Zo spijtig om te lezen dat Roadmaster er mee op houdt. We stonden vorige week in een Corsicaans noodweer en de 20 jaar oude RMFS heeft geen druppel binnengelaten.
Waarschijnlijk zijn ze gewoon te goed gebouwd.....
In deze heb ik een vraag.
De Assen in de drie scharnieren van de klep zijn stuk.
Mogelijk is dat gebeurd toen in in er een kader heb laten tussenlassen om de klep hoger te maken.
Weet iemand hoe ik dat kan maken?
Het lijken "geklonken" assen, ik kan er geen bout in steken want dan zit de zeskant in de weg.
Nu mep ik ze af en toe terug op hun plaats na het dichtklappen, maar ik heb schrik dat ik ze eens ga kwijtspelen, en dan ligt het deksel op de grond...
Secondenlijm?
Een ouderwetse smid?
Alvast bedankt,
Willem
Heb eigenlijk geen idee of dat kan. Even gekeken in mijn resereve bak en daar heb ik ze niet meer helaas.
Maar inderdaad persoonlijk vind ik de kwaliteit van roadmaster uitmuntend
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Pen van een deurscharnier?
Lijm gaat niet werken. Moet kunnen draaien.
Hoe lang is het? Diameter?
Heb je er misschien een foto van?
Met een centerpunt in de laatste 'bus' een punt slaan. Om ombuigen te voorkomen een zware hamer aan de achterkant er tegen aan (laten) drukken. Hiermee klemt de scharnierpen vast.
Ja, zoiets dacht ik ook. De as is ongeveer een cm dik. Ik vermoed dat die in productie eerst gestuit zijn, en dat ze er de vleugels van het scharnier later hebben rondgeplooid.
Maar ik zou dan eerder door een metaalbewerker in de spil een gat laten boren, draad trekken, en dan met een rechte zeskantbout en een gestanst verzonken ringmoertje aan weerszijden een kraagje maken.
Jouw oplossing is zeker eenvoudiger, maar ik heb schrik dat dat niet houdt.
Mvg,
Willem
Ik heb de klep met een sergeant op zijn plaats geduwd, en er een stukje draadstang M10 in gestoken. Blijkbaar houdt de draad de stang op zijn plaats.
Weet er iemand of de scharnieren met de introductie van torsieveren in 2005 gewijzigd zijn?
Op de foto's zie ik weinig verschil.