Ik las dat Karsten, Holtkamper en VWS gezamelijk een nieuw merk hebben opgezet, die de voordelen van een caravan en vouwwagen combineert.
https://www.easycaravanning.com/ (https://www.easycaravanning.com/)
Marktintroductie vind plaats op de kampeer en caravan jaarbeurs.
Ben benieuwd wat het product echt wordt. Neem aan meer vouwwagen dan bijvoorbeeld zo'n Udocamp.
We zullen zien, maar ik ben in ieder geval nieuwsgierig.
PS @mods: ondanks dat ik hier al een tijdje kom, is me nog steeds niet altijd duidelijk waar wat te posten, dus als het verplaatst moet worden dan merk ik dat wel.
Hm, ik ben benieuwd.
Als ik naar de foto van het ingeklapte ding kijk krijg ik het idee dat je er net als de oude Holtkamper flyer, een lade in de lengte uit kunt trekken.
De harde top is ongetwijfeld een hefdak.
Dat hebben al die vouwcaravan dingen.
Zelf vraag ik me erg af of daar wel een goede markt voor is, maar hé, altijd leuk, nieuwe modellen!
Ik verwacht een soort van Fleetwood/Coleman trailer waarbij het hefdak omhoog komt middels de tunnels (brandweerslangen van Karsten tent) met gebruik van een blower (Windforce van Holtkamper).
Dus combinatie van kennis van de VWS, Karsten en HK.
Een interessante combinatie.
Ohw, ohw ...... reeds mijn handtekening voor een CCC gezet, zaterdag toch maar eens gaan praten :)
Ben wel erg benieuwd; wij hebben wel naar een Udocamp en Paradiso gekeken, echter hadden deze voor ons beide een te steriel en dus geen kampeergevoel. Ook even gekeken een Camplet Saphir te kopen en volledig te renoveren, maar dat gaat misschien naast de aanschaf van de CCC gebeuren. Was voor nu i.i.g. geen optie.
Citaat van: Klapzwaan op juli 08, 2019, 04:30:10 PM
Ik verwacht een soort van Fleetwood/Coleman trailer waarbij het hefdak omhoog komt middels de tunnels (brandweerslangen van Karsten tent) met gebruik van een blower (Windforce van Holtkamper).
Dus combinatie van kennis van de VWS, Karsten en HK.
Een interessante combinatie.
Ik denk meer een windforce met stangen voor het dak en de uitschuiflade en evt opblaasbare voortent oid.
Inmiddels staan er op de site in de openingspost meer foto's met het interieur. En eigenlijk ben ik wel een beetje teleurgesteld. Als dit concept echt wat was geweest, zou ik serieus overwegen om de Kyte erop in te ruilen. Maar dit wordt dus zo'n Udo camp, waarin je totaal niet kan bewegen.
Slapen als thuis staat in de tekst, maar dit is dus slapen op een harde plank met daarop de kussens van een bank. Dat daar wat traagschuim in zit doet een merk als Eriba al jaren in hun kleine caravans, zoals de kleinste uitvoeringen van de Feeling en de Touring. En ik kan je uit eigen ervaring vertellen: dat ligt voor geen meter. Je voelt de naden van de kussens en het is te hard.
Wie weet komt er nog een verrassende wending met een voortent die op een Kyte / Karsten-achtige manier kan uitklappen in een zeer snelle tijd. Maar vooralsnog word ik er niet enthousiast van.
Een Kip Shelter, inklapbaar met de wanden van tentdoek. Vraag me af of er vraag naar is in Nederland.
Zo, eerst eens een paar screenshots grmaakt, die foto's gaan veel te snel!
Ik moet zeggen dat het concept me wel aanstaat, zeker voor als we wat ouder worden (dit lijkt me zóveel fijner dan een caravan!) Afhankelijk van van alles nog, maar het eenvoudig (?) binnen én buiten kunnen koken, verwarmd binnen kunnen zitten bij slecht weer, koelkastje van binnen en buiten bereikbaar... klinkt best goed. Slapen op hout zou ik moeten ervaren. Ik ben erg benieuwd naar de voortent/luifel en vooral het gebruiksgemak daarvan. In dat opzicht vond ik de demo van de Aart Kok Touareg echt een deceptie, ja, hij staat snel, maar als je ziet wat een gedoe het dan nog is met het aanritsen van de luifels... ik hoop van harte dat ze dat hier beter hebben opgelost!
Citaat van: Jer81 op juli 16, 2019, 09:24:19 AM
Een Kip Shelter, inklapbaar met de wanden van tentdoek. Vraag me af of er vraag naar is in Nederland.
Dat was ook mijn reactie; vooralsnog geen twijfel maar kan nog komen.
Ik vond onze ideeën beter dan wat ik zie.....
Denk dat er wel een markt voor is hoor. Meer comfort maar toch niet in een blik zitten. Ik vind het wel interessant om te volgen, al behoor ik denk ik niet tot de doelgroep. Toch kan ik ne voorstellen als je met 2 bent, jarenlang tent-of vouwwagen hebt gekampeerd en op zoek bent naar iets praktisch, comfortabels, dat zo'n wagen interessant kan zijn. Veel zal afhangen van het comfort, kwaliteit en snelheid/flexibiliteit. Maar daar valt nog weinig van te zeggen op basis van digitale plaatjes....
Ik denk dat je of kiest voor een vouwwagen of voor een caravan. Als het klappen te zwaar word vanwege gezondheid of leeftijd en je meer gemak en luxe wilt dan ga je niet in een dergelijke tussenvariant zitten.
Waarschijnlijk alleen weggelegd voor echte liefhebbers?
En ook deze week weer een extra plaatje en wat uitleg op de website.
Het is inderdaad conceptueel zoiets als een Udo icamp, dus met het grondoppervlak van een zeer kleine caravan. De uitvoering ziet er wel heel wat mooier en strakker uit, maar toch.
Lijkt op deze die toen niet verder is doorgezet:
http://briota.nl/cabrio-caravan/
Ook van de zelfde bedenkers.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Alleen vond ik de Briota een vernieuwendere en beter indeling hebben met een fatsoenlijk bed ipv van die zitkussen ombouw toestand (en ik spreek uit ervaring: ligt voor geen meter)
Citaat van: Alex op juli 30, 2019, 09:00:04 AM
Ook van de zelfde bedenkers.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Dan is de nieuwe versie kleiner. Bij de vorige versie had je een vast bed wat ik aantrekkelijk vind (comfortabeler matras). Ik ben wel nieuwsgierig wat de opties worden. Ik hoef niet zonodig binnen te zitten.
Niet mijn ding, als ik bijvoorbeeld door leeftijd iets makkelijkers zou willen, dan zou een Shelter tot de mogelijkheden behoren(kan de motor in :))
Citaat van: Jon op juli 30, 2019, 03:00:23 PM
Niet mijn ding, als ik bijvoorbeeld door leeftijd iets makkelijkers zou willen, dan zou een Shelter tot de mogelijkheden behoren(kan de motor in :))
Ik ben voor!!
Vakantie met de motor mis ik echt.
Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Vind hem wel mooi maar ben bang dat dit wederom geen lang leven beschoren is.
Krijg een beetje dat Opera gevoel: Te duur en te luxe voor een vouwwagen en ook weer geen caravan.
http://www.vouwwageninfo.nl/opera-vouwwagen.html
Een opera kostte destijds 50K; deze zal ergens bij 12,5K beginnen
M.i. is er zeker een markt voor; zeker met het oog op het veranderende wagenpark
Citaat van: C5CCV op juli 30, 2019, 09:58:51 PM
Een opera kostte destijds 50K; deze zal ergens bij 12,5K beginnen
M.i. is er zeker een markt voor; zeker met het oog op het veranderende wagenpark
Niet helemaal correct. De slechtst verkopende versie was de Softline (vanaf 19K). Er zijn nog wel een paar Baselines verkocht (25K).
De prijs/kwaliteit bepaald in welk segment je komt en of er dus markt voor is.
Vervolgens wil men, idd vanwege het veranderende wagenpark, steeds lichtere caravans terwijl deze door zijn gewicht geen al te groot laadvermogen krijgt/heeft.
Dan zit ik er wat betreft de opera naast (zie het nu ook op Google); laatst bij de VWS nog over staan te praten, ze hadden een gebruikt exemplaar te koop staan. Heb ik het waarschijnlijk niet goed opgevangen.
Vandaag weer wat info op de site: blijkbaar komt er in ieder geval een op maakt gemaakte luifel / tent bij, die ook hard nodig is als je het mij vraag. Hoop dat die dusdanig slim is gemaakt dat de hele zooi snel staat, inclusief luifel. Blijf echter het slapen: zodra je daar een echt bed van maakt (met lattenbodems en matrassen, is er binnen geen zitruimte meer.
Ik denk echt dat er een slimmere oplossing mogelijk is, waarbij je lichaam en hoofd op een echt matras ligt er achter een kleine 2 persoons tafel komt die je kan gebruiken voor het voeten deel 's nachts.
Citaat van: Urgje op juli 16, 2019, 10:37:52 AM
Ik vond onze ideeën beter dan wat ik zie.....
Is er ergens een topic met "onze ideeën"? Ben benieuwd!
Na vorige week had ik nog goede hoop op een geniale constructie van een tent voor erbij. Maar die staat nu dus ook online.
Past erg mooi in het lijnenspel, maar geeft je een luifel van zo'n 1,80 meter diep. Nou niet echt iets om naar uit te kijken. Als tent is hij wel OK eigenlijk, maar dan mis je weer een fatsoenlijke luifel. Ook vraag ik me af hoe snel deze tent staat.
Citaat van: RDDR op augustus 12, 2019, 09:46:52 AM
Na vorige week had ik nog goede hoop op een geniale constructie van een tent voor erbij. Maar die staat nu dus ook online.
Past erg mooi in het lijnenspel, maar geeft je een luifel van zo'n 1,80 meter diep. Nou niet echt iets om naar uit te kijken. Als tent is hij wel OK eigenlijk, maar dan mis je weer een fatsoenlijke luifel. Ook vraag ik me af hoe snel deze tent staat.
Helemaal mee eens, ik mis een grote leefruimte. Ja dan moet je binnen gaan zitten. Die vorige Briota vond ik mooier qua indeling. We zullen zien wat voor opties er nog bij komen. Op gevoel zou ik nu al eerder kiezen voor een Holtkamper Nano die met luifel retesnel staat.
Inmiddels staat de configurator online en ik moet zeggen dat de prijs me nog mee valt. Kaal vanaf 13.000 Euro, ik heb wat zitten spelen met de configurator en kom tussen de 15.500 (wat ik op zijn minst zou willen) en 17.000 (helemaal los op alles wat ik interessant vind) uit. Je kan nog wat hoger komen als je kindertenten toevoegt, maar dan moet ik eerst kinderen regelen. Dus voor ons niet interessant.
Ik mis een grote zonne-regenluifel.....
Citaat van: C5CCV op juli 30, 2019, 09:58:51 PM
... deze zal ergens bij 12,5K beginnen
M.i. is er zeker een markt voor; zeker met het oog op het veranderende wagenpark
Klopt aardig :)
Citaat van: RDDR op augustus 26, 2019, 01:18:54 PM
Inmiddels staat de configurator online en ik moet zeggen dat de prijs me nog mee valt. Kaal vanaf 13.000 Euro, ik heb wat zitten spelen met de configurator en kom tussen de 15.500 (wat ik op zijn minst zou willen) en 17.000 (helemaal los op alles wat ik interessant vind) uit. Je kan nog wat hoger komen als je kindertenten toevoegt, maar dan moet ik eerst kinderen regelen. Dus voor ons niet interessant.
De vraag blijft hoe snel staat alles en hoe voelt de ruimte. Een comfortabel bed mag je voor dat geld toch ook wel verwachten. Voor 17.000 euro heb je ook de HK Nano met de meeste opties die nodig zijn, vouwwagen/tent gevoel en een comfortabel bed, een ruime luifel en het staat snel. Vloerverwarming valt misschien ook wel te regelen :-)
Vraag aan mensen die naar de kampeerbeurs gaan dit weekend - graag foto's van het echte ding. Na zoveel hype-mails ben ik nieuwsgierig geworden en een beursbezoek zit er helaas niet in dit weekend.
Alvast dank!
Doe ik! Ben zelf ook nieuwsgierig. Ik ga morgen of donderdag.
Ik ben ook nieuwsgierig :-).
Hier https://www.easycaravanning.com/nieuws/we-are-ready-for-takeoff/
zie je een (heel) klein beetje van 1 van de 2 prototypes waarmee ze op de beurs gaan staan.
De Takeoff ilijkt me trouwens de vouwwagen versie van de Kip Shelter. Is ook niet verwonderlijk want de onrwikkelaars hebben allen een Kip verleden. Zie ook bovenstaande link.
Er is zojuist een filmpje op hun facebook pagina geplaatst. Strakke wagentjes. Ik vind het er heel verzorgd uit zien. Het zal zijn doelgroep wel vinden.
Bij mijn vouwwagen kan ik op mijn bed liggen wanneer ik wil en ook binnen zitten. Hier moet ik altijd mijn zithoek eerst ombouwen om te kunnen liggen. Daarnaast zou ik willen weten of er een grotere luifel aan gebouwd kan worden.
Ik weet niet of deze link werkt: https://www.facebook.com/653292228483679/posts/729119474234287?sfns=mo
wel een doorkijk wagen.
zeker ook s'nachts van die schimmenspellen zoals bij de paradiso's vroeger :H
Citaat van: spikehome op oktober 09, 2019, 02:44:36 PM
wel een doorkijk wagen.
zeker ook s'nachts van die schimmenspellen zoals bij de paradiso's vroeger :H
Ik neem dat je dat af kunt sluiten met een jalouzie systeem als ik het zo bekijk ;)
Dat denk ik ook wel hoor.
Neem aan dat het zo niet blijft.
Citaat van: spikehome op oktober 09, 2019, 09:17:37 PM
Dat denk ik ook wel hoor.
Neem aan dat het zo niet blijft.
Ga het morgenochtend eens even bekijken al dat moois.
Er komen gordijnen om hem dicht te maken voor de nacht. Die zaten nog niet op de prototypes op de beurs. Ook de luifel wordt nog wat anders.... En er komt een echte 2 persoons uitvoering, met een kleine tafel en een stukje vast bed aan de voorkant.
Dak gaat makkelijk open en dicht. Kost een kleine minuut en vrijwel geen kracht.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191010/8022ab358da4232443a404beded8cccf.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191010/2f2261c211bbdd03fc3a40654545256b.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191010/5703e371b1113df8f9a149e8fa79d483.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191010/37ed5c6c5e7b555cb0ed95f82a66787e.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191010/5304b4f7a3f51c563063f722bfb42573.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191010/af1083ef5e00a8891669b61c0fb90c30.jpg)
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Dat zit zo te zien wel extreem krap.
Ben benieuwd of het aanslaat. Hoop het voor de bouwers en dat het dan doorontwikkeld kan worden.
de gemiddelde vouwwagen heeft meer plek in de voortent en een ruimere keuken :X
Nog een paar foto's(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191010/ead62d1f52a34b1ac575dbf61abc574a.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191010/cb775c653c51d764aa3d712a9048fc5c.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191010/99bb5c2da19b9cc74b09c0e61472f126.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191010/5770df7e04482b89d23f024372ab94f9.jpg)
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Citaat van: RDDR op oktober 10, 2019, 04:07:28 PM
Nog een paar foto's...
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Wat staat er toch een mooie vouwwagen naast dat EC te shinen op het laatste plaatje :H
Ik denk dat dit toch een beetje een te krap concept wordt al met al. Als ik kijk naar mijn ouders (65 jaar jong) die vroeger altijd met de Scout Eurocruiser gingen, die zullen niet zo snel dit soort apparaten kopen. (ze hebben nu een caradinges met twee losse 1p bedden) Ook niet mochten ze een andere auto kopen met wellicht minder trekvermogen. Ik schat zo in dat dit namelijk nog best veel werk is (naar verhouding) met een caradinges waar ze alleen een luifeltje uitrollen. En ik ben ook benieuwd naar het isolerend vermogen: er hangt immers geen binnentent in, wellicht dat dit toch wat koud wordt? Maar gelukkig koopt ook niet iedereen een Cabanon, want dan zou er niemand meer jaloers zijn :X dus wellicht is er een markt voor.
Vanaf 5.14 kijken
https://youtu.be/68EevaNZ82g
Als ontwerper had ik er denk ik toch voor gekozen om ook in de breedte te kunnen uitschuiven zoals je op de kermis ziet, om zo binnen meer ruimte te creëren , vind het er erg krap uitzien...
Het staat wel lekker supersnel
Ben benieuwd hoe de wagen er over 3-5 jaar uitziet wanneer ze de gebruikers wensen en opmerkingen verwerkt hebben
Wij hebben vandaag even in deze wagen gezeten. Wat mij opviel was dat er amper ventilatie mogelijk is. Verder erg krapjes. Het is eigenlijk gewoon een soort hefdak caravan/ paradiso achtige. Heeft naam mijn bescheiden mening weinig met een vouwwagen te maken.
Deze had ik graag gezien. Dat was waarschijnlijk een ander prijskaartje geweest:
Hoe meer ik er van zie, hoe meer ik weet dat het niks voor mij is.
Ik zou voor dat geld niet mijn bank willen ombouwen tot bed. Dat is echt niet comfortabel, gaat ten koste van de matraskwaliteit, en waar laat je steeds je kussens en beddengoed in zo'n kleine ruimte? Dat wordt een zooitje.
Ik vind de tekening hierboven er veel beter en logischer uitzien!
Klopt, die Briota was een aanzienlijk aantrekkelijker ontwerp.
Ik had de foto's op de beurs gemaakt en direct ter plaatse op het forum gezet zonder veel tekst.
Mijn indruk:
- best degelijk allemaal al voor een prototype; geen heel vreemde dingen gevonden in de afwerking
- ruimte is absoluut zeer klein, maar door het ontwerp voelt het net beklemmend aan binnen
- ik zou hem persoonlijk breder hebben gemaakt. Dan waren 2 enkele bedden mogelijk geweest
- toilet.... tja.... een porta potti direct naast de keuken. Zie me daar nog niet zitten zeg maar.
- opzetten is zeer licht (zelf geprobeerd) en zeer snel en kan op elke ondergrond.
- luifel heeft meer ruimte dan je zou denken, maar toch zou ik een luifel aan de voorkant willen hebben eigenlijk.
- om inkijk te voorkomen komen er gordijnen en je kan kiezen voor minder ramen in het doek. Minder inkijk, maar ook meer opgesloten denk ik
Het idee is leuk en goed en we zullen ergens deze kant op moeten, gezien steeds meer mensen met kleine, licht gemotoriseerde auto's rondrijden en een full size caravan dan wel een dingetje is. Leuk dat een Nederlandse fabrikant instapt en ik denk dat zoiets uiteindelijk wel potentie heeft, maar het huidige ontwerp kent me te veel nadelen wat betreft ruimte, indeling, luifel enzovoorts om deze aan te kopen.
Voor met kinderen zou ik dit niet zien zitten, dus ik zou een 2de ontwerp willen zien dat echt op 2 personen is gericht en wat groter dan de huidige. Dat je dan boven de 750kg uit komt is niet zo'n probleem. Een MTM van laten we zeggen 900kg mag nog steeds met de meeste auto's.
@Urgje: in dit geval met je eens, maar ga als je eens op een beurs bent eens in een Sprite caravan liggen. Je zal je verbazen hoe lekker dat ligt, terwijl het toch de kussens zijn. Met daaronder een lattenbodem (was niet zo bij Easy Caravanning) en erop een Duvalay matrasje. Lag beter dan het matras in onze Kyte! Dus het kan wel, maar niet op de manier die EC heeft gekozen. En dat ombouwen is minder dan 2 minuten werk in het geval van een Sprite. Enkele bedden naar een bank is zo gebeurd.
Ik vind het een goed concept.
Bed ombouwen is een dingetje maar dat hebben zeer veel caravans.
Maar als het mooi weer is laat je het bed gewoon liggen en zit je buiten.
Met de kyte heb ik misschien 1 of 2x binnen gezeten vanwege kou en slecht weer over 7 jaar vakanties.
Dus ach dat valt dus best mee dat ombouwen.
Ruimte ben ik wel benieuwd naar en vooral ook lengte van het bed dat is voor mij altijd wel een dingetje
Citaat van: RDDR op oktober 16, 2019, 09:12:35 AM
En dat ombouwen is minder dan 2 minuten werk in het geval van een Sprite. Enkele bedden naar een bank is zo gebeurd.
En dan je molton eromheen, en je overtrek.... Blegh dat lijkt op werken.... ;-)
De verkoopster vertelde dat je het achterste gedeelte van het bed kan laten liggen zodat je vooraan nog kunt zitten. onder de banken zitten opbergruimtes voor beddengoed
Citaat van: Urgje op oktober 16, 2019, 10:39:48 AM
En dan je molton eromheen, en je overtrek.... Blegh dat lijkt op werken.... ;-)
Nee hoor, laat je erom heen zitten. Google maar op duvalay. Topdekmatras en slaapzak ineen en neemt opgerold niet veel plaats in. Voorwaarde is 2 enkele bedden, anders wordt het meer werk.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Ze hadden er verstandig aan gedaan om de wagenbak 230 of 250 mm breed te maken zoals bij de nieuwere caravans. Dan had je een zee aan ruimte gehad.
Denk dat dit"ding" voor een andere doelgroep gemaakt is dan "wij". Hier zie je veel gezinnen die vooral veel ruimte, slaaplaatsen, luifel e.d. willen.
Deze Easy is bedoeld voor een yup achtig publiek, die ook willen kamperen omdat iedereen dat doet en daarbij willen opvallen met iets bijzonders en waarbij geld niet zoveel uitmaakt.
Deze Easy is vooral een ife style ding dat niet zo bar veel gebruikt zal worden. Als je na maanden buffelen met z'n tweeën dan eindelijk op vakantie gaat dat dan wordt de easy aan de Tesla of Mini gekoppeld en linea recta naar een 5 plus sterrencamping geblazen alwaar eerst de internetverbinding wordt getest en daarna dit ding wordt uitgeschoven. Oeps heb je een gasfles nodig... ach ja maakt niet uit naast water wordt er niets gekookt, eten doen we iedere avond in een restaurant. Paar centimeter breder, smaller andere luifel, aantal ramen, het maakt allemaal niet uit, wel de kleur... laat daar nu de keuze reuze zijn....
Allemaal overdreven natuurlijk, maar wel de denkrichting van de doelgroep.
Ondertussen gaan wij met achterbank vol kinderen, kofferbak vol aardappelen met de bungalow tent op wielen richting camping Le Soleil.......
Ik voel me enigszins aangesproken :) Maar ga er vanuit dat het vriendelijk bedoeld is. :J
Wij zijn van die yuppen die dit ding serieus hebben overwogen. Geen kinderen en de prijs van dit ding kom ik wel overheen. En inderdaad eten we op vakantie vaak buiten de deur en staan we graag op luxere, liefst niet extreem grote campings. Echter: een te klein bed, je niet kunnen bewegen, weinig ventilatie, te kleine luifel etc. zijn toch dingen die niet gaan werken.
Ik vraag me af of er een doelgroep is die voldoende groot is om de EC aan te verkopen.
EC had breder moeten zijn, waardoor je een betere indeling kan maken. Dit is te krap. En dan zijn er ook opties als een Eriba Touring bijvoorbeeld, die uitstekend passen bij 2 personen met voldoende budget.
Ook wij horen tot de groep, heet niet voor niets Spiegelbeeld :)
Onze Cocoon is helemaal prima voor onze wensen en die mag nog jaaaaren mee.
Ik denk dat de potentiele kopers op deze leuke site niet tot weinig vertegenwoordigd zijn, wie weet melden ze zich ook en zien we ooit en Easy straatje op klapweekend?
Of dit een succes wordt? Wie het weet mag het zeggen, over 5 jaar weten we meer!
Mijn inschatting is dat er echt wel een markt voor bestaat, zeker met slimme marketing erbij.
Wat ik begreep van de vouwagen specialist lopen ze als warme broodjes.
Vanmiddag toch namelijk gaan kijken.
Als je wilt trekken en je hebt minder weer is het toch een handig ding.
In januari moet de uiteindelijke versie klaar zijn ( al zullen er net zoals bij holtkamper regelmatig updates of verbeteringen komen).
Gordijnen bed en diverse zaken worden nog anders alleen de binnen ruimte word niet ruimer.
Ze hebben daar ook kip shelters staan en daarmee vergeleken.
Ik ben nog steeds wel positief erover mijn vrouw wat minder.
De nano of aero staan nog steeds als kans hebbers op ons lijstje.
Citaat van: Spiegelbeeld op oktober 16, 2019, 05:21:19 PM
Ook wij horen tot de groep, heet niet voor niets Spiegelbeeld :)
Onze Cocoon is helemaal prima voor onze wensen en die mag nog jaaaaren mee.
Ik denk dat de potentiele kopers op deze leuke site niet tot weinig vertegenwoordigd zijn, wie weet melden ze zich ook en zien we ooit en Easy straatje op klapweekend?
Of dit een succes wordt? Wie het weet mag het zeggen, over 5 jaar weten we meer!
Mijn inschatting is dat er echt wel een markt voor bestaat, zeker met slimme marketing erbij.
Ook wij horen bij de doelgroep. We hebben zelfs een voorinschrijving gedaan en zijn er speciaal voor naar de kampeer-en caravan beurs gegaan. Voor nu is het geen optie. Klein, slecht geventileerd, weinig opbergruimte en nog wat dingen. Onze Cocoon past nu nog beter bij ons. Overigens vond ik de ontvangst en uitleg op de stand op het onbeschofte af, dat hielp ook niet mee.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk
Heb de introductie ook een beetje gevolgd en de wagen gezien op de beurs. Het is op zich een mooie wagen waar wel over nagedacht is. ( de rapido's en paradiso's zijn toch een tijdje aardig populair geweest)
Voor 2 personen op doorreis heb je redelijk de ruimte.
Het bed ombouwen is inderdaad iets wat veel caravanbezitters ook doen al zie ik vaak dat ze of het bed laten liggen of ze bij een volgende caravan een vast bed nemen. (vond het vroeger altijd geweldig als de buurman op de camping na een half kratje bier om half één s'nacht samen met zijn echtgenoot het bed nog in elkaar moest zetten. :evil:)
Het is in mijn ogen wel een "mooi weer" wagen. heeft niet de luxe van een caravan.
Vond de keuken erg krap en laag, kon ook naar buiten maar vraag mij af of dit praktisch is ?
Leuke kastjes en banken maar of dit handig is qua opbergen en inrichten vraag ik mij af.
Vraag mij wel af welke doelgroep ze voor ogen hebben. Het geheel komt op mij een beetje te gelikt over. (kleurtjes, materiaalkeuze en de algehele presentatie) In mijn ogen zijn caravan kampeerders hier iets meer gevoelig voor maar tent/vouwwagen kampeerders geven hier minder om. Het is het in mijn ogen allemaal net niet (maar ik behoor denk ik niet tot de doelgroep. 8)
Ik denk dat er juist te weinig over nagedacht is. Gebrek aan ventilatie, zeer weinig ruimte om te staan, maar enorm lange banken om een bed in de lengte richting te creëren. Ik zie dit echt niet zitten als een wagen voor een gezin. Voor 2 personen is de functie van de lange banken er niet. Nu is de simpele oplossing gekozen: bed = bank. Ik denk oprecht dat daar andere (betere) mogelijkheden voor zijn.
Over het opmaken van bedden in caravans: we hebben een caravan met vast bed gehad maar zorgt ervoor dat je in een compacte caravan een klein bed overhoudt en amper beweegruimte. Er moet immers een zitje en bed op circa 4 tot 4,5 meter lengte worden gemaakt. We hebben nu een caravan gekocht waarbij de 2 banken 2 x een 1 persoonsbed worden. Opmaken is minder dan 2 minuten werk. Zoiets had bij de Easy-caravaning ook gekund als er niet was gekozen voor zo'n smalle opbouw. Waarschijnlijk om kosten wat kost het gewicht onder de 750kg te houden is deze, mijn inziens onlogische keuze gemaakt. Een bak van 2,20 meter breed had een wereld van verschil kunnen maken.
Helemaal mee eens! De breedte is het probleem.
Ook met zijn tween kan je niet tegenover elkaar zitten want dan zitten de benen in de weg. Hoe je hier met zijn vieren fijn in kan zitten is mij een raadsel.
Volgens mij is de tafel lang zat om met zijn 4e te kunnen zitten en dan niet precies tegenover elkaar.
Citaat van: spikehome op november 24, 2019, 10:04:48 AM
Volgens mij is de tafel lang zat om met zijn 4e te kunnen zitten en dan biet precies tegenover elkaar.
Maar als de achterste eruit wil moet de hele wagen ontruimt ::) ik heb er samen met Muis ingezeten maar vond het erg krap...
Het lijkt mij persoonlijk een slechte mix van caravan en vouwwagen. We hopen nog heel lang te klappen, en als we dat niet meer willen denk ik dat iets als een Kip shelter beter bij ons past.
Profiteer nu deze maand van
spectaculair voordeel tot € 700,-!
"De vrijheid tegemoet met TakeOff?"
Ontdek de nieuwe manier van kamperen. Flink besparen op je aankoop?
Maak een afspraak bij een van onze dealers vóór 1 november 2020!
https://www.easycaravanning.com/campagne-oktober-2020
Tot €700, zal wel op het duurste model zijn. Verre van spectaculair te noemen. Ik neem aan dat je zo'n korting normaal ook wel kan uitonderhandelen.
Duits impressie filmpje
https://www.spiegel.de/auto/klappcaravan-take-off-flachbau-fuer-die-ferien-a-aac77976-39e2-4f6b-a716-3725c4c63f16