Vouwwagenclub.info
(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Topic gestart door: antonva op mei 25, 2010, 08:54:12 pm
-
wij oriƫnteren ons momenteel op een vouwwagen waarmee het wat relaxeder rondreizen is dan met onze huidige Trigano Oceane. Nu hebben we inmiddels een aantal Camp-lets gezien (onder meer de Royal en Concorde) die ons zeer geschikt leken.
Nu lijkt de Gerjak TagoSettler hier sprekend op, alleen is 'ie wel een heel stuk goedkoper (en overjarige nieuwe modellen zijn in Harfsen heel fijn geprijsd).
En dan zijn er ook nog veel Jametics voor zachte prijsjes te koop, alleen ik begrijp wel dat die kwalitatief een stuk minder zijn.
We zoeken eigenlijk een degelijk tweedehandsje van rond de 3000 euro, of een zwaar afgeprijsde nieuwe. Welke wagen zouden jullie kiezen, en waarom? Me verrassen en met een heel andere snelle klapper komen kunnen jullie vast ook (vinden jullie geloof ik eigenlijk nog veel leuker), ik hou me aanbevolen voor alle tips & tricks.
Alvast bedankt!
Anton
-
Wij hebben dit jaar onze Jamet Louisiana ingeruid voor een Camp-let Concorde.
Wat een verschil heeft de Jamet bij het geheel uitzetten ongeveer 80 haringen nodig de Camplet is met 20 geheel afgespannen.
Wel moet je rekening houden dat de Camp-let een kleinere tent heeft maar daar staan zoveel gemakken tegenover dat het voor ons (2 pers) een goede ruil is geweest.
-
De Settler heeft ook 20 haringen nodig.
De wagen is snel op te zetten, het all-season tentdoek is super makkelijk schoon te maken.
Het nadeel van het all-season doek is dat het veel minder ademt dan katoen dus na een koelere nacht heb je snel last van enorm veel condens.
De ondersteuning van Gerjak is ook enorm goed en dat is ook een heel belangrijk punt bij een vouwwagen.
-
Ik heb net een holtkamper flyer uit 1995 gekocht.
En ik kan je vertellen...die staat echt snel op.
Ik heb hem voor een zacht prijsje van een collega kunnen overnemen.
Voor tussen de 2 en 3000,= euro kun je er verschillende vinden op marktplaats.
-
Wat dacht je van een Trigano Alpha? Vooralsnog uitsluitend te koop bij Ridderbeks in Limbabwe. (Zie ook het topic beter goed gejat dan slecht verzonnen). Lijkt er op de Combi Camp, maar dan ruim 2000 EUR goedkoper.
-
Nee hoor, bij ERICA in Zeist en bij de Vouwwagenspecialist in Boxtel verkopen ze die ook
-
Kijk, dat scheelt kilometers! Dank voor de info!
-
Wat dacht je van een Trigano Alpha? Vooralsnog uitsluitend te koop bij Ridderbeks in Limbabwe. (Zie ook het topic beter goed gejat dan slecht verzonnen). Lijkt er op de Combi Camp, maar dan ruim 2000 EUR goedkoper.
ziet er fraai uit maar gaat ons budget -helaas- toch wel wat te boven
-
Ik heb net een holtkamper flyer uit 1995 gekocht.
En ik kan je vertellen...die staat echt snel op.
Ik heb hem voor een zacht prijsje van een collega kunnen overnemen.
Voor tussen de 2 en 3000,= euro kun je er verschillende vinden op marktplaats.
wat ik me afvraag is: hoe goed is een 15 jaar oude Holtkamper nog, vooral qua doek. Naar wat ik begrijp is het een hele mooie degelijke wagen, maar om een kleine ? 3000 neer te tellen voor een 15 jaar oude wagen, het voelt niet goed. Voor dat geld krijg je een Camplet van 5 of 6 jaar oud... Of is Holtkamper echt zoveel beter?
