Wij staan voor het eerst met onze vouwwagen in Zuid Frankrijk en ergeren
ons aan de enorme plooien in het dak (zie foto). De plooien zitten aan de
zijde bij de deuren boven de 'span stangen', zowel aan de kant van de wagen als
Als aan de kant van de deksel. We weten niet hoe we dit kunnen spannen en
het lijkt of het grijze doek (bij iq versie), het dak in die plooi trekt.
Kan iemand ons een oplossing aandragen?
Zit het klittenband vast boven op het dak. Dan bedoel ik die over de rits valt van de wagen naar de luifel. Boven op zit klittenband in het midden.
En ik zie dat de stokken van de voortent/luifel niet voldoende op spanning staan
Hallo Daan Rene. Dank voor je reactie.
Ik heb de luifelstokken nog iets strakker
getrokken maar dat levert geen resultaat op.
Het dak is nu wel heel strak op die plooien na.
Het klittenband kan niet strakker wan dan trek ik
de flap voorbij het band op de luifel. Dat sluit in ieder
geval niet lekker op elkaar aan.
Aan de andere kant blijft de plooi ook onveranderd.
Weet je toevallig of het band (lijkt op kunststof) bij de naden
verwijderd kan worden? Het laat namelijk overal los en hangt
er als spinrag bij.
Gr,
Stefan
Had je de wagentent al vast gezet voor je de rest ging opbouwen, het lijkt nl alsof de tent te ver naar voren is getrokken (rechts op de foto)
Sterker, ik heb geen haring of scheerlijn gebruikt behalve bij de poten
om ze te verankeren. De zij- en voorwandengebruiken we niet en de voortent
dient dus als luifel.
Hoi,
Dat met die flap hebben wij ook, die van de boogluifel ziet er nog minder mooi uit. Die flap moet je er goed overheen trekken als je bovenaan bent met inritsen.
De buizenconstructie is nogal flexibel naar voren en achteren. Ik fixeer nu altijd de achterkant van de wagentent met een scheerlijn aan het lusje van de bovenste dakstang. Iets wat je ook ziet bij de Kyte met de spanband aan de dissel. Dit voorkomt het naar voren trekken van de wagentent bij een (boog)luifel.
Zie ook http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=18616.msg250352#msg250352
PS: span je vlinder niet te strak. De buis mag max net boven de deur opening uitkomen, anders heb je kans dat je je wagentent stuk maakt.
We hebben elke denkbare afstelling geprobeerd totdat we
de stiksels in de hoeken bekeken. De plooien worden naar onze mening
veroorzaakt doordat het 'voorpand' ofwel het grijze doek trekt aan het dak.
op deze foto is duidelijk te zien dat de druk staat op het deel met het grijze
klittenband. Stond de druk (trekkracht) op het witte buitendoek, zou de plooi
in het dak niet zichtbaar zijn. Nu zou dit allemaal niet zo erg zijn, ware het niet
dat de flap het inwateren over de rits niet kan voorkomen en er voor de deur
een straal water naar beneden komt. We zullen de winkel in Roden hierop
aanspreken bij thuiskomst.
Citaat van: Sgbossinga op augustus 08, 2017, 06:05:01 PM
We hebben elke denkbare afstelling geprobeerd totdat we
de stiksels in de hoeken bekeken. De plooien worden naar onze mening
veroorzaakt doordat het 'voorpand' ofwel het grijze doek trekt aan het dak.
op deze foto is duidelijk te zien dat de druk staat op het deel met het grijze
klittenband. Stond de druk (trekkracht) op het witte buitendoek, zou de plooi
in het dak niet zichtbaar zijn. Nu zou dit allemaal niet zo erg zijn, ware het niet
dat de flap het inwateren over de rits niet kan voorkomen en er voor de deur
een straal water naar beneden komt. We zullen de winkel in Roden hierop
aanspreken bij thuiskomst.
Ook ik heb een nieuwe country met iq doek en heb dezelfde plooien in het dak die ik niet eruit krijg.
In het dak ontstaat door de rits dan een bakje waar dan bij regen het water in blijft staan wat dan door de rits heen lekt. Ik heb het spanbandje losser gezet en aangetrokken. Ik heb de luifel verhoogd en verlaagd maar de plooi blijft erin zitten, aan beide kanten! Ik heb binnenkort een afspraak om dit te laten zien om hier een oplossing voor te vinden?!
