Hallo
Wat is naar jullie mening een goed vouwwagencentrum waar je veel verschillende merken bij elkaar ziet? Zowel nieuw als occassions?
Ik ben al naar Erica in Zeist geweest en ga volgende week naar eentje in Schijndel. Omdat we ons breed willen orienteren willen we veel verschillende merken/modellen zien.
In schijndel bedoel je waarschijnlijk de wit als je daar dan toch bent zou ik ook even langs gaan bij de vouwwagenspecialist in Boxtel (20 minuutjes verderop).
Ik weet niet precies waar vandaan je moet komen, maar misschien ligt cor van den oever ook wel de route in de buurt van Oss:
http://www.dewitschijndel.nl/kamperen/ (http://www.dewitschijndel.nl/kamperen/)
http://www.vouwwagenspecialist.nl/ (http://www.vouwwagenspecialist.nl/)
http://www.caravancenter.nl/ (http://www.caravancenter.nl/)
(grappig dat die laatste site dan gelijk een van HK gejatte foto van een Kyte toont... :X )
Mij niet opgevallen bij caravancenter bedoel je. Volgens verkopen ze alle drie geen HK's
HK verkoopt allen zelf dus Emmen en Bunnik.
2e hands kan je ze natuurlijk wel vinden bij andere dealers.
Citaat van: Angel op augustus 29, 2013, 11:14:59 AM
Mij niet opgevallen bij caravancenter bedoel je. Volgens verkopen ze alle drie geen HK's
Inderdaad geen nieuwe, toch staat ie prominent op de voorpagina (het is een wisselende foto, misschien moet je even wachten):
(maar juist vanwege het niet verkopen vond ik die foto zo frappant ;) )
Is me niet opgevallen, omdat er zo'n irritant filmpje op de voorgrond draait die ik niet weg krijg.
Citaat van: Angel op augustus 29, 2013, 11:41:27 AM
Is me niet opgevallen, omdat er zo'n irritant filmpje op de voorgrond draait die ik niet weg krijg.
Scheelt, de browsers hier draaien die fimpjes niet (geen flash o.i.d.). Zo heb elk nadeel weer zun voordeel ;)
Ok, bedankt voor jullie tips. Ik ga deze zaterdag naar Aart Kok in Heemstede en volgend weekend naar Schijndel. Dan heb ik aardig wat vergelijkingsmateriaal volgens mij.
We zijn gisteren naar Aart Kok geweest in Heemstede. Mooie winkel en veel modellen om te bekijken, ook veel combi-camps.
Superslim gestyled, met afrikaanse items enz.
Ik moet zeggen, ik ben best wel fan geworden van het merk! Wat ik me nou afvroeg; zit er nou echt veel kwaliteitsverschil tussen de topline, zoals Aart Kok en Holtkamper en de goedkopere merken? Of zit dat vooral tussen de oren en betaal je voor voor de naam en het design?
Ik wil op zich best wel wat meer betalen voor kwaliteit, maar als jullie zeggen dat het er geen verschil is ga ik toch ook maar eens meer naar de andere merken kijken.
Ik raad je ann om zeker bij de andere merken ook te kijken.
Wij hebben een combicamp venezia country gehad en daarna een Aart kok Kariba. De combicamp hebben we uiteindelijk na 7 jaar verkocht omdat hij steeds weer problemen gaf. Je moet denken aan een slecht afgewerkte en slappe disselbak, ritsen die kapot gaan, popnagels die breken en lekkage aan de wagentent, voortent en gastencabine. Ik vindt de prijs kwaliteit verhouding van de combicamp helemaal zoek.
De Kariba is een ander verhaal , de tent is heel goed afgewerkt, de wagenbak is ook erg stevig , hij staat alleen lang zo snel niet als een combicamp. Wij hebben destijds voor een loungebank gekozen en dat zou ik niet weer doen omdat die het gebruik van de ruimte onder het bed drastisch inperkt, vooral bij het gebruik van een topmatras. Verder moet je de wagen wel goed in de gaten houden op roest.
Uiteindelijk hebben we dit najaar na veel wikken en wegen de kariba verkocht en weer gekozen voor een snelklapper, een Raclet Panama . (waarmee we komend weekend gaan kamperen als het weer een beetje goed blijft.) De wagenbak van de Raclet vind ik heel goed afgewerkt, stukken beter dan de combicamp, de tent haalt qua afwerking niet het niveau van de Kariba.
Ik zou niet op de reputatie afgaan en gewoon veel wagens gaan bekijken. Wij hebben de wagens trouwens bij 3 verschillende dealers gekocht, de combicamp bij Aart Kok in Heemstede helaas doen die niets meer voor je na de garantie periode. De Kariba hebben we gekocht bij B en A in Roden en dat was verder prima. De Raclet bij de vouwwagenspecialist, tot nu toe zijn onze ervaringen daarmee erg goed.
