Hallo ik ben nieuw hier, mijn naam is Robin.
Sinds kort eigenaar van een Arizona gekocht als 2004 deels uitgeklapt tentzeil bekeken blauw dak en op de foto ziet hij er uit als een 2004. Nu serienummer bij ubachs na laten kijken en zei zeggen dat het een model 2002 is,op zich niet zo'ngroot probleem de prijs was goed en alles ziet er netjes uit.
Maar ik vind het wel verwarrend.
Ik zal ook proberen wat foto's te posten.
Gr Robin
(http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/2862427311301jamet1.JPG)
(http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/1836627311301jamet2.JPG)
(http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/1183427311301jamet3.JPG)
inmiddels bed opgemeten 210x 150 breedte was een beetje lastig meten.
Foto's zijn van de advertentie.
gr Robin
De Arizona van 2002 had meer wit/beigedoek aan de zijkant volgens mij. Bij die van jullie is er al meer blauw op de zijkanten waardoor ik denk dat deze eerder uit 2004 is dan 2002.
Ziet er zo op de foto wel heel goed uit nog. Mooie heldere kleuren nog, niet verbleekt of verkleurd.
Heb je geen org aankoopbon gezien?
Ubachs is degene die de Jamets importeert dus die gegevens zullen absoluut kloppen. Dan heb je een 2012 model maar in welk jaar hij verkocht is bij de dealer weet je dan nog niet. Stel hij is van eind 2012 en pas begin 2004 gekocht.
Vaak zit er een sticker van de dealer op, die zou je nog kunnen proberen :J
Ik heb het vermoeden dat er een buiten tent van 2004 op gekomen is, als hij overjarig verkocht was had hij de kleuren van 2002 gehad.Of zijn er ook meerdere kleurstellingen geweest in 2001/2002?
Ik ben nog op zoek naar nieuwe banden welke adviseren jullie, ik wil wel Veilig 120km/u kunnen.
Gr
Citaat van: robin79 op januari 27, 2016, 07:03:54 PM
Ik heb het vermoeden dat er een buiten tent van 2004 op gekomen is, als hij overjarig verkocht was had hij de kleuren van 2002 gehad.Of zijn er ook meerdere kleurstellingen geweest in 2001/2002?
Ik ben nog op zoek naar nieuwe banden welke adviseren jullie, ik wil wel Veilig 120km/u kunnen.
Gr
Het kan een ex-verhuur wagen zijn. Daar wordt wel eens een nieuwe tent op gemonteerd als hij verkocht wordt.
Welke bandenmaat zit er onder?
Je moet minimaal snelheidscode N hebben maar om veilig deze snelheden te rijden zijn er meer zaken van belang. Heeft de wagen schokbrekers bijvoorbeeld?
Er zit nu 10inch onder dat blijft geen schokbrekers. We zullen wel zien hoe dat gaat deze zomer.
Ik ben één caravan gewend, daar reed ik 100 mee.
Met die 10" wieltjes met bijbehorende fietsbandjes lijkt het mij niet echt verstandig om 120/130 te rijden in Frankrijk, zeker niet als de wagen ook geen schokbrekers heeft. Wat sowieso wel enorm helpt is het laten balanceren van de wielen als je de banden laat vervangen.
Ik doe het rustig aan, ik heb er 150km met slecht weer mee gereden ongeveer 100km/u dat ging prima.
Hallo,
Volgende vraag:als we de wagen nat opbreken blijft het bed dan droog?zo niet wat kunnen we daar aan doen.
Gr Robin
Wij hebben jarenlang een oudere Jamet Texas gehad en eigenlijk nooit problemen met de banden. Reden gewoon 120-130 in Frankrijk.
Wel hadden we banden van niet ouder dan 6 jaar en op de goede spanning. Ook was de wagen zeker niet overbeladen.
Met nat klappen wel gehad dat de bedplank er niet echt goed tegen kon, het hardboard liet los. Dit later thuis weer gelijmd.
Je kan natuurlijk altijd wat van dat schilderplastic meenemen en dat indien nodig gebruiken, dit kost weinig en neemt nauwelijks plaats in.
Door het tempo 100 verhaal lijkt het nu net of er geen vouwwagen meer goed is zonder schokdempers, maar vergeet niet dit is pas iets van de
laatste jaren. Een paar jaar terug had niemand het erover. Wegligging wordt wel beter natuurlijk maar zonder gaat ook prima.
Veel plezier met je nieuwe wagen
ik zal plastic meenemen, binnenkort de disselbak 30cm ophogen voor de koelkast.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je een blikken disselbak? Die van ons was hoog genoeg (al hebben wij de koelkast altijd in de auto staan (aan de stroom)
Wat bandjes betreft, ik heb er andere banden onder laten monteren, de vouwwagen ligt iets lager (was met mijn auto destijds niet zo handig, eco auto+ eco vouwwagen was neuswiel stuk op drempel)
Maar hij lag als een blok achter de auto, harder dan 100 met een vouwwagen doe ik sowiso niet, ik ga niet voor niets op vakantie.
Hallo,
Afgelopen zaterdag vw opgezet conclusie het is niet de vw van de foto.
Maar alles ziet er goed uit ik zal snel wat foto's posten.
Minpunten tot nu toe elastieken van de ramen weg of uitgerekt,geen stokken om deze open te zetten en de hordeur naar de slaapcabine is lelijk gemaakt.
Maar voor rest een mooie schone vw met schone tent.En een zee van ruimte.
Gr Robin
[img]https://afbeelding.im/M1rvA47D[img]
[img]https://afbeelding.im/qqABF1ij[img]
Wat een boevenstreek om iets te verkopen met een andere foto! Jammergenoeg doen de linkjes het hier niet.
had je hem blind gekocht dan???? dan was het wel spannend hoe hij er in het echt uit zou zien. gelukkig dus meegevallen.
