Hallo mede Trigano Galleon bezitters.
Ik ben benieuwd naar jullie mening aangaande deze vouwwagen. Ik lees een hoop voors en tegens. De een vindt het allemaal super en de ander weer totaal slecht.
Ik lees graag jullie reacties.
Vriendelijke groet,
Ronald.
ps:wij gaan onze wagen binnenkort halen.
Op de eerste plaats bevalt ons de Galleon prima. We hebben echt geen spijt van de aankoop.
Hij heeft wel wat zwakheden, maar dat is normaal bij Franse komaf zullen we maar zeggen.
Gemakkelijk op te zetten, erg ruime voortent en luifel, bij weekendjes is het slaapgedeelte en de luifel voldoende.
Houdt zich prima bij harde wind en is gemakkelijk op te zetten.
Er is veel ruimte in de vouwwagen om spullen mee te nemen, wij hebben het zeil 25 cm laten verlengen en kunnen nu alles onder het zeil laden, stoelen en zelfs een volwaardig matras. Er zijn een paar zwakke punten waarop je goed moet letten:
- de scharnieren van de bagage kleppen zijn niet erg sterk om op gaan te zitten.
Dit is op te lossen door 2 pootjes onder de klep aan iedere zijde te zetten of door zwaardere en langere scharnieren te gebruiken
- stroom stekker tussen keuken en vouwwagen
Vervang deze zo snel mogelijk door een 7 polige stekker, anderzijds gaat bij de eerste regenrit de hele kerstboom achter verkeerd branden
- draagpunten bermkeuken aan de vouwwagen
Deze draagpunten gaan bij een zwaar beladen keuken graag uitzakken en zullen na loop van tijd afbreken. Ik heb deze versterkt doormiddel van een onderliggende koker links en rechts. Dit breekt nooit meer af.
- steunpoten vouwwagen
Zorg altijd voor een gelijkwaardige druk, anderzijds breken ze midden door. Dit komt door een slechte montage positie. Het midden wordt niet ondersteund.
Onze vorige vouwwagen was een Conway Mirage en was aanzienlijk degelijker gemaakt. Maar dat is het verschil denk ik van 1999 en bouwjaar 2012.
In ieder geval veel plezier met jullie aankoop, ben maar niet bang dat je er spijt van krijgt.
Hoi Ronald,
we hebben via de mail al contact gehad dus mijn ervaringen ken je.
Ik ben echt heel tevreden en wens mijzelf geen andere wagen en afgaande op jullie selectieproces, denk ik dat jullie ook gewoon tevreden Galleonkampeerders worden!
Als je twijfels hebt over de Galleon is de Odyssee dan niet het overwegen waard?
Het enige wat dan overeenkomt is het merk Een Odyssee is natuurlijk best een mooie wagen, maar wat uitstraling, ruimte en concept betreft totaal niet vergelijkbaar.
Hallo, ook wij (mijn man en 3 kinderen) net een galleon gekocht bj 2012 bij Pauw Recreatie. Voor ons voor het eerst kamperen met een vw, hiervoor altijd met een tunneltent gekampeerd! Erg fijn om hier zoveel informatie te vinden. Naast vreugde over de aanschaf ook hier wel vragen of het idd de juiste beslissing is geweest.
Poldertoerist fijn te lezen dat je tevreden bent over de aanschaf!
Marcel jouw reactie is dan ook heel geruststellend om te lezen, fijn!
Ik lees gelijk al een aantal punten waar we wat mee kunnen zodra we de wagen hebben opgehaald. We willen de vw eerst bij vrienden in de tuin opzetten om zo alles rustig te kunnen opzetten, en bekijken.
Ik begrijp de tip voor de keuken nog niet echt, maar dat zal aan mij liggen. En de opmerking over de steunpoten baart mij eigen wel wat zorgen. Wat bedoel je precies met een gelijkwaardige druk? Tijdens het slapen?
Ik heb nog een vraag aan de ervaren galleonners.... Is het mogelijk om een lattenbodem boven op de slaapplank te bevestigen? Ik zag dat bv ikea de afmeting 70 x 200 mtr verkoopt, stukje erafhalen dat wel. Maar kunnen we dit er voor vast bovenop spijkeren? En kan er een dekmatras op blijven liggen tijdens het inklappen?