Iemand een paar problemen met een Combi Camp en het hele merk is niets meer waard? Beetje trieste reactie!
Gelukkig denken er veel klappers anders over en kun je ze 'gebruikt' al bijna niet aanschaffen omdat ze zo snel weg zijn. De disselbak kan ik beamen, hoewel dit ook veroorzaakt wordt door het propgedrag van de gebruiker; je kunt hem ook zonder disselbak kopen om er zelf een andere op te zetten. En iedereen weet dat ze bij CC een jaar een slechte serie tenten hebben gehad, waarvan er veel, zelfs na de garantieperiode, kosteloos zijn vervangen.
Slechte verkopers kunnen ook alleen maar verkopen door de concurrent af te kraken zonder ook maar iets positiefs over het eigen product te vertellen. Ik heb niets op onze de CC aan te merken en er zal waarschijnlijk ook nooit meer iets anders komen.
En voor wat betreft de service: Wij hebben hem aangeschaft bij de VWS te B. (Zoals al ook onze vorige vouwwagens) en zijn daar zeer tevreden over.
Citaat van: nunogconway op september 01, 2013, 09:19:00 AM
Iemand een paar problemen met een Combi Camp en het hele merk is niets meer waard? Beetje trieste reactie!
Ik ben blij dat u tevreden bent over uw combi-camp en ik hoop ook dat dat zo blijft. Ik heb verder nergens gezegd dat het merk niets meer waard is, dat is uw interpretatie. Maar mijn ervaring met de combi-camp in minder positief dan de uwe. Om mijn reactie dan triest te noemen is uw mening, ik vindt het triest dat ik een wagen koop voor 10.000 euro en vervolgens een slecht afgewerkt product krijg met gelijkwaardige service.
Citaat van: nunogconway op september 01, 2013, 09:19:00 AM
Iemand een paar problemen met een Combi Camp en het hele merk is niets meer waard? Beetje trieste reactie
Ik ben blij dat u tevreden bent over uw combi-camp en ik hoop ook dat dat zo blijft. Ik heb verder nergens gezegd dat het merk niets meer waard is, dat is uw interpretatie. Maar mijn ervaring met de combi-camp in minder positief dan de uwe. Om mijn reactie dan triest te noemen is uw mening, ik vindt het triest dat ik een wagen koop voor 10.000 euro en vervolgens een slecht afgewerkt product krijg met gelijkwaardige service.
Welk jaar was het slechte jaar van Combi-camps? Dan kan ik die advertenties overslaan.
Weet ik zo niet, maar de vouwwagenspecialist zal het je zo vertellen; die zijn daar niet onduidelijk over. Overigens zijn de meeste tenten later vervangen en dat zie je dan ook in de advertenties terug daar er dan melding wordt gemaakt van een recenter 'bouwjaar' van de tent.
@chrishoek: de zin 'ik vind (zonder 't' overigens) de prijs kwaliteit verhouding bij CombiCamp helemaal zoek' suggereert toch wel het e.e.a.; ik heb gisteren een rondje 'de wit' gedaan en als je ziet wat ze voor een nieuwe Jamet en een Cabanon Malawi vragen dan vind ik de prijs van een CC meer dan reëel; om over de vermoedelijke restwaarde maar niet te spreken.
Ieder zijn ding, ieder zijn keus. Wij zijn aan onze 3e nieuwe vouwwagen bezig, dus ook ik heb best wel vergelijkingsmateriaal.
Citaat van: Cadillacfreak op september 01, 2013, 10:03:47 AM
Welk jaar was het slechte jaar van Combi-camps? Dan kan ik die advertenties overslaan.
Mij is verteld dat je het bouwjaar na 2003 moet nemen.
Wat doe ik nu ben zelf ook opzoek naar een cc :X :X :X :X :X
Ik zou eens gaan googelen en dan komen de jaartallen wel naar boven, er zijn meerdere jaren waarin slechte tenten zijn verkocht.
Bij de vouwwagen specialist gaven ze aan dat de wagens van de laatste jaren goed zijn en dat ze de probleemwagens die zij verkocht hebben ook allemaal netjes hebben opgelost, soms zonder medewerking van de importeur
Citaat van: Cadillacfreak op september 01, 2013, 10:03:47 AM
Welk jaar was het slechte jaar van Combi-camps? Dan kan ik die advertenties overslaan.
Over 2 weken is het najaarsweekend van de CC-club in Groesbeek; daar staan heel wat verschillende bouwjaren met de gebruikers die je van alles kunnen vertellen (ook de eventuele minpunten); daar kun je gewoon geheel vrijblijvend langs gaan.
Anders binnenkort kijken ophttp: www.kampeerbeurzen.nl/kck-beurs-gebruikte-caravans.html (http://www.kampeerbeurzen.nl/kck-beurs-gebruikte-caravans.html).
Binnenkort weer, wie weet wat je tegenkomt....
Het valt me wel op dat Zowel bij Aart Kok als bij Holtkamper de service buiten de garantie en het erkennen van eigen fouten, eehm, niet op het niveau ligt wat ik netjes vind. Ik noem deze 2, maar er zijn er meer. Roadmaster heeft ook oogkleppen op voor zijn eigen product, maar de service vind ik niet slecht.
Citaat van: Taan op september 02, 2013, 09:27:41 AMHet valt me wel op dat Zowel bij Aart Kok als bij Holtkamper de service buiten de garantie en het erkennen van eigen fouten, eehm, niet op het niveau ligt wat ik netjes vind.
Daarin moet je juist tussen deze twee leveranciers een belangrijk onderscheid maken. Tot voor kort leverde Aart Kok (ook) via dealers. En in die constructie is/was de detaillist/dealer het aanspreekpunt voor de consument als het gaat om kwaliteit en garantie. Ook na de garantieperiode. Met die detaillist heeft de klant tenslotte een koopovereenkomst.
Bij Holtkamper heeft dat altijd anders gelegen, want die heeft altijd alleen maar rechtstreeks aan de consument geleverd. Holtkamper is uit de aard der zaak dus altijd rechtstreeks verantwoordelijk geweest voor service en kwaliteit. Aart Kok heeft dat pas sinds dit voorjaar naar zich toe getrokken door te stoppen met dealerschappen. (m.u.v. Combicamp) Ongetwijfeld omdat dealers voor structurele zaken uiteindelijk toch altijd weer bij Aart Kok aankloppen. En een dergelijke 'tweetrapsraket' is uit oogpunt van snelheid en service niet echt in het belang van de consument. Aart Kok kan denk ik nu als rechtstreekse leverancier een hoger serviceniveau geven, omdat een deel van de marge die de dealer eerst had, nu door Aart Kok zelf aan aftersales service en garantiehandelingen besteed kan worden.
Ik zal niet op de details in gaan, maar bij een gesprek met Aart Kok zelf over de eerste serie bladen van de Livingstone keuken was hij echt niet kinderachtig over de service die daarover rechtstreeks door AK zelf verleend zou worden.
Holtkamper leverde vroeger ook via dealers ... maar is daar dus destijds mee gestopt vanwege dezelfde redenen als Aart Kok nu. Ik heb dat destijds van Jelle Holtkamp zelf vernomen, dat het serviceniveau echt een issue was en daarmee de goede naam in het geding kwam.
Ik snap Aart Kok wel. Die heeft echt een visie over wat ie wil leveren en kwaliteit is daar één van.
Mijn ervaring is juist dat de dealer ( in dit geval B & A in Roden voordat ze werden overgenomen door Aart kok) veel meer service verleende dan Aart kok zelf (Heemstede). Maar ik weet natuurlijk niet hoe andere klappers dat ervaren hebben.
Citaat van: chrishoek op september 02, 2013, 10:46:30 AM
Mijn ervaring is juist dat de dealer ( in dit geval B & A in Roden voordat ze werden overgenomen door Aart kok) veel meer service verleende dan Aart kok zelf (Heemstede). Maar ik weet natuurlijk niet hoe andere klappers dat ervaren hebben.
Mijn ervaring is dat die service bij sommige mensen, zoals B&A, gewoon ingebakken zit ;)
Ik ben dan ook erg enthousiast over deze winkel al heten ze nu Aart Kok. Ik kan er altijd terecht voor een vraag of een verzoekje om ergens over mee te denken.
Citaat van: chrishoek op september 02, 2013, 10:46:30 AM
Mijn ervaring is juist dat de dealer ( in dit geval B & A in Roden voordat ze werden overgenomen door Aart kok) veel meer service verleende dan Aart kok zelf (Heemstede). Maar ik weet natuurlijk niet hoe andere klappers dat ervaren hebben.
Maar dat klopt (en hoort) ook zo te zijn als je het over enerzijds dealers/detaillisten en anderzijds groothandels/importeusr/fabrikanten hebt. Hoe vreemd het ook mag overkomen. Als je een product hebt gekocht bij een detaillist, is het de detaillist die de garantie en de servive geeft/dient te geven. Het merk/het bedrijf dat aan de detaillist levert is daar geen partij in. Die hoeft jou dus ook geen garantie of service te verlenen.
Citaat van: PaneVino op september 02, 2013, 10:25:42 AM
Holtkamper leverde vroeger ook via dealers ... maar is daar dus destijds mee gestopt vanwege dezelfde redenen als Aart Kok nu.
