Wij zijn nieuwelingen op het gebied van vouwwagens en ons erg aan het inlezen en al een en ander bekeken. Wat een fijn forum is dit!
We zoeken eigenlijk een vouwwagen die redelijk vlot op te zetten is, ruimte biedt aan 2 volwassenen en 2 kinderen maar hoeft niet overdreven groot te zijn, een comfortabel liefst niet te klein bed en geen 'truttige' uitstraling.
We hebben de Mercury bekeken en die vinden we zó mooi! Hij is alleen wel erg groot, wat aan de ene kant natuurlijk heel prettig is maar ook misschien wat overdreven... De Manga stond helaas niet waar we hebben gekeken. Kan iemand voor ons deze vouwwagens vergelijken uit ervaring? Of heeft er iemand nog een andere tip gezien onze vouwwagenwensen?
En hoe lang ben je nou daadwerkelijk bezig met opzetten van de Mercury en de Manga totdat je kant en klaar voor je tent zit? Ik vraag me altijd af of een verkoper dat niet wat rooskleuriger voorstelt dan het is...
Het grootste verschil zit hem volgens mij in de keuken-uitbouw, die de Manga niet heeft. Het geeft wel extra ruimte, maar het kost natuurlijk ook extra tijd met opzetten.
Op de site van De Wit staan ook wat reviews van gebruikers, zie
http://www.dewitschijndel.nl/cabanon-manga-vouwwagen/
http://www.dewitschijndel.nl/cabanon-mercury-vouwwagen/
Er zullen hier vandaag wel aanvullende reacties komen van harde-Cabanon-kern :J
Veel succes en vooral plezier met de zoektocht!
Zonder de boog komt de keuken meer de tent, dus is een keuze qua ruimte binnen. De extraboog in de Mercury weten we uit ervaring is nauwelijks extra werk, extra stok in elkaar - inritten en klaar.
De vouwwagen staat best snel, daarna inruimen etc kost even tijd maar dat kan ook later :)
Wij zijn pas 1 keer weggeweest, dus alles heeft nog niet zijn vaste plek dus hebben nog geen goed beeld.
Succes! Je hebt nu ook de Imperia, weer anders van opbouw als de andere twee.
@C5CCV: volgens mij is de Manga ook korter. Ik zie dat jij een combi camp hebt. Bevalt deze goed? En welk model heb je?
@LL: Wat leuk dat jullie zelf een mercury hebben. Ik ben benieuwd wat jullie 'best snel opzetten' vinden. Een kwartiertje meer of minder maakt natuurlijk niks uit, maar moet ik denken aan 1 uur, 2 uur of langer? Ik bedoel dan niet het inruimen, want dat hangt natuurlijk ook af van de hoeveelheid spullen die je meeneemt.
Hoi! Ik lees even mee, ben hier ook nieuw en wij twijfelen ook tussen de Mercury en de Manga. We hebben ze gister allebei bekeken bij Pauw en het verschil zit 'm echt in de voortent, want de wagens zijn hetzelfde qua grootte en indeling. De Manga heeft een vast grondzeil en is 80 cm minder diep dan de Mercury (2,70 vs 3,50). De voortent van de Manga is knus, maar bij slecht weer leek hij ons wat krap voor twee volwassenen en twee meiden (2 en 4). Dat vaste grondzeil lijkt me met inpakken niet zo handig, want hoe krijg je dat goed schoon? Iemand daar ervaring mee?
Het prijsverschil is 'maar' 500 euro, daarom neigen wij nu naar de Mercury.
Ben benieuwd naar jullie overwegingen!
Citaat van: Vlinder73 op juli 06, 2014, 10:56:21 AM
@C5CCV: volgens mij is de Manga ook korter. Ik zie dat jij een combi camp hebt. Bevalt deze goed? En welk model heb je?
Ik probeer te voorkomen dat ik in elk topic reclame maak voor de CC ......... maar goed, wij hebben een Valley, echter wel met een verhoogd bed zoals de Country heeft en we zijn echt super blij met deze CC; een keuze die we eigenlijk veel eerder hadden moeten maken.
