Omdat cabanon zulke machtig mooie grote disselbakken heeft, maken ze wel ruzie met het neuswiel. Dat tikt zo lekker tegen de disselbak aan. Nu heb ik bij de recentste onderhoudsbeurt die door een alko premium dealer is uitgevoerd het neuswiel laten verzetten. Zij hebben het nagevraagd bij alko en die zagen er geen probleem in, dus 2 gaatjes geboord en nooit meer mijn vingers tussen het neuswiel en de disselbak.
Dus met andere woorden: laat je niks wijsmaken door dw te s, die bij mij zeiden 'gaatjes boren mag niet van alko' want alko heeft zelf ook geen toestemming gegeven voor de gaatjes waarmee de disselbak is bevestigd.
(Je moet er natuurlijk geen honingraat van boren maar dit gaat echt prima)
Dit heb ik ook gedaan bij onze Alpenkreuzer. Ik zie daar ook geen gevaar in. En inderdaad, even goed passen en meten zodat het in 1 keer goed gaat!
Wij hebben het probleem met het neuswiel vs disselbak bij de originele ook gehad. Nadat het wiel (na 2 jaar) aan vervanging toe was, gaf het nieuwe neuswiel dit probleem niet meer.
Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk