Al 2 keer gehad dat de deksel dusdanig aan het klepperen was dat de sluiting los trilde met als gevolg dat op de snelweg de klep omhoog vloog.
Vouwwagenspecialist gaf aan dat het bepaald type auto's wel eens vaker voor kwam door de lucht stroming. Spanbanden waren voor ons geen optie dus voor deze optie gekozen. Sluitingen met popnagels bevestigd.
Kan ik met een gerust hart weer auto rijden :#
Doe je er ook nog een slotje doorheen, dan weet je helemaal zeker dat hij niet los gaat :J
Citaat van: muis op juli 03, 2022, 09:11:00 PM
Doe je er ook nog een slotje doorheen, dan weet je helemaal zeker dat hij niet los gaat :J
Thanks voor de tip!
Dat is netjes uitgevoerd! Daar heb je veel plezier en rust van!
Ik begrijp niet waarom het deksel loskomt. De sloten werken volgens een inhaaksysteem welke je vervolgens op slot draait met je sleutel.
Citaat van: Jon op juli 04, 2022, 12:59:18 AM
Ik begrijp niet waarom het deksel loskomt. De sloten werken volgens een inhaaksysteem welke je vervolgens op slot draait met je sleutel.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Heb het ook 1 keer gehad dat het deksel open ging maar was omdat ik het niet op slot had gezet met de sleutel.
De gasveer bleek bij 1 vd 2 keer de boosdoener te zijn, bij de 2e keer was de sluiting op slot maar toch los geraakt.
Ik moet er wel bij zeggen dat we geen 90 klm per uur rijden, toch echt wel 120-130 klm per uur. Met name na het inhalen zag je de zijkanten echt flink klepperen en omhoog komen, dood eng! Maar nu dus geen last meer van :)
Heb je toevallig een linkje naar de maat spansluiting die je hebt gebruikt? Hoewel het deksel bij ons niet flappert willen we het nog wel eens vergeten hem op slot te doen. Die extra sluitingen vergeten we waarschijnlijk minder snel 🙂
Bij bol besteld:
Proplus spansluiting verstelbaar 70-81 mm, inclusief tegenstuk zilver.
Mooi opgelost. Dit had CC eigenlijk zelf ook moeten doen. Zo'n grote deksel met een enkele sluiting in het midden stabiel houden met hoge snelheden, is ook lastig. Dan is dit stabieler. Voor het rijden zou je er borgveren door kunnen drukken. Kun je met een klein stukje draad aan de sluiting hangen zodat je ze ook niet kwijt raakt.
Citaat van: GJT op juli 04, 2022, 11:31:03 AM
Mooi opgelost. Dit had CC eigenlijk zelf ook moeten doen. Zo'n grote deksel met een enkele sluiting in het midden stabiel houden met hoge snelheden, is ook lastig. Dan is dit stabieler. Voor het rijden zou je er borgveren door kunnen drukken. Kun je met een klein stukje draad aan de sluiting hangen zodat je ze ook niet kwijt raakt.
Thanks voor de tip!
Een goed voorbeeld (door Superkoe32) doet volgen: vandaag twee spansluitingen gemonteerd op de disselbak. Wat een verschil met het ene slotje in het midden.
Ik heb op onze combi camp dezelfde sluitingen geplaatst. Dit bevalt goed.
Zonder deze sluitingen was de deksel zichtbaar aan het klapperen achter onze auto (Ford C-Max).
nog even een splitpen of slotje door het oogje en het is helemaal af
Een slotje vind ik niet echt nodig, maar een splitpen zou wel kunnen ja.
Overigens zit er nog steeds wel wat speling in de deksel door de rubberrand en flexibiliteit van het deksel. Ik heb de sluitingen niet strakker gezet dan nodig. Maar door de deksel omlaag te drukken krijg je ze altijd wel open.
Is het niet gewoon een productiefout als het zo te zien vaak voorkomt?
Wat geeft Combi Camp/Aart Kok aan?
Citaat van: Jer81 op mei 22, 2024, 01:48:39 PM
Is het niet gewoon een productiefout als het zo te zien vaak voorkomt?
Wat geeft Combi Camp/Aart Kok aan?
Die gaven bij ons weinig gehoor. Zou aan de luchtstroom liggen en dan vooral bij de grote station auto`s
Dan mogen ze dat ook wel in de folder vermelden: alleen bruikbaar met Audi Q7 en Ford F150. ::)
Citaat van: superkoe32 op juni 03, 2024, 06:55:36 PM
Die gaven bij ons weinig gehoor. Zou aan de luchtstroom liggen en dan vooral bij de grote station auto`s
Lekker makkelijk van AK, dan moet dit probleem al jaren spelen. Wij hebben gelukkig een defender kist erop laten zetten, scheelde veel geld en is praktischer in te richten
Citaat van: superkoe32 op juli 04, 2022, 09:58:46 AM
Bij bol besteld:
Proplus spansluiting verstelbaar 70-81 mm, inclusief tegenstuk zilver.
