vastzetten is enige handigheid nodig. Vooral omdat je niets ziet en eea op gevoel/geluk/ervaring gaat. Desondanks hebben we geen spijt van de P&G, maar "even" openen/sluiten doen we nooit.
Onze 'Pack and Go" is van 2010, wellicht is de huidige uitvoering anders?
Klopt, is lastig. Ik gebruik bij het sluiten een klein zaklampje. Tis ff pielen, maar heb wel wat zicht daardoor.
Citaat van: mars op augustus 15, 2013, 08:46:39 AM
Klopt, is lastig. Ik gebruik bij het sluiten een klein zaklampje. Tis ff pielen, maar heb wel wat zicht daardoor.
Het upgrade pakket bestaat nu uit de pack n go versie 2013. Even iets om op te letten dus.
Citaat van: Christal op augustus 15, 2013, 08:37:10 AM
Ja de uitvoering 2013 is anders er zit in het midden een trekkoord welke de klemmetjes aan de kant schuiven het is een fikkies met plastic handvat.
Wat zijn fikkies? ::)
En als dmv trekkoord klemmetjes verschoven worden, hoe dan weer dicht krijgen? Aan een koord kun je niet duwen.
Geen fototje ervan?
O dat is het t9 woordenboek sorry
Citaat van: mars op augustus 15, 2013, 09:30:52 AM
En als dmv trekkoord klemmetjes verschoven worden, hoe dan weer dicht krijgen? Aan een koord kun je niet duwen.
Geen fototje ervan?
Door het bed "stevig"dicht te doen (laten vallen) vergrendelen de klemmen dmv een veer automatisch. Denk er wel om het trekkoord vóór het sluiten tussen de lattenbodem en de matras te stoppen. Doe je dat niet dan kom je er niet of nauwelijks meer bij.
Dank je voor het antwoord ik durfde dat niet met zekerheid te zeggen om dat onze cocoon er nog niet is. Ik het alleen bij hk heb gezien. Bedankt
Dit wordt bij de afleverinstructie allemaal heel goed uitgelegd.
Wanneer krijg je hem?
Hoi
We weten nog niet wanneer we hem krijgen, moesten volgende week even bellen of ze al iets meer konden zeggen....
Alvast een tip voor de aflevering: film alles en benadruk de belangrijke momenten, zoals de volgorde e.d.
Dan kun je later alles op je gemak nog een bekijken.
Wij hebben het inklap gedeelte rustig op de camping nog eens bekeken zodat we geen fouten konden maken.
hoi spiegelbeeld welke opdekmatars van ikea hebben jullie en hoe dik is deze dan ivm sluiten hk ?
dan kan er natuurlijk wel minder bagage bovenop. nu ligt daar bij mij 2 slaapzakken; 2 stoelen en quechua tent.
lijkt mij ook handig aangezien ik slaapdeel altijd op klossebn hoger zet omdat ik anders tegen de randen van de bak aankom.
hierdoor zou dat dan niet meer nodig zijn.
hoor dus graag van je.
As woensdag heen en zien of we het eens kunnen worden over de offerte. Hebben het weekend nog even om goed na te denken over de opties.
Heeft iemand wel eens opties uitgeruild met het upgrade pakket?
Citaat van: schefferdjmj op augustus 15, 2013, 12:12:40 PM
hoi spiegelbeeld welke opdekmatars van ikea hebben jullie en hoe dik is deze dan ivm sluiten hk ?
dan kan er natuurlijk wel minder bagage bovenop. nu ligt daar bij mij 2 slaapzakken; 2 stoelen en quechua tent.
lijkt mij ook handig aangezien ik slaapdeel altijd op klossebn hoger zet omdat ik anders tegen de randen van de bak aankom.
hierdoor zou dat dan niet meer nodig zijn.
hoor dus graag van je.
Wij hebben de IKEA "Sultan Tjome" matras van 5 cm dik erop liggen, deze kost 119 euro. Om deze en de standaardmatras hebben we een tijk gedaan.
Echt een wereld van verschil, hadden we al jaren eerder moeten doen. Het bed is nu niet meer zo hard en ligt heerlijk comfortabel!
