Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => Techniek => Topic gestart door: Madonome op juli 14, 2014, 01:22:25 PM

Titel: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Madonome op juli 14, 2014, 01:22:25 PM
Hier hoorde ik postieve verhalen over de vouwwagenspecialist, nou ik belde gisteren over een probleem met mijn gasfornuis. Nou hoe je daar afgesnauwd wordt door de telefoon. Nee met een grote hoofdletter!
Sorry maar zo ga je niet met klanten op. Ik snap dat het lastig kan zijn maar de manier waarop de beste man dat verteld, sorry maar dan heb je voor mij afgedaan als bedrijf! Totaal geen service!
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Madonome op juli 14, 2014, 01:26:08 PM
Zaterdag de proef op de som genomen een vouwwagen willen kopen en dan zou afleveren geen probleem zijn bij de vouwwagen specialist!

Dus mijn conclussie is als ik er genoeg aan verdien dan wil ik er wel wat mee doen!

Nou dialect verschillen of niet dit is gewoon een slechte zaak! Wil ik met zo'n bedrijf iets doen, beveel ik de vouwwagenspecialist aan! Nou NEE dus hier koop of doe ik nu nooit never meer iets mee!

Zo ga je niet met klanten om!
Gelukkig ander bedrijf gevonden die zegt gewoon het zal niet meevallen maar breng de vouwwagen maar en dan kijk ik of ik het voor elkaar kan krijgen!
Kijk dat is service Betuwe recreatie, die hebben het wel begrepen!

Mark
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: villeke op juli 14, 2014, 02:03:03 PM
ik zeg slotje.......
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: KlapJoeri op juli 14, 2014, 02:07:33 PM
Roepen om een slotje? Dat kunnen de mods hier prima zelf bepalen wanneer dat nodig is.
Snap eerlijk gezegd in zijn vorige topic ook al niet dat geroepen werd om een slotje. Was in mijn ogen niet nodig.
Iedereen zijn eigen verhaal, zijn eigen ervaringen. Ik vind niet dat je moet proberen mensen de mond te snoeren - ook al drukken ze zich misschien niet heel subtiel uit ;)
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: villeke op juli 14, 2014, 02:15:34 PM
Citaat van: KlapJoeri op juli 14, 2014, 02:07:33 PM
Roepen om een slotje? Dat kunnen de mods hier prima zelf bepalen wanneer dat nodig is.
Snap eerlijk gezegd in zijn vorige topic ook al niet dat geroepen werd om een slotje. Was in mijn ogen niet nodig.
Iedereen zijn eigen verhaal, zijn eigen ervaringen. Ik vind niet dat je moet proberen mensen de mond te snoeren - ook al drukken ze zich misschien niet heel subtiel uit ;)

ongefundeerd roeptoeteren m.i.
vandaar het verzoek om het slotje.
beargumenteerd met elkaar van gedachten wisselen over minder goede en/of goede service van een bedrijf vind ik meer dan prima. We kunnen ook leren van elkaars ervaringen en aanpak, maar de TS is alleen maar ongefundeerd aan het spuien en ik ben van mening dat het forum daar niet voor is. Ben juist blij dat op dit forum iedereen elkaar in zijn waarde laat en denkt aan het taalgebruik. Dat moedig ik ten aller tijden aan, maar niet dit.

Verder ga ik er niets meer over zeggen.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: KlapJoeri op juli 14, 2014, 02:20:53 PM
Villeke, ben ik deels met je eens maar dat kun je ook gewoon in het topic melden. Als dan niemand het topic de moeite waard vind en niemand meer reageert verdwijnt het topic vanzelf naar beneden....

Ik vind een slotje altijd een soort van uiterste redmiddel voor zaken die uit de klauw lopen - of een slotje kan op verzoek van een TS zelf. Ik hou ook niet van roeptoeteren om slotjes ;)
En nu ga ik er ook niets meer over zeggen :)
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Flipover op juli 14, 2014, 03:41:14 PM
Als jullie er niets meer over zeggen kan er een slot op!
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Yella op juli 14, 2014, 04:39:17 PM
wat een drukte zo vlak voor de vakantie. :#
Mensen, denk om je bloeddruk.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Hj op juli 14, 2014, 04:47:47 PM
Waarom altijd alleen maar de positieve dingen melden en niet de negatieve?
Iedereen mag een mening hebben toch?
Jammer Madonome dat je ervaring niet zo best is.....
Heb er verder geen ervaring mee, maar roepen om een slotje is idd een beetje kinderachtig

Relax! Het is bijna vakantie!  W:
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Madonome op juli 14, 2014, 06:22:49 PM
Inderdaad nog 2 wk en dan zitten we heerlijk in France! Goede vakantie allemaal!
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: bosi op juli 14, 2014, 07:14:41 PM
Poeh, hoelang willen we dit item nog doorzagen en een welles nietes spelletje spelen? Meer dan duidelijk is dat er leden van dit forum te vreden zijn over Ton van Stolwijk en een aantal dus niet, met ieder zijn legitieme redenen, ook merk ik dat er nogal wat emoties mee spelen en dat is het perfecte recept voor een patstelling, waar we dus toch niet op korte termijn uitkomen, zoals wel blijkt uit dit tweede topic. Heeft de topic starter al rechtstreeks aan de vouwwagen specialist laten weten (liefst zonder al te veel emotie) dat hij/zij niet tevreden is? Zolang dit niet gebeurt kan een bedrijf ook niet verbeteren,  communicatie is essentieel,  maar dan moet je wel over je eigen schaduw willen stappen en de boosheid eruit buiten kunnen laten.
Weer veel meer gezegd dan ik eigenlijk wilde, maar van dit soort zaken waarin mensen zich alleen maar gekrenkt voelen zonder de ander de kans te geven op zijn te kortkomming te herstellen een gemiste kans.
Dus laat ik het er verder bij. :)112]
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: xray op juli 14, 2014, 08:59:00 PM
Eerste keer alleen gelezen en niet gereageerd. Nu maar toch wel even. Slotjes ben ik niet zo van......

@madonome vervelend dat ze niet kunnen/willen helpen. Maar echt duidelijk ben je niet in je probleem omschrijving en evt. oplossing. De proef op de som slaat volgens mij nergens op. Verkoop  of een reparatie zijn niet te vergelijken imo.

Verder heb je (dacht ik) niet vermeld of de VW daar gekocht is en wat er mis is en wat een evt. reparatie zou kosten.
Nu komt het allemaal negatief over en dat kan geheel terecht zijn. Maar lijkt me lastig in te schatten wat er gedaan moet worden van een afstand zonder de VW te zien.
Ik ben laatst daar ook geweest om een disselbak op de VW te laten zetten en meteen wat kleine dingetjes aan de keuken laten maken. Die kleine dingen waren wrs. nog in garantie maar dat was een ad hoc ding van mijn kant, en werd zonder probleem/morren gedaan.
Was wel doordeweekse dag en het bord stond ramvol met reparaties komende weken. Maar ik was vroeg dat kan ook schelen. Geen excuus natuurlijk om mensen af te blaffen maar wat meer informatie zou wel zinvol zijn.
Fijne vakantie en hopelijk is het probleem opgelost.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: JLuttikholt op juli 14, 2014, 09:59:26 PM
Het is te merken dat het overal rustiger wordt. Misschien dat het een optie is om een brief te sturen aan de onderneming met je ervaring. Als wij er hier over praten kunnen ze er niks aan doen. Op een brief kunnen ze een reactie sturen en laten zien dat het een incident is.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: olaf op juli 14, 2014, 10:03:48 PM
@madonome

Je verhaal is niet echt duidelijk betreft het een garantie verhaal?
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: xray op juli 16, 2014, 01:47:31 PM
ook geen reactie of uitleg meer van manadome, jammer was een kans geweest om te horen wat er nu fout is gegaan bij de VWS.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: EdwinMerks op juli 16, 2014, 02:01:12 PM
Zou inderdaad beter ziijn dat ts even reageert.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Madonome op juli 16, 2014, 08:04:02 PM
Wat willen jullie weten, de vws zegt gewoon geen tijd voor uw reperatie zoek het maar uit koop maar een los gasstel.
Maar gelukkig zijn er ondernemers die zeggen breng de vouwwagen maar en dan kijk ik wat ik voor u kan doen! EN die heeft het probleem perfect verholpen. Bij Betuwe recreatie snappen ze hoe het werkt!
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: C5CCV op juli 16, 2014, 10:12:57 PM
....... maar nu ben ik toch benieuwd of je de wagen daar gekocht hebt of niet, want dat maakt m.i. enig verschil. Wij zitten weliswaar in een andere tak van sport, maar we gaan zeer selectief om met het laatste restje capaciteit voor de vakantie, als we al capaciteit over hebben.
Het zal voor een klant wel frustrerend zijn als ze wel tijd hebben om nog een vouwwagen af te leveren, maar geen tijd hebben om een gasstel te repareren, maar die vouwagen kunnen ze alleen op dat moment nog verkopen en om dat gasstel te repareren hebben ze het hele jaar door de tijd (in overvloed waarschijnlijk, want iedereen komt natuurlijk op het laatste moment en wil de wagen met een paar dagen terug hebben).

Als ik met klanten in onderhandeling ben vinden ze het altijd vervelend dat wij het druk hebben en ze dus lang moeten wachten. Ik tel altijd de vraag terug wie het nu het beste doet, degene die niets te doen heeft en direct aan je project/klus of wat dat ook kan beginnen of degene die al een half of heel jaar vol zit ..............
Of anders ............ waar ga je naar binnen? ....... bij een leeg restaurant waar je direct wordt geholpen of het restaurant ernaast waar je nog een tijdje op je beurt moet wachten?

... maar goed, ik ben meer dan tevreden over de vws en jij blijkbaar niet, maar zo zal het ook bij Betuwe Recreatie zijn. Een bedrijf/leverancier kan nu eenmaal niet alle klanten tevreden houden en dat is maar goed ook want dat houdt de concurrentie scherp.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Madonome op juli 16, 2014, 10:22:22 PM
Ben ik totaal met je eens, vouwwagen is daar inderdaad nieuw gekocht. Maar dikt was tevens het laatste wat ik daar gekocht heb!

Service is altijd een hot item! En ik snap dat het druk is en dat het lastig is voor de vakantie, maar waar een wil is is een weg!
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: xray op juli 17, 2014, 12:53:18 PM
Citaat van: Madonome op juli 16, 2014, 10:22:22 PM
Ben ik totaal met je eens, vouwwagen is daar inderdaad nieuw gekocht. Maar dikt was tevens het laatste wat ik daar gekocht heb!

Service is altijd een hot item! En ik snap dat het druk is en dat het lastig is voor de vakantie, maar waar een wil is is een weg!
Wel raar dat ze dan zo reageren. En ik neem aan dat als de VW daar nieuw is gekocht dat dat gasstel nog onder de garantie valt? Dan horen ze het in een bepaalde tijd te repareren of het alternatief te betalen......Zo hoor je idd niet met klanten om te gaan.
Maar zoals ik hier al eerder schreef hebben ze mij wel goed geholpen paar weken geleden. Ok waren kleine makkelijke dingen maar toch.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: DannyST op juli 17, 2014, 10:03:03 PM
Bij "paniek" wil ik altijd met Hans spreken. Die heeft al een aantal maal voor een goede oplossing gezorgd (nadat het in eerste aanleg niet goed was gegaan).

Helemaal vlekkeloos liep het afleveren van de vouwwagen bijvoorbeeld niet: gekochte tafel? niet aanwezig. gekochte luifel? Back order (ook niet aanwezig). Vooraf geen bericht van gehad natuurlijk... Maar wij stonden voor een proefkampeerweekend en kort daarop de zomervakantie. We wilden wel met een complete Safari op safari  :?

Na wat aandringen (van vrouwlief) en mopperen (van vrouwlief; ik had het allemaal zo voor lief genomen  :I ) komt Hans met een nieuwe tafel uit de showroom aanlopen en met de luifel van iemand anders (die de bestelde luifel maar niet op kwam halen).

Toch opgelost.


Blijkt in Frankrijk dat er nogal scherpe punten aan de disselbak zitten. Het doek van de wagenbak was langs die punten afgespannen en gaan schuren; het doek was met 3 weken daadwerkelijk versleten.

Hans gebeld: breng hem na de vakantie maar langs.

Zo gezegd zo gedaan. De oplossing waren opzetstukjes die met een popnageltje op de disselbak bevestigd zouden worden. De punten daarvan zijn afgerond dus dat zou de slijtage tegen moeten gaan. Op de versleten stukken (ter grootte van de hoek van de disselbak; het stelde qua omvang net niks voor) zou Hans aan beide kanten een driehoekje bisonyl stikken). Gratis en voor niks opgelost.


De wagen gebracht; een week later de wagen weer opgehaald. Rij ermee van Boxtel naar Utrecht en kom er thuis achter dat de hoekjes er bij nader inzien nogal knullig op zijn gemonteerd:
Op één van de popnagels zat een scherpe punt (popnagel niet goed afgebroken).
Er zat een behoorlijke kier tussen het opzetstuk en de achterkant van de disselbak; die kier was met kit dicht gekleid. ...en er zat, naast een hoop rest-kit, een kras op m'n bak  :?

Ik loop om de wagen heen en mijn oog valt op een scheur in m'n dekzeil!

Ik moet bekennen: ik kreeg daar toch even pijn in mijn buik van  :ca (nieuwe wagen nota bene)

Foto's gemaakt en Hans een e-mailbericht gestuurd.

Op zondag waren (zijn) ze dicht maar op zondag bericht van Hans. Hij zat er toch wel mee.
Ik zou een nieuw dekzeil krijgen, ik zou een nieuwe disselbak krijgen en Hans zou zelf de opzetstukjes monteren. Ik mocht contact opnemen om de wagen langs te brengen.

Ik heb de mail van Hans bevestigd en aangegeven dat ik het een nette oplossing vindt.

Gevraagd of we de disselbak van Raclet mochten ruilen voor de disselbak van de Trigano Galleon (praktischer bak).
Bleek geen probleem.

We hadden gehoord dat Raclet met een nieuw dekzeil zou komen; praktischer. Die wilden we toch ook wel graag hebben.
Hans had het zeil echter al besteld en dat bleek het oude dekzeil nog te zijn; helaas pindakaas.


Vlak voor Hemelvaart neem ik contact op met Hans voor de reparaties. Bleek dat, hoewel wij geen proefkampeer-plannen hadden, vouwwagen-minnend Nederland op vakantie ging en vóór die vakantie de wagen nog even voor onderhoud langs Boxtel wilde brengen. Het planbord stond stampesvol. Hans kon mij niet garanderen dat ik de wagen weer met een week terug zou hebben...
Nu ja, wij hebben toch geen plannen, als het een weekje langer duurt maakt mij dat niet uit. Als je maar voorzichtig met hem doet.

Kom ik de wagen brengen; krijg ik de vraag hoe laat ik hem de volgende week op kom halen... Hans ging ervoor zorgen dat de reparaties snel geregeld zouden worden.

Week later haal ik de wagen op; keurige nieuwe disselbak. De opzetstukjes keurig zwart gespoten (eerste waren gewoon chroomkleurig) en... het nieuwe, praktischer, dekzeil van Raclet! Had ie nog geregeld voor ons.

Nadat Hans nogmaals zijn excuses had aangeboden omdat het knutselwerk echt de schoonheidsprijs niet verdiende reed ik tevreden weer huiswaarts.

Vraag me wel af of ik het onderhoud niet beter bij Erica in Zeist uit kan laten voeren. Scheelt me vanuit Utrecht een halve dag heen en weer om de wagen op te halen en weg te brengen en weer op te halen en naar de stalling te brengen.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: KlapJoeri op juli 19, 2014, 10:11:50 PM
Die Hans toch!
Hans FTW!
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: mpiessens op juli 20, 2014, 10:06:31 AM
Zo te zien was dit het probleem:

Citaat van: Madonome op juni 02, 2014, 09:52:43 PM
Goedenavond,
Het afgelopen wknd lekker wezen kamperen alleen onze middelste gaspit geeft een gele vlam ipv een blauw vlam daar kan niet op gekookt worden. Schoon proberen te maken maar niet gelukt.
Kan iemand helpen wat dit zou kunnen zijn en hoe we weer een blauwe vlam kunnen krijgen.

Alvast bedankt Mark de Jong

Zelf ben ik 1x in deze zaak geweest, vriendelijk te woord gestaan,
Koffie gekregen, ze zouden contact opnemen zodra er een 2e hands cc of trigano vanaf 2008 beschikbaar zou zijn maar helaas ma 3 maanden niets gehoord, zelf contact opgenomen en toen was het bij hun niet bekend, nog een keer nummer achtergelaten, nu meer dan 1jaar geleden nog steeds niets vernomen. (Misschien is er niks binnengekomen?)

In ieder geval wens ik iedereen een fijne vakantie met veel klapplezier!  :>
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: EdwinMerks op juli 20, 2014, 11:00:29 AM
Citaat van: mpiessens op juli 20, 2014, 10:06:31 AM
Zo te zien was dit het probleem:

Zelf ben ik 1x in deze zaak geweest, vriendelijk te woord gestaan,
Koffie gekregen, ze zouden contact opnemen zodra er een 2e hands cc of trigano vanaf 2008 beschikbaar zou zijn maar helaas ma 3 maanden niets gehoord, zelf contact opgenomen en toen was het bij hun niet bekend, nog een keer nummer achtergelaten, nu meer dan 1jaar geleden nog steeds niets vernomen. (Misschien is er niks binnengekomen?)

In ieder geval wens ik iedereen een fijne vakantie met veel klapplezier!  :>

Herkaanbaar! Ik zit ook nog steeds op een antwoord over levertijd te wachten. Na anderhalve maand zou je dat toch moet weten!
Helaas voor hun dus iets anders gekocht. Wel jammer....voor de VWS dan...
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Mieke op juli 20, 2014, 02:36:44 PM
Klinkt niet als de beste zaak om een aankoop te overwegen :N
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: eptver op juli 20, 2014, 06:36:18 PM
Citaat van: Mieke op juli 20, 2014, 02:36:44 PM
Klinkt niet als de beste zaak om een aankoop te overwegen :N

Een advies geven is iets anders dan iets verkopen. Als verkoper moet je echt bovenop zitten! Heb vorig jaar een sales training gehad. En het belangrijkste is wel luisteren naar de klant en dat je dan niet meteen gepast antwoord hebt is geen probleem, maar ALTIJD antwoord geven. Het liefst zo snel mogelijk.
Ze zullen technisch vast wel goed zijn, maar verkoop en klantcontact is een vak appart.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: olaf op juli 20, 2014, 07:59:45 PM
Citaat van: Mieke op juli 20, 2014, 02:36:44 PM
Klinkt niet als de beste zaak om een aankoop te overwegen :N
er is ook een topic waar alleen positieve reacties in staan over de vws
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: mars op juli 20, 2014, 08:45:51 PM
Ach..... ik heb in eenzelfde winkel zowel positieve als negatieve ervaringen gehad.
Jammer, soms frustrerend.
De ene keer kun je zelf beter tegen een negatieve ervaring als een andere keer....... leven en laten leven. :J
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: EdwinMerks op juli 20, 2014, 08:54:43 PM
Jammere is dat één negatieve ervaring alle positieve overschaduwen...
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Mieke op juli 20, 2014, 09:06:50 PM
Citaat van: EdwinMerks op juli 20, 2014, 08:54:43 PM
Jammere is dat één negatieve ervaring alle positieve overschaduwen...
Dat is menselijk. We onthouden vaak slechte dingen.
Ik ben toch ook geneigd niet meer terug naar een winkel te gaan waar ik slechte ervaringen heb. Natuurlijk niet als ik daarvoor al 10x goed geholpen ben en één keer slecht.
Maar het is vaak een eerste indruk die telt. Je komt ergens, ze bedienen je slecht dan ga je daarna niet nog eens terug om te kijken of ze het nu beter doen als er nog 10 andere zaken in de buurt zijn die hetzelfde aanbieden. Een goede zaak zou dat moeten weten en elke klant met respect behandelen.
Neen is ook een antwoord en ik kan daar mee leven, het is alleen de manier waarop het gezegd wordt. Beleefdheid en vriendelijkheid doet bij mij veel.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: EdwinMerks op juli 20, 2014, 09:22:30 PM

Citaat van: Mieke op juli 20, 2014, 09:06:50 PM
Dat is menselijk. We onthouden vaak slechte dingen.
Ik ben toch ook geneigd niet meer terug naar een winkel te gaan waar ik slechte ervaringen heb. Natuurlijk niet als ik daarvoor al 10x goed geholpen ben en één keer slecht.
Maar het is vaak een eerste indruk die telt. Je komt ergens, ze bedienen je slecht dan ga je daarna niet nog eens terug om te kijken of ze het nu beter doen als er nog 10 andere zaken in de buurt zijn die hetzelfde aanbieden. Een goede zaak zou dat moeten weten en elke klant met respect behandelen.
Neen is ook een antwoord en ik kan daar mee leven, het is alleen de manier waarop het gezegd wordt. Beleefdheid en vriendelijkheid doet bij mij veel.

En zo is het..
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: olaf op juli 21, 2014, 07:18:56 PM
Citaat van: mars op juli 20, 2014, 08:45:51 PM
De ene keer kun je zelf beter tegen een negatieve ervaring als een andere keer....... leven en laten leven. :J
Wat een wijsheid Mars. Het klopt als een bus.

Citaat van: EdwinMerks op juli 20, 2014, 08:54:43 PM
Jammere is dat één negatieve ervaring alle positieve overschaduwen...
Wat voor de een de spreekwoordelijke druppel is kan een ander misschien zo over heen stappen.

Maar zoals Madonome omschrijft lijkt het als of ze met een kluitje het riet in gestuurd zijn en ook nog niet netjes.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Henk CC op juli 21, 2014, 09:48:48 PM
Een negatieve verkoper kan een merk maken of breken. Ik heb nog steeds een broertje dood aan Holtkamper. Toen wij ons aan het oriënteren waren op de vouwwagen markt gingen we naar toen nog de Kampeer en Caravan Rai. We hebben daar toen de vouwwagen markt verkend. Alle merken bekeken en informatie gekregen bij de een wat meer dan bij de ander. Bij Holtkamper aangekomen, daar ging het verschrikkelijk mis. De adviseurs liepen in zwarte pakken?? wij werden enigszins met argwaan aan gekeken, waarom ik weet het nog niet. Wij kregen van een van de medewerkers te horen, ik citeer "Meneer en Mevrouw dit kunt u niet betalen!!?? hoezo niet betalen?? Ik heb de vraag gesteld waar op baseert u dat?? Kreeg geen antwoord waarop ik zei ik wil niet eens meer een HK verbrand maar met die zooi. We zijn weg gelopen en ben ook nooit meer op een beurs bij HK wezen kijken. Dus zo ver kun je een merk naar de knoppen helpen. Het zelfde heb ook eens bij een auto dealer mee gemaakt maar dan de andere kant. De verkoper wilde van een demo af, en wilde hoe dan ook deze auto aan ons verkopen, ach meneer we kunnen terplekken wel even een financiering regelen, wil u hier even tekenen?? NEE ik bepaal wat ik koop en niet jij,
8 jaar gleden bij een keukenboer het zelfde laken en pak, ga even zitten? koffie of wat anders? hier heeft u een formulier wat wilt u we regelen het meteen even NEE ik bepaal en niet jij dus weer een bedrijf wat niet blij was met mij.
Ik liet mij in het verleden wel eens te makkelijk ergens toe verleiden met alle gevolgen van dien maar heb er van geleerd. Het is zo dat de klant beslist en niet de verkoper. Gelukkig heb ben we ook wel positieve aankopen gedaan waar tijd en goed advies werd gegeven. Erica in Zeist en in het verleden ook bij Vervat altijd netjes geholpen en werd er tijd genomen. We hebben onlangs een andere auto gekocht en daar werd ook tijd voor genomen en niks op gedrongen. Het kan dus nog wel.
Henk
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Mieke op juli 22, 2014, 08:10:54 AM
Shame on you Holtkamper!

Ook wij hebben ons op de beurs vergaapt aan de Holtkampers. Maar ze hoorde denk ik aan ons dat we Belgen waren, wij zijn geoon niet aangesproken. Vonden we niet erg hoor, waren toch niet van plan om een nieuwe te kopen.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: spikehome op juli 22, 2014, 10:11:54 AM
Slecht idd om zo een opmerking te maken.
Geen last van gehad gelukkig.
Wel bij auto bedrijven.
Ik koop elke 3jaar een nieuwe auto privé.
Ja ik weet duur rijden e.d. maar zolang ik het kan vind ik het leuk om een nieuwe auto te rijden. Maar ga dan ook veel dealers af auto's kijken en omdat er veel merk dealers vlakbij zij ga ik met de fiets (fiets veel) dan word ik ook vaak zo aangekeken en genegeerd. Maar zo'n opmerking nooit gehad.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: solex op juli 22, 2014, 10:37:53 AM
Citaat van: Mieke op juli 22, 2014, 08:10:54 AM
Shame on you Holtkamper!

Ook wij hebben ons op de beurs vergaapt aan de Holtkampers. Maar ze hoorde denk ik aan ons dat we Belgen waren, wij zijn geoon niet aangesproken. Vonden we niet erg hoor, waren toch niet van plan om een nieuwe te kopen.

:off Gebeurd helaas wel meer met allerhanden winkels als ze horen dat je uit Belgie komt.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: boom op januari 17, 2015, 05:22:21 PM
Ik snap het merendeel van de reacties wel; probeer dan toch de merken (fabrikanten vouwwagen wagens) los zien van de dealer cq verkopers van het betreffende merk.

Waar het m.i. om gaat; je mag 2-4wkn per jaar rusten van de je werk en op vakantie gaan; dat is een luxe.
Zoek daarbij het meest ideale vakantiemiddel uit (tent/klapkar/hotel/caravan)
Beoordeel het product en gooi dat op alle forums dat je kan vinden, daar heeft iedereen het meeste aan.

2; probeer voordat je een specialist gaat bellen; zelfs eens rustig en nuchter na te denken, 9 van de 10x weet je zelf de oplossing wel, het probleem vaak zit in ons, wij willen snel en nu een oplossing.

Ik heb nooit problemen met dealers; ook ik wordt niet overal geholpen zoals ik dat zou wensen; maar is dan zo'n bedrijf cq product slecht en waardeloos? is mijn (hulp)vraag zo belangrijk, dat ik er nu 1 2 3 een antwoord op moet hebben?
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Kookaburra op januari 20, 2015, 07:04:05 PM
Ik heb nooit problemen met dealers; ook ik wordt niet overal geholpen zoals ik dat zou wensen; maar is dan zo'n bedrijf cq product slecht en waardeloos? is mijn (hulp)vraag zo belangrijk, dat ik er nu 1 2 3 een antwoord op moet hebben?

Heb 5 jaar lang in een groentewinkel gewerkt en geleerd dat elke klant serieus genomen wil worden. Ook al komt ie voor een bossie bonen van €0.80. Hij komt zeker terug wanneer er wel een gemeend antwoord op zijn vraag komt.

Voorbeeld: wij vinden een drager voor kajaks op de vw belangrijk. Bij HK kunnen ze dat niet leveren op het type waar wij interesse hadden. "Moet je ook niet willen", was het antwoord. Verdere uitleg blijft uit. Dan kijken we toch ergens anders?!
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: KlapJoeri op januari 20, 2015, 09:25:12 PM
Citaat van: Kookaburra op januari 20, 2015, 07:04:05 PM
"Moet je ook niet willen", was het antwoord.
:H :H :H :H
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Marjootje op februari 03, 2015, 09:59:17 PM
Tegen ons werd ooit gezegd:"kunnen jullie toch niet betalen.".. pardon??? vroeg of hij dat aan mn blauwe ogen kon zien hoeveel geld erin mn portemonee zat, en ooit in een lampenwinkel: toen keken we op een prijsetiket: "ja maar er is voor elke portemonee wat hoor!" hoe zo? zien we er armzalig uit of zo???, was toch wel zwaar beledigd.. :(
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: sanderv op februari 03, 2015, 11:31:59 PM
Citaat van: Marjootje op februari 03, 2015, 09:59:17 PM
Tegen ons werd ooit gezegd:"kunnen jullie toch niet betalen.".. pardon??? vroeg of hij dat aan mn blauwe ogen kon zien hoeveel geld erin mn portemonee zat, en ooit in een lampenwinkel: toen keken we op een prijsetiket: "ja maar er is voor elke portemonee wat hoor!" hoe zo? zien we er armzalig uit of zo???, was toch wel zwaar beledigd.. :(

Je zult als verkoper toch meemaken dat zo'n klant per direct de hele winkel koopt en de verkoper op straat zet...
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Frankie op februari 04, 2015, 01:20:13 AM
Citaat van: sanderv op februari 03, 2015, 11:31:59 PM
Je zult als verkoper toch meemaken dat zo'n klant per direct de hele winkel koopt en de verkoper op straat zet...
Wie dat ter plekke kan, kijkt niet op een prijskaartje. :#

Bij ons was het de arrogante mededeling: 'kijkt u rustig ook ergens anders. U komt uiteindelijk toch weer hier terug' -of woorden van gelijke strekking- die ons bij Holkamper weggejaagd hebben. Dat we er uiteindelijk niks konden vinden wat bij ons paste maakte het makkelijk om het ongelijk van de verkoper te aan te tonen.  :)
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: solex op februari 04, 2015, 08:49:30 AM
Citaat van: sanderv op februari 03, 2015, 11:31:59 PM
Je zult als verkoper toch meemaken dat zo'n klant per direct de hele winkel koopt en de verkoper op straat zet...

:off

Een vriend van ons is gek van Mercedes en was een paar jaar geleden van plan een sl te kopen.
Hij heeft een bezetbedrijf en na een werk komt hij langs een garage waar er een stond.
Gestopt en hij naar binnen in zijn werkkledij om gaan te kijken.
Komt de verkoper en zegt dit is niets voor u denk ik,is nogal prijzig.
2 weken later had hij er een om een proefrit te maken van de garage bij hem in de buurt en is naar de andere garage gereden.
Naar binnen en de verkoper opgezocht met de vermelding dat ze hem bij zijn collega's wel ernstig namen.
De blik op de man zijn gezicht moet onbetaalbaar zijn geweest.  :H
Hij heeft hem nog steeds en het verhaal verteld hij ook nog vaak.  :K
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Krizz op februari 04, 2015, 09:04:30 AM
Ik ging met mijn schoonvader naar de auto RAI... Hij net van de veiling op klompen en oud jasje aan.
Komen op de Mercedes stand... mochten toen niet doorlopen het afgebakende deel waar de Luxe modellen stonden van de verkoper/bewaker. Toen maar doorgelopen naar de buren van Jaguar waar hij met open armen werd ontvangen met hardop welkom heten met noemen van zijn naam... Wat niet gek is als je al een paar keer een nieuwe XJS V12 hebt gekocht.
De blik op de kop van de Mercedes verkoper was goud waard....
Kleiner kon iemand niet worden.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Thieyo op februari 04, 2015, 11:02:15 AM
Ik begrijp het wel.
Als ik als klant niet serieus wordt genomen, dan helaas en jammer, maar er zal dan geen cent aan mij verdient worden.
Helaas kom je daar vaak pas achter bij de aftersales, te laat dus.

En het is ook logisch toch, het gaat immers om jouw portemonnee, jij wordt niet serieus genomen, jij zit met de gebakken peren,
wat doe je met die woede, van je afschrijven op het internet met de bijbehorende emoties.

Ik vind het een belangrijke bijdrage, mochten er  bijvoorbeeld meer komen, dan wil ik dat wel weten als ik zaken ga doen met de VWS.
Maar als je je zegje hebt gedaan, dan moet het ook klaar zijn op een forum als dit, vind ik althans, wij kunnen er niets aan veranderen en hebben er niets aan als we dit telkens weer "moeten" lezen, we hebben kennis genomen en onthouden dit of niet.

Ik ben overigens blij voor je dat je voor jezelf een betrouwbaar adres hebt gevonden! Koesteren!

P.S. Het internet is meedogenloos, goede recensies staan zelden op het internet, gelukkig op dit forum wel!
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Wanderer200 op februari 04, 2015, 12:46:02 PM
Om alle negatieve berichten over Holtkamper ook maar wat tegengas te geven: Wij zijn op de afgelopen Caravana beurs netjes te woord gestaan, eerst door een mevrouw en later nog eens door de eigenaar. Toen ik aangaf dat ik het eigenlijk te duur vond kwam ze met het advies om voor een occasion te gaan kijken al dan niet via Holtkamper zelf.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Paulvh op februari 04, 2015, 06:00:26 PM
Citaat van: Wanderer200 op februari 04, 2015, 12:46:02 PM
Om alle negatieve berichten over Holtkamper ook maar wat tegengas te geven: Wij zijn op de afgelopen Caravana beurs netjes te woord gestaan, eerst door een mevrouw en later nog eens door de eigenaar. Toen ik aangaf dat ik het eigenlijk te duur vond kwam ze met het advies om voor een occasion te gaan kijken al dan niet via Holtkamper zelf.
En zo hoort het! En slim!
Door een occaision aan te prijzen al dan niet via hun maken ze kans om aan de verkopende partij weer een nieuwe te verslijten. En hoe meer hk op de weg des te meer reclame het voor hen is.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: olaf op februari 04, 2015, 08:59:33 PM
Citaat van: Wanderer200 op februari 04, 2015, 12:46:02 PM
Om alle negatieve berichten over Holtkamper ook maar wat tegengas te geven: Wij zijn op de afgelopen Caravana beurs netjes te woord gestaan, eerst door een mevrouw en later nog eens door de eigenaar. Toen ik aangaf dat ik het eigenlijk te duur vond kwam ze met het advies om voor een occasion te gaan kijken al dan niet via Holtkamper zelf.
Citaat van: Paulvh op februari 04, 2015, 06:00:26 PM
En zo hoort het! En slim!
Door een occaision aan te prijzen al dan niet via hun maken ze kans om aan de verkopende partij weer een nieuwe te verslijten. En hoe meer hk op de weg des te meer reclame het voor hen is.
Zoals Thieyo het al zegt, de aftersales.
Een klant binnen halen kan soms heen eenvoudig zijn, maar een klant (tevreden)houden hoort er ook bij.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Frankie op februari 05, 2015, 01:38:04 AM
Citaat van: Paulvh op februari 04, 2015, 06:00:26 PM
En zo hoort het! En slim!
Door een occaision aan te prijzen al dan niet via hun maken ze kans om aan de verkopende partij weer een nieuwe te verslijten. En hoe meer hk op de weg des te meer reclame het voor hen is.
Zit wat in. Hoewel ik altijd zo mijn twijfels heb over de vraag of netto onder de streep een jonge occasion nou echt wel zo heel veel goedkoper is dan een nieuwe. Natuurlijk is van een nieuwe het aanschafbedrag hoger en zijn de eerste jaren wat duurder, maar als je er echt van overtuigd bent dat je met een bepaalde keuze lang gaat (wilt gaan) doen (lees: je 'maakt 'm op') maakt nieuw of tweedehands in de kosten per jaar niet zo heel veel uit. Want dan smeer je wat die eerste jaren meer kosten, over veel gebruiksjaren uit. :)
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Drikusniet op februari 05, 2015, 08:42:20 AM
CiteerHoewel ik altijd zo mijn twijfels heb over de vraag of netto onder de streep een jonge occasion nou echt wel zo heel veel goedkoper is dan een nieuwe. Natuurlijk is van een nieuwe het aanschafbedrag hoger en zijn de eerste jaren wat duurder, maar als je er echt van overtuigd bent dat je met een bepaalde keuze lang gaat (wilt gaan) doen (lees: je 'maakt 'm op') maakt nieuw of tweedehands in de kosten per jaar niet zo heel veel uit. Want dan smeer je wat die eerste jaren meer kosten, over veel gebruiksjaren uit. (http://www.vouwwagenclub.info/forum/Smileys/default/smile.gif)
Maar niet iedereen heeft het geld liggen, en dan kan een occasion maken dat die wagen wel binnen bereik ligt. En de vorige vouwwagen dachten we ook van dat we die minstens 6 -8 jaar zouden gebruiken, en het zijn er maar 3 geworden.
Titel: Re: Vouwwagenspecialist 2 slotje erop jammer hoor 2
Bericht door: Marjootje op februari 05, 2015, 08:55:02 AM
 :off Ik heb eens gehoord dat Arjan Robben (tis een gerucht he) naar een Audi-dealer ging,.. incognito.. petje op... de verkoper herkende hem in ieder geval niet.
Hij vroeg naar  informatie over de nieuwste Audi. Hij werd met een foldertje de deur uitgewerkt. Verbouwereerd ging hij naar een andere dealer in de buurt en ging met 2 splinternieuwe Audi's naar huis ook 1 voor zijn vrouw.
Het schijnt dat de gelukkige verkoper de andere verkoper even heeft geïnformeerd over zijn "laten lopen" order, die ongetwijfeld slapeloze nachten zal hebben gehad.  :I(wat een sukkel).