Hallo!
Na jaren kamperen in een tent, willen we nu een vouwwagen aanschaffen. Belangrijkste criteria zijn:
- Voor 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen).
- Opzettijd inclusief voortent maximaal 1 uur.
- Budget maximaal € 10.000 bij aanschaf van een nieuwe.
Alle tips zijn welkom! Alvast super bedankt!
Groeten Otto
Tja,wat zal ik zeggen ................. Een Combi Camp natuurlijk :J
en nog een aantal andere merken
Hoi,
Als tip wil ik je de Raclet Panama meegeven. Wij zijn een gezin van 4 en supertevreden over deze wagen.
Hij staat vrij snel op, incl de zijcabine voor de kids (die er ook af te laten is indien de kids in apart tentje willen slapen) en incl een luifel. Wij hebben geen voortent gekocht omdat wij de zitplaats naast het bed van de wagen zelf voldoende vinden, we kunnen er makkelijk met vier zitten (met tafel) maar zijn toch 'goed weer' kampeerders en zitten meestal buiten.
Er zitten weinig spatflappen aan zodat ook de opkuis en terug inpakken zeer snel verloopt. De bagageruimte onder het bed is ideaal en je kan er ten alle tijden makkelijk bij (zowel thuis op de oprit als uitgestald op vakantie). Wij hebben de keuken-optie erbij waardoor er ook ineens een ruime disslebak bijzit zodat er meer dan voldoende bagage meekan.
Als fervente fietsliefhebbers zit er bij ons ook een imperiaal bij waarop we vier fietsen probleemloos kunnen meenemen. Uiteraard moeten wel eerst de fietsen en het imperiaal eraf vooraleer we kunnen opzetten, dit neemt iets meer tijd in beslag maar dat hebben we er graag voor over (terwijl mijn man dit doet, verken ik vlug de camping met de kids en maak ik met hen de eerste afspraken over waar ze wel of niet mogen komen)
Indien nog vragne stel ze gerust.
De Cabanon Malawi is ook snel op te zetten. Heeft een tweepersoons bed en een tentje voor twee kleintjes of 1 groter kind. Onze oudste slaapt in een eigen tentje. Is met keuken, voortent of luifel ruim binnen je budget. En staat zeker binnen een uur. Bij slecht weer of een enkele overnachting slaapt de oudste in de wagentent.
Ligt aan de persoon die hem opzet persoonlijk vind ik een uurtje voor een roadmaster ideal snel
De Trigano Odyssee is ook snel op te zetten WW
Ik zou bij diverse dealers gaan kijken en dan een keuze maken
Welke vw is snel op te zetten?
Tja, dan vraag je ook wel een beetje om: Wij van WC-Eend adviseren ................. :H
Maar zonder gekheid. Inderdaad een aantal dealers bezoeken en je goed laten voorlichten.
Hier ook even kijken en lezen: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=29.0
Wij zochten een beetje hetzelfde als jullie. Ook 2 volwassenen en 2 (kleine) kinderen. Wij hebben het een en ander bekeken en de cabanon malawi springt er voor ons echt uit!
Die gaan we hoogstwaarschijnlijk binnenkort bestellen! :>
Succes met zoektocht!
Ik zou de Malawi in ieder geval gaan bekijken; is een mooie snelle opzetter en ruim binnen budget (maar ik vind hem in relatie tot de andere Cabanon modellen wel wat aan de prijs)
......... maar er zijn zo veel snelle opzetters, en het is allemaal heel persoonlijk ..........
Kijk ook eens naar een Combi Camp Flexi. Ook een snelklapper. ( en de opvolger van de Tago settler :) )
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14850.msg191387#msg191387
In dit topic staan onze ervaringen met de Cabanon Malawi. Ja hij is duurder dan de andere Cabanons, maar (veel) goedkoper dan andere snelklappers. En hij heeft een geweldig bed!
Wij hebben een jametic rondo (nu panorama) deze is erg ruim, voortent is iets van 5.20*300m, heeft 2 tweepersoonsbedden en een ondertentje en staat zeker binnen een uur inclusief voortent.
En is ruim binnen jullie budget.
Zijn er überhaupt vouwwagens die niet binnen een uur op te zetten zijn?
Ik denk persoonlijk, als je voor snelheid gaat, je nogal snel van een koude kermis thuis gaat komen.
