Ik heb de volgende vraag:
Mijn koelkast doet het niet tijdens het rijden, heeft iemand een schema van de bedrading van een cocoon uit 2011. Ben vorig jaar bij holtkamper voor een onderhoudsbeurt geweest en had dit toen aangegeven en kwam er achter dat het toch nog niet in orde was. Geprobeerd een nieuwe afspraaak te maken maar totaal geen reactie meer gehad wil ik dit toch graag voor mijn vakantie in orde hebben.
Alvast bedankt voor de info
Het zit bij onze Cocoon op de permanente 12V. Laatst een nachtje aangesloten gelaten... Daar klaagde de accu 's ochtends wel over.
Je kunt dus vanaf de stekker meten of de aansluiting verderop goed is.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Bedankt voor je info
Ik zou sowieso nog een keer contact opnemen met HK.
geeft je auto wel stroom? als je een 7 polige aansluiting hebt dan zoiszo niet...
met een 13 polige... moet die extra draad wel getrokken zijn.. anders ook niet
Citaat van: Fotist op juli 15, 2018, 09:50:35 PM
Het zit bij onze Cocoon op de permanente 12V. Laatst een nachtje aangesloten gelaten... Daar klaagde de accu 's ochtends wel over.
Je kunt dus vanaf de stekker meten of de aansluiting verderop goed is.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Onze auto klaagde helemaal niet meer.
Had starthulp nodig. Maar had ook meer dan 24 uur gestaan met draaiende koeling in de Cocoon. Ik dacht namelijk dat er geen stroom op zou staan als de sleutel uit het contact was. Dus niet. Vreemd want normaliter mekkert de auto en sluit automatisch alles uit als er iets is wat stroom verbruikt en de motor niet draait.
Dat de auto niet mekkert is logisch. De extra voeding loopt rechtstreeks van de accu naar de aansluiting. De auto electronica heeft dus geen weet hiervan en kan er niets aan doen.
Citaat van: Drikusniet op juli 16, 2018, 08:44:23 AM
Dat de auto niet mekkert is logisch. De extra voeding loopt rechtstreeks van de accu naar de aansluiting. De auto electronica heeft dus geen weet hiervan en kan er niets aan doen.
Die conclusie had ik ook al getrokken en er van geleerd.
Ik heb direct de permanente stroom omgezet naar rijstroom. In de stekker van de HK natuurlijk. Voorkomt veel ellende.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb direct de permanente stroom omgezet naar rijstroom. In de stekker van de HK natuurlijk. Voorkomt veel ellende.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je dan maar een stroomkabel hebt die niet overbelast wordt. Want beter de accu leeg dan een gesmolten kabel of erger.
Kwam er deze vakantie ook achter dat mijn 12 volt stekker op het chassis is gesmolten (doet het nog wel). Binnenkort even vervangen. Trek m soms voor de zekerheid ff los bij een lange stop ivm accu (tegen beter weten in).
Sent from my iPhone using Tapatalk