Hallo allemaal,
Hoe krijgen jullie het dekzeil mooi recht en strak op de wagen? Is er een bepaalde volgorde van hoe je begint? Bijvoorbeeld eerst de lange kant of eerst de achterkant ofzo!
Ik vind het nl erg lastig om het zeil recht op de wagen te krijgen...
Wij legden hem altijd opgevouwen op het midden en dan naar de kanten uitvouwen en zorgen dat de hoestukken goed zitten.
Daarna gewoon een rondje rondom met het elasstiek, en klaar.
Wat gaat er niet goed? Is het elastiek niet wat uitgelubberd?
(wij trokken het elastiek ook onder de achterlampen van de keuken door.)
Recht is geen probleem met een Jamet omdat het dekzeil een pasvorm heeft vanwege de hoeken. strak is een ander verhaal, dat gaat niet goed lukken. Bij ons lukte het ook niet goed. Pas toen er meer zooi onder het dekzeil ging zat het strak. In het begin had ik elastieken diagonaal over het dekzeil getrokken, werkte prima.
Nee , het elastiek is prima.de vouwwagen is nieuw. De hoeken krijg ik er idd niet mooi omheen.
O dan heb ik geen idee, op de kop vallen dan de hoeken wel op zijn plaats?
Wij hadden een wat ouder model, maar de hoeken zaten altijd goed.
Ook wanneer we bijvoorbeeld extra stoelen eronder deden.
Doordat er op de korte kanten niet zoveel haakjes zitten voor het elastiek zie je het bijna altijd flapperen. Bij de Conway die ik had zaten meer haakjes waardoor het zeil geen kant op kon.
Opvullen zoals Yella zegt, bv slaapzakken dan zal het iets beter zitten
Achter op de keuken is het ook altijd een stuk vrije overspanning wat wappert.
Ik heb even een foto opgezocht van hoe het bij Conway zit, dan zie je het verschil
Ik begin altijd aan de disselkant met vastmaken. Eerst zeiluitvouwen en de hoeken goed leggen, en dan van voor naar achter het elastiek vastmaken.
Alleen het elastiek aan de achterkant is vaak lastig, past altijd net met al dat spul onder het dekzijl. :#
Citaat van: muis op juli 06, 2017, 08:38:42 AM
Ik heb even een foto opgezocht van hoe het bij Conway zit, dan zie je het verschil
Ik ga misschien een hele domme vraag stellen, maar wat is hier zo anders aan?
Ja ik zie 1 of 2 meer haakjes, maar daarom trokken wij het elastiek ook onder de huizen van de achterlampen door, en dan zat het eigenlijk net zo "strak" als dit
Citaat van: pmponer op juli 06, 2017, 06:04:21 PM
Ik ga misschien een hele domme vraag stellen, maar wat is hier zo anders aan?
Ja ik zie 1 of 2 meer haakjes, maar daarom trokken wij het elastiek ook onder de huizen van de achterlampen door, en dan zat het eigenlijk net zo "strak" als dit
Bij onze Jametic zat het niet echt strak. Net vast, zeg maar. Haakjes zaten vrij hoog. Bij andere vouwwagens zag ik vaak dat de haakjes lager waren gemonteerd.
Citaat van: pmponer op juli 06, 2017, 06:04:21 PM
Ik ga misschien een hele domme vraag stellen, maar wat is hier zo anders aan?
Ja ik zie 1 of 2 meer haakjes, maar daarom trokken wij het elastiek ook onder de huizen van de achterlampen door, en dan zat het eigenlijk net zo "strak" als dit
Het verschil zit hem, denk ik idd in die paar extra haakjes. Dat zit toch echt heel anders. Ik ken vooral het zeil van Jamet zoals op bijgevoegde foto maar dan vooral flapperend aan de achterkant
Citaat van: pmponer op juli 06, 2017, 06:04:21 PM
....maar daarom trokken wij het elastiek ook onder de huizen van de achterlampen door....
Bij de oplevering van onze CC Flexi werd ons op het hart gedrukt om het elastiek vooral NIET onder de verlichting door te trekken. De behuizing (montage!) zou hier niet sterk genoeg voor zijn.
Nee, de flexi niet, maar de jamet kan wel tegen een stootje hoor ;)
Wij hadden gewoon een wat oudere klapper en dachten gewoon praktisch, verder hebben we er nooit problemen mee gehad.
Hoewel de verlichting niet altijd even goed was :H