Wij kamperen alweer een aantal jaar met onze CC Flexi (T&T). En hebben aan 1 kant geen matras meer liggen om boven de wagenbak een dikker matras kwijt te kunnen. In theorie hebben wij nu ruimte over onder ons dekzeil en daarom vraag ik mij af zijn er gebruikers hier die hun voorwand erin laten zitten met het opvouwen / inklappen?
Wij hebben het gewone matras met een topper op ons eigen bed en het gewone matras aan de andere kant én laten de voorpanden altijd zitten. Past prima. Dan liggen er ook vaak nog dekens op ons bed.
Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
Citaat van: paulalatifa op augustus 05, 2023, 09:55:17 AM
Wij hebben het gewone matras met een topper op ons eigen bed en het gewone matras aan de andere kant én laten de voorpanden altijd zitten. Past prima. Dan liggen er ook vaak nog dekens op ons bed.
Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
Bij ons net zo, de standaard matrasjes, 1 topper, de slaapzakken en de voorwand.
Alleen de kussens gaan van het bed af!
Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
Top. Dank jullie wel. Gaan wij dat ook doen.
Ik laat de voorwand ook zitten. Ik rits (sinds kort) wel een van de twee kanten even los om het T-stuk erin te zetten, want dat scheelt echt veel in gemak.
Dat doe ik ook. Bij het inklappen rits ik 1 kant van de voorwand dicht tot aan de bocht. Dan inklappen (alleen stap 1!), de rits weer helemaal open doen en het koppelstuk ertussenuit halen.
Bij het opzetten precies andersom.
Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
Die vraag was nog bij mij opgekomen. Bedankt voor het antwoord. Ergens deze week gaan we het testen.
Vinden jullie eigenlijk ook niet dat Flexi flink gebaat zou zijn bij dubbelkoppige (noem je dat zo?) ritsen in de voorwand? Dan kun je ook de bovenkan openklappen voor een soort raam, en wordt het plaatsen van de nokstang van de boogluifel ook flink eenvoudiger.
Dat zou het zeker makkelijker maken.
Het inklappen met voorwand erin gaat verder prima. Zelfs iets makkelijker als zonder.
Citaat van: KeithWM op augustus 14, 2023, 08:52:18 PM
Vinden jullie eigenlijk ook niet dat Flexi flink gebaat zou zijn bij dubbelkoppige (noem je dat zo?) ritsen in de voorwand? Dan kun je ook de bovenkan openklappen voor een soort raam, en wordt het plaatsen van de nokstang van de boogluifel ook flink eenvoudiger.
Zeker! Ik blijf het maar een bijzondere constructie vinden. Het is mijns inziens namelijk ook niet de vraag of, maar wanneer de naden gaan scheuren door de spanning die de nokstok veroorzaakt op dat punt.
Bij onze vorige wagen hadden we destijds ook zoiets en we hebben voor een relatief klein bedrag de rits destijds laten aanpassen. Dat was bij de Vowwagenspecialist in Boxtel.
Citaat van: CEO op augustus 20, 2023, 09:32:42 PM
Bij onze vorige wagen hadden we destijds ook zoiets en we hebben voor een relatief klein bedrag de rits destijds laten aanpassen. Dat was bij de Vowwagenspecialist in Boxtel.
Dan ga ik ze dat denk ik ook vragen. Bij ons is namelijk ook al duidelijk te zien dat de naad lijdt onder de nokstang van de boogluifel. Ik geloof ook dat het eigenlijk niet de bedoeling is de middelste rits dicht te hebben bij gebruik van de boogluifel.
Citaat van: paulalatifa op augustus 05, 2023, 09:55:17 AM
Wij hebben het gewone matras met een topper op ons eigen bed en het gewone matras aan de andere kant én laten de voorpanden altijd zitten. Past prima. Dan liggen er ook vaak nog dekens op ons bed.
Hoe dik is jullie topper dan? Wij klappen ook de voorwand mee van onze Kavango. Maar zit te dubben over de hoogte van de topper.
Wij hebben een matras van 10-12 cm erin liggen. Alleen op het andere bed geen matras (enkel een plaat hardboard*) en met de voorwand erbij past dat prima. Maar dat scheelt dan ook niet veel met de originele matrassen.
*Het tweede bed gebruiken wij als opslag ruimte voor onze tassen.