Slimme oplossing, ik heb er net ook 2 besteld WW
Vooral bij grote stations? Nu was onze vorige auto niet zo heel groot, maar wel best hoog (Citroën C4 Airspace). Hoewel we het laatste jaar niet meer zo hard reden, deden we dat in de eerste jaren met de CCC wel. 120 constant, inhalen tot 140 km/u. Nooit last gehad van klepperen...
Tot nu toe met onze huidige (flink lagere) auto nog maar weinig kilometers gereden. Tot nu toe ook geen geklepper.
Citaat van: CEO op juni 11, 2024, 08:56:34 PM
Vooral bij grote stations? Nu was onze vorige auto niet zo heel groot, maar wel best hoog (Citroën C4 Airspace). Hoewel we het laatste jaar niet meer zo hard reden, deden we dat in de eerste jaren met de CCC wel. 120 constant, inhalen tot 140 km/u. Nooit last gehad van klepperen...
Tot nu toe met onze huidige (flink lagere) auto nog maar weinig kilometers gereden. Tot nu toe ook geen geklepper.
Hopen dan dat het zo blijft!
Wij zijn ondertussen van een Talisman naar Audi A6 overgestapt maar ook nu zie ik dat het maar goed is dat de extra sluitingen erop zitten.
So far, so good. Nu ruim 1400 kilometers met onze combi gemaakt en geen geklapper.
Zou het eraan kunnen liggen dat het rubber anders geplaatst is, als in niet bij iedere wagen op exact gelijke wijze?.
Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
My two cents: hier een CCC achter een VW Sportsvan met een beetje klapperend deksel. Los van het geklapper was ik weleens vergeten het slot goed op slot te draaien. Dat was voor mij de hoofdreden om extra sluitingen te monteren. Deksel wordt nu goed tegen het rubber gedrukt en geen geklapper meer.
Citaat van: CEO op juni 22, 2024, 08:17:38 AM
So far, so good. Nu ruim 1400 kilometers met onze combi gemaakt en geen geklapper.
Zou het eraan kunnen liggen dat het rubber anders geplaatst is, als in niet bij iedere wagen op exact gelijke wijze?.
Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
Ik heb er wel eens naar gekeken toen we bij een show meerdere CC`s gepresenteerd zagen, ik zag toen geen verschil in de rubbers..
Naar aanleiding van dit topic heb ik direct contact opgenomen met de Vouwwagen Specialist om te vragen of ze bij onze nieuwe CCC meteen een dubbele sluiting willen monteren voordat we hem ophalen. De verkoper die we eerder spraken, raadde dit echter sterk af:
A) Als de constructie echt zo slecht zou zijn, had de fabrikant dit allang verbeterd of aangepast.
B) Je moet goed overwegen of je überhaupt in de constructie wilt boren of popnagelen.
C) Los van de functionaliteit vind ik het niet eens mooi staan, maar dat is natuurlijk een persoonlijke kwestie.
Hij kende slechts één geval waarin dit probleem zich voordeed, maar die persoon reed dan ook ruim boven de 130 km/u.
Daarom wacht ik eerst af of de klep bij mij gaat klapperen achter de Kuga.
Mocht ik het niet vertrouwen, dan kan ik altijd nog tijdelijk een spanbandje gebruiken.
En natuurlijk niet vergeten om het slot vast te draaien!
Dus je neemt een nieuwe vouwwagen af en gaat zelf wat lopen knutselen als het niet naar realistische verwachting functioneert? Als die gaat klepperen zou ik er gewoon mee terug gaan en het onder garantie laten repareren of verbeteren.
En al die mensen met klachten hebben echt wel het slot aangedraaid hoor. Dit speelt al jaren als ik de berichten mag geloven.
Wel heel veel plezier gewenst met de nieuwe klapkar!
Citaat van: Jer81 op februari 17, 2025, 07:05:07 PMDus je neemt een nieuwe vouwwagen af en gaat zelf wat lopen knutselen als het niet naar realistische verwachting functioneert? Als die gaat klepperen zou ik er gewoon mee terug gaan en het onder garantie laten repareren of verbeteren.
En al die mensen met klachten hebben echt wel het slot aangedraaid hoor. Dit speelt al jaren als ik de berichten mag geloven.
Wel heel veel plezier gewenst met de nieuwe klapkar!
Wij hebben een maand na aanschaf geklaagd maar kregen geen gehoord hierover, zie eerdere bericht van mij in dit topic.
Dan ga je inderdaadn zelf maar aan de knutsel
Citaat van: superkoe32 op februari 22, 2025, 09:10:35 AMWij hebben een maand na aanschaf geklaagd maar kregen geen gehoord hierover, zie eerdere bericht van mij in dit topic.
Dan ga je inderdaadn zelf maar aan de knutsel
Dat snap ik. Maar ik vind het voor zo'n duur product als een vouwwagen echt ongehoord dat de verkoper hier zo mee omspringt. Ik had echt wel flink kabaal gemaakt zowel in de winkel, als bij de consumentenbond als online.