Volgens mij hebben we eenzelfde probleem?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat band bij de ritsen kun je er gewoon uittrekken, hebben wij ook gedaan. Dient om de eerste regeninslag te voorkomen omdat het iq doek niet zo snel dichttrekt als katoen.
Wat betreft die plooi, de ritsen verbindig van wagentent en luifel eerst een stuk openlaten, vervolgens de plooi er overheen trekken, ritsen dicht en klaar. Iets plooi blijft erin zitten, dit voorkomt binnenkomend water.
Het lijkt dat het dakdoek van de wagentent vlak voor de stokken iets naar beneden wordt getrokken. De waterslag aan de buitenkant ligt niet op het dak maar jangt er boven.
De plooien en de stugheid van de rits zorgt er dan voor dat de rits het laagste punt vormt waardoor er water via de rits (niet waterdicht) naar binnen lekt.
Het zou dus wel degelijk kunnen dat de voorkant van de wagentent (grijze deel) het dak naar beneden trekt?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb een country uit 2016 katoen, maar er zijn drie nieuwe wagententen opgezet nadat ik geklaagd had over waterbedden op de deksel. De eerste lekte, was slecht gestikt enz. Bij Aart Kok hebben ze er drie nieuwe opgezet, pas met de laatste ben ik akkoord gegaan. Dat was een wagentent van een nieuwe 2017 model. Dus gewoon terug gaan want het ligt gewoon aan de kwaliteit van de wagentent.
Mensen bedankt. Voor ons is de huidige staat van de wagen onacceptabel.
Als je voor het eerst met een nieuwe Country op vakantie gaat,
vraag je je toch af wat je verkeerd doet. Na veel tweaken en aanpassingen
lukt het niet om de plooien er een beetje uit te krijgen en het inwateren
bij de ritsen te voorkomen. Combi Camp heeft in de nieuwe Country duidelijk
nog een paar kinderziektes. We gaan er volgende week werk van maken en
hebben er vertrouwen in dat het wordt opgelost door Aart Kok. Zodra we
meer weten, laat ik een bericht achter op dit forum.
Wij hebben exact hetzelfde probleem gehad met onze 2017 CCC met een katoenen dak.
Ik dacht dat het kwam door verkeerd opzetten, schuine ondergrond o.i.d. Maar nu ik zie dat meerdere mensen exact hetzelfde probleem hebben, twijfel ik.
Ik moet sowieso langs de dealer voor een aantal klachten. Ik zal dit punt ook even samen met de dealer bekijken.
Ook wij hebben deze problemen met onze CCC 2017 (katoen). Het lijkt wel of de foto's die getoond zijn bij onze CCC zijn gemaakt.
wat erg.. koop je een nieuwe wagen en dan heb je dit.. en ben je niet de enige... hopelijk wordt het knap opgelost maar kan me je domeergevoel wel voorstellen.
Wij denken er ook aan over te stappen naar de country 2017. Wel iets om in de gaten te houden.
N.a.v. onderstaande foto's heb ik tijdens onze vakantie eens naar ons doek gekeken (wagen nieuwe gekocht in 2012) en dat doek zit ook niet overal even-strak, maar eerlijk gezegd boeit het ons niet zo veel. Wij zijn helemaal happy met de CC en zouden geen andere wagen willen hebben (binnen deze prijsklasse, duurder kan natuurlijk ook nog).
......... ofwel, iedereen zal er anders naar kijken (als je hem r***strak wilt hebben kun je beter een roadmaster zoeken), het is maar net wat je ervan verwacht en wat je belangrijk vindt
(PS: Off topic vraagje Mustang: Waarom zou je van een HK Cocoon Aero over willen stappen naar een CCC? Komt m.i. niet vaak voor en andersom bij mijn weten ook niet)
We vinden de Aero toch vrij zwaar (in gewicht) om op te zetten, staat op zich verder vrij snel. We hebben een kyte achtertent L er ook nog aan, die eigenlijk een beetje te ruim is voor 1 kind. Ik mis ook een volledig afsluitbare voortent, met inritsbaar kuipzeil, na een wat natte zomervakantie. Ach, en soms wil je gewoon weer wat nieuws ::) Voor de Aero al eerder gekeken naar een CCC.