We waren gisteren bij Aart Kok in Heemstede om de nieuwe afdekhoes van onze Kavango op te halen. Uiteraard hebben we daar ook even rondgewandeld en de andere modellen bekeken. We zagen een hele mooie Zambezi River lodge hard top staan waar we meteen verliefd op waren. We zijn nog steeds erg blij met onze Kavango maar onze kinderen worden groter en gaan meer in eigen tentjes slapen en we zoeken een iets kleinere vouwwagen die wat makkelijker en sneller op te zetten is. De Zambezi voldoet hier absoluut aan. Naast dat deze vouwwagen erg mooi is, zijn er een aantal pluspunten t.o.v de Kavango; niet meer hoeven slepen met de keuken, het grondzeil niet meer hoeven vastritsen en waarschijnlijk zijn er nog wel meer dingen die me nog niet zijn opgevallen. We zagen ook een Zambezi met grondzeil en volgens de verkoper daar kun je bij de Hardtop niet bij de lading als hij niet is uitgeklapt. Dus dat is wel een enorm dilemma voor ons. Kiezen we voor het gemak van de hardtop (snel en makkelijk opzetten maar niet bij de lading kunnen) of voor de softtop (iets meer werk bij het opzetten, maar wel bij de lading kunnen).
Wat zijn de ervaringen hierin van de Zambezi eigenaren op deze punten? Wat zijn jullie ervaringen in het algemeen met de Zambezi? Ik vind het een prachtige tent maar best prijzig (18K) dus ik wil me goed orienteren voor we zo'n grote uitgave doen.
En wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een Livingstone River Lodge (die ook alle boxen aantikt) en de Zambezi River Lodge? Ze lijken mij op het eerste gezicht vrijwel identiek.
Hier een soft top gebruiker. Als je de ruimte hebt bij je huis om uit te klappen zou ik voor de hard top gaan. Vergeet ook niet dat je makkelijker andere zaken op een hard top meeneemt. Wij vinden het super om even snel de bak open te kunnen doen.
Wij hebben de Livingstone River Lodge (T&T dus zonder keuken). De tent is exact hetzelfde als bij een Zambezi. De Zambezi heeft een kunststof wagenbak en is leverbaar als hard en soft top. De Zambezi heeft een naam en samen met de kunststof bak betaal je daar echt een hoop geld voor. Voordeel van de softtop is, dat je onderweg wel bij je bagage kan. En geloof me, dat is zo verschrikkelijk handig! Een hardtop is handig omdat je dan geen grondzeil meer hoeft in te ritsen en voor de rest.... geen idee.
Daarbij heeft de Zambezi 1 groot nadeel (vind ik): de dissel staat in de voortent. Bij de Livingstone heb je dat niet (ook niet bij de T&T). Je kunt ook de luifel aan de achterkant ritsen, maar dan heb je de keuken achter de tent staan. Ik vind het zelf een niet doordacht systeem. Tegen de dissel ga je je namelijk tig keer stoten (en vloeken)
De Livingstone River Lodge heeft exact dezelfde tent en opties. Je kunt hem kopen met luxe keuken (en dan zonder die stomme dissel onder je voortent) en het grootste voordeel: Heel heel veel goedkoper. Vraag je dus zelf af of de Zambezi voor jullie die 18k waard is. Dat is namelijk een duur grondzeiltje !!
Wij zijn gevallen voor de Livingstone Game Drive, met keuken dus.
Deze keuze gemaakt vanwege de keuken, het laden en lossen systeem, geen dissel onder de luifel.
Mij lijkt op vlak terrein de hardtop zeker handig en snel maar op iets wat ongelijker terrein minder practisch.
Wij laten het kuipzeil aan de tent geritst , dat scheelt wel met opzettijd maar nog blijven het veel ritsen :J
Bedankt voor al jullie input en ik voel wel een grote voorkeur voor de Livingstone ontstaan. Weten jullie of er ook een Livingstone is met een hardtop of heeft alleen de Zambezi deze?
