De originele Michelin banden hebben alweer 6 jaar onder onze Kyte gelegen en mogen weer vervangen worden.
Er ligt nu onder:
- Michelin Green X
- Tubeless radial
- 165/70 R14
- Draagvermogen 81 (max. 462 kg)
- Snelheidsindex T (max. 190 km/h)
- Brandstofverbruik C
- Grip op nat wegdek B
- Extern rolgeluid 68dB
In dezelfde prijsklasse maar met een betere Grip op nat wegdek A i.p.v. B
- Continental Ultracontact
- Tubeless radial
- 165/70 R14
- Draagvermogen 81 (max. 462 kg)
- Snelheidsindex T (max. 190 km/h)
- Brandstofverbruik C
- Grip op nat wegdek A
- Extern rolgeluid 68dB
De garagehouder die de bandenwissel uitvoert samen met de remcontrole gaf aan dat hij als eventueel alternatief ook nog even op zoek gaat naar zogenaamde 'Cargo' banden die normaliter onder een aanhanger worden gebruikt. Deze hebben een draagvermogen van 94 (max. 670 kg), niet dat dat nodig is...
De kosten hiervan zijn een 50 euro i.p.v. een 80 euro per band excl. BTW en excl. montage.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Welke banden kunnen anderen ook adviseren?
Wij hadden de cargomax banden onder de vouwwagen. Prima banden, specifiek voor aanhangers.
Ook wij hebben nieuwe banden nodig. Mijn oog viel op de nexen N'blue HD plus. Maar ook geen ervaring. Op zich hoeft de wagen alleen maar te volgen en lijkt mij rolweerstand een van de belangrijkste eigenschappen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hebben onder de Flyer ooit "aanhanger banden" laten monteren. Hebben er zeggen schrijven 2 weken erop gezeten, daaarna vervangen voor een autoband. Flyer leek wel een springkussen achter de auto. Kyte heeft schokbrekers dus misschien minder invloed van een slappe wang van de band . Als onder de Cocoon Aero nieuw rubber moet dan wordt het zo wie zo een autoband, welke maakt mij dan niet zoveel uit. Aantal kilometers wat erop verreden wordt zal geen versleten profiel opleveren (onder de auto zitten ze nu een 45000 km en kunnen nog wel even door)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
De reden dat Holtkamper autobanden monteert is de hogere toegestane snelheid. De kargomax-achtige banden mogen max 140kmh. Aangezien je in Frankrijk 130 mag is de marge dan wat dunner (vooral als ze ouder worden). Na een aantal klachten over klapbanden is men daarom banden met voldoende loadindex en ruimere snelheidsmarge gaan gebruiken.
Tegenwoordig monteren ze (bij 14") Vredestein T-Trac 2. 165/70 R14 81T, maar als ik de keus had zouden er weer Michelins onder gaan. Green x is niet het type overigens, volgens mij waren het Energy Savers.
Goed om te weten GJT, thx