Niet echt een vouwwagen nieuwtje en toch ook weer wel: https://campooz.com/caravanning/?utm_medium=email&utm_campaign=Groot%20nieuws%20-%20Campooz%20Caravanning&utm_content=Groot%20nieuws%20-%20Campooz%20Caravanning+CID_c6d86c446e835a48521f68fc50188390&utm_source=Campaign%20Monitor%20Campooz&utm_term=Klik%20hier%20voor%20meer%20over%20Caravanning
(https://campooz.com/caravanning/?utm_medium=email&utm_campaign=Groot%20nieuws%20-%20Campooz%20Caravanning&utm_content=Groot%20nieuws%20-%20Campooz%20Caravanning+CID_c6d86c446e835a48521f68fc50188390&utm_source=Campaign%20Monitor%20Campooz&utm_term=Klik%20hier%20voor%20meer%20over%20Caravanning)
Campooz gaat blijkbaar aan de luifels voor aan je Caradinges. Gaat dit een gevalletje schoenmaker blijf bij je leest zijn, of kunnen we binnenkort ook Hobby vouwwagens gaan verwachten?
"Caradinges" is gewoon een caravan toch, zo kinderachtig zijn we toch niet?
En waarom zou een klapkar fabrikant geen caravans mogen bouwen en omgekeerd?
Is allebei kamperen, dus zo'n bijzondere combi is het nu ook weer niet.
Vind de luifel op een Campooz VW mooi staan, maar een caravan leuk je hier niet echt mee op mijn inziens.
Citaat van: sammyvannorel op augustus 27, 2019, 12:23:46 PM
Campooz gaat blijkbaar aan de luifels voor aan je Caradinges. Gaat dit een gevalletje schoenmaker blijf bij je leest zijn, of kunnen we binnenkort ook Hobby vouwwagens gaan verwachten?
Het is alleen de luifel die ze maken, zo'n luifel is tentdoek met een frame. Net zoiets als Issabella met Cam-let en Dorema met Alpenkreuzer.
Ik vind de zijwanden wel onpraktisch ver naar binnen staan.
Holtkamper heeft ook ooit zo'n uitstapje geprobeerd.
Hoor je niks meer van.
Verstuurd vanaf mijn GS185 met Tapatalk
Als je maar lang genoeg wacht gaat elke Pooz een keer vreemd.....
Maar even zonder gekheid, ik denk dat het niet vreemd is dat een tent of vouwwagenmerk luifels voor caravans maakt.
En ik denk dat het zeker een succes kan worden.
Holtkamper snap ik dat het niet gelukt is, dat is een merk voor mensen die echt voor dat merk gaan vanwege het feit dat het Holtkamper is.
Dan koop je niet een Adria met een Holtkamper luifel, maar dan koop je een Nano met keuken.
Dat is wel kort door de bocht, ik heb een Flyer vanwege dat model , niet vanwege Holtkamper. Als hij er was van een ander merk had ik waarschijnlijk een nieuwere gekocht.
De combi luifels en vouwwagens vind ik ook niet zo'n vreemde.
Mooie luifels, ik wilde er zelf al een op maat laten maken voor onze Gordigear. Eens even contact opnemen wat de mogelijkheden zijn.
Ik snap t best hoor. Tis een mooie luifel en ik kan me voorstellen dat ze veel vragen hebben gekregen naar die luifel van caravan bezitters. . Waarom niet op de markt brengen dan?
De luifel ansich vind ik een verrijking tov de standaard luifels, gaat een camping toch weer een andere uitstraling geven ( nu die bak er achter nog )
Citaat van: Urgje op augustus 27, 2019, 01:46:11 PM
Holtkamper snap ik dat het niet gelukt is, dat is een merk voor mensen die echt voor dat merk gaan vanwege het feit dat het Holtkamper is.
Dan koop je niet een Adria met een Holtkamper luifel, maar dan koop je een Nano met keuken.
Is nu de 2e keer in korte tijd dat ik een dergelijke opmerking lees. Wat een onzin. Waarom kunnen een aantal mensen niet accepteren dat Holtkamper succesvol is omdat ze een product maken dat blijkbaar de wensen en behoeftes van hun doelgroep goed bedient? Omdat Holtkamper vouwwagens bovengemiddeld duur zijn? En omdat mensen die bereid zijn wat meer geld uit te geven per definitie narcistische kapitalisten zijn? Kan het niet gewoon zo zijn dat Holtkamper ondanks de hoge prijs toch een goede prijs/ kwaliteitsverhouding biedt en geniale producten? Kan me hier echt ontzettend aan ergeren.. :( :(
Sinds de overname lijkt Holtkamper weer heel gefocusseerd te zijn en hebben ze hun aanbod flink versmald (slim!). Blijkbaar was het maken van luifels geen goed idee en past het niet meer in de strategie. Prima, een keer wat proberen kan voor geen enkel bedrijf kwaad. Zonder voortgang en experimenteren belandt ieder merk vroeg of laat in de vuilniswagen. Begrijpen wanneer zo'n experiment is mislukt is verdomd moeilijk en op tijd snappen dat je moet stoppen met zo'n experiment is de kunst van succesvol zaken doen.
Persoonlijk vind ik die Campooz luifels fraai - heel wat mooier dat wat je meestal aan een caravan ziet. Hoop dat ze succesvol zijn en zo niet, dat ze op tijd de stekker uit de activiteit trekken.
Groeten, Matthijs
Citaat van: Matthijs_164 op augustus 28, 2019, 06:17:30 AM
Is nu de 2e keer in korte tijd dat ik een dergelijke opmerking lees. Wat een onzin. Waarom kunnen een aantal mensen niet accepteren dat Holtkamper succesvol is omdat ze een product maken dat blijkbaar de wensen en behoeftes van hun doelgroep goed bedient? Omdat Holtkamper vouwwagens bovengemiddeld duur zijn? En omdat mensen die bereid zijn wat meer geld uit te geven per definitie narcistische kapitalisten zijn? Kan het niet gewoon zo zijn dat Holtkamper ondanks de hoge prijs toch een goede prijs/ kwaliteitsverhouding biedt en geniale producten? Kan me hier echt ontzettend aan ergeren.. :( :(
Sinds de overname lijkt Holtkamper weer heel gefocusseerd te zijn en hebben ze hun aanbod flink versmald (slim!). Blijkbaar was het maken van luifels geen goed idee en past het niet meer in de strategie. Prima, een keer wat proberen kan voor geen enkel bedrijf kwaad. Zonder voortgang en experimenteren belandt ieder merk vroeg of laat in de vuilniswagen. Begrijpen wanneer zo'n experiment is mislukt is verdomd moeilijk en op tijd snappen dat je moet stoppen met zo'n experiment is de kunst van succesvol zaken doen.
Persoonlijk vind ik die Campooz luifels fraai - heel wat mooier dat wat je meestal aan een caravan ziet. Hoop dat ze succesvol zijn en zo niet, dat ze op tijd de stekker uit de activiteit trekken.
Groeten, Matthijs
Waar is de plus knop? +1!
Citaat van: Urgje op augustus 27, 2019, 01:46:11 PM
...................
Holtkamper snap ik dat het niet gelukt is, dat is een merk voor mensen die echt voor dat merk gaan vanwege het feit dat het Holtkamper is.
Dan koop je niet een Adria met een Holtkamper luifel, maar dan koop je een Nano met keuken.
grote onzin natuurlijk
n.a.v. onze kampeerervaring(en) uit het verleden , 10 jaar geleden met mijn vriendin begonnen met een grote boog tunneltent en daarna 5 jaar geleden de overstap gemaakt naar de vouwwagen, maak jeje wensen en eisen lijstje en ga je op zoek naar de wagen die daar het beste bij past , uiteraard rekening houdende met je budget en beschikbare middelen
van een destijds goed betaalbare Jametic naar de duurdere Spacer en nu een nog duurdere tweedehandse Kyte omdat dat de wagen is die aan onze (mijn) wensen voldoet
en ja kost een behoorlijke bom duiten maar daar heb ik dan ook voor gespaard tussentijds, ben gelukkig in de gelegenheid dat te kunnen betalen en dat heb ik er ook voor over
ik hoop dat iedereen zijn/haar vakantiemiddel kiest waar hij/zij zich het beste bij voelt, niet wat de buren daarvan vinden!
Citaat van: Urgje op augustus 27, 2019, 01:46:11 PM
Holtkamper snap ik dat het niet gelukt is, dat is een merk voor mensen die echt voor dat merk gaan vanwege het feit dat het Holtkamper is.
Dan koop je niet een Adria met een Holtkamper luifel, maar dan koop je een Nano met keuken.
Ik vind dit nog niet zo'n gekke opmerking. Niet precies dat je alleen Holtkamper zou kopen vanwege het merk, maar de producten van Holtkamper lijken mij erg te appeleren aan een wat puurdere kampeerervaring. Dat maakt het m.i. prachtige wagens, die echt onderscheidend zijn en waarvan ik me goed kan voorstellen dat het voor sommige mensen (rijke, vieze, neoliberale kapitalisten die de samenleving kapotmaken(!)) gewoon de beste wagen is voor hun eisen. Maar dan nog kan ik me slecht voorstellen dat de luifels van Holtkamper of Campooz, als die een beetje recht doen aan hun merken, aanslaan bij mensen die met een caravan gaan.
Je verwacht ook niet dat een automerk als Jeep of Land Rover, onder hun eigen merk, auto-accessoires gaat leveren die op/in/aan een Open of Kia passen. Of aan een touringcar. Niet dat ik iets tegen een van de merken heb, maar het botst wel een beetje.
Citaat van: KeithWM op augustus 28, 2019, 10:30:07 AM
Ik vind dit nog niet zo'n gekke opmerking. Niet precies dat je alleen Holtkamper zou kopen vanwege het merk, maar de producten van Holtkamper lijken mij erg te appeleren aan een wat puurdere kampeerervaring.
Dat maakt het m.i. prachtige wagens, die echt onderscheidend zijn en waarvan ik me goed kan voorstellen dat het voor sommige mensen (rijke, vieze, neoliberale kapitalisten die de samenleving kapotmaken(!)) gewoon de beste wagen is voor hun eisen.
...............
Hopelijk hoef ik en andere Holtkamper eigenaren hier op het forum ons niet aangesproken te voelen nav je uitlatingen en beweringen van hierboven?
Citaat van: Hemertje op augustus 28, 2019, 10:36:58 AM
Hopelijk hoef ik en andere Holtkamper eigenaren hier op het forum ons niet aangesproken te voelen nav je uitlatingen en beweringen van hierboven?
Ik zie alleen maar jaloezie bij veel mensen :O
:off :off :off :off :off
Deze discussie wordt hier niet verder gevoerd :N
Citaat van: spikehome op augustus 28, 2019, 10:44:34 AM
Ik zie alleen maar jaloezie bij veel mensen :O
Ik zie eigenlijk een aantal actieve users die Holtkamper nogal aan het pushen zijn. Op een gegeven moment gaan mensen daar wel op reageren.
Het is hier of topic maar schijnbaar is er wel behoefte om het ergens te bespreken.
Dan gaat dat maar in een ander topic en kan iedereen goed nadenken hoe je iets verwoord want de toon waarop het nu gaat wordt hier niet geaccepteerd.
Nu weer terug naar het onderwerp
Ik wil alleen even zeggen dat ik mijn opmerking eigenlijk heel positief bedoeld had.
Ik snap juist heel goed waarom mensen voor juist dat merk gaan, en dat naar mijn idee mensen die houden van het design, de innovaties en kwaliteit van een Holtkamper gaan voor een moderne vouwwagen ipv een caravan. dat leek me nogal duidelijk met mijn opmerking over een Nano kopen.
Hoewel ik mezelf nogal aangevallen voel door de heftige reacties ga ik er maar vanuit dat dat komt omdat andere mensen zich ongewild aangevallen voelen over mijn opmerking.
Iedereen die denkt dat ik Holtkamper of mensen met Holtkampers heb beledigd, excuus hiervoor, dat was niet de bedoeling, heb zelf 20 jaar in een HK gekampeerd..... ::)
Citaat van: Hemertje op augustus 28, 2019, 10:36:58 AM
Hopelijk hoef ik en andere Holtkamper eigenaren hier op het forum ons niet aangesproken te voelen nav je uitlatingen en beweringen van hierboven?
Ik meende het niet hoor, vandaar het uitroepteken tussen haakjes, "(!)".
https://en.wikipedia.org/wiki/Irony_punctuation#Other_typography
Om eerlijk te zijn had ik ook niets negatief gelezen en begreep ook niet de reacties op de post. Eigenlijk had ik juist de post begrepen zoals daarachter in de reactie erop werd beweerd dat het zou moeten zijn.
Je hebt zeker voor elke type wagen een ander doelpubliek en ook zal de ene persoon zeker zijn overwegingen op een andere wijze maken dan de andere. En meestal is iedereen enthousiast over zijn eigen keuze, juist vooral het zijn keuze is en voldoet aan de criteria die voor hem belangrijk is.
Het enige wat ik trouwens tegen die stelling zinvol kon inbrengen is dat bedrijven vaak juist met opzet ook een ander doelpubliek trachten aan te spreken en vaak juist daarom op dergelijke wijze wordt vreemd gegaan. Je enkel focussen op één doelgroep heeft meestal veel grotere risico's op het voortbestaan van een bedrijf, want als er iets mis gaat met die doelgroep ben je minder gewapend om dat op te vangen. Dat is naar mijn gevoel de voornaamste reden dat dergelijke bedrijven dat vreemd gaan doen. En het is dan zeker verstandig een paar van die dingen te proberen, te evalueren en eventueel terug te laten vallen en iets anders te proberen.
