Een maand geleden hebben we onze nieuwe holtkamper Kyte XL opgehaald. W: In het schap met aanbiedingen in Emmen was een kluisje te koop voor een schappelijk bedrag. En dat deed ons besluiten om deze maar gelijk aan te schaffen. Hoe we het in de Holtkamper gingen monteren dat zouden we dan wel zien. Zo gezegd zo gedaan. Ik had gedacht tijdens onze vakantie het een en ander te monteren. Had allerlei zooi gekocht: van plaatjes tot en met bouten. Met de gedachten gewoon vier gaten in de bodem te boren en de kluis dan te monteren. Maar ja, dat was toch iets te snel door de bocht. Want waar laat je een dergelijke kluis? We besloten de kluis aan de disselkant te montern onder het binnenframe. Zodat a) het zo lastig mogelijk is om de kluis te verwijderen en b) de kluis zo weinig mogelijk ruimte in beslag zou nemen. Maar ja, gaten in de bodem boren? Tja, dat heeft natuurlijk allerlei gevolgen voor de waterdichtheid en het bleek ook dat de aluminium buizen van het frame in de weg zaten. Of althans: de gaten van de kluis lijken mooi uit te lijnen uit met de buizen maar dat verzwakt natuurlijk de buis constructie door de gaten. Dus daar kwam ik van terug. Het moest zo eenvoudig mogelijk. En verder is een kluis an sich een leuk idee, maar met geweld is alles er uit te slopen. Dus in die zin hebben we een kluis gekocht om de gelegenheids diefjes zoveel mogelijk te vertragen. Het is daarbij niet de bedoeling om onze holtkamper in gesloopte staat terug te vinden :N . Zoals je kunt zien in de bijgaande foto's zijn er twee forse blokken hout in vorm gezaagd en verder zijn er vier gaatjes in de kluis geboord. De kluis is met vier houtdraaiboutjes aan de binnenkant in de kluis aan de balken vastgedraaid. De balken vormen nu een soort rails met de aluminium U gebogen profielen. De kluis kan in principe nog wel omhoog worden bewogen -de slimmerik met een breekijzer komt zo niet aan zijn trekken- maar het geheel kan er niet 'uit' worden gekanteld. Zoals je ziet is er op deze manier niets veranderd aan de holtkamper zelf en is alles weer te demonteren. In foto twee kun je zien wat de belangrijkste inhoud van je kluis is :-) natuurlijk de handleidingen van alle apparaten...
Mooi gedaan maar vraag me wel af of dit de meest ideale positie is.
Middels de pack & go kun je hier goed bij maar als je de wagen hebt opgezet ligt er nog de buizen van het hulpframen over heen. Maar vermoedelijk heb je daar al naar gekeken en hoop dus dat het geen probleem geeft.
Goede observatie! Inderdaad is het geen probleem. Het hulpframe in zeg maar de 'tent-stand' zit de deksel niet in de weg van de kluis. De kluis is trouwens groot genoeg om een notebook met gemak in op te bergen...
Poeh het langste verhaal ooit over, tja een kluisje.
Mooi opgelost.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Keurig gedaan!
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Slim! Niet meteen gatenkaas maken van je Kyte. Voor je het weet vliegt ie niet meer ;-)
Citaat van: Diep op augustus 10, 2016, 06:26:45 PM
Mooi gedaan maar vraag me wel af of dit de meest ideale positie is.
Middels de pack & go kun je hier goed bij maar als je de wagen hebt opgezet ligt er nog de buizen van het hulpframen over heen. Maar vermoedelijk heb je daar al naar gekeken en hoop dus dat het geen probleem geeft.
Bij de Windforce zit geen stalen hulpframe wat terug in de bak gelegd wordt maar een van carbon die omhoog geschoven langs de staander in de tent blijft zitten.
Dat is ook zo, daar heb je gelijk in. :J Wij hebben zel geen windforce en dan liggen die er wel.
Het is me al gebeurd dat ik met pack & go geladen heb en met een opgezette wagen moeite had om lange spullen voor uit mijn wagen te krijgen dit omdat er dan een frame zit :I
Wij hebben de kluis toen gelijk bij Holtkamper laten monteren.
Deze zit wel op de bodem vast.
Ivm waterdichtheid is alles afgekit.
De kluis zit links voor zodat je er altijd makkelijk bij kan.
Ook is de kluis uitgerust met een code ipv sleutel zodat je niet bij het zwemmen toch een sleutel bij je moet hebben.
Helaas is de kyte al opgeborgen dus kan even geen foto's maken.
Maar mooie oplossing al vraag ik me af of bij het deksel ervan afhalen (die bij ons best zwaar is) je ver in de bak moet hangen en omdat je niet aan de bovenkant veel ruimte hebt dat ook lastig kan zijn.
Ik sta op het punt om een Kyte over te nemen. In deze Kyte is in het voorjaar van 2010 een Holtcamper Campsafe Toploader gemonteerd door Holtkamper.
Nu wil de huidige eigenaar deze kluis demonteren om hem in zijn nieuwe vouwwagen te monteren. Graag wil ik weten of deze kluis aan de bodemplaat is bevestigd en of er bij verwijdering gaten ontstaan in de bodemplaat (en misschien ook andere beschadigingen).
Zo ja, dan ben ik bang dat er makkelijk vocht in de bak van de vouwagen kan komen en ik weet niet of dichtkitten een goede oplossing is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En is het niet gebruikelijk dat een kluis in de vouwwagen blijft zitten (ondanks dat hier door zowel koper als verkoper niets gezegd is)?
Als deze met schroeven vast zit aan de vouwwagen dan kan dit toch gezien worden als onroerende zaak (allen wat aardvast of nagelvast is verbonden met een huis/vouwwagen), of werkt dit anders bij vouwwagens.
Citaat van: Dimitri op september 05, 2016, 06:55:40 PM
Ik sta op het punt om een Kyte over te nemen. In deze Kyte is in het voorjaar van 2010 een Holtcamper Campsafe Toploader gemonteerd door Holtkamper.
Nu wil de huidige eigenaar deze kluis demonteren om hem in zijn nieuwe vouwwagen te monteren. Graag wil ik weten of deze kluis aan de bodemplaat is bevestigd en of er bij verwijdering gaten ontstaan in de bodemplaat (en misschien ook andere beschadigingen).
Zo ja, dan ben ik bang dat er makkelijk vocht in de bak van de vouwagen kan komen en ik weet niet of dichtkitten een goede oplossing is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En is het niet gebruikelijk dat een kluis in de vouwwagen blijft zitten (ondanks dat hier door zowel koper als verkoper niets gezegd is)?
Als deze met schroeven vast zit aan de vouwwagen dan kan dit toch gezien worden als onroerende zaak (allen wat aardvast of nagelvast is verbonden met een huis/vouwwagen), of werkt dit anders bij vouwwagens.
Het kan volgens mij niet anders dan dat er gaten in de bodem zijn gemaakt waar de kluis mee bevestigd is. Ik zou zeggen, inclusief kluis of de koop gaat niet door.
Daar ben ik het van harte mee eens. Natuurlijk zitten er gaten in de houten bodemplaat en natuurlijk wil je dat niet. En dat kluisje is nou niet bepaald onvervangbaar. Je vraagt je werkelijk af hoe de verkoper er toe komt dat uberhaubt voor te stellen..
Idd. Niet op in gaan.,incl kluis or no deal.
coleman - cheyenne
Idd gaten erin geen optie.
Kluis erbij of kleine meerprijs.
Weet dat de kluis van hk toen een €360,- kosten