Hallo ik in heb een cocoon gekocht is deze nu geremd of ongeremd?
Hij staat binnen dus vandaar de vraag,ik wil een kleine zuinigr auto kopen welke komt dan in beeld?
Aygo,picanto enzzzzz graag advies van jullie
Wat is dit nu voor vreemde vraag. Volgens mij bied je je Cocoon ook te huur aan. Dan moet je toch wel weten of ie geremd is of niet.
Op alle foto's van de holtkamper dissels zit er zo'n zwarte balg , dit betekent dat ze allemaal een oplooprem hebben.
Volgens mij mag trouwens een Aygo niets trekken, Picanto tot 700 kg dus geen volbeladen cocoon (750 kg) of je moet er natuurlijk minder inladen.
Caravantrekker.nl heeft een schat aan informatie.
Ik vond het wel een mooie nieuwjaarsvraag allen vewacht je een normalevreactie dus welje auto?
Dank je wel theun jammer aygo in vond ik wel top
:*
Citaat van: Theun1957 link=topic=17502.msg233353#xijn233353 date=1451819465
Op alle foto's van de holtkamper dissels zit er zo'n zwarte balg , dit betekent dat ze allemaal een oplooprem hebben.
Volgens mij mag trouwens een Aygo niets trekken, Picanto tot 700 kg dus geen volbeladen cocoon (750 kg) of je moet er natuurlijk minder inladen.
Caravantrekker.nl heeft een schat aan informatie.
picanto lijkt mij ook wek wat,mijn landrover loopt op het eind en is niet echt zuinig
Probeer eens via de site van de anwb iets te zoeken http://www.anwb.nl/auto/zoekvergelijk/zoekauto. Daarin kun je selecteren op motorvermogen en op trekgewicht. Succes met de zoektocht.
Wij hebben een hyundai i20 trekt onze Roadmaster erg goed. Echt kleine auto als een Picanto of i10 zou ik niet aan raden.
Citaat van: edheeren op januari 03, 2016, 12:17:01 PM
:*picanto lijkt mij ook wek wat,mijn landrover loopt op het eind en is niet echt zuinig
Ik las net hierboven dat de picanto geen optie ivm 700kg max trek. Niet echt verstandig lijkt mij.
En van een LR naar een picanto?
Fiat panda mag 800kg trekken dat is voldoende dus
Citaat van: edheeren op januari 03, 2016, 10:53:36 AM
Hallo ik in heb een cocoon gekocht is deze nu geremd of ongeremd?
Hij staat binnen dus vandaar de vraag,ik wil een kleine zuinigr auto kopen welke komt dan in beeld?
Aygo,picanto enzzzzz graag advies van jullie
Je stelt je vraag nogal ruim.
Als ik op http://www.autoweek.nl/autovergelijker het volgende invoer:
-Trekgewicht max. 800 kg geremd
-Bouwjaar 2008
-Eigen gewicht max. 1050 kg
Dan komen er 61 modellen in 507 uitvoeringen naar boven... Om te kunnen verfijnen is er meer informatie nodig. Zoek je nieuw of gebruikt? Moet er nog wat bagage ruimte zijn?, waar ga je naartoe (bergen?), diesel/benzine (kilometers/jaar) etc.
Ten opzicht van je Landrover zijn de meeste auto's al een stuk zuiniger en is de overstap naar een Picanto geen kleine (en deze mag maar 400kg trekken en heeft dus maar weinig reserve).
Bij aanhangers is het advies om niet zwaarder te gaan dan 75% van het autogewicht. Nu is de cocoon maar een licht karretje maar als je 'm maximaal zou beladen (750kg), dan zou de auto (beladen) minimaal 1000kg moeten wegen.
Een Fiat Panda mag al 800kg trekken en als je een voorkeur voor 'Japans/Koreaans' hebt zou je ook naar de Mazda 2 kunnen kijken. 900kg en over het algemeen super betrouwbaar.
Ik wil graag even opmerken dat de Cocoon beslist geen licht karretje is. Onze Cocoon 2014 woog meteen af HK 420 kg. Dit is incl. Basekitchen XXL, verandascherm en 2x 3 hoeks luifel. Hoe men in de advertenties altijd bij 250 kg komt met 500 kg laadvermogen is mij een groot raadsel. dat zal hooguit opgaan voor de Cocoon S zonder keuken en ook maar iets extra's. Dus voor je iets zoekt, weeg eerst de Cocoon en het liefst in volledige vakantie uitrusting, dan kom je niet bedrogen uit.
Een licht autootje zou ik absoluut niet nemen. Die dingen mogen amper iets trekken. Een diesel heeft het beste koppel over het algemeen. OK, duurder in belasting en verzekering. Maar vaak is de aanschaf gebruikt niet hoger dan een benzine en soms wel lager zelfs. Kleine auto's zijn best prijzig tov iets grotere auto's. Voorbeeld toen wij een C4 diesel zochten afgelopen herfst, kwamen er ook C3's voorbij op benzine die duurder waren in aanschaf voor hetzelfde bouwjaar. Zoek dat eerst eens goed uit, want wellicht kun je voor ongeveer dezelfde kosten toch een iets grotere auto rijden. Bekijk ook je vakantiebestemming. Het rijdt toch een stuk prettiger als je een beetje vermogen voor de Cocoon hebt. Vooral bergop, maar ook bergaf. Heb in het verleden vaak genoeg een grote truck op mijn bumper gehad die uiteindelijk ging inhalen. Rijdt niet prettig. Nu zal weer de discussie op gang komen die al vaker is voorbij gekomen tussen kleine en dikke auto's. Maar je hebt niet een echt dikke auto nodig. En de opmerking van "25 jaar geleden deden we het ook met 55 pk" houdt tegenwoordig ook niet echt stand. In die tijd hadden ook de trucks minder vermogen en net zoveel moeite om bergop te raken.
allemaal bedankt voor jullie reactie het wordt er iets makkelijker op.
ik rij zelf niet meer dan 7000 km per jaar max en dat houd in ongeveer 1 a 2 x per maand pak ik een auto.
dus van l.rover naar klein is inderdaad een grote overstap maar ook in de portemonnee hahahha.
ik ga er nog maar even een studie van maken en wat Yella zegt is ook wel iets om mee te nemen.
thanx
smart met turbo vrooooooooom hahaha
Van Landrover naar Aygo, pffff
Zal nog maar eens heel goed nadenken of er tussen deze uiterstesten niet een alternatief is.
Dat een Landrover een hele dure auto is om mee te rijden is bekend, en de Aygo is een goedkope auto, maar het verschil in ruimte, vermogen, uitstraling, wegligging enz. enz. is onvoorstelbaar.
Er zijn echt wel wat grotere auto's dan een Aygo die ook goedkoop in gebruik zijn ,maar veel meer bieden. Denk eens aan een Berlingo/Partner, Kangoo of Dacia.
Qua uitstraling niet veel bijzonders, maar wel veel auto voor je geld.
Je kan ook voor een goedkopere klapkar kiezen, een Cocoon is een duur ding. Als je een goedkopere klapkar kiest dan blijft er geld over voor een betere auto.
Succes Ed.
Kijk eens bij Dacia de Logan mvc mag 1000 kilo trekken
Of een Daihatsu Sirion 1300. Dik voldoende vermogen en mag 1.000 kg trekken. Combi met vouwwagen is super, ook in de bergen. En rijdt comfortabel op de snelweg.
Mijn R4 met 34 pk mag 860 kg geremd trekken. Daar gaat ook de Livingstone achter tijdens R4 club weekenden. Dat lukt best voor < 200 km. Maar wanneer we wat verder weggaan is wat extra trekkracht toch wel aangenaam.
De keuze van auto zou ik toch wat laten afhangen van je vakantieplannen. Blijf je dicht bij huis, dan volstaat een auto met beperkt vermogen. Ga je verder en richting de bergen, dan is wat meer vermogen aan te raden.
(http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/03/66a51b03e303e4d7542d75ea438e3581.jpg)
Check ook eens caravantrekker.nl. Hier kun je de gegevens van de auto/aanhanger combinatie invoeren en dan krijg je een keurig rapport over de te verwachten prestaties. Eigenlijk is deze site voor caravans maar je kunt ook kiezen voor een vouwwagen en zelfs de belading invoeren om een nauwkeuriger antwoord te krijgen.
Een 'downsize' benzine motor met turbo is vaak ook zeer geschikt voor het trekken omdat deze dezelfde karakteristiek heeft als een diesel nl. veel koppel bij lage toerentallen en relatief zuinig. En dan heb je niet de hoge vaste kosten (wegenbelasting) van een diesel.
