Hoi,
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om Thule Fietsdrager ClipOn op de auto bevestigd kan worden als onze trigano odyssee (met disselbak) er ook al achter komt te hangen?
We zijn namelijk op zoek naar een fietsdrager, maar willen liever geen (dure) imperiaal voor op de odyssee kopen.
Iemand ervaring of tips?
groeten,
Marieke
Ik heb geen ervaring mee, maar wil je toch 2 aandachtspunten aandragen.
* de fietsen hangen wel hoger maar achter de auto let er op dat de wielen niet klem komen tegen klapkar of disselbak bij scherp draaien (scharnieren) in een bocht.
* de fietsen en de drager leveren wel extra gewicht en doordat het als het ware achter de auto hangt weegt het zwaarder.
Kan ook niet antwoorden.
Wij hadden een soort clip on systeem op onze Hyundai H2OO (bestelwagen). Onze wagen was dus redelijk hoog, fietsenrek hing hoog en onze vouwwagen met disselbak ging er maar net onder. Dus ik twijfel aan jullie combi
Hangt heel erg af van je auto: heb je een schuine achterkant, of is die bijna verticaal....
Ik zou zeggen passen en meten, maar zoals Teus aangaf, drukken de fietsen wel erg op de achtervering. Ik weet niet of je de fietsen dan 1 op 1 bij de kogelsdruk moet optellen, maar als dat zo is, blijft er weinig over voor de vouwwagen.
Om eerlijk te zijn snap ik de vraag ook niet helemaal: een nieuwe imperiaal is 345,00 EUR (catalogusprijs). Via marktplaats moet dat dan toch voor ruwweg de helft te regelen zijn? Dan heb je een stabiel, veilig (fietsen en/of disselbak beschadigt niet), veilig (makkelijk de juiste kogeldruk te regelen) en gemakkelijk (je kunt nog gewoon inde disselbak en de kofferbak komen) geheel!
Kosten: een kleine 200 EUR. Dat is natuurlijk wel geld, maar ik zou het zien als een investering in veel vakantieplezier. Je doet immers sowieso 5 jaar met een imperial, dus de kosten per jaar zijn dan minder dan 40 EUR.
Dit probleem zitten wij ook mee. Wij willen ook graag de fietsen mee.
Daar komt bij dat ik een elektrische fiets heb. Hebben al aardig zitten surfen.
Op zoek naar een imperiaal. Op de dissel kan die bij ons niet. Wij zitten dus ook te denken
aan een fietsendrager op de achterklep.
Maar ik vraag me af als ik het bovenstaande zo lees of dat verstandig is.
Ben benieuwd of er nog meer adviezen zijn.
bedankt voor jullie antwoorden, alleen helaas niet wat ik graag zou willen horen!!!!!!!!!!!!
klinkt wel logisch inderdaad (we hebben trouwens een xsara picasso uit 2003, dus die is vrij recht aan de achterkant)
iemand anders nog een oplossing (behalve een imperiaal voor de odyssee kopen!)?
alvast bedankt voor de moeite
http://www.thulecenter.be/fietsdragers/koffer.html antwoord van Thule zelf ;)
maar mocht je overwegen om zo,n fietsendrager aan je kofferklep wilt hangen dat je achterklep het erg zwaar krijgt met gevolgen dat je scharnieren niet meer zo best werken
dus mijn advies denk eerst goed over de voors en tegens van elke fietsen drager
mvg caspar
Citaat van: Jofiena op maart 10, 2010, 12:03:42 PM
Daar komt bij dat ik een elektrische fiets heb. Hebben al aardig zitten surfen.
Ik zou een electrische fiets (die flink zwaarder is dan een traditionele trap-fiets) bij voorkeur boven de wielen van de klapper plaatsen. Als je ermee aan de slag gaat, zorg dat je betrouwbare informatie inwint mbt maximale belasting en zo. Niet alleen voor de klapper, maar ook voor het imperiaal op zichzelf.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar als er oplossingen zijn gevonden, zou je dan een foto'tje willen plaatsen? Met name als het een onconventionele oplossing is.
Ik zou de klapper aanpikken, naar een Thule center gaan je probleem voorleggen en eens kijken welke oplossing ze hebben. Als je een goede verkoper hebt zoekt doe samen met jou tot je een oplossing vindt;
Even het volgende waar je ook rekening mee moet houden:
Het clip on systeem kost ook geld! daar moet je ook al gauw boven de EUR100 voor neer tellen.
En je kan ook je fietsen op het dak van je auto monteren.
Voordelen (tov imperiaal op VW): disseldruk wordt niet nadelig beinvloed, je kan gewoon bij je disselbak en je kan je fietsen ook meenemen als je niet de VW er achter hebt hangen.
En zelf een imperiaal laten maken?!
Of kijken of de Jamet dezelfde maten heeft: http://www.bodoet.nl/0000009b730e56a09.html (ff naar beneden scrollen)
Bij Bedoet hebben ze alleen maar voor een Jamet en niet voor een Trigano, heb ik al nagevraagd.
Je zou eventueel bij BEMA in Bemmel na kunnen vragen, daar hebben ze wel eigenbouw imperiaals, ook voor een Trigano.
Deze zouden op ongeveer 150 euro uitkomen.
Citaat van: Chrisje op maart 19, 2010, 05:42:13 PM
Bij Bedoet hebben ze alleen maar voor een Jamet en niet voor een Trigano, heb ik al nagevraagd.
Je zou eventueel bij BEMA in Bemmel na kunnen vragen, daar hebben ze wel eigenbouw imperiaals, ook voor een Trigano.
Deze zouden op ongeveer 150 euro uitkomen.
Past die van Jamet niet op een Trigano? Komen toch uit dezelfde fabriek.
dacht ik ook, maar na navraag gepleegd te hebben,past ie dus niet
goh, chrisje dat klinkt wel interessant!
we zijn er langzamerhand wel achter dat zo'n fietsenrek voor ons ook geen oplossing is............
rond de 150 euro vind ik al heel wat beter klinken dan 345!
kun je me wat meer gegevens van dat bedrijf in Bemmel geven? Heb de naam wel 'gegoogled' maar kan er niets van vinden.
groeten en bedankt voor t meedenken!
marieke
Sorry foutje, naam verkeerd
Hier de link
http://www.bega-vouwwagens.nl/index.html
volgens mij zijn de vorige eigenaren van mijn Trigano Oceane daar ook geweest.
Die disselbak zit er bij ons ook op (alleen heb ik een mooiere sticker (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4379.0.html) :# ) en de imperiaal lijkt ook heel erg veel op die van ons.
Maar als je de hele handel wilt bekijken, de vouwwagen gaat met pinksterweekend naar het klapweekend (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4532.msg38300.html#msg38300) en is open voor bezichtiging met rondleiding. :)
Inmiddels hebben wij een oplossing voor ons fietsprobleem. Om deze met de vouwwagen mee te nemen.
Wij hebben de Thule Backpack 973 aangeschaft. Best wel een hoop centjes maar hij is wel degelijk.
Hij is geschikt voor onze auto en komt op de achterbak en kan 60 kg dragen.
zo kunnen wij van de zomer toch de eigen fietsen mee nemen. Is wel zo prettig.
Inmiddels staat die in elkaar (de drager) en we moeten hem nog wel uitproberen maar dat komt nog wel.
Afgelopen maanden best veel gezocht naar een oplossing. Bij ons is het dak geen optie omdat de fiets veel te hoog
getilt moet worden. Dus wij denken dat dit een goed oplossing is. Thule zelf verwijst terug naar de fietsleverancier dus
daar zijn wij niets mee opgeschoten. Verder is het op het internet heel goed kijken naar de prijzen want daar zit toch
behoorlijk wat prijsverschil in.
als ik de plaatjes op internet zie, dan moet je daar de fietsen ook nog behoorlijk hoog optillen om ze erop te zetten. Of vergis ik me?
Ja, je moet ze wel omhoog tillen. Maar lang niet zo hoog als op het dak van de auto.
Wij hebben een chevrolet Tacuma en de drager voor de fietsen is de onderkant van de achterruit.
Dat scheeld een behoorlijk stuk met het dak.
Hallo,
We zijn ondertussen weer terug van onze eerste echte vouwwagentrip! Super goed bevallen!
Uiteindelijk hebben we toch iemand een imperiaal laten maken (met dank aan de gebruiksaanwijzigingen van internet en een bereidwillig familielid) en hebben er nog 2 rails tbv vastzetten van de fietsen bijgekocht en huppakee fietsen erop.
Helaas hadden we erg slecht weer in zuid Frankrijk en hebben we de fietsen erg weinig gebruikt....................
Bedankt voor jullie reacties en meningen, hierdoor hebben we een weloverwogen keuze kunnen maken.
groeten,
Marieke