Hallo,
Ik dacht vorig jaar, toen we onze Jamet Panorama aanschaften, onze eerste vouwwagen, dat het aan mijn kippenkracht lag (ik ben geen sportmens).
Het verzetten vorig jaar op de camping en vervolgens twee keer uitlijnen (eerste vakantie) brak mij compleet op.
Vandaag een setje voor op de accuboor aangeschaft, geen zielige Bosch accuboor.
En die krijgt het dus ook niet voor elkaar, koolborstellucht tot gevolg.
Alles bij 20% verwijderd van volledig ingedraaid, vouwwagen optillen is geen punt.
Vervolgens met vet in de weer (misschien te goed gegalvaniseerd) en nog steeds geen resultaat.
Nu dus de hamvragen, al kan ik ze denk ik al beantwoorden:
- Is dit normaal?
- Is dit een bekende klacht?
Vast dank voor jullie meedenken.
Misschien nog even een vraag aan de leverancier? Zie dat jullie een 2014 wagen hebben dus daar moet nog garantie / service op zitten
Als het uitdraaien erg / te zwaar gaat dan misschien door hen nog onder garantie laten controleren???
Ook voor mensen met kippekracht moet het te doen zijn natuurlijk..
Dank Shoppie,
Ik dacht het al, ga ze benaderen (de Wit).
Ik vind dat het niet zo moet zijn dat je de laatste centimeters bij het opklappen moet trekken of je leven er van af hangt.
Maar het helpt zeker te weten of er meer klachten zijn met de 2014 modellen!
Dit is niet normaal. Onze panorama is ook uit 2014 en heeft dit probleem niet. Mijn accuboormachine heeft geen enkel probleem om de pootjes uit te draaien.
Wel was er een die zwaarder ging en die is dan ook kapot gegaan en viel er halverwege de vakantie onder uit. Met een touwtje vastgezet en onder spanning (uit gedraaid) bleef hij prima zitten. Na reparatie loopt ook dat steuntje soepel.
Kortom : naar de dealer!
Hoort beslist niet zo. Bij onze Jametic ging het ook altijd soepel. En ik gebruikte NOOIT een accu apparaat. Weer iets om mee te slepen. Bij onze huidige Cocoon ging er ook 1 wat zwaarder, maar dat heeft HK opgelost tijdens een service beurt.
Dank voor de toevoegingen en mooi te weten dat ik niet de enige ben met deze klacht (sommigen hebben dan wel iets meer pech, ik in dit geval)
Dit zijn de geluiden die ik kan gebruiken, ik heb al een melding gemaakt, wordt binnenkort afzakken naar Schijndel!
De pootjes zijn er om de wagen te stabiliseren en niet om de wagen op te krikken. Uit lijnen in de lengte met neuswiel en in de breedte met leveler of plankjes onder de wielen. De pootjes draai je uit tot op de grond en verder niet. Ik heb deze fout in het begin ook gemaakt om de wagen helemaal op te krikken. Met mijn CC doe ik het met behulp van een klein pot krikje om de wagen iets op te krikken en er dan een plankje onder te leggen
Henk,
Ik moest even zoeken, maar snap het nu. Met uitlijnen bedoelde ik dat ik de wagen op de vorige vakantie 2 keer heb mogen verzetten door onwennigheid (of knulligheid, de tent kwam in de naast gelegen struiken uit ::) ). Dus het was meer verzetten, opnieuw op de wiggen zetten (het was inderdaad scheef) en als kers op de taart met vereende kracht de pootjes uitdraaien tot ze de grond raakten...
Dus daar hou ik zeker rekening mee, snel geleerd mede dankzij het forum hier!
Even een update.
De Wit Schijndel wil er naar kijken, maar doet dit niet in het weekend (ook geen diagnose).
Hier heb ik vorig jaar ook last van gehad, toen kon het nog net wel, lijkt nu niet te lukken.
Dus komende zaterdag Vouwwagen inleveren, een week later weer ophalen (2 weekenden plezier van).
Wederom aangegeven dat we niet staan te springen om 4 uur reistijd per dag op 2 zaterdagen en dat ik dit bij een volgende vouwwagen zeker meeneem in de keuze waar aan te schaffen.
Voor mij is het moeilijk te begrijpen dat in deze sector men wat dat betreft zo ongemakkelijk op de consument is gericht in aftersales.
Maar goed, het wordt (denk ik) opgelost, ik vermoed dat de Wit het vast ook goed gaat oplossen (vorig jaar hebben ze een paar kleine dingen ook prima verholpen).
Wordt vast vervolgd volgende week!
Citaat van: roelof op mei 06, 2015, 09:16:09 PM
Even een update.
De Wit Schijndel wil er naar kijken, maar doet dit niet in het weekend (ook geen diagnose).
Hier heb ik vorig jaar ook last van gehad, toen kon het nog net wel, lijkt nu niet te lukken.
Dus komende zaterdag Vouwwagen inleveren, een week later weer ophalen (2 weekenden plezier van).
Wederom aangegeven dat we niet staan te springen om 4 uur reistijd per dag op 2 zaterdagen en dat ik dit bij een volgende vouwwagen zeker meeneem in de keuze waar aan te schaffen.
Voor mij is het moeilijk te begrijpen dat in deze sector men wat dat betreft zo ongemakkelijk op de consument is gericht in aftersales.
Maar goed, het wordt (denk ik) opgelost, ik vermoed dat de Wit het vast ook goed gaat oplossen (vorig jaar hebben ze een paar kleine dingen ook prima verholpen).
Wordt vast vervolgd volgende week!
je zit nu kwa periode wel in de top drukte voor camping winkels, mijn ervaring met de Wit is als je na het kampeerseizoen gaat ze dit wel op een dag voor je kunnen regelen! Ik ga er van uit dat ze het goed voor je op zullen lossen!
Het probleem bij De Wit is dat de werkplaats op Zaterdag nooit open is. Dus waar ook naar gekeken moet worden, dit moet door de week. Als je van ver komt kost je dat een vrije dag, of 2 zaterdagen.
Citaat van: Drikusniet op mei 11, 2015, 06:59:05 AM
Het probleem bij De Wit is dat de werkplaats op Zaterdag nooit open is. Dus waar ook naar gekeken moet worden, dit moet door de week. Als je van ver komt kost je dat een vrije dag, of 2 zaterdagen.
Zo'n risico moet je vantevoren inschatten. en uiteraard niet zeuren achteraf. Holtkamper is voor ons ook een wereldreis als er iets is. De dealer van onze Jametic zat om de hoek, dat was inderdaad stukken makkelijker bij wat service dingetjes die we toen hadden.
Als je te horen krijgt bij aanschaf, dat je bij de dealer in de buurt terecht kunt, maar als er dan echt iets is, je toch naar De Wit moet, dan zit je toch met 2 ritjes Groningen - Eindhoven viceversa
Vind het zelf ook altijd erg vervelend om zoveel reistijd( kosten) kwijt te zijn voor garantie gevallen. Helaas zit er gewoon niets anders op.
Citaat van: Drikusniet op mei 11, 2015, 04:22:54 PM
Als je te horen krijgt bij aanschaf, dat je bij de dealer in de buurt terecht kunt, maar als er dan echt iets is, je toch naar De Wit moet, dan zit je toch met 2 ritjes Groningen - Eindhoven viceversa
dat is weer een heel ander verhaal dus.
Niet zeuren zit wat in, aan de andere kant is het wel vervelend als je zo op en neer moet.
Zoals gezegd hou ik hier een volgende keer wel rekening mee, er zijn genoeg Jamet dealers over het land verspreid, dus dat is inderdaad mijn leerpunt.
Natuurlijk is het wanneer van service 1 ding, maar de kwaliteit is ook wat waard, dus als het nu goed opgelost ben ik uiteindelijk een blij mens.
Ik hoor dat hij gerepareerd is, maar heb nog niet meegekregen of alles gelukt is, morgen maar even bellen...
Maar met auto's is dat toch ook altijd zo? Ik ken i.i.g. geen (merk)garage die 's zaterdags standaard de werkplaats open heeft. Onafhankelijk van garantie.
Vergeet ik haast te melden hoe het is afgelopen. Alles is netjes gefixt, één pootje is vervangen, de andere drie kregen ze los met WD40, die had ik nog niet, maar gaat zeker mee!
Resultaat 4 hele soepele pootjes! Happy me! En nu hopen dat we nog een paar dagen kunnen pakken voor de vakantie volgende maand (anders ook wel goed gevoel, maar even kamperen is toch leuker).
Iedereen weer dank voor de reacties, heeft weer enorm geholpen!
Citaat van: roelof op mei 19, 2015, 07:59:27 PM
Vergeet ik haast te melden hoe het is afgelopen. Alles is netjes gefixt, één pootje is vervangen, de andere drie kregen ze los met WD40, die had ik nog niet, maar gaat zeker mee!
Resultaat 4 hele soepele pootjes! Happy me! En nu hopen dat we nog een paar dagen kunnen pakken voor de vakantie volgende maand (anders ook wel goed gevoel, maar even kamperen is toch leuker).
Iedereen weer dank voor de reacties, heeft weer enorm geholpen!
Let op! WD40 is goed om dingen weer gangbaar te maken, maar het smeert niet. Nadat de poten weer gangbaar zijn, zou ik de spindels ontdoen van de WD40 en invetten met een goed vet. Bijvoorbeeld Molykote G-4501. Dit is een wit vet. Da geeft geen zwarte vlekken ;-).
Citaat van: Jerome op mei 19, 2015, 10:36:46 PM
Let op! WD40 is goed om dingen weer gangbaar te maken, maar het smeert niet. Nadat de poten weer gangbaar zijn, zou ik de spindels ontdoen van de WD40 en invetten met een goed vet. Bijvoorbeeld Molykote G-4501. Dit is een wit vet. Da geeft geen zwarte vlekken ;-).
Sluit ik mij volledig bij aan!
Goeie tips, ik las al wat dubbele signalen over wd40, ik ga achter dat goedje aan, thanks!
Hoi
Je kan ook een spuitbus nemen om de ketting van je fiets te smeren op teflonbasis.
Dus WD40 voor losmaken, daarna altijd nog even kijken naar waarmee je kan smeren om het soepel te houden. Dat wordt dus ook de vraag bij mijn pootjes, hoe lang het nu soepel blijft.
Ik zal erop letten, heb de wd40 in ieder geval in huis bij de kampeerspullen.
Dat soort vet is idd ideaal voor dat soort doeleinde. De voordelen zijn dat je het er op kan spuiten m.b.v. een spuitbus. En na een korte tijd voelt het "droog" aan waardoor er minder vuil aan zal blijven plakken als bij regulier vet.
Het vuil wat in het vet blijft plakken is één van de veroorzakers van de problemen.
Soms kan je dingen zelfs beter niet invetten...