Hoi
Dit jaar de eerste keer naar Frankrijk met een odyssee (2015) en we vroegen ons af welke snelheid zoal word aangehouden?
Eerste uitstapje was naar paaslo maar in NL mag je niet doorrijden,in Frankrijk is dat max 130kmh.
Vorig jaar met een oude raclet was de snelheid 90à100kmh nu hopelijk wat sneller. :)
wij reden in 2012 en 2013 met 120 per uur. Maar ik had wel schokbrekers onder de Jametic gemonteerd voor een stuk betere wegligging. Dat ging prima. voor dat er schokbrekers onder zaten wilde de wagen wel eens wat gaan deinen.
Ik rij ook 120km/u prima cruise snelheid. Volgens mij is 110 toegestaan maar dat weet ik niet zeker
Met schokdempers wel zonder problemen 130 gereden, maar meestal zo rond de 110. Belangrijk is ook een goede belading,zware dingen op de as, lichtere dingen verder van de as af.
In Frankrijk mag je de toegestane snelheid met beperkingen bij afdalingen bijvoorbeeld. Tijdens onze laatste Frankrijkrit 130km/h op de cruise control - dat ging prima.
Auto's met aanhanger mogen 130 km. Verstandig is om je aan de Verkeersborden te houden betreft bij het dalen van berghellingen. En denk eraan het aanraken van een doorgetrokken streep met je banden levert ook al een pittige prent op. Zelf vind ik een tempo van rond de 110-120 aangenaam rijden.
Is een beetje afhankelijk van de kwaliteit van het wegdek, maar op de peage is die bijna altijd erg goed. Dan rij ik ook rond 120.
Veel hangt af van de trekauto ook. Een A6 3.0tdi zal wat relaxter rijden (stabieler, mogelijkheid tot aanpassen aan het verkeer bij bijv. inhalen) dan een Corsa 1.2.
110 tot 120 km/h is gemiddeld genomen een prima te rijden snelheid.
In Frankrijk mag je 130 op de tolwegen mits borden niet anders aangeven zoals bij afdalingingen.
Overigens rijd ik altijd 100 op de acc
Let als je per se zo snel wilt rijden op de snelheidscode van je banden. Dat kan bij een noodstop het verschil maken. :J
Citaat van: CEO op juni 15, 2015, 09:50:38 PM
Let als je per se zo snel wilt rijden op de snelheidscode van je banden. Dat kan bij een noodstop het verschil maken. :J
Precies, juiste snelheidscode met juiste bandenspanning, en hou de verkeersregels en het weer goed in de gaten.
Rij zelf altijd de maximum snelheid. Zaken die van belang zijn:
- schokdempers
- belading (gewicht onderin en niet te ver van de as)
- kogeldruk (heb altijd ongeveer 60-75 kg), waardoor goede binding met auto, ook tijdens afdalingen
- type auto
- drukte op de weg
- bandendruk, gewicht aanhangwagen en snelheidskenmerk van de banden
- snelheid in het betreffende land (België 120, Luxemburg 90)
Ik rij ook meestal op de peage gewoon de maximum snelheid. Beetje afhankelijk van wind ed. Mijn ervaring is wel dat een brede arizona toch weer een stuk stabieler op de weg ligt dan de smallere louisiana, maar ook daarmee rijd ik zonder problemen 130. Beide zonder schokbrekers
Rij zo hard als mag met onze odyssee. Indien goed beladen geen enkel probleem.
Hoi
Dank voor ieders mening.
Als ik het zo lees zal het wel 110à120kmh worden.
Ik wist niet dat je in Luxemburg maar 90kmh mag,vorig jaar dus zwaar overtreden. ;)
Citaat van: solex op juni 18, 2015, 07:32:43 PM
Hoi
Dank voor ieders mening.
Als ik het zo lees zal het wel 110à120kmh worden.
Ik wist niet dat je in Luxemburg maar 90kmh mag,vorig jaar dus zwaar overtreden. ;)
Dan ben je niet de enige 's nachts door Duistland (80) reed ik 120 en werd regelmatig vouwwagens en caravans voor bij gereden.