En wat is ongeveer de klaptijd van een Livingstone softtop? En de klaptijd van een Zambezi hardtop?
In de folder staat 5 minuten maar die tijd staat ook bij de Kavango wat ik zelfs misleidend vind. Want zelfs onder de meest ideale omstandigheden en zelfs als Venus en Jupiter in één lijn staan gaat het klappen nooit lukken in 5 minuten. :#
En ik heb een vraag over de Livingstone River Lodge, als je die met keuken besteld hoe zit deze dan bevestigd? Niet op de dissel neem ik aan?
De livingstone is er alleen als softtop volgens mij, tent and trailer is zonder keuken en game drive is met keuken.
Klaptijden waag ik me niet aan, we hebben hem pas sinds april dus dat moeten we nog wel verfijnen zeg maar :#
Trouwens ligt het er natuurlijk ook helemaal aan wat je allemaal gaat opzetten. De basis gaat heel snel. Maar die kan je uitbreiden met een luifel, voorwanden, windpunten achtertent en evt nog de vario luifel...
Wat betreft de keuken deze zit vast achterop de aanhanger, geen gesjouw meer, heerlijk!
Graag gedaan.. Hierbij nog wat antwoorden:
De Livingstone is er uitsluitend als softtop (eventueel met Extender -> Handig!!)
De opgegeven klaptijd is altijd een aanname. De basistent staat heel snel. Met alle accessoires ben je zo 30 / 45 min bezig (ik doe rustig aan). Let wel: Dat zal bij de Zambezi niet anders zijn!!! Deze heeft immers dezelfde tent, alleen geen grondzeil.
De keuken van de Livingstone zit aan de wagenbak vast gesmolten / gelast / gepopt oid. Die hangt er dus vast achter. De dissel heb je vrij voor bv een fietsendrager én de dissel zit niet onder je luifel!
Andere tip: de Livingstone is er ook vaak in de aanbieding. Zeker na de zomervakantie. Scheelt je weer centjes en dat dankzij al deze gratis tips..
Je dag kan niet meer stuk.. hahahaha
Laat ik ook eens een licht schijnen vanaf een Zambezi bezitter.
Ik heb een softtop dus over de hardtop kan ik niets zeggen.
Citaat van: DrLivingstone op juli 12, 2019, 11:21:25 AM
De Zambezi heeft een kunststof wagenbak en is leverbaar als hard en soft top. De Zambezi heeft een naam en samen met de kunststof bak betaal je daar echt een hoop geld voor.
De Zambezi heeft een Polyester wagenbak, die weegt een stuk minder als de Livingstone trailer, je kunt dus meer gewicht aan bagage kwijt. Ook is de polyester bak veel duurzamer en dus waardevaster. Ook qua uiterlijk is deze een stuk fraaier. Hij is inderdaad duurder maar er zijn verder alleen maar voordelen.
Citaat van: DrLivingstone op juli 12, 2019, 11:21:25 AM
Daarbij heeft de Zambezi 1 groot nadeel (vind ik): de dissel staat in de voortent. Tegen de dissel ga je je namelijk tig keer stoten (en vloeken)
Dat is grote onzin. De Zambezi keuken heeft namelijk een werkblad, wat je uitklapt over de dissel. Daardoor stoot je nergens je benen aan, EN je hebt een heel praktisch werkgebied in je keuken. Ook sta je te koken op een plek waar het tentdoek wat hoger zit, dus lange mensen kunnen hier beter uit de voeten.
Persoonlijk vindt ik de keuken van de Livingstone mooier, maar de keuken van de Zambezi is ERG praktisch in gebruik.
Citaat van: DrLivingstone op juli 12, 2019, 01:45:53 PM
Met alle accessoires ben je zo 30 / 45 min bezig (ik doe rustig aan).
Geef je ook cursus daarin? Jij hebt vast handigheidjes die ik nog niet weet.
De basis inderdaad in 30/35 mins maar met achtertent, windhoeken en voorwand etc is het toch echt wel een uur werk met zweet op het voorhoofd.