Even over de diepte van de voortent van de Manga en Mercury; Je moet jezelf afvragen wat de insteek is van het gebruik van die voortent. Wij hadden hiervoor een Conway Mirage (voorloper van Cabanon) met een voortent van 300cm diep (240cm was destijds standaard, 300cm was een optie) omdat 'het binnen zitten' bij eventueel slecht weer voor ons een belangrijk punt was. Echter in landen als Spanje en Italië heb je met zo'n grote vouwagens vaak een probleem, daar zijn de plaatsen niet zo groot als alle landen die daar noordelijker van liggen.
Een vast grondzeil lijkt mij ook niet zo handig. En ik denk dat de Manga ook donkerder is van binnen dan de Mercury, maar dat moet ik eerst maar eens in het echt zien!
Ik ben met deze vouwwagens inderdaad een beetje bang dat je geen buitenruimte overhoudt op campings. Ze zijn zo groot! Nou moet ik wel zeggen dat wij eigenlijk nooit kamperen op van die campings met afgebakende plekken, maar het zou wel een probleem kunnen zijn! Wij vinden de Mercury denk ik wel nog mooier dan de Manga, maar nogmaals: eerst even in het echt zien!
Ik vind de Combi Camp Valley echt supermooi!! Maar de prijs....
Die prijs is inderdaad een forse drempel; wij hebben wat dat betreft geluk gehad dat in 2012 het model van de tent werd gewijzigd. Maar als ik toen wist wat ik nu weet, dan zou me het geld het sowieso waard zijn geweest, echter op voorhand zou geen haar op mijn hoofd er aan gedacht hebben om een nieuwe CC te kopen.
Als ik zo door de showroom loop (bv bij De Wit) en ik beluister van veel potentiele klanten de reacties die ze naar elkaar hebben dan vrees ik toch dat de meeste er aan voorbij gaan dat de vouwwagen ook opgezet moet worden en dat plaatsen vaak beperkt in grootte zijn. Vele van hun kijken voornamelijk naar de grootte van de vouwwagen 'hoe groter, hoe beter'. M.i. een enorme valkuil.
Je zou ook naar de Malawi met achtertent kunnen kijken, dat is toch ook zeker een vouwwagen om rekening mee te houden.
Wij vonden de Malawi ook mooi, maar de indeling leek ons minder handig omdat 'ie maar 1 ondertent en 1 hoog slaapgedeelte heeft. Die achtertent vind ik vrij prijzig en lijkt me ook minder beschut dan een gewone ondertent. Met 1 kind lijkt 'ie me ideaal, maar wij hebben er 2 ;)
Wij vinden de Malawi ook wel mooi, maar minder mooi dan de tunnelversies. Ik heb inderdaad al gekeken naar de achtertent. Moet ook nog wel goed gaan kijken naar de binnenruimte. Weet niet of dat ruim genoeg is voor met z'n vieren.
Ik snap heel goed wat je zegt over heel grote wagens. Dat is ook mijn twijfel!
Hmmm, ik twijfel maar rustig verder. Binnenkort maar eens naar De Wit om veel bij elkaar te kunnen zien. Dan valt er vanzelf een hoop af! Ik ben alleen nog maar in s gravenzande geweest en daar stonden alleen 3 Cabanonwagens. Werd er trouwens prima geholpen!
En wie weet komt er ineens nog een Combi Camp op ons pad, al lijkt die erg ver buiten bereik te liggen!
Tips blijven welkom!
Als je toch bij de wit gaat kijken, rij dan ook door naar de vouwwagen specialist. Daar heb je ook nog eens drie merken waaronder de cc. En de cc flexi ligt in dezelfde prijsklasse als de cabanons.
Wij hebben hem ook mede voor de binnenruimte gekocht, zodat je met twee volwassenen en twee spelende kinderen binnen kunt zijn, liever niet natuurlijk :N
Drie kwartier was de laatste keer opzettend, met haringen e.d. Maar nog niet zo ervaren, dus kan sneller :)
Wij hebben de Malawi, met achtertentje. Daar kan 1 kind in, of twee kleintjes. Bij ons slaapt de oudste in een eigen tentje en bij een enkele overnachting in de wagentent. Het achtertentje is echt een fijne slaapplek, lekker rustig en beschut. Onze jongste zoon slaapt er beter in dan thuis in zijn eigen bed. Een ondertentje lijkt mij nogal benauwd, daar hadden wij niets mee, eerlijk gezegd.
