Hoi,
wij hebben sinds het begin van het jaar een cabanon chamonix, we zijn er nu 3 keer mee weggeweest en tot zover bevalt hij prima.
Tijdens het gebruik van de laatste afgelopen keren is mij opgevallen dat wanneer ik het neuswiel omhoog of omlaag draai, de draaiknop steeds tegen mijn disselkist aan stoot. Dit is vrij irritant en ik ben benieuwd of dit bij anderen ook het geval is of dat de disselkist er bij mij gewoon niet goed gemonteerd is.
Een ander punt wat wij tegen kwamen bij het opzetten is dat wanneer het slaapgedeelte is opgezet de ritsen in de ronde voorhoeken niet mooi strak lopen. Wanneer wij hier de voortent aan vast ritsen gaat dit in de ronde hoeken altijd lastig en kost de nodige moeite omdat de rits in beide hoeken rare hoeken maakt. Is dit iets wat andere ook hebben en missen wij ergens wat met het opzetten of is dit normaal en moeten wij er gewoon aan wennen? :)
Groeten,
Emiel
Wij hebben een Mercury en van dat neuswiel herken ik wel, even wennen en oppassen voor de vingers.
Mercury is smaller geloof ik, voor de uitdraaisteunen aan de disselkant kom ik ook tegen de disselbak aan.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170809/a7fdf7316b93e72d4579df8f407fe12c.jpg)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ook bij ons kwam de knop van het neuswiel tegen de bak. Ik heb er een extra gat in geboord en hem naar voren geplaatst. De ritsen in de korte bochten moet je aan wennen. Wat hierbij helpt is om wat ruimte te creëren door de stof wat aan te trekken waardoor je iets meer ruimte krijgt.
Citaat van: ArjanF op augustus 09, 2017, 07:51:00 PM
Wij hebben een Mercury en van dat neuswiel herken ik wel, even wennen en oppassen voor de vingers.
Mercury is smaller geloof ik, voor de uitdraaisteunen aan de disselkant kom ik ook tegen de disselbak aan.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170809/a7fdf7316b93e72d4579df8f407fe12c.jpg)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Neuswiel naar voren zetten :)106]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Neuswiel hebben we ook, maar vind ik niet zo'n probleem.
Dat van die rits herken ik niet echt. Je moet de rits some wel wat helpen door het tentdoek wat op te tillen, maar dat is logisch.
Ik heb meer last van de zonneluifel die precies zo kort is dat bij regen het water precies op de rits drupt. Maar daarvoor gaan we binnenkort met de luifel naar De Wit.
Citaat van: michield op augustus 16, 2017, 05:35:16 PM
Neuswiel hebben we ook, maar vind ik niet zo'n probleem.
Dat van die rits herken ik niet echt. Je moet de rits some wel wat helpen door het tentdoek wat op te tillen, maar dat is logisch.
Ik heb meer last van de zonneluifel die precies zo kort is dat bij regen het water precies op de rits drupt. Maar daarvoor gaan we binnenkort met de luifel naar De Wit.
Hallo Michiel,
Daar hebben wij ook last van. Wat heeft de Wit voor oplossing?
Groet, Bas
Dat kan Marcel78 je vertellen :)
Zie: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19447.msg268817#msg268817
Met onze laatste trip heb ik het neuswiel wat naar beneden gezet, hierdoor komt deze niet meer tegen de bak aan, het is dan alleen nog een beetje opletten met de vingers. het neuswiel naar voren zetten zou ik niet snel doen, je moet hiervoor extra gaten boren waardoor er extra zwakte gecreëerd wordt.
Met de ritsen ging het wat makkelijker, dat is inderdaad een kwestie van wennen.
Met een Malawi 2.0 ook dezelfde neuswielergernis.... Extra gat boren zou kunnen, maar zo ergerlijk vind ik het dan ook weer niet.
Afgelopen zondagmiddag hebben wij voor het eerst onze Chamonix opgezet om er alvast wat ervaring mee op te doen.
Was even bekijken wat de onder/boven/voor- en achterkant was van de bepaalde onderdelen, maar na een kleine 1,5 uur hadden we de vouwwagen losjes afgespannen staan.
Het enige wat ons tegenviel was hoe lastig de binnenste 2 bogen in de voortent te ritsen waren.
De voorste boog kregen we prima in zijn huls geschoven waarna we die overeind konden zetten en afspanden (niet te strak) met 1 band.
De band het dichtste bij de slaapcabine ging met wat kracht zetten, maar de middelste boog was toch best lastig om op zijn plaats te krijgen.
Heeft iemand een idee hoe dat makkelijker kan, of gaan de laatste 2 bogen er altijd wat lastiger in?
Wij hebben de Columbia, de voorloper van de Chamonix en bij ons gaat dat ook altijd lastig :J
De Malawi 2.0 werkt ook met die bogen en die gaan zeer makkelijk.