En ik heb er best wat handigheid in, na een aantal jaren... Ik ben ook niet lui en kan hard werken ;)
edit: en dan heb ik niet eens een varioluifel
Citaat van: DrLivingstone op juli 12, 2019, 01:45:53 PM
Andere tip: de Livingstone is er ook vaak in de aanbieding.
En dat kan zomaar een fractie in prijs schelen! Reken op hooguit een paar honderd euro.
Bij AK zijn ze niet van de grote kortingen of acties :P
Tweedehands scheelt natuurlijk wel.
Misschien heeft Johan zijn Zambezi RL nog niet verkocht? Staat elders op dit forum. Wagen is 5 jaar oud.
Ik heb 5 jaar geleden zijn vorige Zambezi RL gekocht ;)
Citaat van: KlapJoeri op juli 12, 2019, 03:38:15 PM
Geef je ook cursus daarin? Jij hebt vast handigheidjes die ik nog niet weet.
Ja hoor, kom maar langs!!
Jij bent tevreden over je Zambezi, prima.. dat is helemaal je goed recht.
Ik heb mijn bevindingen gemeld en vind hem zeker niet beter dan de Livingstone. De keuken met de dissel blijf ik enorm onhandig vinden.
Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk.
De aanbiedingen van AK zijn netjes indd. 2e Hands kun je ook kijken, maar die zijn vrij schaars.
Wat de wagenbak betreft heeft de Livingstone wel meer bagageruimte. Onze T&T is van allumununiilium sandwitch platen en dus ook geen zwaargewicht.
Maar het is een afweging die je moet maken. Niks is goed of slecht. Het zijn persoonlijke keuzes.
Alleen het prijsverschil is echt heel groot en dat moet je er voor over hebben.
Een tip voor tweedehands is Kole tenttrailers, die heeft nog wel eens hele mooie te koop :J
Citaat van: muis op juli 12, 2019, 06:56:19 PM
Een tip voor tweedehands is Kole tenttrailers, die heeft nog wel eens hele mooie te koop :J
Je bent me weer eens net voor :# wij hebben onze Livingstone bij hem gekocht :J
Hin heeft nu nog 1 zambezi crossroad staan zo te zien.
:# ::)
Volgens mij kan je pas spreken over "een dissel die in de weg zit" als je daadwerkelijk met een Zambezi gekampeerd hebt. Ik heb inmiddels 44!! weken gekampeerd in een Zambezi RL softtop met de dissel onder de luifel. Ik heb me er geen één keer aan gestoten. Het is exact hoe Joeri het zegt: Het ruime werkblad schermt de dissel in z'n geheel af.
Ik zou altijd kiezen voor het voordeel van laden en lossen zonder uitvouwen. Scheelt nog veel geld ook t.o.v. een hardtop. Wij kamperen inmiddels 5 jaar zonder grondzeil. Alleen een klein reepje plastic voor het instappen van het bed. Geen gerits, geen vuil grondzeil en geen vuil stuk plastic onder het grondzeil. En lopen we echt te soppen in de tent dan kunnen we alsnog het grondzeil er in ritsen.
Dr. Livingstones verhaal vind ik nog al een positief gekleurd verhaal voor de Livingstone en negatief voor de Zambezi. De verschillen zijn niet groot naar mijn mening het is meer een kwestie van smaak en wat je er voor over hebt.
Wat betreft de keuken op de dissel was ik ook van mening dat dat erg onhandig is en je daar steeds je schenen tegen stoot. Vrienden van ons hebben een Holtkamper Cocoon met dissel + keuken onder de luifel, qua model is dat overeenkomstig met een river lodge. In de praktijk blijkt dat je daar echt niet tegenaan loopt.
Wat ik een nadeel vind van de keuken op de dissel is dat je daar geen fietsendrager kan plaatsen. Fietsen zal je op de deksel van een hardtop moeten zetten of op een imperiaal. Het nadeel hier weer van is dat de fietsen er altijd af moeten om te klappen. Het voordeel is dat er meer dan twee mee kunnen.