Ah, dat wist ik niet. Maar het bevestigt denk ik in feite mijn vermoeden.
Citaat van: Frankie op september 02, 2013, 01:15:50 PM
Als je een product hebt gekocht bij een detaillist, is het de detaillist die de garantie en de servive geeft/dient te geven. Het merk/het bedrijf dat aan de detaillist levert is daar geen partij in. Die hoeft jou dus ook geen garantie of service te verlenen.
Dat klopt zeker, alleen Aart Kok treed in Heemstede zelf op als dealer en is daar dus detaillist en hoort hij bijbehorende service te verlenen.
Citaat van: Frankie op september 02, 2013, 01:15:50 PM
Maar dat klopt (en hoort) ook zo te zijn als je het over enerzijds dealers/detaillisten en anderzijds groothandels/importeusr/fabrikanten hebt. Hoe vreemd het ook mag overkomen. Als je een product hebt gekocht bij een detaillist, is het de detaillist die de garantie en de servive geeft/dient te geven. Het merk/het bedrijf dat aan de detaillist levert is daar geen partij in. Die hoeft jou dus ook geen garantie of service te verlenen.
Juridisch gezien heb je gelijk, maar in de praktijk komt de aansprakelijkheid uiteindelijk op het bordje van de fabrikant/importeur. En terecht natuurlijk. Dus kun je als fabrikant beter meteen je klant helpen als hij bij je aanklopt.
Een dealer kan soms slechtere service geven als de fabrikant, maar soms ook juist betere. In het eerste geval betaald de klant, in het laatste geval de fabrikant.
Dat dealers of detailisten soms je direct doorverwijzen naar de fabrikant/importeur, is wettelijk helemaal niet toegestaan. Zij moeten zorgen dat de problemen worden opgelost, dus ook bijvoorbeeld verzendkosten van het kapotte apparaat e.d. op zich nemen. Velen hebben daar helemaal geen zin in en laten jou met de gebakken peren zitten.
Daarentegen zijn er ook fabrikanten/importeurs die helemaal geen garantie willen geven, of vinden dat je helemaal geen klacht hebt 'omdat het zo hoort' of omdat ze niet de wettelijke garantie willen geven. Let wel, deze gaat veel verder dan ze vaak willen toegeven.
Daarbij moet ik ook zeggen dat op mijn werk (wij maken consumentenproducten) uit analyze van teruggekomen/gerepareerde producten altijd 'geen fout gevonden' ruimschoots op de 1e plek staat.
Citaat van: Taan op september 02, 2013, 01:45:11 PM
Juridisch gezien heb je gelijk, maar in de praktijk komt de aansprakelijkheid uiteindelijk op het bordje van de fabrikant/importeur. En terecht natuurlijk. Dus kun je als fabrikant beter meteen je klant helpen als hij bij je aanklopt.
Dat ligt aan het soort probleem en de vraag of het binnen of buiten de garantietermijn is. Ik had bij mijn auto ooit een los stuurwiel buiten de garantietermijn. Dat servicet de dealer voor niets. Dat gaat de importeur echt niet van 'm overnemen om de merknaam hoog te houden. Pas als meerdere dealers eenzelfde euvel melden, gaan de alarmbellen af. Want dan is er sprake van een productiefout (vaak leidend tot een terugroepactie, meestal door dealer uit te voeren op regie van de importeur, maar vergoed door de importeur of fabrikant).
Citaat van: Drikusniet op september 02, 2013, 05:25:12 PMDaarentegen zijn er ook fabrikanten/importeurs die helemaal geen garantie willen geven, of vinden dat je helemaal geen klacht hebt 'omdat het zo hoort' of omdat ze niet de wettelijke garantie willen geven. Let wel, deze gaat veel verder dan ze vaak willen toegeven.
Nee. De importeur of fabrikant heeft geen enkele juridische garantieverplichting, simpel om de consument met hem geen koopovereenkomst heeft. Je zei het zelf al. De dealer/verkoper moet de zaak oplossen. En natuurlijk komt die dealer op enig moment weer bij de importeur/fabrikant, als er sprake is van een toegezegde garantietermijn.
Het staat de fabrikant echter vrij om nul of honderd jaar garantie te bieden, maar dan is het nog steeds de detaillist die zich aan de minimale wettelijke termijnen moet houden (redelijke levensduur).
Roept de fabrikant dat er op het apparaat 5, 10 of 100 jaar garantie zit, dan moet de detaillist, enkel en alleen omdat de fabrikant dat belooft, de fabrikant volgen. Maar zelfs dan is het de
detaillist die die garantie geeft, omdat alleen hij en hij alleen een overeenkomst met de koper heeft. Wil die detaillist dat niet, dan staat het hem vrij dat product niet in z''n assortiment op te nemen.