Ik ga binnenkort beginnen met de aanpassing van het frame van de wagenbak,
Het inhaken van de stokken voor de voortent vind ik zo'n flut systeem.
(Vraag me af of er meer zijn die dat niet geweldig vinden)
De rvs buizen gelast en geboord die inplaats van de gebogen stokken komen van het wagenbakframe de rest volgt nog
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag154/nickjop/0D2AC4F0-1A0A-4432-A0E4-9D841198C00C-2952-0000035BB0BB0AAF_zps2dc18343.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag154/nickjop/A5F0CF11-FAD3-4212-864E-D6D6FC2F0EAE-2952-0000035B6F4D2B04_zps79c012b5.jpg)
Zien er netjes uit.
Citaat van: edwin1234 op augustus 22, 2014, 01:40:59 PM
Ik ga binnenkort beginnen met de aanpassing van het frame van de wagenbak,
Het inhaken van de stokken voor de voortent vind ik zo'n flut systeem.
(Vraag me af of er meer zijn die dat niet geweldig vinden)
zacht uitgedrukt als je het mij vraagt :J, vooral het voortentframe aan de wagen zetten is altijd weer een uitdaging :N
Citaat van: klapbar op september 01, 2014, 08:41:51 PM
zacht uitgedrukt als je het mij vraagt :J, vooral het voortentframe aan de wagen zetten is altijd weer een uitdaging :N
dat is nou precies waarom ik het aanpas :) :)
ben benieuwd! hou ons (me) op de hoogte!
Zo de klapkar is weer uit de stalling :>
Ben weer verder gegaan met de aanpassing van mijn chantilly.
rvs buizen geplaatst en gaten geboord voor de borgveer met nok die aan de tentstok komt van het voortent frame.
Alles gepast en de wagen compleet opgezet en het werkt perfect :# echt veel makkelijker opzetten zo!
voortent opzetten, stokken uit het frame schuiven in het wagenbakframe en klaar.
foto`s volgen hieronder.
(http://i1164.photobucket.com/albums/q572/evandeplas/0B9B0812-31C6-45EC-A2C9-7BE026FA9DCC_zpsgro4keql.jpg) (http://s1164.photobucket.com/user/evandeplas/media/0B9B0812-31C6-45EC-A2C9-7BE026FA9DCC_zpsgro4keql.jpg.html)
(http://i1164.photobucket.com/albums/q572/evandeplas/87A87E91-A7D2-47F1-A0EE-D53B7BB16259_zps8eviqfoq.jpg) (http://s1164.photobucket.com/user/evandeplas/media/87A87E91-A7D2-47F1-A0EE-D53B7BB16259_zps8eviqfoq.jpg.html)
(http://i1164.photobucket.com/albums/q572/evandeplas/BA9451F2-CF5D-40AC-9210-7AC41FC6BC15_zpsmgjalc5y.jpg) (http://s1164.photobucket.com/user/evandeplas/media/BA9451F2-CF5D-40AC-9210-7AC41FC6BC15_zpsmgjalc5y.jpg.html)
(http://i1164.photobucket.com/albums/q572/evandeplas/326C5677-DB52-476A-BF52-07990044C19E_zpsir8kejpp.jpg) (http://s1164.photobucket.com/user/evandeplas/media/326C5677-DB52-476A-BF52-07990044C19E_zpsir8kejpp.jpg.html)
Meer aanpassingen volgen nog.
Ziet er zeer goed uit, alleen ben je nu niet bang dat mocht het terrein niet vlak zijn, dat je dan aan de onderkant voortent te kort komt?
Als ik de fotos bekijk neem ik aan dat dit nu bij de aansluiting op de wagen een vaste constructie wordt met het frame van de voortent?
De originele situatie maakt het door die haken mogelijk om te scharnieren tussen wagenbak en voortent.
Citaat van: klapbar op augustus 27, 2015, 04:05:50 PM
Ziet er zeer goed uit, alleen ben je nu niet bang dat mocht het terrein niet vlak zijn, dat je dan aan de onderkant voortent te kort komt?
Als ik de fotos bekijk neem ik aan dat dit nu bij de aansluiting op de wagen een vaste constructie wordt met het frame van de voortent?
De originele situatie maakt het door die haken mogelijk om te scharnieren tussen wagenbak en voortent.
Nee,ik heb op schuin terein gestaan deze vakantie en totaal geen probleem ondervonden.
Andere vouwwagen merken hebben dit systeem ook
Je kunt ook nog de stokken in hoogte verstellen.