Wij hebben de voortent erbij genomen, die gebruiken wij vooral als luifel (lekker groot en alle wanden kunnen omhoog), maar met slecht weer kunnen we daar met gemak met zijn vieren en tafel in. In de wagentent past dat trouwens ook, al is het wat krap.
Het fijne is dat de afmetingen (mede door de slimme plaatsing van het achtertentje naast de dissel) beperkt zijn en dat je dus veel vrijheid hebt bij het opzetten. En omdat onze jongste nu negen is verwachten we dat hij binnen enkele jaren ook wel in een eigen tentje wil (de oudste wilde dat met negen jaar al).
Opzetten van de wagentent kost nog geen tien minuten, waterpas zetten minuut of vijf en voortent een kwartier. Meeste tijd zit hem in het inruimen, maar omdat je veel spullen al onder het bed of in de keuken hebt liggen, hoef je niet zoveel meer in te ruimen.
Grootste voordeel: het bed slaapt echt fantastisch. Ik betwijfel of je een fijner bed kunt vinden in de vouwwagenwereld.
Tip: Als je besluit een vouwwagen te kopen, ga dan niet over 1 nacht ijs.
Wij liepen zo ooit bij De Wit binnen - hadden nog nooit nagedacht over een vouwwagen - en waren meteen verkocht aan het uiterlijk van de Cabanons.
Zonder ons goed te informeren over alle voor- en nadelen kropen we meteen op marktplaats (want een nieuwe vonden we te duur) en binnen no-time hadden we een Cabanon Neptune gekocht.
Een fantastische vouwwagen zonder twijfel maar paste eigenlijk niet bij de manier waarop wij wilden kamperen. We hebben hem dus na enkele jaren weer verkocht. Toen wisten we meer wat we wilden en hebben we toch iets totaal anders gekocht. En wij zijn hier volgens mij lang niet de enigen die dit is overkomen ;)
Ik zeg helemaal niet dat je geen Cabanon moet kopen -ze zijn super - maar zorg dat je zeker weet dat je een vouwwagen koopt die het beste bij jullie past. Ga niet alleen voor het mooie uiterlijk.
Inventariseer je wensen en eisen en ga eens wat verschillende vouwwagens bekijken.
Vooral op dit forum is erg veel info te vinden en zijn veel mensen die de vouwwagen van hun(!!) keus willen promoten :**
Naar de eventuele nadelen moet je altijd zelf vragen ;)
Wij hebben de Manga, keuze is met name op de Manga gevallen omdat die in ieder geval nog niets minder diep is op een plek dan de nog grotere / langere Mercury. We hebben hem sinds 2009 en het bevalt ons werkelijk super. Als het dan een keer regent, dan past onze grote defa campingtafel met de 4 crespo stoelen binnen en kunnen we daar met z'n 4-en prima vertoeven. Daarnaast spelen de kids dan ook vaak op de bedden.
Ieder jaar hebben we nog steeds minimaal 5-6 mensen die uit belangstelling komen kijken en een praatje komen maken over de vouwwagen. Ze zijn nog steeds niet zo bekend met de vorm en vragen dan vaak eerst of het nu een tent of een vouwwagen is en zijn altijd aangenaam verrast door de lekkere binnenruimte welke je hebt. Donker vind ik het helemaal niet, de hele voorkant is bijna raam, links en rechts een raam en achterin de vouwwagen nog een raam, licht genoeg binnen. Nadelen nog niet gevonden, behalve dan dat ik wel gezond "jaloers" kan zijn op hoe snel je een Holtkamper Kyte op kunt zetten, maar die minder leefruimte binnen heeft.
