We willen dit jaar de fietsen vd kids mee nemen
Nu zie ik allerlei imperials voor op de vouw wagen
Op de auto immers al dak koffer
Nu vraag ik me af.
Van wat voor soort buis is deze gemaakt en
Weet iemand hoe dik de buizen zijn?
Diameter en wand dikte.
En hoe en tot hoeveel mogen deze belast worden.
Iig alvast bedankt
Bedankt voor het verplaatsen naar de juiste locatie!
Even een testfoto
De M12 bout moet nog 1/2 cm langer
Zodat er een borgpen geplaatst kan worden
Kijken of ik aanzicht foto erop krijg
(Edit) links boven moet 5cm hoger was meetfoutje :-(
Kwam door meerdere streepjes op de buis voor het buigen...
Ach kruis stang inkorten en weer op hoogte monteren
Kan zo ook maar kan het niet uitstaan dat het niet symmetrisch is haha
En nog even de verbinding van verstevigingskruis
Heb wel mn bankschroef gesloopt
En ben dus op zoek naar vervangende....
Kan dus ff niet verder.
Teminste kan ook even iemand in de buurt
Vragen of ik even bankschroef mag lenen/gebruiken.
Ik vraag mij af waarom een verstevigingskruis gemaakt? Is dit nodig. Is de normale constructie met dwarsliggers niet voldoende.
Citaat van: Purk2000 op juni 08, 2014, 10:18:44 AM
Ik vraag mij af waarom een verstevigingskruis gemaakt? Is dit nodig. Is de normale constructie met dwarsliggers niet voldoende.
X is just to be sure.
Het is eigenbouw, en ik weet de dikte en sterkte van origineel niet.
En gaandeweg test ik hem en hij is nu sterk genoeg naar mn zin
Dus mogelijk puur voor eigen gemoedsrust
En even een afstand blokje gemaakt
Ziet er beter uit dan hout:-)
Ziet er goed uit! Kost vast minder dan het origineel.
Citaat van: arjanvl1 op juni 09, 2014, 07:07:53 PM
Ziet er goed uit! Kost vast minder dan het origineel.
Tnx
Zit best ff werk in en das niet erg lekker bezig zijn!
En qua kosten is dit beter ja.
Jammer, dus je begint geen handeltje haha.
Citaat van: arjanvl1 op juni 09, 2014, 08:42:16 PM
Jammer, dus je begint geen handeltje haha.
Ach alles uitzoeken enz. Kost veel tijd
Alles is handgemaakt.
Teminste de bussen van de poten zijn gedraaid.
De rest is handwerk en meten kijken meten kijken
Misschien zou een 2e sneller gaan....
Lijkt me wel heel handig voor de dakkoffer en twee fietsen. Maar zag dat ze nieuw nog 250 euro kosten en dat vind ik een hoop geld
Eindelijk de knoop doorgehakt.
Zo moet het dan maar
Verassend genoeg lopen beide liggers akelig
Parallel :P
Ben er even opgeklommen ben zelf iets onder de
80kg hij gaf geen krimp
Enkel beetje wiebelen zijwaarts dat is er bijna niet uit te halen ben ik bang
Netjes hoor! Dat wiebelen blijf je houden denk ik. Misschien op te lossen met een kruis in het midden?
Citaat van: arjanvl1 op juni 16, 2014, 10:31:44 PM
Netjes hoor! Dat wiebelen blijf je houden denk ik. Misschien op te lossen met een kruis in het midden?
Nee. Dat zijwaarts wiebelen kan eruit gehaald worden door het midden van de liggers op een zo laag mogelijk punt te verbinden met de staanders, zodat er een driehoek ontstaat. Maar die verbinding kan alleen maar hoog gelegd worden, omdat-ie anders tegen het zeil aan ligt. En een hoog liggende (dus korte) verbinding tussen de ligger en de staander blijft wel vrij van het zeil, maar levert minder stevigheid op.
Citaat van: Frankie op juni 16, 2014, 10:50:08 PM
Nee. Dat zijwaarts wiebelen kan eruit gehaald worden door het midden van de liggers op een zo laag mogelijk punt te verbinden met de staanders, zodat er een driehoek ontstaat. Maar die verbinding kan alleen maar hoog gelegd worden, omdat-ie anders tegen het zeil aan ligt. En een hoog liggende (dus korte) verbinding tussen de ligger en de staander blijft wel vrij van het zeil, maar levert minder stevigheid op.
Klopt zelfs de verbinding tussen de liggers en staanders
Moet kunnen bewegen anders is de kans op breken
Daarmee lever je stabiliteit in
Een driehoek creëeren had ik 2 opties voor uitgedacht
Een buis evenwijdig aan staander dan langs ligger en weer naar staander
Zo behoud ik ruimte onder ligger echter is bewerkelijker bij opbouw en bevestiging
Van het geheel is optisch niet zo charmant
Wil voorkomen dat je het van 100 meter ziet dat het eigenbouw is
Of idd trek duw stang vanaf ligger naar staander
Hier geld hoe groter driehoek hoe sterker verbinding
Mits de trek duwstang niet doorbuigt anders driehoek kleiner
Houden.
