Even Een vraagje, zijn hier nog andere Mensen die problemen hebben met hun Neuswiel?
Het Neuswiel dat op onze Jamet Arizona zat was maar 35mm dik en ging al snel kapot. Momenteel heb ik een 48mm Neuswiel erop zitten. Zodra ik mijn Jamet uit de garage wil trekken, lijkt het erop dat het Neuswiel krom trekt en zit er speling tussen het frame en de neuswielklem.
Is er iemand die mij hier tips over kan geven hoe dit te verhelpen?
Heb je een foto? Begrijp het probleem eerlijk gezegd zo niet helemaal.
Zit de bevestigingsklem goed vast en is dit de juiste maat?
dat hadden wij ook met onze Cabanon, we hebben de bouten van de bevestiging op de dissel zo strak mogelijk aangedraaid maar het bleef zo, we hebben het maar zo gelaten...
Citaat van: Luc89 op januari 05, 2020, 09:12:16 PM
Het Neuswiel dat op onze Jamet Arizona zat was maar 35mm dik en ging al snel kapot. Momenteel heb ik een 48mm Neuswiel erop zitten.
Is dat niet het probleem? Dat de huidige te groot is? De klem op de dissel moet wel goed dicht kunnen om de boel fatsoenlijk te klemmen. Of is de klem zelf lam?
Je kan ook eens naar het wiel kijken. Draait die wel soepel rond?
Ik heb er een nieuwe klem op bevestigd die bij het Neuswiel hoort. Dat zou dus niet het probleem moeten zijn.
Momenteel heb ik geen foto, vouwwagen is ondergesneeuwd door andere rotzooi in de garage ::)
Ik heb een zelfde probleem bij mijn roadmaster.
Het wiel eraf, klem gedemonteerd.
Staal tussen de nakshroef en met een zware moker weer een beetje recht gekregen.
Zit er weer op, maar lijkt nu weer scheef te trekken.
Ik heb het idee dat de bout waarmee je het neuwiel in de klem vast draait tegen het frame aanloopt en zo dus niet helemaal dicht klemt.
Ik denk dat ik op die plek een extra gat in het frame boor zodat die bout wat meer ruimte heeft. Of de bout wat afslijp. ::)
Dit is bij veel aanhangers een zwakke plek volgens mij. Als de bevestiging van het neuswiel niet op de dissel gelast is ontstaat er vaak speling en gaat deze kapot/krom. Een foto van de constructie zou helpen om deze te beoordelen.
Daarbij zie ik ook vaak dat mensen het neuswiel wel erg op zijn "falie" geven met stoeprandjes of diepe kuilen. Als het neuswiel uit staat helpt het ook als je deze bij verplaatsingen zo laag mogelijk zet, zo beperk je de hefboom en dus de kracht op de verbinding met de dissel.