Ik zou zeggen kies leker voor de Manga, maar dat is natuurlijk voor een ieder persoonlijk. Hoop dat je iets aan onze ervaring hebt voor het maken van je keuze. (http://img.tapatalk.com/d/14/07/07/e5ejusas.jpg)(http://img.tapatalk.com/d/14/07/07/degyhupy.jpg)(http://img.tapatalk.com/d/14/07/07/ju9ygaha.jpg)(http://img.tapatalk.com/d/14/07/07/ma5usuju.jpg)
Wij stonden driekwart jaar geleden met dezelfde vraag.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12914.15
Onze doorslag is dus de Mercury geworden vanwege:
De ruimte van de voortent (daar zijn we enorm blij mee),
Los grondzeil,
Betere/meer ventilatie (dit gaf DE doorslag).
Wat fijn zeg, al die snelle reacties! Bedankt allemaal voor het meedenken en de adviezen!
We gaan snel maar eens het een en ander goed bekijken en overwegen bij De Wit en De Vouwwagenspecialist.
Ik moet zeggen dat de Malawi toch ook wel aantrekkelijk klinkt. Vooral dat goede bed, aangezien wij allebei reuma hebben. Ik las wel dat het achtertentje klein is voor 2 kinderen. Ik vind het wel een erg mooie oplossing, maar we hebben wel 2 kinderen die we ergens te slapen moeten leggen. Ze zijn nog te klein voor in een bijzettentje. Ik denk wel dat je makkelijker gaat rondtrekken met een Malawi dan met een Manga of een Mercury.
@dennispater: Hoeveel tijd kost het jullie om de Manga op te zetten?
CiteerWij vinden de Malawi ook wel mooi, maar minder mooi dan de tunnelversies. Ik heb inderdaad al gekeken naar de achtertent. Moet ook nog wel goed gaan kijken naar de binnenruimte. Weet niet of dat ruim genoeg is voor met z'n vieren.
Ik snap heel goed wat je zegt over heel grote wagens. Dat is ook mijn twijfel!
En wie weet komt er ineens nog een Combi Camp op ons pad, al lijkt die erg ver buiten bereik te liggen!
Tips blijven welkom!
par schreef:
CiteerAls je toch bij de wit gaat kijken, rij dan ook door naar de vouwwagen specialist. Daar heb je ook nog eens drie merken waaronder de cc. En de cc flexi ligt in dezelfde prijsklasse als de cabanons.
De Malawi (of de Panama) hebben als voordeel dat je een zijgedeelte hebt die vrij blijft, als je in de voortent zit. Kunnen de kinderen lekker spelen. Wel zou ik dan de voortent erbij nemen ipv de luifel, want die is 2,5 meter diep.
De CC-flexi (of AK Kavango of Trigano Odyssee of Jamet Jametic) heb je genoeg ruimte om met zijn 4-en te zitten, is redelijk vergelijkbaar met de voortent van de Malawi, maar veel ruimte daaromheen heb je dan niet. In ieder geval niet om te spelen, dan moeten ze al op de bedden gaan. De CC Country of Veneza hebben de ruimte op de klep hiervoor, alhoewel dat wel wat kleiner is.
Voor het slapen, heb je niet veel mogelijkheden, of 2 bedden, of je hebt een extra achtertent/zijtent nodig. Daarin is de Malawi wat beperkt, die heeft er maar 1, die net niet groot genoeg is voor 2 personen. Maar voor hoelang is dat? Wij hebben uiteindelijk na 3 jaar alweer onze Odyssee omgeruild (voor de Malawi) en de afschrijving is dan best wel fors, kan ik je niet aanraden. Misschien is het wel een optie om een iets grotere achtertent speciaal te laten maken. Zal wellicht iets duurder zijn dan de standaard achtertent, maar zal niet veel zijn.
Ik was in eerste intantie ook gevallen op de charme van de tunneltent van Cabanon (de Chamonix). Maar na een vouwwagen workshop die ik heb gevolgd bij Ridderbeks in Echt en het bezoeken van bijna alle dealers is mijn mening toch bijgesteld.
De keukens van Cabanon zijn loeizwaar en de plastig handvaatjes buigen al bij een lege keuken, dus kwamen tot de conclusie dat een vaste keuken toch onze voorkeur heeft (die heb je in redelijk veel modellen).
Daarnaast is het pack-and-go systeem ook echt ideaal!!! Dus ook dat heeft onze voorkeur.
Een niet al te grote tent ivm de plaats op de camping (toch wel handig als je niet per se de schaarse grote plekken hoeft te reserveren op een camping) is ook fijn.
Onze keuze is dus gevallen op een Combi camp country (maar we moeten nog even doorsparen......).
(maar blijf zelf ondertussen twijfelen tussen een goedkope 2-de hands (ook niet-CC) of een duurdere nieuwe). Wij hopen er 1 te kunnen bestellen in december/januari (maar blijven ondertussen kijken naar 2-de-hands kanshebbers).
Mooi om al die verschillende meningen te lezen. Wij hebben juist voor de cabanon neptune gekozen onder andere door het vaste grondzeil. Terwijl er hier juist mensen kiezen voor los. Zoveel mensen, zoveel wensen. En minstens zoveel vouwwagens!
Citaat van: Vlinder73 op juli 07, 2014, 10:58:12 AM
Wat fijn zeg, al die snelle reacties! Bedankt allemaal voor het meedenken en de adviezen!
We gaan snel maar eens het een en ander goed bekijken en overwegen bij De Wit en De Vouwwagenspecialist.
Ik moet zeggen dat de Malawi toch ook wel aantrekkelijk klinkt. Vooral dat goede bed, aangezien wij allebei reuma hebben. Ik las wel dat het achtertentje klein is voor 2 kinderen. Ik vind het wel een erg mooie oplossing, maar we hebben wel 2 kinderen die we ergens te slapen moeten leggen. Ze zijn nog te klein voor in een bijzettentje. Ik denk wel dat je makkelijker gaat rondtrekken met een Malawi dan met een Manga of een Mercury.
@dennispater: Hoeveel tijd kost het jullie om de Manga op te zetten?
Inderdaad, lekker gaan kijken! Je krijgt er dan vanzelf een gevoel bij. Wij trekken rond en dan is de Malawi erg fijn. Is ook een pack&go en daar zou ik zeker weer voor kiezen. Scheelt zoveel tijd op de camping. Wij wilden eigenlijk ook dat allebei kinderen binnen kunnen slapen (vooral ik, loslaten is ook een kunst ::) En dat kan ook best, je zou bv in de wagentent een klamboe kunnen hangen en een matrasje neer kunnen leggen. Met een enkele overnachting doen wij dat ook. Overdag kun je dat matrasje dan gewoon op je eigen bed leggen. Offcieel passen in het achtertentje twee kinderen, maar daar zijn ze bij ons echt te groot voor.
De Panama lijkt trouwens veel op de Malawi en heeft een zijtent waarin wel makkelijk twee kinderen passen. Je krijgt dan wel een brede wagen (meter of zeven, meen ik). Aan de voorkant zit er een luifel bij. Was voor ons ook een goede optie, maar wij vonden hem te breed en de luifel wat te smal. En aangezien onze oudste toch al graag zijn eigen plekje wilde was de keuze snel gemaakt.
Dan heb je ook nog wagens met een achtertent over de hele lengte. Kun je ook kinderen in laten slapen, maar vaak heb je dan alleen een ingang aan de buitenkant en dat zou ik nou weer niet fijn vinden met kleine kinderen.
Ik moet zeggen dat de Malawi heel goed klinkt! Een vouwwagen koop je natuurlijk voor jaren en wij willen als de kinderen iets groter zijn ook weer meer gaan rondtrekken. Wel heel fijn als je dan je vouwwagen vrij snel opzet en weer opruimt. Ik vind het bij de Malawi juist fijn dat het extra tentje aan de achterkant zit en niet aan de zijkant.
Een vaste keuken lijkt me ook erg prettig trouwens, maar je kunt niet alles hebben. Leuk om me alvast in te lezen hier! Kan ik straks ook veel gerichter op dingen letten als we gaan kijken!
Ik zou eigenlijk niet meer weten hoe oud ik zelf was toen ik in een eigen tentje ging slapen... Natuurlijk scheelt dat per kind. Vanaf welke leeftijd gingen de kinderen bij jullie in hun eigen tentje slapen?