Ik lees ook over het opzetten verschillende reacties. Hoe is jullie ervaring? Het leek ons juist zo prettig om de tent uiteindelijk omhoog en naar voren te kunnen trekken. Zo ging dat ook bij onze tunneltent. Is het handig om de stokken te markeren of is dit niet nodig?
Alvast bedankt voor de reacties, groet Ilona
Citaat van: Marcel69 op maart 23, 2015, 09:49:55 PM
- draagpunten bermkeuken aan de vouwwagen
Deze draagpunten gaan bij een zwaar beladen keuken graag uitzakken en zullen na loop van tijd afbreken. Ik heb deze versterkt doormiddel van een onderliggende koker links en rechts. Dit breekt nooit meer af.
Heb je dat meegemaakt?
Hoeveel kilo had je in de keuken liggen dan?
VW-specialist heeft ons altijd op het hart gedrukt dat 15 -18 kilo echt maximaal is.
Dat heb ik ik idd meegemaakt, anders zou ik er geen kokers onder hebben gemaakt.
In de keuken een 25 kilo en dan wanneer deze aan de vouwwagen hangt nog een 15 tot 20 kilo er bovenop.
Dan gaan die wel heel erg simpele stoelhoekjes uithangen ja.
Net zoals wij onze Conway ook altijd hebben beladen.
Tja, dik 40 kilo op de keuken... ::)
Ja en dat gaat prima, om met lege ruimtes op pad te gaan heeft geen zin.
De vouwwagen zelf kan het gewicht prima dragen.
De as en banden zijn hier prima op berekend. Die zijn degelijk genoeg.
Bij volle belading voor 3 weken vakantie zal de hele vouwwagen tussen de 600 en 700 kilo zijn.
Hallo Marcel69
In reactie op jouw opsomming.
- de scharnieren van de bagage kleppen zijn niet erg sterk om op gaan te zitten.
Dit is op te lossen door 2 pootjes onder de klep aan iedere zijde te zetten of door zwaardere en langere scharnieren te gebruiken
HOE HEB JIJ DIT OPGELOST
- stroom stekker tussen keuken en vouwwagen
Vervang deze zo snel mogelijk door een 7 polige stekker, anderzijds gaat bij de eerste regenrit de hele kerstboom achter verkeerd branden
WAAROM EEN 7 POLIGE? EEN 13 POLIGE HEEFT TOCH OOK EEN GOED AFDICHTING OF ID
- steunpoten vouwwagen
Zorg altijd voor een gelijkwaardige druk, anderzijds breken ze midden door. Dit komt door een slechte montage positie. Het midden wordt niet ondersteund.
HOE HEB JIJ DIT OPGELOST
Lees graag je reactie.
Ronald
Citaat van: Marcel69 op maart 27, 2015, 11:48:00 PM
Ja en dat gaat prima, om met lege ruimtes op pad te gaan heeft geen zin.
De vouwwagen zelf kan het gewicht prima dragen.
De as en banden zijn hier prima op berekend. Die zijn degelijk genoeg.
Bij volle belading voor 3 weken vakantie zal de hele vouwwagen tussen de 600 en 700 kilo zijn.
...bij ons past alles gewoon netjes in de wagen zelf. Hoef niets op de keuken te leggen (de kussens of twee slaapzakken misschien).
Alleen als de kogeldruk te hoog wordt gaat er bij ons nog iets extra's in de keuken; de haringen bijvoorbeeld, het gereedschapskistje... maar dan nooit meer dan de aangeraden 20 kilo.
Vind het geweldig dat jullie er dik 40 kilo opleggen omdat de VW-specialist ons zo nadrukkelijk op het hart gedrukt heeft die 20 kilo niet te overschrijden. Dat heeft die man wel een keer of 3 herhaalt :J
Citaat van: Rsjab op maart 28, 2015, 01:35:14 PM
Hallo Marcel69
In reactie op jouw opsomming.
- de scharnieren van de bagage kleppen zijn niet erg sterk om op gaan te zitten.
Dit is op te lossen door 2 pootjes onder de klep aan iedere zijde te zetten of door zwaardere en langere scharnieren te gebruiken
HOE HEB JIJ DIT OPGELOST
- stroom stekker tussen keuken en vouwwagen
Vervang deze zo snel mogelijk door een 7 polige stekker, anderzijds gaat bij de eerste regenrit de hele kerstboom achter verkeerd branden
WAAROM EEN 7 POLIGE? EEN 13 POLIGE HEEFT TOCH OOK EEN GOED AFDICHTING OF ID
- steunpoten vouwwagen
Zorg altijd voor een gelijkwaardige druk, anderzijds breken ze midden door. Dit komt door een slechte montage positie. Het midden wordt niet ondersteund.
HOE HEB JIJ DIT OPGELOST
Lees graag je reactie.
Ronald
1 - Wij hebben lange scharnieren onder de kleppen gemaakt. En in het midden een klappootje.
2 - Waarom zou je alleen voor de verlichting een 13 polige stekker nemen? Er zit in de keuken niets extra's qua stroom, meer dan 7 polig is daar achter overbodig.
3 - Wij zorgen dat de voorzijde en achterzijde altijd gelijkmatig op wordt gedraaid of laten zakken. Meer kun je er niet aan doen.
(https://lh3.googleusercontent.com/-t9z21N77OpA/VRbeAZ7aotI/AAAAAAAAA0g/OXpAy-S1N6s/w426-h237/trigano.JPG)
Dank je voor de reactie Marcel.
Heb je toevallig ook een foto of iets dergelijks van die extra scharnier en pootjes?
De auto heeft al een 13 polige stekker vandaar. Heeft een 7 polige stekker geen last van water dan? Nee toch. Ligt meestal aan de verbinding is mijn ervaring.
Maar goed kan nooit kwaad hier over na te denken.
Gr....
Ronald
Hallo Ronald,
Hebben jullie de vouwwagen inmiddels opgehaald? Wij wel en in de meivakantie een paar dagen proefgedraaid. Het opzetten ging best redelijk moet ik zeggen, maar kan zeker nog efficiƫnter na dit een paar x te hebben gedaan. Ik ben benieuwd naar jullie eventuele ervaring al.
Een vraag misschien voor de ervaren galleonners; Wij hadden een probleem met het strakzetten, precies het gedeelte wat van de wagenbak naar de tent overgaat. De 3 bovenste stokken die je net op dat punt horizontaal moet gebruiken, met die ronde haakjes eraan, daarvan hebben wij niet kunnen ontdekken waar die aan bevestigd moeten worden. Nu steken ze eigenlijk de wagenbak in, zonder eindbevestiging. Is dat de reden waarom het doek aan de bovenkant niet strak staat?
Ik hoor heel graag hoe dat bij jullie is en wat wij niet goed hebben gedaan.
Groet,
Ilona
aan het frame van de wagentent zitten oogjes! daar haak je ze in.
Citaat van: Ilona op mei 30, 2015, 12:53:45 PM
Een vraag misschien voor de ervaren galleonners; Wij hadden een probleem met het strakzetten, precies het gedeelte wat van de wagenbak naar de tent overgaat. De 3 bovenste stokken die je net op dat punt horizontaal moet gebruiken, met die ronde haakjes eraan, daarvan hebben wij niet kunnen ontdekken waar die aan bevestigd moeten worden. Nu steken ze eigenlijk de wagenbak in, zonder eindbevestiging. Is dat de reden waarom het doek aan de bovenkant niet strak staat?
Ik hoor heel graag hoe dat bij jullie is en wat wij niet goed hebben gedaan.
Groet,
Ilona
Citaat van: Rsjab op maart 28, 2015, 01:35:14 PM
- stroom stekker tussen keuken en vouwwagen
Vervang deze zo snel mogelijk door een 7 polige stekker, anderzijds gaat bij de eerste regenrit de hele kerstboom achter verkeerd branden
WAAROM EEN 7 POLIGE? EEN 13 POLIGE HEEFT TOCH OOK EEN GOED AFDICHTING OF ID
Ook wij hebben een Trigano wagen, met de veelbesproken stroomstekker aan de keuken. Vorig jaar meerdere heel heftige buien gehad (bijbelse proporties, episch, noem maar op). Nooit last gehad met de verlichting.
Wel helemaal eens dat het er weinig degelijk uitziet, afwerking is matig, maar is dat niet de charme van een frans product?
@Ilona.
Wij hebben de wagen 1x in de tuin opgezet een week na het ophalen en dat ging goed.
Met de hemelvaartvakantie een paar dagen weggeweest en het opzetten ging ook weer goed. Het bevestigen van de 3 horizontale stokken gaan inderdaad aan de oogjes die aan het slaapgedeelte vast zitten.
Waar ik achterkwam, was dat een slaapgedeelte los van de grond stond na het opzetten. Deze werd als het ware door de tent omhoog getild. Bij de volgende keer maar extra op letten.
Verder een regenbui over de tent gehad en ook hier geen problemen. k denk dat het op zetten ook niet voor problemen hoeft te zorgen.
Ik heb niet zoveel haast als ik op vakantie ben en wat scheelt een half uurtje langer nu in het geheel?
Veelplezier met de komende vakantie's.
Groet,
Ronald
ik wou graag weten hoe het slaapcomfort en ruimte is bij de Galleon. Deze heeft 1.40 bedden tegenover 1.65 zoals de Safari. Ook heeft de galleon geen lattenbodem wat me precies meer aanspreekt qua stevigheid.
Dag Veek,
Comfort.. zo persoonlijk.
Wat ik je wel kan zeggen is dat er over stevigheid van het bed niets te klagen is. voor sommigen is het mss zelfs een beetje te. Ik vind het bed niet overdreven smal. Mijn referentie is het bed dat ik als laatste in de caravan had en dat was gevoelsmatig smaller.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat het matras uit 2 delen bestaat en dat het tweede deel een smal aan te ritsen stukje is. dat is gewoon niet ideaal. een topper elimieert dat en dat kan (weet ik inmiddels) al een dekbed zijn wat je er overheen legt. dat maakt het ook gelijk wat zachter. Mijn ex vond het bed veel te hard, ik vind het heel fijn, maar slaap graag op een stevig matras. Je komt er echt maar op 1 manier achter... proefliggen. En ik weet niet wat je budget is, maar het kan geen kwaad om te overwegen de matrassen direct te vervangen voor iets wat bij je past. Eigenlijk is het typisch. Als je het forum leest dan zie je dat er over iedere vouwwagen wel op en aanmerkingen zijn op de matrassen. Te hard, te zacht etc. en achteraf proberen we het met toppertjes naar de zin te maken. Waarom niet direct investeren in een goed matras? (als het je niet bevalt)
Lekker algemeen antwoord he :-) maar het is gewoon een feit dat wat de een heerlijk vindt dat dat voor de ander niet zo hoeft te zijn. Ik vind het bed fijn, maar ga dus niet verkondigen dat het dat is. Dat moet je gewoon zelf ondervinden.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Ik heb hier zelfs veel aan :P ik worstel toch echt met een galleon en een safari. Een topper zou idd een uitkomst hierop zijn. Klapt je het dan ook nog gewoon mee dicht? Is de 140cm inclusief het zitkussen want op de brochure is dit zeer onduidelijk. Ik had niet het gevoel toen ik in Boxtel was dat dit zon klein bed was. En bij camping zorro staan ze niet in de showroom.
Is het grondzeil echt beduidend lichtere kwaliteit (las ik in een ander topic)
Ook las ik water in de bedden? Lijkt me eerder een fout dan een 'kinderziekte'? Of heeft u daar ook wel last van?
Water in de bedden? dat is mij geheel onbekend. ik heb zelfs geen vochtige matrassen waar anderen wel vaak over klagen.
Ik zat gisteren te twijfelen. want 140 is volgens mij alleen de breedte van de bedplank en dus niet met het aangeritste stuk want zo smal vind ik het bed niet, maar ik heb de vouwwagen net gisteren naar de stalling gebracht dus kan het niet voor je nameten.
Het kuipgrondzeil is niet van bysonil wat het bij anderen wel soms wel is. het is sterk genoeg. ik heb er zelf een tenttapijt op maat in liggen om de kuip te beschermen. Het is inderdaad lichter. Dat is denk ik een bewuste keus. Het is ander materiaal, lichtere kwaliteit dat zou ik zo niet willen zeggen. Bij mij doorstaat het honden en kinderen zonder probleem, en het is handelbaar.
Dat van de vochtige bedden was bij de raclet dus, dacht da het de galleon was.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14734.0
Citaat van: Veek op juni 10, 2015, 04:22:26 PM
Dat van de vochtige bedden was bij de raclet dus, dacht da het de galleon was.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14734.0
Is bij ons ook niet bekend voor de Raclet.