We hebben bewust nooit te tijd opgenomen. Drinken tussendoor een pilsje (drink ik anders nooit ;-)).
Daarbij hebben wij ook op onze vakanties vw's zien staan.... Tja dan kan ik het ook in een half uurtje.
Uiteraard zullen er ervaren mensen zijn die het wel netjes kunnen binnen een hele korte tijd, maar als beginner....
De "snelheid" komt vanzelf wel.
Ik ben iig wel blij met onze VW dat je ook de luxe luifel hebt voor korte trips/overnachtingen, daardoor hebben we de "ontspanning" over de opzettijd.
Kort verblijf -> snel kunnen opzetten
Lang verblijf -> take it easy
Overigens vinden wij dat wat we allemaal "meesjouwen" het meeste vd tijd kost.
Kijk niet alleen naar de snelheid, want daar verkijk je je op. De verkopers spiegelen het altijd een stuk mooier voor dan het is. De wagen staat al met de poten uitgedraaid en altijd op een vlakke ondergrond. Jullie hebben de hele winter nog, dus lekker een paar adressen af en uitvoerig diverse modellen bekijken. Wij zijn van de Jametic overgestapt op de Cocoon. Beide snelle klappers. Maar de Cocoon is gewoonweg kwalitatief van een veel hoger niveau, dat voel je. En het opzetten gaat niet beslist veel sneller, maar wel een stuk relaxter en geen gesleep meer met spullen en een zware keuken. En een Cocoon XL biedt extra ruimte voor een slaapplek voor 2 kinderen.
Beste allen,
Wat is het waanzinnig leuk en mooi om te zien hoe enthousiast iedereen reageert op mijn vraag. Ik wordt er helemaal enthousiast van.
De diverse tips (Cabanon Malawi, Combi-Camp, Jametic Panorama, Trigano Odysee, Raclet Panama, etc) zet ik eens goed naast elkaar.
Uiteraard bezoek ik diverse winkels en doe online wat research. Maar de ECHTE ervaringen hoor je toch van de mede vouwwagen gebruikers met een objectieve mening. Vandaar mijn vraag en dit heeft me al erg geholpen! Uiteraard is snelheid van opzetten niet het enige wat van belang is, maar voor nu was dit mijn belangrijkste vraag.
Een mooie luifel waaronder ik onder het genot van een biertje mijn nieuwe overbuurman zie klooien met een langzaam op te zetten vouwwagen, waarbij de ruzie en frustratie van het gezicht te lezen valt.... dat is ook wat waard natuurlijk! :-)
Allen bedankt!!
Wij zijn overgestapt van de jamet rondo naar de Aart Kok Livingstone. Deze wagen is door mijn vrouw alleen op te zetten en ook nog binnen afzienbare tijd.We hebben een zoon van 7 en die slaapt reeds in zijn eigen tentje, misschien is dit ook wel iets om mee rekening te houden wanneer gaan ze in een eigen tentje? Bij de Livingstone is ook een tentuitbouw te verkrijgen voor twee personen. Let wel op snel uitgeklapt wil nog niet zeggen dat je klaar bent;-) kastjes kleedjes e.d. Komt er ook allemaal bij!
Citaat van: danny060473 op oktober 07, 2014, 05:12:16 PMLet wel op snel uitgeklapt wil nog niet zeggen dat je klaar bent;-) kastjes kleedjes e.d. Komt er ook allemaal bij!
En dat laatste heb je dus zelf in de hand. Ten eerste is de troep die je meeneemt bepalend. Maar ten tweede ook het type vouwwagen. Bij de modellen als Cocoon, Malawa, Zambesi RL en de Panama kun je makkelijk bij de spullen onder het bed. Wij hebben dan ook amper spullen in de voortent staan, blijft allemaal in de kratten onder het bed. Bed optillen en je kunt er bij.
Citaat van: Yella op oktober 07, 2014, 06:21:17 PM
En dat laatste heb je dus zelf in de hand. Ten eerste is de troep die je meeneemt bepalend. Maar ten tweede ook het type vouwwagen. Bij de modellen als Cocoon, Malawa, Zambesi RL en de Panama kun je makkelijk bij de spullen onder het bed. Wij hebben dan ook amper spullen in de voortent staan, blijft allemaal in de kratten onder het bed. Bed optillen en je kunt er bij.
