Sinds kort hebben we een Camplet Concorde 2003 waarbij, zoals op bijgaande foto's te zien is, de slinger van het neuswiel tegen de disselbak komt, en deze dus lastig te gebruiken is. Ook het verstellen in hoogte lost dit niet op.
Diameter van de neuswielklem is 35mm.
Disselbak is naar mijn mening origineel, neuswiel is niet zeker.
Iemand suggesties hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt!
Nout
Ik heb de slinger eraf gehaald en er een moer voor in de plaats gelast. Nu is het neuswiel te bedienen met dezelfde slinger met verlengstuk waarmee ook de poten naar beneden gaan en de wielmoeren los kunnen. Wel handig.
Misschien een aannemers-neuswiel monteren? Dit zijn wat hoge, hoef je niet te verstellen, maar altijd het neuswiel op en neer draaien.
Plaatje voor het idee: https://www.trailerplus.nl/product/neuswiel-60mm-automatisch-opklapbaar-rond-winterhoff
Citaat van: sanderv op mei 24, 2021, 02:08:18 PM
Ik heb de slinger eraf gehaald en er een moer voor in de plaats gelast. Nu is het neuswiel te bedienen met dezelfde slinger met verlengstuk waarmee ook de poten naar beneden gaan en de wielmoeren los kunnen. Wel handig.
Dat is een idee. Ik kan alleen niet lassen en ik weet ook niemand in de buurt die dat kan.
Citaat van: CEO op mei 24, 2021, 02:11:59 PM
Misschien een aannemers-neuswiel monteren? Dit zijn wat hoge, hoef je niet te verstellen, maar altijd het neuswiel op en neer draaien.
Plaatje voor het idee: https://www.trailerplus.nl/product/neuswiel-60mm-automatisch-opklapbaar-rond-winterhoff
Heb ik ook aan gedacht, maar dan wordt de.buisdiameter ws 48 mm of meer, nu zit er 35 in. Wellicht met een plaat er achter en nieuwe boutgaten boren? Er.is weinig ruimte op de dissel om veel de doen.
Een ander neuswiel is geen sinecure. 35 mm is zeldzaam en er is weinig tot geen ruimte voor een 48 mm neuswielklem. Vandaar de moer-oplossing, wij hadden hetzelfde probleem.
Citaat van: Klavertjes op mei 24, 2021, 02:19:03 PM
Dat is een idee. Ik kan alleen niet lassen en ik weet ook niemand in de buurt die dat kan.
In welke omgeving woon je?
Aan dat type neuswielen zit vaak een montageplaat met diverse gaten.
Ik kan me trouwens herinneren dat Camplet het moer-systeem vroeger op zijn neuswiel had. Dan werd er inderdaad met de stelpoten slinger gedraaid.
Alkmaar
Dus nu hem met open deksel gebruiken
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Zal ik eens proberen als we hem hebben opgehaald bij mijn schoonouders. Goed idee, hoef ik mss alleen een nieuw neuswiel te kopen.
De originele had idd een bout die je met de slinger omhoog en omlaag kon draaien.
Is de originele nog ergens te krijgen denk je?
Citaat van: Klavertjes op mei 24, 2021, 04:23:22 PM
Is de originele nog ergens te krijgen denk je?
Ik heb ooit eentje via marktplaats kunnen bemachtigen. Kun je hem niet verder van te voren uitdraaien waardoor je hem hoger kunt plaatsen?
Zoals Alex ook al zei is het mss het makkelijkst om de deksel van de disselbak open te zetten.
Toch bedankt voor het meedenken :(
Ik wist niet dat je boos werd... :#
Sorry, verkeerde poppetje :P
Dat dacht ik al :H
Je zou het eens kunnen vragen bij Vouwwagencentrum Noordbergum, Jan Blanke weet echt heel veel van de Camplet :J
Kan ik ook doen idd. Dank je Wilma.
De slinger zit vast met een veerpen. Deze kun je eruit tikken. Hoge zeskantmoer met de goede maat van je slinger kopen. Dat een zelfde gat in boren als de slinger, veerpen er weer in aanbrengen en je bent klaar.
Wellicht een idee om de slinger te verhogen. Loshalen, adapter ertussen (laten) maken en slinger monteren. 10 cm is vast al aardig wat als ik de schuinte van de disselbak zo zie. En misschien helpt het zelfs om het neuswiel zo hoog mogelijk te zetten in de klem, want ik zie nu dat het redelijk laag zit en je niet ver hoeft uit te draaien. gewoon eens testen wat mogelijk is.