Een voordeel van een hardtop is dat je kan staan zonder haringen.
Het nadeel is weer de toegankelijkheid van laadruimte. Deze is alleen toegankelijk wanneer je de tent open klapt.
Een voordeel is ook weer dat je geen grondzeil hoeft in te ritsen, hoewel wij dat ook maar 1x per vakantie doen en het bij rondtrekken laten zitten.
Een hardtop lijkt mij vooral ideaal als je veel wil rondtrekken zonder fietsen. Het is open klappen, luifel spannen en je bent klaar.
De kampeerbeleving is met een hardtop ook wat anders. Of je gewoon op de grond staat of op de harde deksel is een ander gevoel. Het lijkt ons wat minder prettig, maar dat is ook weer heel persoonlijk en wij hebben daar geen ervaring mee.
Verder is de Zambezi zoals eerder genoemd een stuk lichter.
Bij alles zijn voors en tegens. Het is niet een kwestie van goed of fout maar meer van wat je zelf belangrijk vindt. Het beste is een lijstje te maken met wat je eisen en wensen zijn. Vervolgens deze te wegen met plussen en minnen om zo tot een objective keuze te komen. Of uit eindelijk de emoties ...
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bij de Zambezi kan een fietsendrager aan de achterkant worden gemonteerd.
Citaat van: KlapJoeri op juli 13, 2019, 08:42:05 AM
Bij de Zambezi kan een fietsendrager aan de achterkant worden gemonteerd.
Kijk dat is handig dan. Weer een nadeel minder
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mensen, het zijn MIJN bevindingen. Dat mensen met een Zambezi hier anders naar kijken en mijn meningen daarom wat negatief vinden, is natuurlijk net zo gekleurd..
De prijs van een Zambezi t.o.v. een Livingstone is dermate groot, dat ik zeg dat je eens goed moet afvragen of die polyester bak, minder opbergruimte, EXACT dezelfde tent etc., keuken op de dissel etc. opwegen tegen een Livingstone.
Die keuze is persoonlijk en kan alleen zelf worden gemaakt.
Citaat van: DrLivingstone op juli 13, 2019, 01:43:41 PM
Dat mensen met een Zambezi hier anders naar kijken en mijn meningen daarom wat negatief vinden, is natuurlijk net zo gekleurd..
Mijn kleuren pallet is toch wat groter als Livingstone bezitter ...
Wanneer ik opnieuw zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk weer een Livingstone kiezen of een Cocoon en niet voor een Zambezi gaan. Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand anders wel voor een Zambezi kiest.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik als Cocoon bezitter zal er nog wat kleur ingooien .
Ik zou zelf denk ik niet zo snel voor een harde deksel gaan.
Weer iets om waterpas te zetten nee dank u.
Een dissel onder de luifel valt mee te leven.
Tafeltje erop en klaar.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Citaat van: DrLivingstone op juli 13, 2019, 01:43:41 PM
De prijs van een Zambezi t.o.v. een Livingstone is dermate groot, dat ik zeg dat je eens goed moet afvragen of die polyester bak, minder opbergruimte, EXACT dezelfde tent etc., keuken op de dissel etc. opwegen tegen een Livingstone.
Minder opbergruimte? Die is zoals ik het lees hetzelfde, maar in een zambezi mag je 450 kg kwijt en in een livingstone 255. Niet dat het weinig is ......ohja en ik zeg altijd, bij een overstroming heb ik een polyester bak waarmee ik blijf drijven :+
Het wordt nu wel een heel kinderlijk welles nietes verhaal. En op elke slak zout leggen die tegen een Zambezi is.
Bravo! Jerome, Bravo!
Citaat van: Jerome op juli 13, 2019, 03:19:33 AM
Dr. Livingstones verhaal vind ik nog al een positief gekleurd verhaal voor de Livingstone en negatief voor de Zambezi. De verschillen zijn niet groot naar mijn mening het is meer een kwestie van smaak en wat je er voor over hebt.
Wat betreft de keuken op de dissel was ik ook van mening dat dat erg onhandig is en je daar steeds je schenen tegen stoot. Vrienden van ons hebben een Holtkamper Cocoon met dissel + keuken onder de luifel, qua model is dat overeenkomstig met een river lodge. In de praktijk blijkt dat je daar echt niet tegenaan loopt.
Wat ik een nadeel vind van de keuken op de dissel is dat je daar geen fietsendrager kan plaatsen. Fietsen zal je op de deksel van een hardtop moeten zetten of op een imperiaal. Het nadeel hier weer van is dat de fietsen er altijd af moeten om te klappen. Het voordeel is dat er meer dan twee mee kunnen.
Een voordeel van een hardtop is dat je kan staan zonder haringen.
Het nadeel is weer de toegankelijkheid van laadruimte. Deze is alleen toegankelijk wanneer je de tent open klapt.
Een voordeel is ook weer dat je geen grondzeil hoeft in te ritsen, hoewel wij dat ook maar 1x per vakantie doen en het bij rondtrekken laten zitten.
Een hardtop lijkt mij vooral ideaal als je veel wil rondtrekken zonder fietsen. Het is open klappen, luifel spannen en je bent klaar.
De kampeerbeleving is met een hardtop ook wat anders. Of je gewoon op de grond staat of op de harde deksel is een ander gevoel. Het lijkt ons wat minder prettig, maar dat is ook weer heel persoonlijk en wij hebben daar geen ervaring mee.
Verder is de Zambezi zoals eerder genoemd een stuk lichter.
Bij alles zijn voors en tegens. Het is niet een kwestie van goed of fout maar meer van wat je zelf belangrijk vindt. Het beste is een lijstje te maken met wat je eisen en wensen zijn. Vervolgens deze te wegen met plussen en minnen om zo tot een objective keuze te komen. Of uit eindelijk de emoties ...
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Goed, laten we samenvatten:
- De Zambezi heeft een harde deksel die opengeklapt de "vloer" is voor je bed, bij de Livingstone River Lodge is dit een kuipzeil. (dat aangeritst kan blijven, zie topic van Frankie)
- Bij de hard top hoef je geen haringen te zetten, bij de soft top of Livingstone River Lodge zet je het kuipzeil vast.
- De dissel van de Zambezi bevindt zich in de tent maar er staat een tafel boven waardoor je hier niet tegenaan loopt, de Livingstone River Lodge heeft een luxe keuken en de dissel bevindt zich aan de achterkant.
- Bij de soft top versie en de Livingstone River Lodge kun je zonder openklappen inpakken, bij de hard top niet.
- Qua tent zijn ze gelijk.
- de opbergruimte is gelijk maar door het gewicht van de wagen zelf bij de Zambezi groter dan bij de Livingstone River Lodge
(volgens mij zijn dit de verschillen, waar de TS om vroeg)
Iedereen mag hier natuurlijk zijn eigen mening geven (zolang dit netjes en niet kwetsend gebeurt)
Ik heb ook voor dezelfde keuze gestaan, ik heb een halve dag doorgebracht bij Aart Kok om de wagens te voelen...in beide wagen een koffie gedronken en erin gezeten om het gebruik te ervaren. Maar met mijn 197cm was de dissel toch een te groot ding om te negeren. Het bleek (zeker met de tent dicht) dat er nagenoeg geen ruimte meer was waar ik bij de koeling kon komen.
Mijn tip.....neem een dag de tijd om "te ervaren" kost even tijd, maar de koffie is goed te doen:)6]
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Citaat van: muis op juli 15, 2019, 12:44:44 AM
Goed, laten we samenvatten:
- De Zambezi heeft een harde deksel die opengeklapt de "vloer" is voor je bed, bij de Livingstone River Lodge is dit een kuipzeil. (dat aangeritst kan blijven, zie topic van Frankie)
- Bij de hard top hoef je geen haringen te zetten, bij de soft top of Livingstone River Lodge zet je het kuipzeil vast.