Citaat van: kph op juli 07, 2014, 08:04:38 PM
De keukens van Cabanon zijn loeizwaar en de plastig handvaatjes buigen al bij een lege keuken, dus kwamen tot de conclusie dat een vaste keuken toch onze voorkeur heeft (die heb je in redelijk veel modellen).
Wij hebben bij 'Ben uit Andijk' wielen onder de keuken laten maken! Werkt perfect, ik rij de keuken zo in m'n eentje weg! En dat voor maar € 67....
Wij hebben ook wielen onder de keuken laten zetten en rijden hem zo van de wagen af. Helemaal niet zwaar, je hoeft niet te tillen. Werkt ook prima op gras en onregelmatig terrein. Ook wel weer handig dat je de keuken neer kunt zetten hoe je wilt. Plaatsing van het achtertentje is idd ideaal, vraagt geen extra ruimte op de plek.
Onze oudste was 9 toen hij in een eigen tentje sliep. Was zijn eigen idee en toen was het nog helemaal niet nodig (hadden we nog onze tent met drie slaapcabines). Maar hij wilde graag. Onze jongste is nu 9 en is daar nog niet aan toe. Er zijn ook kinderen van 6 die al in een eigen tentje slapen. Beetje afhankelijk dus van kids en ouders :)
Ik vind bij de Malawi de ruimte die je hebt (even kijken, hoe ga ik dat uitleggen) bij het bed en voor de gastencabine echt super ruim! Daar zou je gemakkelijk nog een kind kunnen leggen. Is volgens mij veel ruimer dan bijvoorbeeld het wagenbakgedeelte van de Combi Camp. En de ruimte onder het bed wint het ook van de combi camp :X (toch blijft mijn persoonlijke voorkeur wel de combicamp, maar goed we twijfelen ook nog altijd dus wie weet wordt het stiekum toch de Malawi :?)
Citaat van: kph op juli 08, 2014, 08:28:50 PM
Ik vind bij de Malawi de ruimte die je hebt (even kijken, hoe ga ik dat uitleggen) bij het bed en voor de gastencabine echt super ruim! Daar zou je gemakkelijk nog een kind kunnen leggen. Is volgens mij veel ruimer dan bijvoorbeeld het wagenbakgedeelte van de Combi Camp. En de ruimte onder het bed wint het ook van de combi camp :X (toch blijft mijn persoonlijke voorkeur wel de combicamp, maar goed we twijfelen ook nog altijd dus wie weet wordt het stiekum toch de Malawi :?)
Dat klopt, de ruimte is ongeveer twee keer zo groot als het deksel van de cc. Ik heb dit najaar voor dezelfde keuze gestaan, dus alles goed vergeleken. De ruimte onder het bed is ook veel groter dan bijde cc, ik denk het grootst van alle klappers (bij de Panama is de ruimte onder het bed ongeveer hetzelfde). De cc is prachtig, heb ik ook een paar keer naar gekeken, wat betreft stijl zelfs meer mijn smaak, maar heeft een hard deksel en je kunt dus niets onder het zeil doen. Bij de Malawi doen wij twee tafels, vier stoelen, ligstoel, slaapzakken onder het zeil en er past nog meer bij, maar we hebben geen spullen meer over O0 En van de snelklappers is de Malawi toch wel verreweg het goedkoopst, dat was voor ons ook een belangrijke reden. Nou ja, voor mij dan. Mijn man zag de kleur (rood), het bed (luxe) en het achtertentje (knus) en was verkocht. :# Ik moet er wel bij zeggen dat we bewust niet naar Aart Kok en Holtkamper hebben gekeken vanwege de prijs, dus die heb ik niet meegenomen in onze vergelijking.
@drees: waar hebben jullie de Malawi gekocht? Wat hebben jullie er allemaal bij en op welk bedrag kwam je dan uit? Ik dacht, mochten we ooit uitkomen op de Malawi, aan het extrapakket, de voorwand, het achtertentje en wielen onder de keuken. Heeft de Malawi eigenlijk ook een ondertentje? Kan ik ook opzoeken natuurlijk, maar komt nu ineens in me op!
