Hallo klappervrienden,
Vrienden van ons hebben een Tago met daaronder een Knott as.
Nu willen ze graag dat ik schokbrekers monteer tbv tempo 100 keuring. Echter.... Er zit op de as geen voorbereiding om de schokbrekers te monteren (ook geen gaten in het chassis, maar dat is geen probleem) Is er iemand die weet of die steunen los te verkrijgen zijn? Ik kan het, tot nu toe, niet vinden. Op het forum wel een topic gevonden van iemand die soort gelijke steunen aan een Alko as heeft gelast.
Onder onze eigen Flexi is ook een Knott as met schokbrekers gemonteerd. Dus ik kan spieken hoe het hoort. :P
Die moet je dan inderdaad lassen. Heb ik ook gedaan onder onze camplet:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=13725.45
Ik heb daar toen deze voor gebruikt:
https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/anhaengerbauteile/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100kmh/stossdaempferhalter/3518/stossdaempferhalter-geschweisst-20-mm-gekroepft?c=304
Dank je daar kan ik mee verder.
Waarschijnlijk dit topic overgeslagen omdat het over een camplet ging...
Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Succes! Ik vond het een leuke klus. Had de mazzel dat onze kar op de zij kan staan. Wel een natte lap op de banden en om de torsie as gedaan toen.
Dank je.
Ik denk dat ik dat op mijn werk ga doen. Kan ik hem omhoog zetten mbv heftruck en heb daar goede lasapparatuur. Natte lap zal ik zeker in gedachte houden.
Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
ik zou de wielen er af halen... en vooral een natte lap tegen de torsie rubbers houden..
deze degraderen heel hard als ze te warm worden!
Hooguit dat ik ze hecht met wielen erop om te zorgen dat de maat voering goed gaat.
Volgens leveranciers van schokbrekers kan het overigens niet. Maar het topic verteld mij iets heel anders. ;-)
Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Tuurlijk kan dat. Je moet alleen wel dempers voor aanhangers hebben. Die dempen op de uitgaande slag.
Originele of geadviseerde knott dempers.
Maar jij hebt dan over de camplet.
Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Ik bedoelde eigenlijk dat auto dempers op de ingaande slag dempen, terwijl aanhanger dempers dat juist op de uitgaande doen. Je monteert ze dus omgekeerd. Qua dempers voor een vouwwagen is de lichtste demper goed genoeg. Eigenlijk heeft een lichte aanhanger ze niet nodig, een rubber geveerde torsie as heeft van nature al voldoende inwendige demping. Dat is wat anders als het een caravan, paardentrailer of autoambulance betreft. Mijn dempers komen ook bij wiedemann vandaan, ik heb toen de universele van hun eigen merk genomen.
https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/anhaengerbauteile/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100kmh/stossdaempfer-knott-wft/3105/wft-stossdaempfer-von-750-1500kg-fuer-100-km/h-schwarz-achsstossdaempfer-p.f.-alko-und-knott-achsen?c=302
Of
https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/anhaengerbauteile-achse-auflaufeinrichtung/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100kmh/stossdaempfer-al-ko-wft/3899/wft-stossdaempfer-schwarz-von-750-1500kg-laenge-250mm?c=302
Ok thnx. Das nuttige info.
Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
http://www.anhaengerteileshop.de/Radstossdaempferset-Knott-/55 (http://www.anhaengerteileshop.de/Radstossdaempferset-Knott-/55) mss heb je hier wat aan