- De dissel van de Zambezi bevindt zich in de tent maar er staat een tafel boven waardoor je hier niet tegenaan loopt, de Livingstone River Lodge heeft een luxe keuken en de dissel bevindt zich aan de achterkant.
- Bij de soft top versie en de Livingstone River Lodge kun je zonder openklappen inpakken, bij de hard top niet.
- Qua tent zijn ze gelijk.
- de opbergruimte is gelijk maar door het gewicht van de wagen zelf bij de Zambezi groter dan bij de Livingstone River Lodge
(volgens mij zijn dit de verschillen, waar de TS om vroeg)
Iedereen mag hier natuurlijk zijn eigen mening geven (zolang dit netjes en niet kwetsend gebeurt)
- Bij de livingstone is een soft top extender te krijgen zodat er nog eea op het bed kan vervoerd worden. Wij gooie hier bijvoorbeeld ons dekbed op.
Citaat van: DrLivingstone op juli 14, 2019, 03:11:30 PM
Het wordt nu wel een heel kinderlijk welles nietes verhaal. En op elke slak zout leggen die tegen een Zambezi is.
Dat krijg je als je feitelijke onjuistheden probeert te verkopen als jouw mening.
Hou je tot de feiten in zulke discussies....
Laat vervolgens iedereen zelf zijn afweging maken.
En weer on topic
- De Zambezi heeft een harde deksel die opengeklapt de "vloer" is voor je bed, bij de Livingstone River Lodge is dit een kuipzeil. (dat aangeritst kan blijven, zie topic van Frankie)
- Bij de hard top hoef je geen haringen te zetten, bij de soft top of Livingstone River Lodge zet je het kuipzeil vast.
- De dissel van de Zambezi bevindt zich in de tent maar er staat een tafel boven waardoor je hier niet tegenaan loopt, de Livingstone River Lodge heeft een luxe keuken en de dissel bevindt zich aan de achterkant.
- Bij de soft top versie en de Livingstone River Lodge kun je zonder openklappen inpakken, bij de hard top niet.
- Qua tent zijn ze gelijk.
- de opbergruimte is gelijk maar door het gewicht van de wagen zelf bij de Zambezi groter dan bij de Livingstone River Lodge
- Bij de livingstone is een soft top extender te krijgen zodat er nog eea op het bed kan vervoerd worden. Wij gooie hier bijvoorbeeld ons dekbed op.
Vul maar aan....
Citaat van: muis op juli 15, 2019, 08:11:00 PM
En weer on topic
- De Zambezi heeft een harde deksel die opengeklapt de "vloer" is voor je bed, bij de Livingstone River Lodge is dit een kuipzeil. (dat aangeritst kan blijven, zie topic van Frankie)
- Bij de hard top hoef je geen haringen te zetten, bij de soft top of Livingstone River Lodge zet je het kuipzeil vast.
- De dissel van de Zambezi bevindt zich in de tent maar er staat een tafel boven waardoor je hier niet tegenaan loopt, de Livingstone River Lodge heeft een luxe keuken en de dissel bevindt zich aan de achterkant.
- Bij de soft top versie en de Livingstone River Lodge kun je zonder openklappen inpakken, bij de hard top niet.
- Qua tent zijn ze gelijk.
- de opbergruimte is gelijk maar door het gewicht van de wagen zelf bij de Zambezi groter dan bij de Livingstone River Lodge
- Bij de livingstone is een soft top extender te krijgen zodat er nog eea op het bed kan vervoerd worden. Wij gooie hier bijvoorbeeld ons dekbed op.
Vul maar aan....
-Kleine correctie, bij de soft top zambezi heb je ook een extender.
Maar thumbs up voor je post.
Ik wil het leven niet moeilijker maken dan dat het al is, maar de foto laat een serieus bedrag zien voor een vouwwagen. Je bent daar toevallig bij belandt omdat je al een Aart Kok hebt en die goed bevalt. Toch: voor dat bedrag zijn er meerdere goede merken de fraaie wagens bouwen. Ik zou je toch willen adviseren om die ook serieus te overwegen, om zo of tot de conclusie te komen dat een van deze 2 AK's echt is wat je wil of wellicht ook op een ander alternatief uit te komen.
Citaat van: Ebk71 op juli 16, 2019, 11:01:00 AM
-Kleine correctie, bij de soft top zambezi heb je ook een extender.
Maar thumbs up voor je post.
thnx, je input is verwerkt :J
- De Zambezi heeft een harde deksel die opengeklapt de "vloer" is voor je bed, bij de Livingstone River Lodge is dit een kuipzeil. (dat aangeritst kan blijven, zie topic van Frankie)
- Bij de hard top hoef je geen haringen te zetten, bij de soft top of Livingstone River Lodge zet je het kuipzeil vast.
- De dissel van de Zambezi bevindt zich in de tent maar er staat een tafel boven waardoor je hier niet tegenaan loopt, de Livingstone River Lodge heeft een luxe keuken en de dissel bevindt zich aan de achterkant.
- Bij de soft top versie en de Livingstone River Lodge kun je zonder openklappen inpakken, bij de hard top niet.
- Qua tent zijn ze gelijk.
- de opbergruimte is gelijk maar door het gewicht van de wagen zelf bij de Zambezi groter dan bij de Livingstone River Lodge
- Bij de livingstone en de Zambezi soft top is een soft top extender te krijgen zodat er nog eea op het bed kan vervoerd worden. Wij gooie hier bijvoorbeeld ons dekbed op.
Vul maar aan....
Citaat van: RDDR op juli 16, 2019, 11:44:53 AM
Ik wil het leven niet moeilijker maken dan dat het al is, maar de foto laat een serieus bedrag zien voor een vouwwagen. Je bent daar toevallig bij belandt omdat je al een Aart Kok hebt en die goed bevalt. Toch: voor dat bedrag zijn er meerdere goede merken de fraaie wagens bouwen. Ik zou je toch willen adviseren om die ook serieus te overwegen, om zo of tot de conclusie te komen dat een van deze 2 AK's echt is wat je wil of wellicht ook op een ander alternatief uit te komen.
mogelijk klopt dit maar het is geen antwoord op de vraag van de TS, we gaan dus verder met de verschillen tussen de Zambezi hard top, soft top en de Livingstone
Lijkt me een erg kortzichtige interpretatie van de hele openingspost en negeert alles behalve de laatste (van de 3) vraag. Maar goed, mij best verder.
Bedankt mensen voor de vele reakties. Hierdoor is het voor ons veel duidelijker geworden wat de verschillen zijn tussen de Livingstone en Zambezi en vooral wat de voor- en nadelen zijn tussen een hardtop en softop. Wat voor de één een nadeel is, kan voor de ander juist een voordeel zijn. Er is natuurlijk niet één waarheid. Daarom gaan we er nog eens goed over nadenken en wat uurtjes bij Aart Kok rondbrengen en van de koffie genieten maar eerst gaan we genieten van onze heerlijke Kavango op Corsica. Ik wens iedereen een heerlijke vakantie.
Corsica altijd mooi. Wellicht kom je nog een Zambezi tegen :)
Wij zijn er ook ;)
Fijne vakantie
Dank Kole, jullie ook. En even zwaaien als je dit gevaarte voorbij ziet komen. 8)
Die schitterende combi gaan we niet missen.
Wij hebben een Zambezi RL Hardtop, wij kunnen wel bij de bagage zonder helemaal uit te klappen. De deksel klap je uit tot 45gr dan kan je het bed uitklappen ook tot 45gr. De Zambezi heeft dan een soort schuin dak, je kan dan aan de voor en achterkant bij je bagage.
Nog een verschil tussen de Zambezi en de Livingstone: het bed vd Livingstone is een stuk (10-15cm) hoger dan van de Zambezi.