Dat is inderdaad echt heel handig. Je kunt enorm veel kwijt onder het bed en je hoeft nauwelijks te sjouwen met spullen. Wij gebruiken dan ook geen kastjes, doen alles in kratjes onder het bed. Bij langer verblijf zet ik de kratjes met kleren trouwens wel in de wagentent. Dan kunnen de kinderen bij hun kleren als ze bv vroeg naar de wc moeten. Bij de Malawi kun je ook nog heel veel kwijt onder het dekzeil. Die spullen moet je er eerst afhalen voor het opzetten, maar bij ons zijn het spullen die we toch altijd nodig hebben, zoals tafel en stoelen.
Maar inderdaad, het is fijn een snelle opzetter te hebben, maar toch ben je, met volledig opzetten en inrichten, toch nog wel even bezig. Voor een enkele overnachting ben je wel zo klaar, dat is niet te vergelijken met een tent (ook wij hebben jaren met een tent gekampeerd). Heerlijk is dat! Wij gaan niet meer terug naar een tent, door het opzetgemak, de keuken en vooral door het geweldige bed. :J
Wij hebben een Kavango (aart kok) en we gebruiken geen kratjes, behalve voor de boodschappen :J
Voor het betere trekwerk gebruiken we een reistas waarin voor 1 of 2 dagen kleding zit. De toilettas is altijd al bereikbaar omdat daarin ook de uitbreiding van de ehbo tas zit. Beiden liggen dan trouwens in de auto zodat ze atijd (ook bij een eventuele hotelovernachting) gebruikt kunnen worden.
Voor het "we kunnen" langer blijven gebruiken we de gewone tassen die dan onder het opklapbare bed vandaan komen en na gebruik weer weg gezet worden. Het grondzeil rits ik er dan soms wel en soms niet in. Dat zit er bij ons niet standaard ingeritst omdat wij de slaapcabine onder het tweede bed gebruiken en het samen wel héél zwaar gaat worden om te tillen.
Als ik zeker weet dat ik langer ga blijven neem ik meer moeite om te klappen en zet ik het een en ander op aan kastjes en andere kampeerzooi die je iegenlijk niet nodig hebt maar toch weer elk jaar mee neemt :I
Als het moet sta ik binnen 15 minuten, ten minste als het terrein het toelaat uiteraard. Als het niet moet open ik na het rechtzetten van de wagenbak eerst een bier en ga dan over in de KK modus. Dan staan we tussen de 30 minuten en 3 uur :H
Citaat van: KenJo op oktober 07, 2014, 11:13:59 PM
Als het moet sta ik binnen 15 minuten, ten minste als het terrein het toelaat uiteraard. Als het niet moet open ik na het rechtzetten van de wagenbak eerst een bier en ga dan over in de KK modus. Dan staan we tussen de 30 minuten en 3 uur :H
Haha! precies zoals ons. Goed omschreven :-)
@ Otto1977, door jullie budget kan je idd een mooie nieuwe kopen, en naar wat ons verteld is, zijn de nieuwe vw's allemaal "snel" op te zetten.
Schijnt dat het in de voortenten het werk gaat zitten... Daarom vind ik dus ook een mogelijke "kort-verblijf" (in ons geval de luxe luifel) optie een fijn iets.
En de voortent maakt ook vaak het verschil in grootte.
Bij de grote vakantie vinden wij ruimte erg belangrijk. Lijkt mij dat een kleinere voortent veel makkelijker/sneller op te zetten is. Maar nogmaals wij willen ruimte, dus daar is de tijd dan ook naar.
Overigens zijn wij zeer tevreden met het opzetten van onze vw.