Het bedrijf waar ik bij werk doet dat ook met consulting. Gestart als een puur IT consulting, doen we nu ook Finance consulting en Engeniering. Voornaamste reden omdat we zo makkelijker crisissen kunnen verwerken. De drie doelgroepen voelen de crisis op een ander moment en werken daardoor een beetje als communicerende vaten. We kunnen zo beter een crisis aan zonder mensen te moeten ontslaan dan toen er enkel IT consulting werd gedaan. Te gelijker tijd blijven we bij onze core business en het unieke model dat we daarin hebben: Consulting.
Dergelijke uitstapjes van Holtcamper en Campooz en andere moeten volgens mij dan ook als een vergelijkbare move gezien worden. Holtkamper is dat niet bij gelukt, echter ik denk dat voor een deel de overname eveneens in die richting moet gezien worden. De overnemen spreekt een bepaalde doelgroep uit kampeerlamd op die manier aan terwijl het bij zijn core business blijft en versterkt zo, en Holtkamper heeft eveneens wat backup van de rest van het kampeerland voor als het tijdelijk in zijn doelgroep wat minder zou gaan. En in dit geval lijkt het me eveneens een overnemer die eerder op een dergelijk moment gaat trachten die poot dat het wat minder doet te versterken zodat die sterker uit die periode kan komen dan meteen van de hand te doen
Poging om weer terug naar het onderwerp te gaan:
Ik vind de luifel erg mooi, maar zie hem liever op mijn eigen Lazy Jack dan op een caravan. Van Campooz snap ik het wel, ik verwacht dat de marge (%) op een lufel beter is dan die op een vouwwagen. Het ontwerp was er al, je kan vast veel meer luifels dan vouwwagens verkopen en inkoop stof wordt met meer m2 ook bast interessanter.
Wat een risico is is dat je de identiteit van je product aantast. Campooz heeft in een paar jaar tjjd een groep klanten opgebouwd, die gevallen zijn voor de combinatie van uitstaling, gebruiksgemak en prijs-kwaliteit. Voor ons staat het merk voor avontuurlijk kamperen, meer back to basic dan luxe. Daarom zou ik het jammer vinden als er een caravan met de zelfde luifel naast ons zou staan.
Maar een bedrijf moet natuurlijk onder aan de streep gewoon geld verdienen, dus als deze luifel bijdraagt aan een gezond bedrijfsresultaat dan is dat prima. Ik vind het al lang mooi dat een Nederlands bedrijf in korte tijd zo succesvol kan zijn.
Je hoort ook nooit iemand die het bijzonder vindt dat Trigano naast vouwwagens ook tenten, campers en caravans bouwt...
Ik hoop voor Campooz dat het een succes wordt :J
Gave luifel zeg! Lijkt me wel wat voor de caravan :J
Bizarre discussie hierboven :( :( :(
Verder: erg mooie luifel. De zijwanden zijn knullig, maar bij een caravan heb ik alleen een luifel nodig, zonder zijwanden en zou ik dit serieus overwegen. Wel een beetje afhankelijk van de prijs, gezien je anders ook de erg handige, snelle (maar lelijke) thule omnistore luifel kan laten monteren.
@RDDR
De grootste concurrentie komt op dit moment van de boogluifels van Reda en Unico. Deze zijn ook erg populair en net even anders, stormvast ook.
Unico hebben we ook overwogen, maar te veel gedoe om op te zetten.
Citaat van: RDDR op augustus 29, 2019, 11:54:42 AM
Verder: erg mooie luifel. De zijwanden zijn knullig, maar bij een caravan heb ik alleen een luifel nodig, zonder zijwanden en zou ik dit serieus overwegen. Wel een beetje afhankelijk van de prijs.
Die staan erbij toch.
Een andere opmerking....luifels/voortenten met die opblaasbare buizen...die zou ik graag meer ontwikkelt willen zien.
Ik heb nu een AK Livingstone met luifel en die stok in het midden staat mij altijd giga in de weg.
Nu een boigluifel bij een nieuwe trailer, uiteraard niet in dezelfde kleustelling als mijn teot. Tich zie ik liever zo'n opblaastent als optie.
Zijn er mensen die zoiets hebben en zo ja wil je de ervaringen delen?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Maak hiervoor even een eigen topic :J
Citaat van: carvers op augustus 29, 2019, 08:59:46 PM
Die staan erbij toch.
Ah, correct. Ik sta nog ingeschreven op hun nieuwsbrief per mail en daar stonden de prijzen niet bij.
Voor dat geld, zou het voor me te dicht bij een Omnistore zitten, die beter bij mijn gebruik past.
Jammer van die zijwanden. Zou een stuk mooier zijn als het inritsbare delen zouden zijn. Nu kost het wel erg veel ruimte en ziet het er uit alsof er universele zijwanden zijn gebruikt.