Is er nog een handige tijd om een vouwwagen aan te schaffen? Dacht zelf aan het najaar, misschien een showmodel of model 2014 als er een nieuw model aankomt. Scheelt wellicht nog wat. Iemand daar ervaring mee?
Een Malawi heeft geen ondertentje;
Eigenlijk is er geen 'ideale' tijd voor aanschaf; Wij waren 2,5 jaar geleden ook aan het wachten op een aanbieding op de Malawi; wij gewacht tot de beurs in Utrecht, komen we daar aan met de intentie om de kopen, was ie iets van € 500,- duurder geworden dan de week daarvoor bij de Wit ............ :? en er was totaal niet over te praten .... 'daar liggen de prijslijsten en dat is het'
(Dat was achteraf ons geluk omdat nu, voor nauwelijks meer geld, in het bezit zijn van een hele fijne CC, maar die aanbieding zal niet meer terugkomen)
Ik heb het hier al vaak gemeld: Ik vind Malawi een mooie wagen, maar met alle opties eigenlijk te duur in vergelijking met de andere Cabanon modellen.
Wij hebben hem bij De Wit gekocht, heel tevreden over, maar er is weinig ruimte voor onderhandelen. Dat geldt trouwens vrijwel overal. Wij hebben wagentent, keuken, achtertent, voortent, wieltjes en tempo 100 keuring genomen. Ik heb de prijs niet bij de hand maar volgens mij ergens tussen de 8100 en 8300 incl alles. Korting kregen we niet, wel kadobonnen, die we konden inwisselen. Wij hebben niet de disselbak genomen, omdat er al zoveel opbergruimte in de bak en onder het zeil zit en we een grote kofferbak hebben. Ook hebben we gekozen voor de voortent ipv de luifel. Scheelt niet veel qua prijs, is dieper, dus geeft meer ruimte, en alle wanden zijn heel simpel oprolbaar, zodat je hem ook als luifel kunt gebruiken. Staat erg gezellig, ook al door de rode kleur van de voortent (luifel is helemaal beige). Biedt ook wat meer ventilatie en qua opzettijd verschilt het niet. Wij konden dingen uit het extra pakket uitruilen tegen andere dingen, of dat nog kan weet ik niet. Wel de moeite waard om te proberen.
Maar ik ben erg enthousiast :K, dus ga zelf goed vergelijken, in de showroom verschillende klapsystemen uitproberen en kijk ook bij de Vouwwagenspecialist, want die heeft weer hele andere merken staan. Let ook op de details, horren, ritsen, klitteband, dat soort dingen. Succes!
Ja, met alles erop en eraan ben je ook zo rond de 10.000 euro kwijt volgens mij. Maar op de website van de Wit Svhijndel staan ook prijslijsten zodat je precies kunt zien wat de VW met opties je op z'n minst gaat kosten. Ik geloof ook niet in een ideale tijd om een nieuwe VW te kopen, hoewel je misschien 2dehands meer aanbod hebt in het voorjaar en najaar (in het najaar willen misschien de verkopers hun vouwwagen wel echt verkopen omdat ze misschien anders ook weer een jaar stallingskosten oid kwijt zijn). Ik vermoed dat er meer mensen voor de zomer op zoek zijn naar een nieuwe VW dan na de zomer........Het is dat wij onze vakantie toch al geboekt hebben waardoor we eigenlijk geen haast hebben. Natuurlijk had ik 'm liever gisteren al willen hebben (aard van het beestje zeg maar), maar we wachten toch nog even omdat we misschien (binnen 2 maanden) een deel van een erfenis gaan krijgen. Als dat het geval is dan willen we nieuw kopen, zo niet, dan wordt het waarschijnlijk een 2dehands..........
Dank weer voor de snelle antwoorden! Wij hebben ook geen haast trouwens, want we gaan over tweeënhalve week eerst lekker vakantie vieren in Frankrijk in een gehuurde safaritent. En zodra we dan terug zijn gaan we serieus kijken en afwegen.