Gisteren hebben wij onze nieuwe vouwwagen opgehaald, een Europacamper Sunliner. Nu zag ik dat aan de onderzijde gewoon de multiplex plaat zichtbaar is onbehandeld.
Onze vorige trigano was volgens mij aan de onderzijde behandeld.
Hoe zit dat bij andere vouwwagens en heeft iemand hier al eens iets aan gedaan?
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
modbreak: topic gesplitst (andere topic ging over een snelkoppeling voor het gas)
Bij de Jametic was de bodemplaat ook onbehandeld. Althans zo leek het. Wellicht dat het watervast materiaal is. Maar je zou het kunnen schilderen als je het niet vertrouwd.
Bij onze trigano was het ook onbehandeld. Op zich is dit beter als de bovenkant is afgesloten. Vocht moet niet opgesloten worden, want juist dan verrot het hout.
Onze is van staal en behandeld Roadmaster family s
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Citaat van: Drikusniet op april 09, 2017, 10:24:00 AM
Bij onze trigano was het ook onbehandeld. Op zich is dit beter als de bovenkant is afgesloten. Vocht moet niet opgesloten worden, want juist dan verrot het hout.
Klopt, maar toch vind ik het een beetje vreemd om door weer en en wind met een houten bodem te rijden
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Valt wel mee. Ten eerste ben je verhoudingsgewijs maar kort onderweg. Daarnaast zal vocht aan de buitenkant snel weer verdwenen zijn. Dit is te kort om een probleem te vormen. Maar als het vocht er niet gemakkelijk weer uit kan, dan duurt het veel langer voordat het weer droog is en kan dan wel een probleem worden.
Drogen van brandhout is hier een mooi voorbeeld van. Als je vers hout binnen in een afgesloten ruimte legt, dan verrot het. Als je het buiten legt daar waar de wind vrij spel heeft, droogt het, zelfs als het niet beschermt is tegen regen.