De tijd die het kost het geheel te monteren op de bak telt ook mee
Allerlei extra buizen en schroeven neemt tijd
Maar ja veiligheid gaat natuurlijk voor
En gemoedsrust tijdens reizen
Zit denk eerste rit enkel in spiegels te kijken
Citaat van: arjanvl1 op juni 16, 2014, 10:31:44 PM
Netjes hoor! Dat wiebelen blijf je houden denk ik. Misschien op te lossen met een kruis in het midden?
Tnx.
Heb nooit bewust naar originele gekeken
Dus geen enkel idee wat die doen
Zoiets moet het maar worden
Een buis van de ene naar de andere kant is weer veel buis erbij en de gebogen boccten brengen neit de stevigheid die een stang zoals op de foto brengt.....
we gaan weer de schuur in eerdaags :P
Citaat van: Holiday Mike op juni 17, 2014, 09:38:33 AM
Zoiets moet het maar worden
Dat is 'm :J
Wat ik me afvraag: waarom heb je de ligger via één bout aan dat plaatje vastgemaakt en dat plaatje vervolgens weer met twee boutjes via de afstandsbusjes aan de beugeltjes?
Waarom niet de functie van de ligger en het plaatje combineren en die ligger rechtstreeks via de afstandsbusjes aan de beugeltjes bouten?
Citaat van: Frankie op juni 17, 2014, 10:14:00 AM
Dat is 'm :J
Wat ik me afvraag: waarom heb je de ligger via één bout aan dat plaatje vastgemaakt en dat plaatje vervolgens weer met twee boutjes via de afstandsbusjes aan de beugeltjes?
Waarom niet de functie van de ligger en het plaatje combineren en die ligger rechtstreeks via de afstandsbusjes aan de beugeltjes bouten?
snap je vraag volledig!
klein beetje hoogte winnen, mochten we nog meer onder het zeil willen vervoeren. had de zijbuis iets hoger moeten houden eigenlijk was wat lastig te meten in het begin..... :(
Afstandbusjes zijn voor krachtverdeling nu komt niet alle kracht op de M10 op de aangelaste moer. nu zit hij op 3 plekken aan de beugel ipv 1 op 2 plekjes aangelaste moer. Is dus voor stevigeheid.
En bij ontmantelen van het geheel hoef ik nu per ligger maar 1 bout iedere kant los te halen. Kan ik eerder bier
zo kan het geheel op de buis blijven en hoef ik niets te verstellen/uitlijnen oid.
En dan kan het geheel in 3 delen los naast elkaar gezet worden neemt op de kampeer plek minder ruimte in.
Ah, snap! Had niet door dat de moer aan de beugel gelast was. Verstandig overigens om zelfborgende moertjes te gebruiken. I:
Citaat van: Frankie op juni 17, 2014, 11:02:40 AM
Ah, snap! Had niet door dat de moer aan de beugel gelast was. Verstandig overigens om zelfborgende moertjes te gebruiken. I:
begrijpelijk!
ja overige moet met veer ringen of splitpen :J
Nog wat buis gevonden :P
Voel nog wel wat.
Sprak gisteren collega en die melde dat die van hun heel erg beweegt
Denk wel dat ik veel in spiegel zal kijken
Even de fietsen erop 8)
Ga ze denk niet rechtop zetten voegt niets toe
Citaat van: Holiday Mike op juni 19, 2014, 08:43:17 PM
Even de fietsen erop 8)
Ga ze denk niet rechtop zetten voegt niets toe
Zou ik zeker niet doen, want dan vangen ze meer wind. En dat kost alleen maar meer brandstof. En hoe hoger de fietsen staan, des te groter wordt ook de kracht op de imperiaal in de bochten.
Scheelde het erg veel in de stabiliteit, die verbindingsstangen tussen de liggers en de staanders?
Citaat van: Frankie op juni 19, 2014, 09:00:16 PM
Zou ik zeker niet doen, want dan vangen ze meer wind. En dat kost alleen maar meer brandstof. En hoe hoger de fietsen staan, des te groter wordt ook de kracht op de imperiaal in de bochten.
Scheelde het erg veel in de stabiliteit, die verbindingsstangen tussen de liggers en de staanders?
Ja idd liggend is dus beter. Tnx
Hij is stabieler nu
Wil aan de achterste ook doen
Nu enkel voor 2 dus achter ook nog ff.
En dan weer kijken
Even nieuwe draadeinden gemaakt met borg gat
De bak schoongemaakt in de grond en vet ertussen
De delen die kunnen roesten in de grond gezet
Een plaat geregeld voor tussen de bovenliggers
Nieuw 2e-hands fietsje want mn zoon heeft de banden nu echt door geslipt
Hij kwam met geknalde band thuis
De auto nog ff grote beurt
Nog wel ff wat klusjes maar dan zijn we er klaar voor
de imperial heft het nu al paar keer goed gedaan.
3 x 1250 km (enkele reis)
helaas gaan we dit jaar denk niet met de vouw wagen, hij gaat plaats maken voor een caravan.
daar gaan we nu aan klussen.