Misschien een inkoppertje, maar staan de pootjes op de laagste stand?
Mercury ook lastig....
Citaat van: sneeuwgors op april 17, 2018, 02:57:27 PM
Afgelopen zondagmiddag hebben wij voor het eerst onze Chamonix opgezet om er alvast wat ervaring mee op te doen.
Was even bekijken wat de onder/boven/voor- en achterkant was van de bepaalde onderdelen, maar na een kleine 1,5 uur hadden we de vouwwagen losjes afgespannen staan.
Het enige wat ons tegenviel was hoe lastig de binnenste 2 bogen in de voortent te ritsen waren.
De voorste boog kregen we prima in zijn huls geschoven waarna we die overeind konden zetten en afspanden (niet te strak) met 1 band.
De band het dichtste bij de slaapcabine ging met wat kracht zetten, maar de middelste boog was toch best lastig om op zijn plaats te krijgen.
Heeft iemand een idee hoe dat makkelijker kan, of gaan de laatste 2 bogen er altijd wat lastiger in?
Waarschijnlijk heb je het kuipzeil al mooi strak vastgezet met haringen. Hierdoor is er te weinig ruimte in de hoogte. Tip voor de volgende keer, de haringen van het kuipzeil pas na het inritten van de bogen :J
Citaat van: Marcel78 op april 17, 2018, 10:46:07 PM
Waarschijnlijk heb je het kuipzeil al mooi strak vastgezet met haringen. Hierdoor is er te weinig ruimte in de hoogte. Tip voor de volgende keer, de haringen van het kuipzeil pas na het inritten van de bogen :J
Dat doen win ook, maar dan nog gaan de bogen er zeer lastig in...
Citaat van: sannie75 op april 18, 2018, 08:58:23 AM
Dat doen win ook, maar dan nog gaan de bogen er zeer lastig in...
Tevens is het dan ook lastiger om het grondzeil netjes strak te krijgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Op zich gaan de boogstokken er bij ons wel redelijk makkelijk in, wat wij lastig vinden aan het inritsen is dat de rits gedraaid zit waardoor dit op sommige stukken een beetje lastig gaat, maar dat zal ook meer een kwestie van wennen zijn.
Wat ik mij verder afvraag, heeft iemand de chamonix wel eens opgezet zonder de inritsbare grondzeil? Blijft de voortent dan voldoende staan en schieten de pootjes niet weg? (omdat hier een soort van anti schuif rubbers onder zitten ipv de pin die aan de luifel in het gras drukt)
Citaat van: emieltenberge op april 29, 2018, 07:30:41 PM
Op zich gaan de boogstokken er bij ons wel redelijk makkelijk in, wat wij lastig vinden aan het inritsen is dat de rits gedraaid zit waardoor dit op sommige stukken een beetje lastig gaat, maar dat zal ook meer een kwestie van wennen zijn.
Wat ik mij verder afvraag, heeft iemand de chamonix wel eens opgezet zonder de inritsbare grondzeil? Blijft de voortent dan voldoende staan en schieten de pootjes niet weg? (omdat hier een soort van anti schuif rubbers onder zitten ipv de pin die aan de luifel in het gras drukt)
Hallo
Wij hebben sinds kort een tweede hands columbia en ook bij ons was het inritsen van de bogen erg lastig.
Dat hebben we nu redelijk onder controle, maar we krijgen het grondzeil aan de voorkant niet goed op de grond.
Het lijkt wel of de voorwand te kort is ( of de middelste boog te hoog).
Het vervolg is dat we ieder keer struikelen bij de ingang omdat het grondzeil een drempel vormt. Je kan het niet op de grond krijgen zonder het doek onder en te hoge spanning te plaatsen.
Komt dit iemand bekend voor?
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Citaat van: Kolja op juli 28, 2019, 07:44:12 PM
Hallo
Wij hebben sinds kort een tweede hands columbia en ook bij ons was het inritsen van de bogen erg lastig.
Dat hebben we nu redelijk onder controle, maar we krijgen het grondzeil aan de voorkant niet goed op de grond.
Het lijkt wel of de voorwand te kort is ( of de middelste boog te hoog).
Het vervolg is dat we ieder keer struikelen bij de ingang omdat het grondzeil een drempel vormt. Je kan het niet op de grond krijgen zonder het doek onder en te hoge spanning te plaatsen.
Komt dit iemand bekend voor?
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Wij hebben dit voorjaar onze Columbia verkocht maar dit herken ik totaal niet. Heb je het onderste stukje van de buis op zijn kortst gezet? De buis iets voorover laten leunen ipv kaarsrechtop? Heb je foto's misschien?
Ikzelf heb een Monaco en zet mijn kuipzeil überhaupt niet vast: ik zie er de toegevoegde waarde niet van, zeker omdat we een gaatjes kleed in de voortent hebben liggen.
Citaat van: sannie75 op juli 28, 2019, 08:00:28 PM
Wij hebben dit voorjaar onze Columbia verkocht maar dit herken ik totaal niet. Heb je het onderste stukje van de buis op zijn kortst gezet? De buis iets voorover laten leunen ipv kaarsrechtop? Heb je foto's misschien?
Hallo sannie75
Misschien heb ik wel je oude columbia gekocht via vd Slik Zoetermeer:)4]
Ik kan de buis niet schuin zetten door de tunnel wat de buis in geritst zit.
Hierbij wat foto's
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/82eaccb72649aabe85f17b352ac4b79a.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/a1a3889c945c0ee7cdac92be06780b85.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/686af9534ba4ed76aa34db9e49a055af.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/b90dd6ae5afbd0fb186e7fd9b2ce530f.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/da2fa98a419e76122d21b66a87267930.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/c5e299c770556a47b31e9a62acfdb0b7.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/48b3eb6902d8e8c36a895350c22904a5.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/1a1564e1b6614a648e9a40026bc2d7ed.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/01d8f985d7c91944dffe5492ee948a90.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/8ed24182ad51fac3b7e01b32cd959b46.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/ba49151099645943fe5370e8181c7109.jpg)
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Citaat van: Kolja op juli 28, 2019, 09:06:15 PM
Hallo sannie75
Misschien heb ik wel je oude columbia gekocht via vd Slik Zoetermeer:)4]
Ik kan de buis niet schuin zetten door de tunnel wat de buis in geritst zit.
Was ik ook even benieuwd naar maar je hebt niet mijn oude wagen :P Mijne is verkocht via Kole Tenttrailers :J
Zo hoog als bij jou heb ik de mijne nooit gehad...Heb je de onderste stukjes stok op de kortste stand gezet? En toch proberen de boog iets voorover te duwen, dan heb je ook minder last van het inzakken van de zij ramen. Dat bleef voor mij wel een irritatiepuntje, zodra de zon erop gestaan had lubberden de ramen wat uit waardoor de zijkanten minder mooi strak stonden. Maar dat terzijde...
De boog van je luifel moet nog wel iets smaller, de bogen moeten op dezelfde breedte als de wagenbak.
Citaat van: emieltenberge op augustus 09, 2017, 06:18:52 PM
Hoi,
wij hebben sinds het begin van het jaar een cabanon chamonix, we zijn er nu 3 keer mee weggeweest en tot zover bevalt hij prima.
Tijdens het gebruik van de laatste afgelopen keren is mij opgevallen dat wanneer ik het neuswiel omhoog of omlaag draai, de draaiknop steeds tegen mijn disselkist aan stoot. Dit is vrij irritant en ik ben benieuwd of dit bij anderen ook het geval is of dat de disselkist er bij mij gewoon niet goed gemonteerd is.
Een ander punt wat wij tegen kwamen bij het opzetten is dat wanneer het slaapgedeelte is opgezet de ritsen in de ronde voorhoeken niet mooi strak lopen. Wanneer wij hier de voortent aan vast ritsen gaat dit in de ronde hoeken altijd lastig en kost de nodige moeite omdat de rits in beide hoeken rare hoeken maakt. Is dit iets wat andere ook hebben en missen wij ergens wat met het opzetten of is dit normaal en moeten wij er gewoon aan wennen? :)
Groeten,
Emiel
Wat mij is opgevallen dat wanneer er met warm weer veel (zware) spullen in de disselbak zitten, dat de voorwand iets bol gaat staan, doordat het enigszins flexibel materiaal is. Op dat moment komt het voor dat de knop van de slinger van het neuswiel hier tegenaan komt. Als je hier rekening mee houd, komt het "probleem doorgaans niet voor.
Groet, Emiel
Citaat van: sannie75 op juli 29, 2019, 09:19:44 AM
Was ik ook even benieuwd naar maar je hebt niet mijn oude wagen :)14] Mijne is verkocht via Kole Tenttrailers :J
Zo hoog als bij jou heb ik de mijne nooit gehad...Heb je de onderste stukjes stok op de kortste stand gezet? En toch proberen de boog iets voorover te duwen, dan heb je ook minder last van het inzakken van de zij ramen. Dat bleef voor mij wel een irritatiepuntje, zodra de zon erop gestaan had lubberden de ramen wat uit waardoor de zijkanten minder mooi strak stonden. Maar dat terzijde...
De boog van je luifel moet nog wel iets smaller, de bogen moeten op dezelfde breedte als de wagenbak.
De luifel stond nog niet goed. Mijn vrouw had de foto's gemaakt toen ik luifel opzette.
Las in een ander topic dat iemand hetzelfde probleem had en de boog stoken elk 4. tv cm had ingekort.
Ik heb de voorste stokken (dus aan de deur en raam kant) elk 5 cm ingekort.
Tent staat nu goed.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk