nieuw jaar, dus tijd voor een nieuw topic
Vandaag voor het eerst dit jaar met de nieuwe combinatie op pad geweest naar Boxtel voor een goede servicebeurt.
De vouwwagen was al een paar jaar niet meer buiten geweest, dus even een goede beurt met bandenwissel.
Hierbij de foto(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250123/e9c785b100c81a25d95e55bcb07c7ae9.jpg)
Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk
Mooie combi :J
Het zal het oude werkpaard wel weer worden denk en hoop ik.
De ouwe rooie zal nog wel een jaartje blijven.
Want hem weg doen omdat hij twee nieuwe achterbanden en wat remschoenen nodig heeft vind ik ook wat overdreven.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250123/8a5770d64b3d1d57b1c6e2dca60dd5d3.jpg)
Waarschijnlijk deze rakker nog wel, verwacht ik, al zou het kunnen veranderen omdat ik én graag wat anders wil én als we de vouwwagen houden, de caravan eruit gaat en we niet meer per se een 'dikke' motor nodig hebben. Prima caravantrekker, overigens.
@pizzapieter een beetje vermogen is ook met de vouwwagen erachter wel lekker 😉
Wij gaan dit jaar weer lekker met deze fijne combinatie op pad.
Vanaf dit jaar met een Suzuki Ignis 1.2 met mild hybride systeem. De motor wordt ondersteund door een electromotor met 35Nm trekkracht, wat bij lage toerentallen goed van pas komt.
Ook dit jaar weer met de fijne 1.8 hybride Corolla. Al ben ik soms ook 'stiekem' aan het kijken naar de gefacelifte Corolla met 2.0 hybride of 1.8 hybrid. Die hebben beide meer vermogen en dat is altijd lekker. Of een Corolla Cross......Mazda CX30....Renault Symbioz....Kia EV3.....
maar dit jaar sowieso nog met deze fijne reiswagen. En wie weet de komende jaren ook nog wel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Citaat van: sidi op januari 25, 2025, 09:26:42 PM
Vanaf dit jaar met een Suzuki Ignis 1.2 met mild hybride systeem. De motor wordt ondersteund door een electromotor met 35Nm trekkracht, wat bij lage toerentallen goed van pas komt.
Na al die toch wel vrij enorme stations, fijn te zien dat een relatief kleine auto het trekwerk ook goed aankan. Leuke auto trouwens.
Citaat van: Jon op januari 29, 2025, 01:16:22 AM
Na al die toch wel vrij enorme stations, fijn te zien dat een relatief kleine auto het trekwerk ook goed aankan. Leuke auto trouwens.
Zeker weten.
Je zou haast vergeten dat een vouwwagen juist geen grote trekvermogen nodig heeft.
Ik heb een grote break, niet voor het trekvermogen, altijd een bescheiden motor in gehad, maar vooral voor het laadvermogen en de ruimte. Ook door het jaar door regelmatig nodig voor mijn andere activiteiten. En als je 3 vrouwen mee op vakantie hebt te nemen, is laadvermogen ook een must ::) :J
Amen.
De manager van een autoverhuur zei ooit tegen mij;
"De koffers worden nooit kleiner."
Citaat van: Jon op januari 29, 2025, 01:16:22 AM
Na al die toch wel vrij enorme stations, fijn te zien dat een relatief kleine auto het trekwerk ook goed aankan. Leuke auto trouwens.
Het uiterlijk zegt ook niet alles... De Corolla station Hybrid mag 750 kg trekken en de Auris station Hybrid maar 345 kg.
Overigens staat de Corolla op onze wensenlijst. Is toch weer 405 kg extra meenemen (vanwege de Camplet beperkt tot 165 kg). Met een kleine op komst zou dat niet vervelend zijn. Helaas zijn ze in Duitsland minder te vinden dan in Nederland. Wellicht toch maar een auto importeren uit Nederland :H.
Ook in huize kimopo/rumi gaan we nog niet naar vervangend vervoer zoeken...de Fabia doet 't werk nog prima ☺️
Citaat van: FriedelP op januari 29, 2025, 09:44:37 AM
Ik heb een grote break, niet voor het trekvermogen, altijd een bescheiden motor in gehad, maar vooral voor het laadvermogen en de ruimte. Ook door het jaar door regelmatig nodig voor mijn andere activiteiten. En als je 3 vrouwen mee op vakantie hebt te nemen, is laadvermogen ook een must ::) :J
Ik heb bij een bijzondere gelegenheid het genoegen gehad de kofferruimte van je break te mogen aanschouwen, en ja, in jouw/jullie situatie lijkt me dat geen overbodige luxe.
Citaat van: Jon op januari 30, 2025, 01:00:58 AM
Ik heb bij een bijzondere gelegenheid het genoegen gehad de kofferruimte van je break te mogen aanschouwen, en ja, in jouw/jullie situatie lijkt me dat geen overbodige luxe.
Ik heb daar nog goede herinneringen aan :J
Voor de 2e keer gaan we aankomende zomer met "brutus" op vakantie :#
Audi A6 55TFSI Hybride Competition uit 2021 :K
Blijft mooi kleuren combie van de ccc
Citaat van: Thomas1984 op januari 29, 2025, 11:32:51 AMAmen.
De manager van een autoverhuur zei ooit tegen mij;
"De koffers worden nooit kleiner."
Ik heb het toch "aangedurfd" :P Bij de vorige baan een Skoda Octavia, die is sinds dit jaar vervangen door een 3-serie Touring, PHEV ook nog :X Maar het paste allemaal (in de Cabanon Mercury), zonder dakkoffer. Uitdaging #2 wordt mogelijk dit jaar als de koop van ook nog een kleinere vouwwagen doorgaat :+
(https://tweakers.net/i/kT9junYhvgS9WC365vWWXZtdjME=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/X7njfRZt9X1v60yhJ1lKC3XE.jpg?f=user_large)
Mooie wagen.
Het zat niet helemaal in de planning, maar de Citroën Grande C4 Picasso begon wat teveel mankementen te krijgen. Dus deze onlangs vervangen door een "nieuwe" 2e hands Seat Tarraco. Dit ter compensatie :X voor onze VW ID.3 die niets kan/mag trekken ::). Nog geen foto van de combi, maar die zal later dit jaar nog wel een keer volgen.
Dat is een groot verschil in rijden denk ik.
Verandert weer niets dit jaar. Dezelfde blauwe met dezelfde HK Cocoon Aero.
Kan de foto bijvoegen niet vinden. Ik zie net klik of sleep bestanden hier naar toe. Zal eens kijken
Kopiëren en plakken lukt niet.
Hoe doe je dat op een iPhone?
Door in het grijze vakje te klikken. Geef mij maar de paperklip.
De eerste foto is de vorige trekezel. De onderste is de huidige trekezel
OOk dit jaar wordt het weer onze rood-groene combinatie
Citaat van: Alex op februari 24, 2025, 06:30:29 PMDat is een groot verschil in rijden denk ik.
Zeker een groot verschil, tussen alle drie trouwens.
Wel blij met het extra vermogen en trekkracht van de Seat t.o.v. de Citroën. De Citroën had de 1.6 basismotor zonder turbo. Met de vouwwagen richting Luxemburg vond ik dit al krap en was het flink poken. Gaat nu als het goed is een stuk soepeler.
Onze Ford Kuga '21 PHEV
(https://i.postimg.cc/gj7hTyDp/Screenshot-20250301-211421-eufy.jpg)
(https://i.postimg.cc/Wzzr8Y0S/20250301-171051.jpg)
Mooie kleur :P :P
Wij twijfelen nog tussen een legacy of een Forester :)
Ook maar even een mooie foto van de bolide en ons tijdelijk onderkomen.
VW Passat variant B8 bj2019 2.0tdi dsg7(natte koppeling) met daarachter een trigano odyssee bj 2011 met gastencabine.
Tot 15 juli achter de Tiguan 2.0 TDI
vanaf dan achter de E tron Q6 S maar vermoedelijk moet bootje thuisblijven dan :O
we zijn er weer klaar voor!
Citaat van: Hemertje op april 25, 2025, 08:42:49 PMwe zijn er weer klaar voor!
Dat wordt nog een boel bladblazen de komende weken in de straat. Wel prachtig zo!
Gelukkig niet mijn straat maar eentje verderop
De mooiste straat van het dorp in deze tijd
Citaat van: GJT op april 26, 2025, 01:36:51 PMDat wordt nog een boel bladblazen de komende weken in de straat. Wel prachtig zo!
Pffff zelfs een straat moet bij hem spik en span zijn >:( >:( .
Kia Cee'd Sporty Wagon 2.0 liter 143 pk uit 2008 met Jamet Arizona uit 2012.
Rijdt heerlijk en hangt als een huis erachter :)
Volvo xc40 t2
Mooie combinaties allemaal weer!
Heerlijke wagen om een caravan te trekken, nog beter met tenttrailer....Deze combinatie heeft geen moeite met bergen of heuvels :O
Volvo xc90 3.2 V6 (2010) met Holtkamper Kyte (2025)
Lijkt me een waar genot als trekauto.
(alleen maakt Volvo sinds 1990 alleen 6 in lijn motoren)
Citaat van: dobunl op april 29, 2025, 11:03:45 AMLijkt me een waar genot als trekauto.
(alleen maakt Volvo sinds 1990 alleen 6 in lijn motoren)
dat is het zeker....alle ruimte met drie personen....je moet alleen het verbruik voor lief nemen....manmanman
(en wat betreft die 6....tja, ik dacht dat het een V was...in ieder geval 3.2 dat weet ik zeker)
Inmiddels al 12 jaar met onze oude vertrouwde Volvo. Bijna 380.000km and still going strong. Nu onderweg naar huis, na een week zuid Frankrijk.
2023 BMW IX1
(https://live.staticflickr.com/65535/53927144832_c17d9101ac_k.jpg) (https://flic.kr/p/2qamHnb)20240722_141635 (https://flic.kr/p/2qamHnb) by Arjan Koen (https://www.flickr.com/photos/196601220@N05/), on Flickr
Een Ford Focus Mk4 Active van 2019 met een Raclet Panama Up GL van 2016.
op dit moment onderweg
De trekauto is al weer een paar jaartjes deze fijne Fiat Tipo 1.4tjet (met Abarth kuurtje)
(https://i.ibb.co/0y59pPZh/20250616-085853.jpg) (https://ibb.co/chq8KztD)
Hyundai Kona Hybride met een Smitveld Novist.
Ford explorer icm de CAMPWERK family :)
Wauw mooie wagen.
Dezelfde combi als vorig jaar.
Lijkt dat we niet zo sociaal aan het laden zijn :# , maar er was hier letterlijk geen andere auto. Na een paar minuten kwam er een 'X' met aanhanger, die keek even naar ons en nam daarna ons voorbeeld een paar laders verder over.
Gisteren en vandaag in totaal 6 keer geladen en 1x moeten afkoppelen.
Als we zo diazontaal over meerdere plekken staan, blijft er altijd iemand bij de auto die in geval van spontane drukte ietwat socialer kan parkeren.
Ik kan wel elk jaar dezelfde foto sturen :) de ccx mag voor de derde keer mee en de Renault grand scenic voor de, ik geloof, 7e. 113000km, heerlijke metgezel en trek en laadpaard. Mag dus nog wat jaartjes mee.
Citaat van: Hemertje op april 25, 2025, 08:42:49 PMwe zijn er weer klaar voor!
Ik kan maar niet wennen aan die achterkant, al blijft het qua cx waarde iets zeer slims. Hier in België rijdt hij ook bijna niet, heb er nog maar een stuk of 5 gezien, terwijl ik toch jaarlijks 20000km rij. In Nl zal hij waarschijnlijk veel vaker rijden?
Citaat van: Kiki op april 07, 2025, 03:29:01 PMTot 15 juli achter de Tiguan 2.0 TDI
vanaf dan achter de E tron Q6 S maar vermoedelijk moet bootje thuisblijven dan :O
Waarom moet die thuis blijven? Mooie auto trouwens.
Citaat van: CEO op juni 23, 2025, 09:09:03 PMDezelfde combi als vorig jaar.
Lijkt dat we niet zo sociaal aan het laden zijn :# , maar er was hier letterlijk geen andere auto. Na een paar minuten kwam er een 'X' met aanhanger, die keek even naar ons en nam daarna ons voorbeeld een paar laders verder over.
Gisteren en vandaag in totaal 6 keer geladen en 1x moeten afkoppelen.
Als we zo diazontaal over meerdere plekken staan, blijft er altijd iemand bij de auto die in geval van spontane drukte ietwat socialer kan parkeren.
Dat is toch helemaal prima, wij doen hetzelfde er blijft dan iemand bij de auto, ik heb dit een paar keer gedaan vorig jaar en nog nooit iemand tot last geweest :-)
(https://live.staticflickr.com/65535/54619766122_10ea079d19_c.jpg) (https://flic.kr/p/2rdyzxy)20240807_080220 (https://flic.kr/p/2rdyzxy) by Arjan Koen (https://www.flickr.com/photos/196601220@N05/), on Flickr
Citaat van: Longdude op juni 29, 2025, 06:56:23 AMDat is toch helemaal prima, wij doen hetzelfde er blijft dan iemand bij de auto, ik heb dit een paar keer gedaan vorig jaar en nog nooit iemand tot last geweest :-)
Dat is het in mijn ogen ook, maar iemand op Insta die een soortgelijke foto plaatste, kreeg het lelijk voor d'r kiezen: al die asociale EV-rijders... houden met niemand rekening... arrogante h*****s en erger. Dus, ik dacht, een kleine toelichting kan geen kwaad.
Mijn conbinatie.
Filmpje werd gemaakt toen ik hem kocht de beste man filmde hoe ik weg reed. Voor mij leuk omdat ik hem net had gekocht.
Citaat van: metalpe op juni 23, 2025, 10:11:29 PMIk kan wel elk jaar dezelfde foto sturen :) de ccx mag voor de derde keer mee en de Renault grand scenic voor de, ik geloof, 7e. 113000km, heerlijke metgezel en trek en laadpaard. Mag dus nog wat jaartjes mee.
Misschien wel goed om te doen, beetje (mini-)MPV tegengewicht aan al dat station- en EV-geweld hier. :P Wij hebben een C-Max, de (Grand) Scenic stond ook op de shortlist.
Citaat van: metalpe op juni 23, 2025, 10:17:48 PMWaarom moet die thuis blijven? Mooie auto trouwens.
Tja omdat aanhanger 25% autonomie opslorpt en de fietsen dwars op de dissel ook nog eens een 20%
qua dakkoffers ( = boot) lees ik ook nog eens zoveel verlies dus heb daar wel wat laadstress voor om nog ergens te geraken.
ga het uiteraard wel eens proberen hoor, om effectief de autonomie te testen.
Want lees hier behoorlijke cowboyverhalen betreffende autonomieverliezen en al zeker in de bergen :-)
Laadstress en andere EV (on-)gemakken hebben we een apart topic voor. Laad ( :H ) je vooral niet gek maken. Ja, je rijdt niet 6 uur op een lading, maar door de regelmatiger stops kom je veel relaxter op plaats van bestemming. Ik zou zelf niet anders meer willen (maar da's een mening, en wel de mijne)
Precies dit, gewoon vanuit gaan dat je iedere 2-2,5 uur er 20 minuten aan een laadpaal hangt
En genieten van de reis
Tenslotte bepaalt je blaas en honger je rijgedrag ;)
Citaat van: KeithWM op juli 03, 2025, 12:09:19 AMMisschien wel goed om te doen, beetje (mini-)MPV tegengewicht aan al dat station- en EV-geweld hier. :P Wij hebben een C-Max, de (Grand) Scenic stond ook op de shortlist.
Bij ons gaat de Grand Scenic ook gewoon weer mee hoor. Nu voor de 5e keer, de Camplet voor de 11e keer. Baskenland/noord spanje.
Dit jaar op pad geweest met onze Trigano dubbelklapper. Voor het 3 jaar op rij met een mooie Volkswagen Passat.
Eindbestemming dit jaar was Vakantiepark Dierenbos in Vinkel (NB).(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250707/9d3be6be6c30f77dc6df7575ca559496.jpg)
Verstuurd vanaf mijn CPH2609 met Tapatalk
We zijn onderweg met onze Kia EV9 naar de Dordogne. Het laden en afkoppelen valt ons 100% mee.
Hij hangt er nog niet definitief achter, dat gebeurt als de laatste spullen in de kofferbak liggen, voor het eerst met 5 cilinders op pad, ik ben benieuwd
Een chevrolet Tacuma van 2006. Ik ben ondertussen eigenaar 24 haha. Maar hij rijd en als tijdelijke oplossing best prima te rijden
Op weg naar Wenen, Kroatië, Munchen. De Malawi achter onze Kuga.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250731/5fb23f8cd32e16830738fc07829735fd.jpg)
Verstuurd vanaf mijn 23078PND5G met Tapatalk
Onderweg in Frankrijk. De Alpha achter een BMW 330e PHEV
Wauw.
Denk dat die het maar net aan kan >:( >:( :P
Wij zijn dit jaar voor t eerst met deze combi onderweg. Valt ook niet tegen: 2024 XC40 Recharge en Alpenkreuzer Campfire. Over 2 weekjes naar Luxemburg
Heerlijke vakantie in de Dordogne gehad met deze combi (A3 etron en Holtkamper Cocoon)IMG_5936.jpeg
Misschien niet de meest moderne, stille of snelle auto, maar hij brengt ons overal naar toe en is zeer praktisch en ruim. Door de hoge en rechte zit kan ik er zonder problemen langere afstanden mee rijden.
Toyota collolla hybrid 1,8. Deed het erg goed. Heuvel op en af ging ook prima. Maakte wel veel toeren, maar de motor is dan warm en kan daar tegen.