Ik heb een goede manier om ervoor te zorgen dat ze hem niet meenemen....:
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170611/36a38e2a0551de8db867ad499ebf6123.jpg)
Haha, die is goed :H
En laat je deze beveiliging er op terwijl je aan het rijden bent met de wagen ::) ::) ::) :>
Zijn je uitdraaisteunen hiervoor gemaakt? Bij de standaard uitdraaisteunen mag dit absoluut niet. Ook niet om waterpas te zetten.
Deze steunen kunnen dat wel hebben, scheelt ook dat er niemand in of uit de bak klimt :J
volgens de handleiding mag je de wielen met de steunen nvan de grond draaien, zelfs om hem waterpas te zetten.
geen probleem dus :)
en inderdaad, er klimt nu natuurlijk niemand op
Je kan hem ook nog achterstevoren zetten, nu loop je de kans dat vlak na het monteren wiel iemand dat ding aanhaakt en er vandoor gaat....
En voorvertrek sta je gewoon een uurtje eerder op om even de wielen, met het juiste aanhaalmoment, te monteren?
Lijkt mij toch een tikkie omslachtig... volgens mij kan je de kar beter uit zicht in die garage er achter zetten?
Is overigens maar goed dat ik de banden ging wisselen.
Bij een van de spatborden was de bout dol, die heb ik moet afslijpen om hem los te krijgen.
Je kunt het wiel er met geen mogelijkheid uitkrijgen als het spatbord vast zit.
Gelukkig dus nu geconstateerd en niet ergens langs de peage zonder slijptol :#
nu werkt het weer naar behoren met slueteltje 13...
Citaat van: h2o op juni 12, 2017, 10:57:26 AM
Je kunt het wiel er met geen mogelijkheid uitkrijgen als het spatbord vast zit.
Wat een stomme constructie eigenlijk. Ik neem aan dat de velg niet in het gat tussen de remtrommel en het spatbord door past? Dan zou je iets van een servicestand of -klep verwachten.
dus een lekke band kun je niet zelf vervangen langs de weg/thuis dan moet je je spatbord eraf halen? Hmmm hoop dat dat bij de onze niet zo is en dat ik er nooit achter hoef te komen.....
Omdat het topic best een serieuze ondertoon heeft heb ik hem even verplaatst :J
Bij onze Cocoon van 2014 ging het wel. Maar die had ook de wielkasten met de uitsparing en het verbredingsstukje van kunststof. Heb het getest voor ik er mee op vakantie ging.
Valt op zich wel mee, 2 x een boutje losdraaien je kunt het spatbord opklappen zodat je er bij kunt
En hoe vaak heb je eigenlijk een lekke band?
Precies, en nu heb ik een sleuteltje 13 bij :)12]
Ik kan mij nu voorstellen dat er dieven zijn die wachten tot het gaat sneeuwen. Mooie slee op deze manier :)6]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Citaat van: Yella op juni 12, 2017, 06:36:34 PM
En hoe vaak heb je eigenlijk een lekke band?
De vraag is meer: waar heb je een lekke band en hoe snel kun je weer onderweg zijn? Auto's hetzelfde probleem. Sleepogen liggen tegenwoordig los in de kofferbak. Hoe vaak heb je die nou nodig? Nou, vorig jaar een auto afgesleept die op een heel beroerde plek was stil gevallen, Waalbrug Nijmegen. Dan sta je in de regen, terwijl de auto's links en rechts voorbij komen, te kl#ten met een sleepoog wat in een gat gedraaid moet worden waar je eerst een sierkapje vanaf moet zien te peuteren. Iedere seconde telt op zo'n moment. Dit soort zaken moet je niet vanuit de showroom ontwerpen, maar vanuit noodsituaties. Die wielkasten zijn makkelijk zat zó te ontwerpen dat ze zonder gereedschap snel open geklapt kunnen worden.
Safety first, inderdaad. Ik zou met een lekke band ook doorrijden tot een echt veilige plek en niet op de vluchtstrook gaan rommelen.
Een velg kost wel geld, maar een aangereden worden terwijl je de band verwisseld verpest je hele vakantie!
Om even terug te gaan naar het onderwerp; anti diefstal.