-
Ik kan alleen zeggen dat wij een HK flyer hebben van 1991 en het doek er nog prima uitziet. HEt verwonderde mij idd ook dat hij er zo nieuw kan blijven uitzien. Bij de vorige eigenaars is er aan een hoek ooit een ongeluk gebeurd en op die plek is hij vakkundig hersteld door HK.
Dus wij hebben een HK van bijna 20 jaar oud. Eentje van 15 jaar oud zal er dus nog beter uit zien. Voor mij blijven de HK's hun prijs waard.
-
<-- zie daar, de keuze is gemaakt!
-
Mooooiiiiiiiiiiiiiii hoe groot is de voortent?
Hij staat ook op mijn lijstje.
En kom hem eens showen zou ik zeggen.
-
Mooooiiiiiiiiiiiiiii hoe groot is de voortent?
Hij staat ook op mijn lijstje.
En kom hem eens showen zou ik zeggen.
De voortent is 9 m2.
-
Hoeveel breed en hoeveel lang?
-
Hoeveel breed en hoeveel lang?
3,60 breed en 2,50 lang.
-
Ook maar even op mijn lijstje gezet.
Zie ze nog niet zoveel 2de hands.
-
en hij is geleverd, kan straks (nog net voor de halve finale bier :nl ) zo door naar de stalling. Ligt overigens als een blok achter de auto in vergelijking met onze oude Trigano Oceane
-
Hij is (ingeklapt) ook flink groter dan de wagen van de Oceane.
Overigens heb ik totaal geen probleem met de wegligging van de bak hoor met de oceane? Wat was jouw probleem hiermee?
Gefelicteerd met je aankoop. En veel plezier ermee.
-
de Oceane stuiterde wat meer, kleinere wielen enzo, en vast wat achterstallig onderhoud ;D de Settler voelt gewoon een stukje stabieler...
-
@ Anton,
Beste Anton,
Je zoekt een snelle klapper,.... 8)
Wij hebben een Jametic,... die klap je in 10 min uit,..... maar!!
dan komt het afspannen, inruimen, netjes alles op z,n plaats,.. 8) enz.
Ben je nog ruim 1 uur bezig,....
Dus: maw vergis je niet in een snelle klapper,... het gaat gewoon niet zo snel,... :N
is mijn ervaring,... Wij zijn toch altijd wel bijna 2 uur kwijt aan het volledig opzetten.
Hartelijk groet van,
Alpe,d,huez
-
een uur over een jametic, zetten jullie nog een luifel er aan? bij ons staat hij netjes afgespannen en grondzeil (ook netjes strak met haringen geen vloepen ) binnen 20 min
-
wellicht iets voor een poll? "hoe lang ben je nu echt bezig voordat je helemaal ge?nstalleerd bent..."
Wij zijn toch ook een klein uurtje bezig tussen afkoppelen en daadwerkelijk lui achteroverleunen met alles op de plek waar we het hebben willen. Het stellen, klappen, afspannen, inritsen kuipgrondzeil en voorwand (dus zeg maar kaal opzetten) lukt wel in een dik kwartier als we ons heel erg boos maken.
-
dacht dat daar al een topic over was, zal eens zoeken
-
ik heb zonet een zo goed als nieuwe camp-let royal gekocht en die heb ik in de tuin voor de eerste keer binnen 20 minuten opgezet en afgespannen, niet ingericht...
en ik heb er ook 130 mee gereden, ook geen enkel probleem, echt een aanrader zo'n ding
-
Is dat Sjaak Bral? Nou ja, maakt niet uit.
130 rijden is nooit zo'n kunst, dat kan met alle klappers. De ellende begint meestal pas bij het remmen...
-
Is dat Sjaak Bral?
Die is alleen bekend in onze regio Pim :# :# :# :#
-
Is dat Sjaak Bral? Nou ja, maakt niet uit.
130 rijden is nooit zo'n kunst, dat kan met alle klappers. De ellende begint meestal pas bij het remmen...
nee ook niet, ook geprobeerd, de auto vloog al in de abs en er gebeurde niks vreemds...