Ga je echt maar 1-2 keer per maand op pad, dan zou het huren van een auto (met trekhaak) misschien nog wel het voordeligste zijn.
Citaat van: Gait op januari 03, 2016, 06:48:04 PM
Of een Daihatsu Sirion 1300. Dik voldoende vermogen en mag 1.000 kg trekken. Combi met vouwwagen is super, ook in de bergen. En rijdt comfortabel op de snelweg.
Deze heb ik bekeken neem ik mee
Citaat van: Jerome op januari 03, 2016, 07:14:15 PM
Mijn R4 met 34 pk mag 860 kg geremd trekken. Daar gaat ook de Livingstone achter tijdens R4 club weekenden. Dat lukt best voor < 200 km. Maar wanneer we wat verder weggaan is wat extra trekkracht toch wel aangenaam.
De keuze van auto zou ik toch wat laten afhangen van je vakantieplannen. Blijf je dicht bij huis, dan volstaat een auto met beperkt vermogen. Ga je verder en richting de bergen, dan is wat meer vermogen aan te raden.
(http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/03/66a51b03e303e4d7542d75ea438e3581.jpg)
vet coole bsk :>
Citaat van: PenH op januari 03, 2016, 07:42:45 PM
Check ook eens caravantrekker.nl. Hier kun je de gegevens van de auto/aanhanger combinatie invoeren en dan krijg je een keurig rapport over de te verwachten prestaties. Eigenlijk is deze site voor caravans maar je kunt ook kiezen voor een vouwwagen en zelfs de belading invoeren om een nauwkeuriger antwoord te krijgen.
Een 'downsize' benzine motor met turbo is vaak ook zeer geschikt voor het trekken omdat deze dezelfde karakteristiek heeft als een diesel nl. veel koppel bij lage toerentallen en relatief zuinig. En dan heb je niet de hoge vaste kosten (wegenbelasting) van een diesel.
Ga je echt maar 1-2 keer per maand op pad, dan zou het huren van een auto (met trekhaak) misschien nog wel het voordeligste zijn.
huren is voor mij ook een optie
Citaat van: martijnmarleen op januari 03, 2016, 05:24:24 PM
Kijk eens bij Dacia de Logan mvc mag 1000 kilo trekken
Dat is afhankelijk van de motorconfiguratie zelf heb ik een 16v 1,6 en mag geremd 1300kg trekken. De wegenbelasting is best wel pittig nl €46, p/m
Citaat van: Paulvh op januari 03, 2016, 10:49:21 PM
Dat is afhankelijk van de motorconfiguratie zelf heb ik een 16v 1,6 en mag geremd 1300kg trekken. De wegenbelasting is best wel pittig nl €46, p/m
Valt mee vind ik de wegenbelasting. Kan hoger. Hahah
ha ik zit nu op 65 euro per maand
Fiat punto?
http://www.autoweek.nl/auto/54499/fiat-punto-evo-14-dynamic (http://www.autoweek.nl/auto/54499/fiat-punto-evo-14-dynamic)
Mag 1000 kilo achter.
Citaat van: sevenup op januari 04, 2016, 05:09:22 PM
Fiat punto?
http://www.autoweek.nl/auto/54499/fiat-punto-evo-14-dynamic (http://www.autoweek.nl/auto/54499/fiat-punto-evo-14-dynamic)
Mag 1000 kilo achter.
Die moet stevig aan de Cocoon sjorren met zijn 114 Nm.
Aantal jaren terug kwam er op het klapweekend een motor met een cocoon erachter! Ik denk dat die foto nog wel te vinden is hier op het forum
PK's heeft een Motor al snel genoeg .. maar koppel om weg te trekken en of je koppeling het fijn vindt staat te bezien..
maar dat het lukt twijfel ik niet aan zeker als geintje voor een kort stukje.
auto's.... ik neem aan dat Ed geen tweedehandsje zoekt anders is een 4wd Subaru een goede keuze !
alleen het verbruik stijgt weer navenant (ik kan er 1 op 7 mee rijden als ik een beetje doorrij..)
Maar je zal er niet uitkomen... het blijft een persoonlijke keuze welke samenhangt van ongelofelijk veel factoren
(kinderen, bagageruimte, bergachtig terrein, gematigde rijder?
ik zou kijken of het optisch smoelt... ;-)
Panda 4wd of zo'n Polootje met terreinallures...