Citaat van: linda75 op april 06, 2016, 02:04:54 PM
had je hem blind gekocht dan???? dan was het wel spannend hoe hij er in het echt uit zou zien. gelukkig dus meegevallen.
dat is idd een beste gok
Het komt wel vaker voor dat er andere foto's geplaatst worden op Marktplaats.
Als de wagen verder goed is en verder aan de voorwaarden voldoet valt het wel mee toch?
Zou jij een dichte Roadmaster kopen alleen op basis van foto's? :N
(https://static.afbeeldinguploaden.nl/1604/159831/M1rvA47D.jpeg)
werkt dit wel? dan is dit foto 1
(https://static.afbeeldinguploaden.nl/1604/159829/qqABF1ij.jpeg)
foto 2
ziet er voor de leeftijd nog best aardig uit.
Ik lever binnenkort een vergelijkbare jamet in bij de Wit, zal even kijken of ik iets overhoudt..... (raamstokken e.d.)
Citaat van: muis op april 06, 2016, 07:43:06 PM
Zou jij een dichte Roadmaster kopen alleen op basis van foto's? :N
Nope dat niet.
Maar het had natuurlijk ook veel slechter uit kunnen pakken.
Als verder alles klopt waar voor de vouwwagen verkocht is valt het mee.
Citaat van: muis op april 06, 2016, 07:43:06 PM
Zou jij een dichte Roadmaster kopen alleen op basis van foto's? :N
Ik heb toen ik de Arizona kocht diverse roadmasters gezien, ze vroegen er m.i. stevast te veel voor, en ze zagen er vaak belabberd uit, mooie wagen, deksel netjes, maar de tent met plekken, gaten, etc.
Ook het slapen op een plank/deksel trok mij niet in verband met de ervaringen met een tago van mijn schoon-oom (die hebben we eens geleend)
Oh enne als je nog een fietsendrager/imperial zoekt? die heb ik in de aanbieding. :#
Mooie Arizona! Wij hebben ook 3 weken geleden een Arizona 2004 gekocht. Eind deze maand halen we m op, hij wordt eerst nog gekeurd, nieuwe banden etc. Las dat je de bedden opgemeten hebt, wellicht ook de voortent? Weet je toevallig de diepte van alleen de uitbouw voor de keuken?
die is ongeveer 30 cm diep, hangt er van af waar je meet (onder dieper dan boven)
Dank je wel!! Had het nodig voor de afmetingen van het tenttapijt.
We hebben alleen het slaap gedeelte open geklapt en de tent los bekeken.en nu zie ik dat de onze iets ouder is dan die op de foto.
Alles ziet er netjes uit wij er tevreden mee.
Citaat van: olaf73 op april 06, 2016, 08:01:26 PM
Nope dat niet.
Maar het had natuurlijk ook veel slechter uit kunnen pakken.
Als verder alles klopt waar voor de vouwwagen verkocht is valt het mee.
Dat is zeker waar. We hebben hier ook de mindere verhalen kunnen lezen.
Ziet er netjes uit zo te zien. Veel plezier ermee :J
Vorig weekend getest heel goed bevallen, opzetten geen probleem.
Kamperen perfect veel ruimte, minpunten alles weer goed inpakken en de imperiaal heeft een plekje
op het dekzeil veroorzaakt.
Maar voor de eerste keer viel het niet tegen.
Gr Robin
Hallo,
Na het succes met hemelvaart zijn we 2 weken naar de vendee (Frankrijk) geweest.
Ondertussen nieuwe Vredestein banden laten monteren en een nieuwe stekker voor de verlichting.
Het rijden is goed bevalllen tov caravan kruissnelheid van 115km/u op de navi, 1050km in 1 dag.
Iets slingeren bij inhalen vrachtauto's maar direct weer rechtuit.
Wel beetje roet van onze dieselauto op de bak.
Kortom we zijn zeer tevreden met deze vouwwagen, alleen ritsen van de grote deur en hor moeten nog vervangen worden. Iemand hier ervaring mee?
Ik zal binnenkort foto's posten.
gr Robin
Hallo,
Vandaag de vouwwagen eens naar buiten gehaald om de buiten tent eraf te halen.
De hor deur zal gerepareerd worden ik heb contact gehad in Apeldoorn. En ik heb schokbrekers besteld
We gaan dit jaar naar tsjechie dus willen we graag een tempo 100 sticker
en het lijkt ons nog beter rijden met schokbrekers. Aangezien dat we deze wagen voorlopig niet weg doen gaan we gewoon vrolijk investeren.
Binnenkort zal ik hem weer eens helemaal opzetten om te oefenen.
Gr Robin
Hallo,
Vandaag bericht gehad voor de kosten van de reparatie.
Nieuwe rits buitententdeur slaapcabine en horgaasdeur vervangen hier is de rits nog wel goed van.
Ik hoop dat jullie mij begrijpen, kosten €310,-.
Wat denken jullie? Ik wil nog in Ermelo informeren aan de telefoon zeggen ze de rits voor €35,-/m
te vervangen.
Gr Robin
onze ritsen zijn in Ermelo gedaan, niets dan lof voor de wit, was zeker geen 310, de deur is misschien 2,5 meter x €35...
Ik ga morgen waarschijnlijk naar Ermelo, kan me niet voorstellen dat horgaas duur is.
Nu was van de €310.- maar 4 tientjes materiaal.
Gr
meestal zit de prijs in het werk dat er mee gemoeid is. Voortenten zijn lellen stof, dus lastig manouvreren onder een naaimachine.
Maar ik heb onze bungalowtent van 1998 en onze voortent daar de ritsen laten doen, en het was gewoon prima.