Wat doen anderen om dit te voorkomen?
Wij hebben hem op de oprit staan met de auto ervoor zodat de wagen er simpelweg niet uit kan. Dan ook nog eens een wielklem en disselslot, want die heb ik toch, en we moeten wel eens een boodschapje doen
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Citaat van: muis op juni 13, 2017, 09:40:00 AM
Om even terug te gaan naar het onderwerp;
We zijn er toch niet af geweest? :?
Ik zet hem thuis wel op de poten, normaal uiteraard met de wielen eronder. Ik gebruik wel het disselslot en heb dan zon plastic bal in de koppeling zitten zodat ze hem niet met een pin kunnen meenemen.
Citaat van: sanderv op juni 13, 2017, 10:14:27 AM
We zijn er toch niet af geweest? :?
het ging inmiddels over het verwisselen van de banden, vandaar
anti diefstal thuis is lekker luxe. In de garage waar die altijd in staat met disselslot erop!
Met disselslot en een kettingslot door het wiel heen staat 'ie voor de deur. In het gras of op een parkeerplek.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik haal hem normaal alleen naar huis vlak voor een vakantie, daarbuiten staat hij altijd lekker in de stalling.
Nu staat hij thuis voor de banden maar als die eronder zitten gaat hij weer naar de stalling.
We hebben hem wel opengeklapt en de laatste dingen voor de vakantie erin gelegd, straks de skibox op de auto en we kunnen vertrekken.
Citaat van: h2o op juni 11, 2017, 10:42:10 PM
Ik heb een goede manier om ervoor te zorgen dat ze hem niet meenemen....:
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170611/36a38e2a0551de8db867ad499ebf6123.jpg)
Is dit de hapro roady 460?
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Het is de Hapro Probox 460 Silver Grey, in 2015 gekocht voor 229 euro
Citaat van: muis op juni 13, 2017, 09:40:00 AM
Om even terug te gaan naar het onderwerp; anti diefstal.
Wat doen anderen om dit te voorkomen?
Ik zet m in de garage op z'n poten (mag met de Smitveld), strak tegen de muur. Neuswiel zo hoog mogelijk onder de dissel, zodat de voorkant zo laag mogelijk staat en nog net kan rijden. Dan de achterpoten zo ver uitdraaien dat ze nog net vrij boven de vloer hangen. Wagen in de hoek tegen de muur manoeuvreren (wel een stootbuffertje op de muur gemaakt) en vervolgens de voorkant op z'n poten zetten. De achterpoot tegen de muur kun je dan alleen nog indraaien door de hele operatie omgedraaid uit te voeren. Disselslot er op. En de slinger mee naar binnen.
Meer diefstalvertraging kan ik niet inbouwen. Als ze m willen meenemen moeten ze er in ieder geval goed hun best voor doen.
Hier in de garage met disselslot erop.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Citaat van: h2o op juli 10, 2017, 01:13:20 PM
Het is de Hapro Probox 460 Silver Grey, in 2015 gekocht voor 229 euro
Ah dacht ik.al. deze heb ik ook besteld en nu weet ik zeker dat hij op de roofrack past.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Citaat van: h2o op juli 10, 2017, 01:13:20 PM
Het is de Hapro Probox 460 Silver Grey, in 2015 gekocht voor 229 euro
Ah dacht ik.al. deze heb ik ook besteld en nu weet ik zeker dat hij op de roofrack past.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Als je een eigen oprit hebt zou een grondanker ook een optie zijn.
Deze zijn eigenlijk voor motorfietsen. De grondplaat zet je vast in de vloer en dan een ketting eraan.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170712/149ea15d822e4ac834a359dd6c0c1965.jpg)
Een koker in de grond, stuk dikke ketting erin en dan volgieten met beton (één schakel vrij laten om je ketting aan vast te maken) werkt waarschijnlijk net zo goed.
Wij gebruiken een 'natuurlijk' grondanker (een boom), dit type grondanker geeft ook nog wat schaduw en staat leuker als de klapper in de stalling staat. :)57]
Ik gebruik een wielklem, disselslot en bal in dissel. (Kan je hem natuurlijk altijd nog op eea manier optillen en meenemen)
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk