Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, maar heb al behoorlijk wat tips en handigheidjes gelezen.
Wij zijn van plan een vouwwagen aan te schaffen, maar ik ga bijna door de bomen het bos niet meer zien..... Mijn eerste voorkeur was een Roadmaster Family S of Runner S. Mede omdat deze grotere wielen heeft, wat mij positief lijkt voor de wegligging.
Nu kwam ik, na ongeveer een miljoen advertenties te hebben gezien, een Gerjak Tago tegen, die me ook wel geschikt voor ons lijkt. De Tago is iets minder ruim dan de Roadmaster, maar heeft, voor mij, als voordeel dat-ie all season doek en lattenbodems heeft en Tempo 100 gekeurd is.
Ik ben nu bezig met zowel een verkoper van een Roadmaster Runner S als met een verkoper van een Gerjak Tago Atlantic. De Runner is van 1998, de Atlantic van 2004.
De prijzen liggen ook behoorlijk ver uit elkaar. De Runner is flink goedkoper. Ondanks dat twijfel ik toch.
Wat is wijsheid? Meer betalen en een jongere vouwwagen met een aantal gewenste extra's (vooral de lattenbodems lijken me veel fijner slapen dan een houten plaat), of voor weinig geld een wat oudere kopen en deze wat naar onze wensen aanpassen?
Ik vind het lastig.....
tsja, ik zou de goedkoopste nemen, lekker uitproberen en verder kijken..........
als de runner gewoon waterdicht is zit je daar wel goed mee.
sterkte met zoeken/denken
( ja, heb zelf een roadmaster family.....) :>
Citaat van: peter123456 op augustus 11, 2016, 09:41:53 PM
tsja, ik zou de goedkoopste nemen, lekker uitproberen en verder kijken..........
als de runner gewoon waterdicht is zit je daar wel goed mee.
sterkte met zoeken/denken
( ja, heb zelf een roadmaster family.....) :>
Hoe gaat het slapen op de houten platen? Heb je nog de originele matrassen?
Als het kan zou ik als ik jou was bij beiden gaan kijken. En laat dan je gevoel spreken...
Vanaf Windowsphone met Tapatalk
Wij hebben de roadmaster family s en de kinderen slapen op de plank op het originele matras met een luchtbed eronder. Ik vind de matrassen wel erg dun.
In de bak hebben we een dikker matras ook met een luchtbed eronder, slaapt prima.
Dank voor de reacties!
We gaan morgen kijken bij de Roadmaster. Mocht dat niks zijn, dan maken we een afspraak voor de Gerjak :)
En het is de Roadmaster geworden :J :>
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd :)106]
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Gefeliciteerd! En net als op dat andere forum ontkom je hier natuurlijk niet aan foto's :#...
Ik zal me binnenkort nog even netjes voorstellen.
Hier alvast een foto van de 'nieuwe' aanwinst
(http://myalbum.com/photo/WqvPWjsIoEWy/360.jpg)
Gefeliciteerd en bij deze ook al hartelijk welkom hier :>
Gefeliciteerd goede keus
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Veel plezier met de wagen.
Dank allen! :)
Even een vraagje over de wielen van de keuken. Is het verstandig om deze te demonteren als de Roadmaster achter de auto hangt?
Ik vind het eigenlijk ook een beetje vreemd staan zo :P
Ik haal de wielen er af
En leg ze in de disselbak
Ik denk niet dat het kwaad kan als ze blijven zitten maar mooi is anders
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Gefeliciteerd! Ik zou de wielen er ook afhalen. Als je over een korte drempel gaat loop je kans dat deze wielen de grond raken
Als je de keukenwielen eraf haalt moet je zeker ook het neuswiel eraf halen. Deze ligt nog lager. Ik doe overigens wel het neuswiel eraf, maar de keukenwielen niet, juist omdat de eerste lager ligt.
Ik ben niet bang dat de keukenwielen de grond raken. Vind het enkel een beetje vreemd staan.
Is er trouwens een voorstel-topic hier op het forum? Kan het zo snel niet vinden.
In het café deel is dat mogelijk!
Overigens:
Neuswiel eraf vanwege te laag snap ik, maar bedenk wel dat het neuswiel (veel) ergere schade kan voorkomen als de vw onverhoopt van de trekhaak afschiet. Niet alle dissels hebben een bescherm-beugel aan de onderkant.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door schade en schade wijs geworden haal ik nu de neus wiel eraf.
Citaat van: Paulvh op augustus 14, 2016, 03:47:21 PM
Door schade en schade wijs geworden haal ik nu de neus wiel eraf.
Hoe bedoel je?
Ik laat mijn neuswiel zitten en stel hem net vrijdraaiend in lengte richting af... Zo functioneert hij als derde wiel bij nare knikken en drempels. Doordat hij vrij mee kan rollen zal hij ook niet scheef afslijten.
Ja het is nu beduidend het laagste punt van de vouwwagen maar het principe werkt super.
Tijdens de rit haal ik het neuswiel eraf. Ik had hem hoog genoeg opgedraait. Maar op het laatste stukje naar de camping is de weg zo slecht dat de borgpen van de slinger eruit was getrilt met als resultaat neuswiel op de grond. Ik stond wel raar te kijken toen ik bij de camping aankwam, geluk bij ongeluk lag de slinger letterlijk om de hoek op de weg. Dit jaar weer een probleem neuswiel hoog gedraait en 30 mtr gereden het hele neuswiel naar gort door een drempel. (Ik moest de vw naar een andere parkeerplek zetten stond nl bij het verkeerde hotel Frouard 2 naar Frouard 1. Geluk bij ongeluk om de hoek zit een Eclerc en hadden daar allerlei onderdelen zo ook neuswielen.
Ik heb een keer gezien dat een caravan van de kogel werd gedrukt door de combi van neuswiel + knik in de weg. En omdat mijn neuswiel wel eens aan de grond kwam haal ik sindsdien hem eraf. Voordeel is ook dat het wiel zelf nu niet meer beschadigd raakt.
we hebben het over een roadmaster, daar hoef je het neuswiel er echt niet af te halen.
de wielen van de keuken haal ik wel altijd eraf, al is het alleen maar tegen het verliezen er van.
niet fijn als je er achter rijd.......... :#
Citaat van: peter123456 op augustus 14, 2016, 08:25:44 PM
we hebben het over een roadmaster, daar hoef je het neuswiel er echt niet af te halen.
Inderdaad. Kijk naar de foto van mijn combinatie. Het neuswiel zit bijna boven de dissel :)
Eerlijk gezegd vindt ik hem juist laag zitten, in ieder geval niet hoger als bij mijn vouwwagen. En vergis je niet in sommige drempels, die erg hoog zijn. Maar ieder zijn eigen keuze.
Volgens ad de wielen eraf. Pak je een drempel verkeerd en blijven de wielen haken kan de keuken van de bak er afbreken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Van harte gefeliciklaptaart met de aankoop van de klapper en nu op naar de eerste klapvakantie