Citaat van: KenJo op oktober 07, 2014, 11:13:59 PM
Als het moet sta ik binnen 15 minuten, ten minste als het terrein het toelaat uiteraard. Als het niet moet open ik na het rechtzetten van de wagenbak eerst een bier en ga dan over in de KK modus. Dan staan we tussen de 30 minuten en 3 uur :H
Dat is idd de definitie van snelklappen ook in ons geval. Als het moet... WW
Voor mij toch nog een belangrijk punt, als er te veel losse stokken en bouwinstructies (plannetjes) aan te pas komen dan is het voor mij ook niet snelklappen meer. Het moet een beetje zichzelf uit wijzen, maw het klappen moet wat vanzelf gaan zonder te ingewikkelde toeren van buisje hier, buisje daar, knopje ginder... Gewoon simpel en degelijk zoals de onze :#
Wij zijn in het bezit van een Panorama en die zet na enige oefening zeer snel op. Ook voor een enkele overnachting. Bijkomend voordeel is dat bij een enkele overnachting dat je meteen een luifel hebt, je ritst het voorpand er gewoon niet in. Nadat de klapper waterpas staat (dat doen wij met een leveler en accuboor) binnen 10 minuten ongeacht ondergrond , staat de basis in nog eens maximaal 10 minuten met 8 haringen. Er zijn dan 4 slaapplaatsen beschikbaar en we kunnen koken. Inklappen is nog minder werk als grondzeil e.d. niet is ingeritst. Wij gooien altijd het gaatjestapijt op de grond dat toch bovenop de vouwwagen licht, die is opgevouwen 220x160 en past precies voor de bedden en kan er dan ook zo weer op gegooid worden.
Het is ons gebleken dat om het klappen snel te kunnen doen het idd erg belangrijk is om uit de wagenbak te kunnen leven. Wij hebben alleen de kleding in de voortent staan in 3 plastic bakken. Deze staan in de auto tijdens het reizen. Van volledig uitgepakt en opgezet (luifel en annex en alle haringen en stormbanden) tot rijden lukt ons binnen 45 minuten. Maar toen hadden we echt haast.... En wij reizen niet bepaald licht, eerder enorm uitgebreid met 6 klapkratten onder het bed met eten, speelgoed etc etc.
Niet onbelangrijk, sinds de vervanging van de Dakota door de Panorama heeft mijn huwelijk een stuk minder te lijden van de opzetten en afbreken van de vouwwagen. En dat is erg fijn! :K
Wij zijn na een Trigano Odyssee zelf op zoek naar een Combi Camp (Venezia, Valley of Country). Wij zijn op dit moment met 1 kind en nr. 2 is onderweg. De oudste zal nog wel een paar jaar bij ons in de tent slapen, dus we willen i.i.g. een versie met gastencabine.
De reden dat wij van het principe zoals de Odyssee afstappen is dat bij een enkele overnachting (na een lange dag reizen) je bij dit soort wagens toch altijd nog een aantal haringen en stangen moet neerzetten. Dit alles stond bij ons altijd in ongeveer 20 minuutjes, dus dat is al snel. Maar bij een CCV of CCC trek je de basis binnen een paar minuten open zonder haringen te moeten slaan en stangen te moeten zetten. Dit lijkt ons persoonlijk een heerlijke vooruitgang. Als we langer zouden blijven staan kunnen we naar behoefte de luifel/voortent erbij opzetten, maar dit staat bij een CC volgens mij ook binnen niet al te lange tijd.
Daarnaast hebben we nog een aantal andere punten waarom we willen overstappen van merk, maar bij deze i.i.g. een omschrijving van de reden waarom we nog 'sneller' willen klappen.
@ L4a: Goed bezig!
De argumenten die je aanhaalt kloppen precies. Ik kan je dan wel aanraden om een versie met verhoog bed te kiezen. Dan hoef je bij een tussenstop of korte overnachting niets van het bed te halen en kunnen de kinderen eenvoudig op de deksel slapen. Wij hadden daarvoor logeermatrasjes bij ons die we dan op het deksel konden leggen, maar dat gaat ook met inflatables of zo.
Ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Het verhoogde bed is echt ideaal! Voor een enkele overnachting zetten wij bijna ook altijd de luifel erbij op. Omdat wij hem aangeritst laten zitten, staat deze ook in 5 minuten!
Wie verteld even dat een camplet ook een zeer geschikte optie is, opzetten in 5 minuten, incl voortent.
De nieuwe heb je wel beneden 10.000 euro.
Lekkere lichte wagen (250 kilo), met vast deksel. en 4 persoons (met gastencabine uit te breiden naar 6 pers) de nieuwe types hebben een mooie ruime ronde luifel. (optie). kijk maar eens op youtube en zoek eens op camplet, dan zie je meteen de opzet instructie staan.
Citaat van: L4a op oktober 08, 2014, 08:38:24 AM
Wij zijn na een Trigano Odyssee zelf op zoek naar een Combi Camp (Venezia, Valley of Country). Wij zijn op dit moment met 1 kind en nr. 2 is onderweg. De oudste zal nog wel een paar jaar bij ons in de tent slapen, dus we willen i.i.g. een versie met gastencabine.
De reden dat wij van het principe zoals de Odyssee afstappen is dat bij een enkele overnachting (na een lange dag reizen) je bij dit soort wagens toch altijd nog een aantal haringen en stangen moet neerzetten. Dit alles stond bij ons altijd in ongeveer 20 minuutjes, dus dat is al snel. Maar bij een CCV of CCC trek je de basis binnen een paar minuten open zonder haringen te moeten slaan en stangen te moeten zetten. Dit lijkt ons persoonlijk een heerlijke vooruitgang. Als we langer zouden blijven staan kunnen we naar behoefte de luifel/voortent erbij opzetten, maar dit staat bij een CC volgens mij ook binnen niet al te lange tijd.
Daarnaast hebben we nog een aantal andere punten waarom we willen overstappen van merk, maar bij deze i.i.g. een omschrijving van de reden waarom we nog 'sneller' willen klappen.
Met de odyssee nog nooit haringen met overnachting gebruikt.
Hooguit 2 om te zorgen dat deze met wind niet weer inklapt.
Maar gebruikte meestal de keuken daarvoor.
En verder alleen de middenstand bovenin .
Binnen 5 a 10m lag je al in bed als het moest.
Citaat van: otto1977 op oktober 06, 2014, 01:57:42 PM
Hallo!
Na jaren kamperen in een tent, willen we nu een vouwwagen aanschaffen. Belangrijkste criteria zijn:
- Voor 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen).
- Opzettijd inclusief voortent maximaal 1 uur.
- Budget maximaal € 10.000 bij aanschaf van een nieuwe.
Alle tips zijn welkom! Alvast super bedankt!
Groeten Otto
Otto. Er zijn veel wagen die in 1 uur staan. Echter afbreken is een ander verhaal. Ik weet niet hoe anderen dit ervaren maar bij een Jamet 4x4 staat binnen één uur inclusief haringen, echter afbreken duurt zeker 2 a 3 uur. Dit komt omdat allen weer schoon moet zijn voor je de tent inklapt. Zeker als het gras nog nat is zal je alles droog moeten maken. Hou hier ook rekening mee. Succes met zoeken.
Citaat van: spikehome op oktober 08, 2014, 06:00:57 PM
Met de odyssee nog nooit haringen met overnachting gebruikt.
Hooguit 2 om te zorgen dat deze met wind niet weer inklapt.
Maar gebruikte meestal de keuken daarvoor.
En verder alleen de middenstand bovenin .
Binnen 5 a 10m lag je al in bed als het moest.
Wij hebben serieus een keer toen de wagen niet geheel goed vast stond met haringen een flinke windvlaag onder de voortent gehad waardoor het geheel terug wilde klappen. Door de middenstand bovenin kon dit eigenlijk niet, met gebogen schuifstangen als gevolg. (dit was niet tijdens de nacht gelukkig), dus daarom zorgden we er i.i.g. voor dat hij voor een nacht vast genoeg stond. Dus daarom waren wij wel iets langer bezig dan 10 min (en er moest vaak nog geleveld worden, alle spullen onder het riante dekzeil vandaan etc. Dat zit bij mij bij die 20 min. in)
Wij gingen ook voor het snelle klappen en dat lukt ook, maar weet je, vijf minuten meer of minder maakt echt niks uit. (Een uur meer of minder wel natuurlijk) Wij trekken rond, maar blijven vaak ook wel een week of meer staan en ook dan moet je lekker kunnen kamperen met wind, regen, zon, hitte. En lekker kunnen slapen, handig kunnen koken. Bij een enkele overnachting in de regen moet je in de wagentent kunnen eten met zijn allen. Een vast deksel vonden wij daarom te krap. Bovendien wilden wij overal kunnen kamperen en dus niet een te grote vouwwagen. De portemonnee stelt ook eisen. Dus tja, er speelt zoveel mee.
Uiteindelijk maakt idd die 10 minuten meer of minder niet uit. En de één is ook gewoon sneller met hetzelfde systeem als de ander, of stelt zoals gezegd andere prioriteiten met in en uitklappen qua snelheid.
Dus het is aan TS te bepalen wat hij met deze ervaringsverhalen doet om tot zijn beslissing voor zijn 'snelle' klapper te komen, ik hoop dat het het hem gaat lukken!
En uiteindelijk weet je pas na een aantal jaren kamperen wat het best bij je past. Je moet gewoon eerst ervaring opdoen. Dus wellicht slim om eerst een keus te maken door een oude gebruikte te kopen van wat je denkt dat handig is.
en toch zijn wij blij met onze snelle klapper.
Voorheen hadden we een alpenkreuzer, mooi ruim van binnen dat wel, en ik moet zeggen dat we hier best handig in waren met op en afbreken.
Toen we eens op een camping een paar dagen bij wilde boeken omdat de camping ons goed beviel, moesten we verhuizen naar een andere plek.
Hebben we niet gedaan en zijn toen maar vertrokken omdat we er teveel tegen op zagen qua werk. met onze huidige camplet is dat geen probleem meer. :O
Citaat van: JXP op oktober 08, 2014, 07:31:07 PM
Otto. Er zijn veel wagen die in 1 uur staan. Echter afbreken is een ander verhaal. Ik weet niet hoe anderen dit ervaren maar bij een Jamet 4x4 staat binnen één uur inclusief haringen, echter afbreken duurt zeker 2 a 3 uur. Dit komt omdat allen weer schoon moet zijn voor je de tent inklapt. Zeker als het gras nog nat is zal je alles droog moeten maken. Hou hier ook rekening mee. Succes met zoeken.
Inklappen is inderdaad een ander verhaal. Ookal staan wij maar 1 nacht, toch zijn we wel een uur kwijt om in te klappen. Dat is wel inclusief opfrissen en een tussendoor ontbijtje met een kop thee maar zoals JXP aanhaalt zal je bijvoorbeeld vocht, zand en modder op de modderslabben weg moeten halen anders wordt de rest smerig. En de kans dat je last hebt van vocht (dauw) is vrij groot.
Citaat van: KenJo op oktober 10, 2014, 08:49:37 AM
Inklappen is inderdaad een ander verhaal. Ookal staan wij maar 1 nacht, toch zijn we wel een uur kwijt om in te klappen. Dat is wel inclusief opfrissen en een tussendoor ontbijtje met een kop thee maar zoals JXP aanhaalt zal je bijvoorbeeld vocht, zand en modder op de modderslabben weg moeten halen anders wordt de rest smerig. En de kans dat je last hebt van vocht (dauw) is vrij groot.
Afgelopen jaar waren we binnen 40 minuten weg met de Cocoon, incl. ontbijt en kopje thee. we hadden wel al de luifel de dag tevoren opgerold zodat we die niet meer hoefden op te ruimen. De Cocoon keuken kan dichtgeklapt prima buiten overnachten. veel tijd ging er bij ons nog zitten in het naar buiten slepen van alle troep waaronder de kano's en bijbehorende uitrusting en dit later weer op de Cocoon stapelen. Door de Alutec kist nu achterop voor volgend seizoen zal het nog sneller en makkelijker kunnen omdat er met die spullen niet meer gesjouwd hoeft te worden. Snelheid vind ik niet eens het belangrijkst, maar het gemak en dat alles lekker relaxed kan zonder gesjouw en gezeul. En van de Cocoon hoeven we alleen maar het kuipzeil droog te maken tijdens het inklappen, kan in fases. Modder komt er in principe niet op. En bovendien komt er alleen zeil op zeil en doek op doek bij het inklappen. da's ook handig om rekening mee te houden.
Citaat van: Yella op oktober 10, 2014, 09:31:29 AM
Modder komt er in principe niet op. En bovendien komt er alleen zeil op zeil en doek op doek bij het inklappen. da's ook handig om rekening mee te houden.
Dat is dan een mooi voordeel! Bij de kavango is dat niet zo, daar liggen de slab's bij het opklappen op het tentdoek en als je niet oplet zelfs op de bedden.
+ punt voor de Cocoon dus
Citaat van: KenJo op oktober 10, 2014, 10:48:40 AM
Dat is dan een mooi voordeel! Bij de kavango is dat niet zo, daar liggen de slab's bij het opklappen op het tentdoek en als je niet oplet zelfs op de bedden.
+ punt voor de Cocoon dus
De Cocoon heeft geen slabben. Vond ik raar, maar heb er nog geen nadeel van gezien. Alleen maar voordeel. En het tentdoek wordt ook niet smerig of zo. Misschien als je echt in zand of modder kampeert en het regent hard.