Scheelt inderdaad wel wat bagageruimte, maar we hebben er nog altijd 2 inflatables, 2 slaapzakken en een tafel op het bed liggen voor we inklappen. Onder de hoes hebben we dan ook nog 2 Quecha tentjes, het tenttapijt en het onderzeil liggen. Kost iets meer moeite om de hoes dicht te ritsen, meestal zetten we een kind op de kar zodat eea wat inzakt.
Hoi nog even een vraagje
Is dit bovenop het standaard matras of bovenop het traagschuim matras?
Ben benieuwd ik verwacht eigenlijk dat het traagschuim matras toch wel goed ligt??
Christa
Is bovenop het standaard meegeleverde matras, die ligt echt niet lekker, kei- en keihard. Eerste dagen hadden we altijd last van onze rug.
Ok wij hebben volgens mij het traagschuim matras besteld even afwachten hoe dat gaat liggen... In de vorige jamet Arizona hadden we ook een topmatras van Ikea erboven op want dat lag niet lekker!!
Citaat van: Christal op augustus 15, 2013, 11:07:49 AM
Hoi
We weten nog niet wanneer we hem krijgen, moesten volgende week even bellen of ze al iets meer konden zeggen....
Zo te lezen hebben jullie hem een week na ons besteld. Hebben jullie al een aanbetalingsfactuur gehad, wij nog niet namelijk (het was druk aldus HK).
Hoi, nee hadden het druk en een zieke zeiden ze...
Weten jullie al wel wanneer de vouwwagen komt?
hoi als je dan oplegmatras erop hebt liggen heb je dan geen problemen met de stokken ? gaan deze dan nog wel goed dicht tesamen met het doek ?
by the way ik heb een astro.....
ik gebruik nu vaak blokjes onder het bed om het bed zo'n 5 cm hoger te hebben zodat ik meer lengte heb ik het bed.
Citaat van: Christal op augustus 15, 2013, 08:48:09 PM
Hoi, nee hadden het druk en een zieke zeiden ze...
Weten jullie al wel wanneer de vouwwagen komt?
Vanaf september. Hopelijk voor de herfstvakantie.
Ik ben ook erg benieuwd of, wanneer de IKEA "Sultan Tjome" matras van 5 cm dik bovenop de koudschuim matras ligt, je de Cocoon gewoon kunt dichtklappen zonder problemmen met de buizen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop gewoon dat het koud schuim matras goed ligt!! Dat er geen matras op hoeft!!
Ik vind het prima liggen!
Is natuurlijk heel persoonlijk, maar ons beviel het prima, terwijl ik regelmatig spitaanvallen heb en mijn vrouw artrose in haar rug
O gelukkig!!! Wij hopen nog dit jaar een weekendje te kunnen proefdraaien als de vw op tijd is?? En het weer goed is natuurlijk
Ik vind zowel de standaard matras, die we in onze Cocoon hadden, maar zeker de koudschuim matras van onze Kyte heerlijk liggen. Maar harder of zachter liggen is uiteraard heel persoonlijk. Wij hebben altijd dekbedden, kussens, slaapmatjes en slaapzakken van de kinderen op ons bed liggen tijdens het verkassen en dat belemmert het inklappen in het geheel niet.
Wat is de meerwaarde van Alu velgen? Ik heb nu ook gewoon stalen velgen....
Tja volgens mij is dat een persoonlijke luxe.....
Citaat van: forsurh op augustus 17, 2013, 01:43:52 PM
Wat is de meerwaarde van Alu velgen? Ik heb nu ook gewoon stalen velgen....
Looks... niets meer en niet minder. Net als onder een auto.
Ik vind het een stuk mooier staan bij de rvs wielkasten en de rest van de wagen. Het heeft echter 0 functionaliteit verder.
Tja, het zit in het upgrade pakket, dus kost in verhouding dan weinig. Volgens holtkamper zijn de stalen eerder verroest, aangezien de wagen lang meegaat.
Ja ik denk als ze niet in het upgrade pakket zaten dat we ze waarschijnlijk ook niet hadden gedaan hoor maar dan om de prijs zo laag mogelijk te houden....